• Kære gæst,

    Du skal være medlem af forummet, hvis du ønsker at deltage i diskussionerne eller starte dine egne tråde og emner. REGISTRÈR DIG HER!

Vintermagi 2019, feedback og kommentarer.

Galadan

Community Manager
Elvenar Team
Her vil vi meget gerne høre om jeres oplevelser med, og feedback til, årets vinterbegivenhed - Oplægget til begivenheden kan læses her.
 
Med den nye spillemekanisme, er det ikke så let at spare op til udvalgte dagspræmier,
Så f.eks. en stor farm af ønskebrønde, kan det ikke blive til denne gang.
Det har der været en del gråd og tænders gnidsel over på BETA-forummet.
Til gengæld kan man så tage det mere afslappet under denne event, og det synes jeg faktisk ikke er så ringe endda.

Den Charles Dickenske fortælling glæder jeg mig til at følge :)
 

hoejec

Member
De seneste ændringer, gør at lyspunkterne ( events og turneringer ) i et lidt sløvt spil, har tabt deres værdi.
Alt for mange af opgaverne tager dage at løse eller koster meget i relikvier/vare/forsyninger og derfor overstiger udgifterne langt værdien af gevinsterne, som det i forvejen sjælden kan betale sig at sætte på kortet, idet man kan købe bedre.

Derfor er jeg og flere som jeg snakker med holdt op med at spille events og turneringer og indsamler kun det der kommer af sig selv.
I sidste ende finder vi nok et andet spil at spille.
 

DeletedUser235

Guest
Jeg håber det er den sidste gang jeg ser denne spilmekanisme, heldigvis er hovedgevinsten ikke noget at råbe hurra for.
Med den gamle spilmekanisme kunne man træffe et prioriteret valg alt efter hvad man ønskede sig, denne gang kører det helt på tilfældighederne og man risikerer slet ikke at få noget af det man kan bruge, før der bliver blandet igen. Hvis man f.eks. fik mulighed for at udelukke 4 ud af de 16 pakker hver gang der blev blandet, ville vi igen have mulighed for at prioritere og så ville det måske blive lidt mere interessant at deltage i begivenheden, men som det ser ud nu er det faktisk værre end bjørne eventen, der skabte en del postyr. Min aktivitet er i hvert fald lavere end den plejer at være.
 

Sputnik

Active Member
Jeg må sige at jeg er overrasket over at der er de klager over måden at spille på......

alle de gaver og huset er det samme som den vandrette linje vi tidligere har kørt med og daglig præmien er der stadigvæk.... :D
hvad mangler ??? intet ...:D

Hvis der er noget at klage over er det dog kun præmier, der er så dårlige at der i denne **Vintermagi--event** ikke er en eneste præmie der er værd at gå efter og så starter du på 20 stk sløjfer når du har ramt 54 sløjfer / 7 stk. honningkagemandsartefakt (ved ikke om det er en fejl men er ligeglad da der ikke er præmier af verdi at gå efter da honningkageslot'tet er værdiløs) ..
.
 

obbedobbe

New Member
hmmm ... dette event er jo ikke helt magen til de forrige. Jeg foretrækker klart at kunne vælge 'kister' fremfor tilfældighederne nu. Men jeg kan jo bare lade være at deltage i events. Så ingen grund til at kommentere dette.

Lige med det nuværende event undrer jeg mig over at jeg efter cirka 30 opgaver i opgaverække 80-129 bliver kastet over i den næste række opgaver. Ja, jeg holder faktisk øje med opgavernes antal.
Og undrer mig igen over at jeg efter cirka 25 opgaver i opgaverække 130-179 søreme igen bliver kastet videre ... denne gang til bonusopgaverne, som iøvrigt er alt andet end bonus!

Lur mig ... der kommer nok snart (igen) et 'fantastisk' tilbud om at købe sløjfer. Det lader jeg passere.
 
Lur mig ... der kommer nok snart (igen) et 'fantastisk' tilbud om at købe sløjfer. Det lader jeg passere.

Man bør være opmærksom på, at dette spil er en forretning.
Investorer i INNOgames forventer profit, og hvis de kan få mere profit ved at investere i et selskab, der f.eks. sejler containere rundt om jorden, vil de vælge det.

Derfor balanceres mulighederne i spillet, sådan som du beskriver.

