• Kære gæst,

    Du skal være medlem af forummet, hvis du ønsker at deltage i diskussionerne eller starte dine egne tråde og emner. REGISTRÈR DIG HER!

Spørgsmål til justering af bygninger i forbindelse med version 1.54.

Galadan

Community Manager
Elvenar Team
Her vil vi forsøge at besvare eventuelle ubesvarede spørgsmål omkring justeringen af bygningerne - Læs om det her.
 

Tordhrano

Active Member
Bliver det muligt at generhverve begivenhedsbygninger, som er solgt før opgradering blev mulig? Jeg har solgt mange bygninger, der blev "forældede" efterhånden som jeg åbnede nye kapitler.
 

Galadan

Community Manager
Elvenar Team
Bliver det muligt at generhverve begivenhedsbygninger, som er solgt før opgradering blev mulig? Jeg har solgt mange bygninger, der blev "forældede" efterhånden som jeg åbnede nye kapitler.

Jeg sidder ikke med i planlægningen af begivenheder, men jeg kan da forestille mig at der løbende vil blive "genbrugt" bygninger, da de alt andet lige er nemmere at benytte, end nye bygninger der skal designes fra bunden.

Så altså: Jeg kan ikke love det, men jeg formoder det.
 

bambi

Active Member
Hej Galadan,

Som jeg forstår det, så har man valgt at lave den rebalancering af Begivenhedsbygningerne fordi det kommer til at blive muligt at lave opgraderinger af dem når det er endeligt implementeret.

Tiltaget med at kunne opgradere Begivenhedsbygninger er som sådan fint nok, men hvorfor denne rebalancering skal straffe specielt mindre og mellem spillere har jeg ikke den store forståelse for. Hvis det er fordi i gerne vil genbruge Begivenhedsbygningerne i nye Begivenheder og de der vil have for store værdier i henhold til nye spillere, så kan jeg godt forstå den del, men lav det dog i det mindste så dem som allerede har fået dem og har valgt at bruge dem i sin by få bygningen til i hvert fald nogenlunde den samme værdi som den allerede har - dette kunne jo nemt gøres ved at de i stedet for at Begivenhedsbygningen starter på Niveau 1 for dem startede på f.eks. Niveau 2 eller 3 og dermed ikke gav dem noget tab fordi i syntes der skal laves en ændring.

/bambi
 
Senest redigeret:

DeletedUser444

Guest
Kan ikke rigtig se hvad meningen er med det der sker pt i spillet....
Er INNO ude på at ødelægge spillet eller hvad ???
da det sidste kapitel kom " elemeter " var alt hvad der hed udvidelser fjernet, hvis man havde nået alle inden det kapitel det var så de store så spillere i spillet det gik ud over.... det er et stort minus for spillet så siger de at de vil gøre bygninger mindre for at der skal være plads til alt , tjaaaa kan ikke rigtig se at det er sket.... så måske skal vi alle til at gøre som nogle få i spillet har gjort rive alt ned og bygge VIDUNDERE for kan jo se at det jo sagtens kan lade sig gøre at lave ca 150000 point på hvad 6-9 mdr den vej uden at INNO stiller nogle spørgsmål ved det
nu har de lavet endnu en ændring i spillet med event bygninger kultur/befolkning og denne gang rammer de så alle mellem spillerne som udgør hvad 60% af spillet..... og giver folk hvad 1 skallet " magisk opgradering " og for at bruge den skal man så hen og bruge penge fordi den kun virker på magiske boliger eller magiske værksteder ....
undre mig lidt over hvad de finder på næste gang for at pisse de små spillere af ???
og med de præmier der er i event og eventyr det opvejer jo ikke noget af det de giver tilbage ved det her.... for efter min mening er de præmier alt for små og ikke op to date med den tid man bruger på et eventyr/event

Haerbinder
 

DeletedUser141

Guest
I forbindelse med Innos afbalancering er flere af medlemmerne i vores broderskab Abels Crib, der kommet i knibe. Deres befolkning er gået i minus og flere truer med at stoppe med at spille. Det er især de mellemstore byer, der er ramt, samt folk med mange kulturbygninger med befolkning i. Det kommer til at udslette vores broderskab.....det kan da ikke være jeres mening? Bliver der en eller anden form for kompensation og hvornår kommer den?

Et andet "Issue" er, at de af os, der har færdiggjort kapitlet "Elementerne" eller er ved at gøre det, har udtømt de muligheder der er i spillet for at udvide deres byer. Der er måske nogle af dem, der kunne købe sig til en by-udvidelse eller to, men det er ikke en mulighed for alle, da det IKKE er alle, der ønsker at poste "real life" penge i uanede mængder ned i et spil, der ikke er udvikling i.

