• Kære gæst,

    Du skal være medlem af forummet, hvis du ønsker at deltage i diskussionerne eller starte dine egne tråde og emner. REGISTRÈR DIG HER!

Feedback og kommentarer, version 1.165

Galadan

Community Manager
Elvenar Team
Her vil vi meget gerne høre jeres ris, jeres ros og jeres kommentarer. Giv los!

Informationerne om opdateringen findes her.
 

Eltina

Active Member
I APP
Efter denne opdatering er spillet blevet sløv, hænger og der sker ikke noget.
det kan gå 10-20 sekunder hvor alt står stille.
Ved nabo hjælp ca 10 NH så står alt stille, så når jeg har over 350 byer (660 provinser) så tager det noget længere tid.
ved høst står alt også stille.
der må være en ændring som skal forbedres/tunes.
 

Alfhild65

New Member
Yes, det var mere hvorvidt det var Android eller Apple. :)
Apple her - spiller på Ipad og bruger primært appen, da min by mm er helt mørklagte når jeg bruger ipad-browser; Safari.
kan nu alligevel bedst lide at bruge appen, da spillet så er visuelt større ( = tydeligere).

håber inderligt, at problemet med frys af byen (nabohjælp, høst, turnering, formular- og hidkaldelseri mm) i op til 8 - 9 sek pr tryk bliver rettet snart, eller ihvertilfald til næste opdatering
 

Galadan

Community Manager
Elvenar Team
Hej igen.
Kan i udspecificere hvilke modeller i spiller på? Altså ikke bare iPad, men modelnavn/årgang/version af iOS?
 

Eltina

Active Member
Ipad16.2
7. generation
GB 128

jeg tror problemet opstod med program ændringen, med visiuel tryk.
hvor vi skal kunne se at vi trykker på noget.
en knap der mindskes ved tryk.
denne ændring kræver måske enorme resurser.

ved høst oplever jeg lås/frys forsøger at flytte byen (for at se et andet areal) når der så er aktivitet igen, kan jeg ved et uheld have fået høstet noget der ikke skulle høstes.
ved nabohjælp tager det tid at få bygninger op, så når jeg tager hele verdenskortet, tager det nu noget længere tid.

som alfhild skriver er det mange steder spillet er blevet sløv.
 
Senest redigeret:

Galadan

Community Manager
Elvenar Team
Hej igen.

Nu er udviklerne tilbage på deres pind, og de spørger om der stadig er problemer med forsinkelser?
 

Alfhild65

New Member
Hej igen.

Nu er udviklerne tilbage på deres pind, og de spørger om der stadig er problemer med forsinkelser?
Hej Galadan og godt nytår
jeps, spillet/byen fryser stadig ved ca hvert 3. klik i ml 2 til ca 12 sekunder. Særlig slemt er det ved listerne med Fortids Vidundere, formularer, bygninger og nabohjælp.
 

Eltina

Active Member
Jeg har de samme forsinkelser som Alfhild.
jeg har opgraderet igår og det er det samme.
problemt opstod efter rettelsen med at vi visioelt skal se når vi trykke på en knap.
jeg tror det tager for mange resurser
 

Alfhild65

New Member
Selv tak Galadan, men er det mon noget der bliver rettet?
Fejlen opstod efter opdateringer i starten af december og godt nok kan man vænne sig til meget, men det vil være godt at vide om der arbejdes på sagen eller om IG bare gerne vil udfase app/tablet-delen af spillet
 

Eltina

Active Member
Jeg har flere i vores BS som beklage sig over de ikke orker at spille Elvenar, da spillet siden december låser i APP.
Derfor har de heller ikke sat bygninger til dette eventyr der er lige nu ;-(
 

Steff1963

New Member
Jeg oplever samme problem. Efter 5-6 tryk… så fryser spillet. Jeg overvejer at stoppe. For det ødelægger min glæde ved et ellers helt igennem fantastisk spil. Hvor det sociale er i højsædet. Hvor vi deler viden. Og hjælper på kryds og tværs. Jeg elsker disse elementer… men ikke at fryse hele tiden. Jeg spiller på en SmartPhone fra Apple. Jeg håbede, at 1.166 opdateringen ville have løst problemet. Please… jeg vil gerne have glæden tilbage.
 
På det amerikanske forum, har de også problemer.
Der snakkes mest om, at 'smartphones' bliver varme, og bruger meget strøm fra batteriet.

Hvis man også spiller via. PC, kan man prøve at reducere grafikkvaliteten til lav.
Den lave grafikkvalitet på PC skulle også gælde, når man skifter til at bruge 'smartphone'.
Det er naturligvis en midlertidig 'work around', indtil problemet er løst.

Har dog ikke selv testet det.
 

Eltina

Active Member
Min grafik står altid på lav på pc.
men der er kun for pc.
i APP kan det ikke ændres Og det gælder ikke for APP.

i denne version, her er der en ny funktion, at når vi trykker skal det ligne vi trykker på knap.
dvs det bliver mindre, så øjet snydes til at se man trykker.
jeg kan godt undværre denne effekt for at vi ikke skal låses i 3-15 sekunder hver 15 sekundt.
det er virkelig irreterende/gene at vi sløves og alt står still i alt.
 

Galadan

Community Manager
Elvenar Team
Hej igen. Jeg beder om en status på problemet i morgen. Der er så vidt jeg ved absolut ikke planer om at udfase app.
 
Top