Generelt bør man være opmærksom på princippet om, at udgifterne stiger med kvadratet på gevinsten.
Det princip gælder både for dem der spiller 'gratis', og dem der betaler sig frem.

Så jeg synes at man selv må vurdere hvornår man har opnået tilstrækkeligt, og at man ikke kan få det hele (heller ikke med penge).

Den eneste fordel som os der, til tider, betaler sig frem opnår - er tid.

OG tid har jo en værdi - hvor megen tid bruger man på spillet, og hvor meget vil man evt. betale for det.

Der tilbydes forskellige fordele, som man kan købe sig til. Nogle giver en kortvarig tilfredsstillelse, og andre en længerevarende tidsbesparelse.

Overvej om du vil bruge diamanter på noget kortvarigt, eller noget med længere varighed.
Eller undlad at bruge diamanter, for det kan man sagtens, spillet tager så bare mere af vores tid.

Nogle finder det umoralsk; men tænk så på dette scenarie:
En masse forretninger er brændt inde med et lager af Zombiephone model 2019, og om et par måneder kommer den helt nye og uundværlige model 2020.
Hvad gør man så?
Jow 'vi' opfinder 'Black Friday' med billige tilbud, så en hel masse kunder strømmer til, for at købe noget de ikke anede at de havde behov for, og som snart er forældet.

Vi bliver alle manipuleret til at forbruge, sådan er verdenen indrettet :)









 

obbedobbe

New Member
Ja, det er en forretning, og fred med det da. Vi vælger jo selv om vi vil betale os fra det ene og det andet.
Det jeg er utilfreds med, er at blive sendt videre i opgaverækkerne 'for tidligt'..
Jeg er ikke den eneste der har oplevet det.
:)
 

Eltina

Active Member
Jeg synes man bliver staffet for at spille meget.
Når man har taget 131 opgaver, så får man kun 20 sløjfer for hver opgave.
Det tager så meget længere tid at kunne vælge nogle af gaverne :-(
Generelt er gevinsterne på event bygningerne dårlig.
Man kan hurtigere få den samme mængde vare på sine booste fabrikker og så handle varerne.
 

Metwo

New Member
Jeg synes man bliver staffet for at spille meget.
Når man har taget 131 opgaver, så får man kun 20 sløjfer for hver opgave.
Det tager så meget længere tid at kunne vælge nogle af gaverne :-(
Generelt er gevinsterne på event bygningerne dårlig.
Man kan hurtigere få den samme mængde vare på sine booste fabrikker og så handle varerne.
Tja, det er jo så ens eget personlige valg :)
 

Eragon

Well-Known Member
Jeg er måske den eneste der ikke har holdt helt styr på hvor mange opgaver jeg har løst her i eventet ;)

Dog har jeg lagt mærke til at opgaven krævede lidt mere efter hånden som jeg fik løst nogle stykker, og til at starte med så fik jeg også en lille smule flere sløjfer for at løse en opgave, så det hænger jo ok sammen :)
Men nu er jeg også begyndt kun at få 20 sløjfer for en løst opgave, men opgaverne er fortsat blevet mere krævende...... det hænger ikke sammen i min verden.
Fint at der forventes mere og mere af os jo længere vi kommer frem i et event, men så skal belønningen ikke blive dårligere faktisk så er det kun omtrant 1/3 del af tidligere belønning jeg (vi) får når der er løst et vis antal opgaver....
Det synes jeg ikke er helt ok.

At ogvaverne køre random, så jeg oplever at få samme opgave hver anden/trejde gang accepterer 9 handler hos grossisten.... Det er ikke for sjov at jeg kalder ham for grådigsisten, for det er fuldstændig urimmelige priser han tager, og jeg bruger ham ALDRIG.. jeg har et super broderskab, og vi kan fint hjælpe hinanden med alle vores handler, så alle får det de skal bruge, så til næste event, så må opgaven med Grådigsisten meget gerne fjernes helt fra opgave listen og erstattes med almenlige handler :) Husk at spillet er bygget op om samarbejde og grådigsisten er ikke samarbejdsvillig :p
 

Eltina

Active Member
For en uge siden fik jeg kun 20 sløjfer for opgaverne.
Først troede jeg det var fordi jeg startede forfra.
Så var jeg inde at læse at fra opgave 132 og frem får man kun 20 sløjfer.
Mange af mine opgaver er 3 værktøjskasser (24 t).
det gør at det er svære at få nogle mange sløjfer til gevinster.☹️
jeg har flere gange fået køb 12 gange hos grossisten. Jeg kan godt gå med til 3 gange med 12 er mange mønter man skal af med.
 

