• Kære gæst,

    Du skal være medlem af forummet, hvis du ønsker at deltage i diskussionerne eller starte dine egne tråde og emner. REGISTRÈR DIG HER!

En ensom placering på kortet

Metwo

New Member
Jeg kunne tænke mig at høre om nogen har erfaret - eller kender til nogen, der har - at blive flyttet fra kortet til et mere opportunt sted?
Jeg høster ca. 40 sæt mønter fra tomme byer pr. dag. Af de øvrige naboer, som rent faktisk har et navn - er der 4-5 der nu og da returnerer min nabohjælp.
Jeg har været med siden primo maj 2018 - og jeg synes det varer megalang tid at blive flyttet til et bedre sted, hvor der findes aktivitet. (Hvis det da overhovedet sker)
Support har jeg kontaktet - men de kan ikke hjælpe - "det sker automatisk" siger de. Men der sker "nada". (Og JA, jeg har sat flueben i options).
 

bambi

Active Member
Hej metwo,

Først og fremmest vil jeg sige at det må være rigtigt kedeligt for dig - har selv været i den situation og heldigvis har oprydnings rutinerne hjulpet lidt på det, men der er trods alt stadig alt for mange inaktive spillere i spillet og der burde laves nogle endnu bedre oprydnings/flytnings rutiner.

Kravene for hvornår en gammel inaktiv spiller må slettes er simpelthen for lave - syntes godt at InnoGames kunne lave nogle rutiner der siger at hvis en spiller f.eks. ikke har været logget ind på sin konto i X antal måneder, så sender de e-mails ud til spilleren og sker der stadig ikke noget inden for et vist tidsrum, så må den spiller kunne forvente at starte forfra, hvis man senere finder på at man gerne vil spille spillet igen.

Hvis det er fordi at InnoGames ikke ønsker at en spiller mister de penge (Diamanter) de har brugt i spillet, så kunne de jo evt. slette byen, men beholde spillerens konto, hvor alle Diamanterne så ligger klar, hvis spilleren skulle finde på at komme tilbage til spillet senere - ja, spilleren er nød til at starte forfra, men er jo trods alt så kun tid der er mistet og med de Diamanter man så har til rådighed fra starten kan man sikkert komme hurtigere frem igen ... hvis man ikke har mulighed for at kunne logge ind kunne der jo evt. også være en funktion der siger, at man X antal måneder er væk fra spillet og dermed ikke bliver taget med i oprydnings rutinerne.

Bare lidt forslag til InnoGames, som desværre ikke kan hjælpe dig lige nu metwo o_O

/bambi
 

DeletedUser

Guest
hej @metwo

jeg må beklageligvis sige det ikke er første gang jeg hører om denne problemstilling, og jeg har ved en anden lejlighed kæmpet for at få ændret præcis hvad @bambi beskriver.

Jeg gør alt hvad jeg kan for at hjælpe de problemstillinger der bliver postet her på forum, men nogle kampe er tabt på forhånd :-/

Jeg har de samme muligheder på dette område, som support har, med andre ord kan jeg kun anbefale at holde fluebenet hvor det er, og ellers bede til de elvenariske guder...

hvis der er noget som helst der står i min magt som almindelig dødelig moderator, så skriv endelig :) men lige placering på kortet må jeg med tungt hjerte skuffe dig og alle andre i forum :'(
 

Tordhrano

Active Member
For min skyld behøver man ikke slette inaktive spillere - de kan bare skubbes ud mod kanten ligesom aktive spillere rykkes mod centrum.
Det er sikkert bedst at bevare muligheden for at bede om at man ikke bliver flyttet så længe man er aktiv, men inaktive spillere bør kunne flyttes efter behov.
 