Abels Crib rangerer på 2. pladsen på broderskabslisten. Vi er 25 dedikerede spillere, hvor de fleste af os har spillet Elvenar i mange år efterhånden. Det har været sjovt, men nu begynder det sjove ved spillet at forsvinde, da noget af dét, der er sjovt er den personlige udvikling, som også bidrager til broderskabets udvikling. Bliver vores broderskab revet fra hinanden fordi folk stopper med at spille på grund af afbalanceringen og mangel på muligheden for at udvikle vores byer og dermed vores broderskab, vil jeg selv overveje, om jeg skal fortsætte med at spille Elvenar, da det er fællesskabet, der gør det sjovt at spille.

Håber meget at høre fra jer.

Mvh
LoneBB
 

Galadan

Community Manager
Elvenar Team
Hej @Galadan
Det var mere om man fik en måde at fortryde salget da bygninger nu vil kunne opgraderes og blive tidssvarende.

Desværre - Vores log over hvilke bygninger man har solgt strækker sig desværre ikke så langt tilbage, at det vil være praktisk muligt.
 

DeletedUser444

Guest
tjaaaa der er jo stadigvæk det med By Udvidelser ??? det vil jeg sige er et endnu større problem i spillet.... og hvorfor er der er en by-udvidelse i det sidste kapitel " Elementerne " når de fleste ikke kan bruge når de kommer til det kapitel fordi de har/er på max
det er det der virkelig pisser mig af og tror ikke jeg er den eneste der har det sådan

Haerbinder
 

Eragon

Well-Known Member
Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal sige til Innogames måde at håndterer spillet på, for på mig virker det somom at de mest af alt tænker på at gøre det hele mere besværligt... Jeg kan godt forstå at Innogames "lever af" at vi bruger penge på spillet, ved køb af diamanter, men deres priser er så ekstrem høje, at jeg personlig IKKE vil bruge flere penge på spillet.. og det kan da ikke være i deres interesse... Jeg er ved at gøre Elementerne færdig og som mange andre så er jeg i plads mangel, har tidliere købt nogle byudvidelser, men på et tidspunkt blev prisen sat gevaldigt op, så min næste udvidelse koster 4000 diamanter (altså ca. 200,- kr.) for et 5x5 felt.. det synes jeg er alt alt for dyrt.....

Jeg er meget afhængig at mine event bygninger der giver befolkning, så hvis min befolkning bliver reduceret ved deres afbalancering, så vil jeg få store problemer, og er ikke sikker på at 1 magisk bolig vil kunne rette op på det...

Jeg ville sådan ønske at Innogames vil bruge tiden på at lave nogle nye tiltage, der kan styrke broderskabet, frem for at hele tiden presse og stresse os...
Et eventyr er lige slut, der køre et mobil event og så starter der et nyt eventyr en uge efter at det andet er sluttet....? hvorfor ....????

Jeg kan lave en lang liste men gode forslag, som jeg synes vil gøre spillet sjovere... men det nytter jo ikke noget, for jeg har ikke set en eneste af de forslag der er kommet, som er blevet til noget, så det er jo bare spild af tid, at komme med forslag....

Så Galadan vil du ikke spørge Innogames hvad deres plan er med Elvenar, er det meningen at ødelægge spillet, og få mange til at stoppe, eller vil de prøve at lytte til os der bruger en masse tid (og penge) på deres spil...?

Mvh
Eragon
 

Galadan

Community Manager
Elvenar Team
Jeg er meget afhængig at mine event bygninger der giver befolkning, så hvis min befolkning bliver reduceret ved deres afbalancering, så vil jeg få store problemer, og er ikke sikker på at 1 magisk bolig vil kunne rette op på det...

Balanceringen har fundet sted, så hvis du ikke kan mærke nogen effekt nu, så er du sluppet billigt. Du kan se listen over hvilke bygninger der bliver påvirket, i det oprindelig opslag.


Så Galadan vil du ikke spørge Innogames hvad deres plan er med Elvenar, er det meningen at ødelægge spillet, og få mange til at stoppe, eller vil de prøve at lytte til os der bruger en masse tid (og penge) på deres spil...?

Jeg tror ikke det giver megen mening at spørge om de "ønsker at ødelægge spillet og få mange til at stoppe" - Dertil kan jeg svare klart nej. Jeg vil vældig gerne prøve om jeg kan få en form for erklæring, men så vil jeg til gengæld også gerne have et eller flere ordentlige spørgsmål at stille til dem. Er det fair?
 

Eragon

Well-Known Member
Selvfølgelig er det fair, at du skal gå videre med relevante spørgsmål, og forslag :)
Så vil du gerne have nogle forslag, som du kan gå videre med, så opretter jeg gerne en tråd :)

Jeg kan ikke helt forstå at du siger at balanceringen har fundet sted, for det eksempel som du har lagt ud med Fønixskult, så skulle den i kapitel 12 give 5800 kultur og 4400 befolkning..
Jeg er langt over halvvejs i kapitel 12 og min Fønixskult giver 6400 kultur og 2400 befolkning...!
Er der et sted hvor jeg kan se hvad alle de øvrige event bygninger skal give...?
 

DeletedUser390

Guest
Ikke så vidt jeg ved, men jeg skal se om jeg lige kan huske at minde Galadan om spørgsmålet når han er tilbage :)
 
Top