Tordhrano

Active Member
Jeg tror pointen er at det skal være realistisk at få et fuldt opgraderet honningkagehus, men hvis du virkelig vil have en endeløs strøm af tidsforkortere eller marker af ønskebrønde, så skal der arbejdes for det.
 

Sputnik

Active Member
Jeg vil foreslå alle der er kommet ned på 20 sløjfer som mig og grossist--byt samt 24 timer forsyning samt T1 varemængde produktion, bør gøre det jeg gjorde med det samme.
Jeg stoppede med det samme med at arbejde fast på denne event da **Honningkageslot** er et temmelig dårligt event at smide så meget ud på, jeg forventer der kommer 3--5 **Honningkagemandsartefakt** bagefter i visse opgaver.
.
 

DeletedUser466

Guest
Det er da ærgeligt at man målrettet fraråder at spille videre.

Det er umuligt at samle dagens gaver, hvis man hver dag skal lave 112K stål (T1)

Det koster mere end en dags arbejde. Det er det der burde belønnes højre i forhold til, "brug dyremad, som jeg også stadig får". I mine optik, er det helt ulogisk, og føles det at udviklere gør det utraktiv at tage daglige opgave.
I dag har jeg heldigvis fået dyremad opgaven et par gang, men det er frustrerende at man så skal vælge ud af 16 gaver, og håbe på at man gætter rigtigt, som jeg ikke har.
På Facebook gruppen er der mange klager kan jeg se. Og jeg vil gerne opfordre udviklere at gå tilbage til det sidste version, men med samme opgaver. Vi er da en gruppe spiller der målrettet går efter nogle priser, som Det Magiske gormular til vareforøgelsen. Men det er næsten umuligt nu.

Når opgaverne skulle være helt tilfældigt, så er det statistisk set umuligt at man i flere dage i træk får samme opgave, især at det er opgaver som 112K T1. Det er en ommer!
 

DeletedUser466

Guest
Man bør være opmærksom på, at dette spil er en forretning.
Investorer i INNOgames forventer profit, og hvis de kan få mere profit ved at investere i et selskab, der f.eks. sejler containere rundt om jorden, vil de vælge det.

Derfor balanceres mulighederne i spillet, sådan som du beskriver.

Generelt bør man være opmærksom på princippet om, at udgifterne stiger med kvadratet på gevinsten.
Det princip gælder både for dem der spiller 'gratis', og dem der betaler sig frem.

Så jeg synes at man selv må vurdere hvornår man har opnået tilstrækkeligt, og at man ikke kan få det hele (heller ikke med penge).

Den eneste fordel som os der, til tider, betaler sig frem opnår - er tid.

OG tid har jo en værdi - hvor megen tid bruger man på spillet, og hvor meget vil man evt. betale for det.

Der tilbydes forskellige fordele, som man kan købe sig til. Nogle giver en kortvarig tilfredsstillelse, og andre en længerevarende tidsbesparelse.

Overvej om du vil bruge diamanter på noget kortvarigt, eller noget med længere varighed.
Eller undlad at bruge diamanter, for det kan man sagtens, spillet tager så bare mere af vores tid.

Nogle finder det umoralsk; men tænk så på dette scenarie:
En masse forretninger er brændt inde med et lager af Zombiephone model 2019, og om et par måneder kommer den helt nye og uundværlige model 2020.
Hvad gør man så?
Jow 'vi' opfinder 'Black Friday' med billige tilbud, så en hel masse kunder strømmer til, for at købe noget de ikke anede at de havde behov for, og som snart er forældet.

Vi bliver alle manipuleret til at forbruge, sådan er verdenen indrettet :)







Jeg spiller uden at betale, og det er ikkd det jeg klager over. Det jeg klager over, er at man ikke kan vælge gevinsterne. Der er nogle der hellere vi gå efter formulare end bygninger, og andre der hellere vil gå efter bygninger, osv.
 