Metwo

New Member
Tak for de gode bemærkninger. Nu har jeg siddet og kigget mine såkaldte "naboer" lidt nærmere efter - og det ser ikke umiddelbart ud som om det er en diamant-problematik, som præger deres tilværelse. Min mistanke omkring den manglende flytning tror jeg ligger i en mangelfuld algoritme - og/eller mangel på Intelligens i en scanning af aktive spilleres placering. Som jeg ser min placering giver det jo ingen mening at ligge helt yderst - og have intet andet end tomhed så langt øjet rækker mod højre på kortet. Snart kan jeg heller ikke bevæge mig længere mod venstre, fordi der kræves "orker" i handlen - og det varer meget længe, førend jeg når dertil.
Så opfordringen fra min side via Moderator vil være at skynde på Innogames for at se deres algoritme efter - inden aktive spillere med dårlige placeringer forsvinder videre ud i intetheden.
Bortset fra det - så er jeg glad for spillet :)
 

DeletedUser218

Guest
Ja det kunne godt virke som om, det er et eller andet galt. Nu ligger min by godt i midten, og hver gang der bliver slettet spiller, rundt om mig, bliver de erstattet med helt nye spiller, ved ikke om maskineriet, glemmer at flytte de spiller der godt vil flyttes?
 

Tordhrano

Active Member
Man kunne måske flytte spillere indad så man optjener en placering længere mod centrum i stedet for at nye spillere flyttes direkte til centrum og spillere med højere anciennitet må henslæbe tilværelsen tæt på den yderste rand.
 
Senest redigeret:

Eragon

Well-Known Member
Jeg ved ikke hvornår Innogames vælger at fjerne en inaktiv spiller... Men jeg har en nabo som er startet omkring på samme tid som mig (midt i 2014), han har været inaktiv i de sidste par år, der er i alt fald ikke sket nogen udvikling par år..
Mens andre naboer er fjernet, og der er kommet ny til, så ligger han der stadig, om det skyldes, at han en gang har købt en lille omgang diamanter, ved jeg af gode grunde ikke, men byen er død....
Spilleren som jeg snakker om er FrederikHalling, han har boost i stål, krystal og eliksir.

Jeg kan godt forstå, at Innogames ikke lige så hurtigt, kan fjerne/slette en inaktiv spiller, der har købt diamanter. Men det må da være muligt, at flytte ham længerer ud på kortet, så der kan blive lidt mere samling på os aktive spiller..

Khatar kender du til Innogames kriterier for at fjerne/slette og flytte spiller...?
 

Skolehaven

Well-Known Member
Spillere der er kommet langt nok eller har købt diamanter bliver lige pt slet ikke slettet. Kan ikke huske om det er en eller to kapitler ind i spillet man skal for at være langt nok til ikke at blive det. Det optager naturligvis en masse plads inde i midten af kortet hvor spillere efterladt i ingenting ellers kunne ligge. Og ja jeg har naboer som praktisk talt ikke har været aktive i 3 år... tag og giv en smule... De startede op sammen med mig og en masse andre den første uge eller måned serveren var her og er efter relativ kort tid ikke set siden...
 

DeletedUser

Guest
Jeg kender lidt til det teoretiske.

Hvis man er inaktiv i 30 dage eller mere risikerer man at blive slettet gennem en automatiseret process (ved ikke hvor tit den process kører)
Hvis man har brugt $ på diamanter bliver man ikke slettet.

Flytning af spillere er ligeledes en automatisk process, den forudsætter at man har flueben i at man vil flyttes, samt flere andre variabler jeg ikke kender til, heriblandt befolkningstæthed.

om disse 2 processer kører optimalt (ideelt flytning lige efter fjerning) vil jeg lade være op til folks egen vurdering.

Hverken Support, moderatorer, eller vores almægtige community manager Galadan har adgang til at flytte spillere. Der findes helt sikkert nogle der kan, men jeg har ikke haft held til at finde disse individer.

Der er tidligere på andre forums blevet foreslået at flytte inaktive spillere med diamanter ud til kanten, og aktive ind, samt andre interessante ideer, de første foreslag finder jeg helt tilbage til 2015 både på beta og internationalt forum.. desværre er alle disse ellers glimrende ideer blevet skudt ned.

EDIT: (på den personlige side kan jeg sige at der i mit lille udforskede nærområde er flere der ku trænge til en udskiftning, og jeg vil da hellere end gerne have @metwo som nabo... ved bare ikke liiige hvordan jeg skal trylle det trick)
 
Senest redigeret af en moderator:

Metwo

New Member
Nu er der gået nogle måneder siden jeg senest rettede min (forurettede) henvendelse til dette forum. Og jeg kan så berette, at der ikke - som i "overhovedet ikke" - er sket en en fløjtende fis (om jeg må være så fri) - i forhold til forflyttelse eller tilgang af nye spillere, som rent faktisk er aktive eller bliver længere end en måned. Det er ikke bare "nederen" - det er faktisk ikke ok!
 

DeletedUser

Guest
hej

Jeg må desværre henvise til mit sidste svar, vi HAR ikke mulighed for manuelt at flytte dig :-/
 

Metwo

New Member
Khatar - jeg ved det. MEN hvad pokker er der galt med spillet?
Nogen - du /nogen - må kunne adressere dette til de spilansvarlige.
 

DeletedUser

Guest
TRO mig, det bliver gjort ofte... hver gang med håbet om en lille ændring... en ændring VAR faktisk tæt inden ændringen af GDPR lovgivningen.. men pt er det tilbage ved tegnebordet...

den officielle udmelding pt er at det automatiske system kun flytter folk hvis det er exact match til de omkringliggende provinser (dem der giver boost)

og JA... jeg forstår din frustration, jeg håber blot du er tålmodig, og at du nyder spillet trods alt :)
 

Eragon

Well-Known Member
Nu ved jeg ikke hvor længe en spille kan lille inaktiv, før de bliver fjernet..
jeg har et stort udforsket område, og der er rigtig mange byen som er forladt lige fra bitte små byer ( kun med rådhus og et pat boliger og værksteder) og så til større byer der er nået 5-7 kapitler frem..

fx har jeg en nabo der starte omkring samme på samme tidspunkt som jeg selv, (midten af 2014) og den by har været forladt de sidste 3 år..

kunne man ikke forslå udviklerne at man blev forflyttet til udkanten af kortet, hvis man har været inaktiv i længere tid (fx 3 måneder) på den måde kunne vi være med til at skabe lidt mere liv på kortet, og vi store kunne hjælpe de nye små med handler m.m. til gavn for os alle nye som gamle spiller og for spillet i sig selv :)
 

Metwo

New Member
Nu er det sådan, at jeg var en kende utilfreds (lettere underdrevet) for 5 kvartaler siden, over at jeg hang ud i det højre hjørne uden naboer - men nu efter et års tid har jeg faktisk i dag fået denne meddelelse:

"Din by er blevet flyttet til en bedre position på verdenskortet. Din fremgang på verdenskortet er ikke blevet påvirket af dette. Du har nu nye aktive naboer og handelspartnere.

Dit Elvenar-team "


Så det kan faktisk lade sig gøre. Og - ha-ha - så er det spørgsmålet, om jeg er glad ved denne omflytning. Men det skal jeg så ikke besvære jer med .

Bedste hilsner
Metwo :)
 

Galadan

Community Manager
Elvenar Team
Dejligt at du endelig er blevet flyttet - Jeg kan glæde jer med at fra og med næste opdatering vil der ske en forbedring på dette punkt, så spillet har lettere ved at flytte inaktive konti længere ud "mod kanten" af verdenskortet. Dette skulle skabe mere plads centralt, så aktive spillere på kanten af kortet, kan komme tættere på centrum.
 

Darla

Active Member
ENDELIG, vi er flere der blev flyttet denne omgang og havde læst om det på BETA, at de var begyndt at flytte på BETA

Desværre eller nogle fra BS havde sat det der flueben og følte sig nu meget ensom da alle aktive var væk.. men det er jo den chance man tager.. man ved jo ikke om ens gode naboer har valgt at blive flyttet eller ej.....
 

Darla

Active Member
Dejligt at du endelig er blevet flyttet - Jeg kan glæde jer med at fra og med næste opdatering vil der ske en forbedring på dette punkt, så spillet har lettere ved at flytte inaktive konti længere ud "mod kanten" af verdenskortet. Dette skulle skabe mere plads centralt, så aktive spillere på kanten af kortet, kan komme tættere på centrum.
MÅ man spørge hvor ofte en flytning sker? Der er sket det for nogle spiller i vores BS at de valgte aldrig at blive flyttet... ja det er måske en farligt valg når/hvis dine gode naboer har valgt at blive flyttet... men nu vil de så gerne flyttes næste gang... de er endt et meget øde sted.... men hvornår ER næste gang mon??
 
Top