Skolehaven

Well-Known Member
Jeg føler måske nok vi er blevet lidt forvente efter at de har været i gang med at ændre på hvordan disse begivenheder kører, men for at citere annonceringen af begivenheden:
Bonusdelen følger lige efter og indeholder markant sværere opgaver, som giver en -i forhold til sværhedsgraden - relativt lille belønning. Den er målrettet mod spillere som lykkedes med at gennemføre opgaverækken og gerne målrettet vil gå efter flere Røde Sløjfer frem til begivenheden afsluttes.

Det burde således ikke være overraskende at der ikke er den store gevinst efter de almindelige opgaver, og set ud fra at man nemt kan få en fuldt opgraderet hovedgevinst med de gode præmier, så er jeg usikker på hvad problemet er. At man ikke kan forudse det hele og få 5 af dem? At man ikke bliver ved med at få flere og flere røde sløjfer, med pil på samme hensigt? At man må nøjes med 10 ønskebrønde per begivenhed. Det kan selvfølgelig også bare være mig der er for nem at stille tilfreds, eller mig der har spillet for længe så det eneste jeg mangler er pladsen til at kunne udnytte de mange gevinster jeg får. Ja selv mit fuldt opgraderede magiske akademi kan ikke omdanne de mange gevinster til brugbare genstande der kan bruges direkte uden at være pladskrævende. Så for at være helt ærlig, så føler jeg ikke at tilføjelserne er et problem og jeg føler at det er et fåtal der bliver ramt af dem. Om end det nok er de mest aktive og derved nok også dem der er hurtigst til at gribe til tasterne, så er jeg ikke sikker på at det er repræsentativt. Om end at det normalvis er de mest aktive der også bruger flest penge på spillet, så er hele udfordringen jo stadig at man nødigt vil miste dem. Men hvis målet er at man føler man får for lidt ønskebrønde til at gøre alle ens diamant drømme virkelige, så er der ingen indtjening i dem og som nævnt tidligere i tråden, så kan firmaet bag ikke leve af det. Ja det kan ingen firmaer, som lever af at udvikle spil.
 

Sputnik

Active Member
At rækkefølgen er ændret har ikke gjort gevinst mængde mindre, det er kun en indbildning mange har fået som ingen virkelighed har.
Læg dog 1 + 1 + 1 + 1 + 1 = sammen og gør det også med den gamle spillemåde, læg så her et lighedstegn imellem for de to er ens.

Alle klager om dette fortæller kun hvem personen er..... intet om spillet. :p

Det eneste der er forkert det er at sløjfe-tallet blev sat ned på 33% = 20 stk efter spillet er 70% færdigt.....
Dette ligner en surhed//hævn fra Elvenar som ikke ønsker nogen får præmie... :oops:

.
 
Senest redigeret:

Skolehaven

Well-Known Member
Surhed/hævn... Ja jeg ved sku ikke. Men inden de begyndte med de her uendelige opgaver til begivenhederne klagede alle over ikke at kunne få alle hovedpræmierne uden at skulle købe ekstra begivenhedsgenstande for penge...

Jeg har indtil nu uden at betale og uden at være forberedt, fået nummer 2 honningkageslot og 9 opgraderings dimser, og jeg vil gætte på jeg kun har fået omkring 10 ekstra af de der 20 sløjfe opgaver gennemført. At jeg er i gang med min anden runde af hovedpræmier, beviser jo at jeg har fået mere ud af denne begivenhed end jeg fik med det gamle system, som fx blev brugt sidste jul.

Så hvordan det bliver til surhed forstår jeg ikke og da slet ikke når vi var blevet gjort opmærksom på det i forvejen, samt som tidligere nævnt: Hvad mere har vi brug for på vores konti som bare skal ligge og samle støv?
 

Sputnik

Active Member
Det eneste der er forkert det er at sløjfe-tallet blev sat ned på 33% = 20 stk efter spillet er 70% færdigt.....
Dette ligner en surhed//hævn fra Elvenar som ikke ønsker nogen får præmie...

Spillet fortsatte med at blive mere og mere svært eks. samle 225.000 T1 varer og kun få 20 sløjfer ...
før var det 55 sløjfer for ca. 125.000 - 150.000 T1 varer eller T2 varer

Det er ikke blot dobbelt antal varer men også kun 33% gevinst og hvad giver det så udregnet i gevinst ....
det er mange gange hårdere for at samle 55 blomster ikke kun simpelt dobbelt så hårdt... dette kalder jeg ---
--surhed//hævn -- mod dem der er kommet langt...

.
 
Senest redigeret:
Top