• Kære gæst,

    Du skal være medlem af forummet, hvis du ønsker at deltage i diskussionerne eller starte dine egne tråde og emner. REGISTRÈR DIG HER!

Ændringer til turneringerne

hvordan finder jeg mit total AW (vidunder) level?

En anden måde at se AW levels på er, at vælge vidunderet 'Det høje folks troner', derefter vælge fanebladet 'Oversigt'.
Hvis man holder musemarkøren over 'Yderligere ranglistepoint', skulle man gerne kunne se det på 'Forhistoriske vidunderes niveauer'.
 

DeletedUser235

Guest
Har kigget lidt mere ind i det og hvis jeg har gjort det rigtigt, så mangler jeg at dele dette spreadsheet.

For mig kommer det til at se således ud givet jeg har bruget det rigtigt ;)

View attachment 498View attachment 497

Jeg skal gerne forsøge at hjælpe med at få hans modeller til at virke, men om det ender med at passe kræver at jeg forstår den :p Til det vil jeg sige måske/måske ikke :D Jeg må vente at se på mit eget om det passer til turneringen begynder ;)
Jeg kunne godt være i tvivl om du skal skrive kap 17 og 0 tech. Men hvis det ikke passer kan du justere ned til kapitel 16 og sætte de techs ind(det burde være enten 25 eller 27 hvis jeg har talt rigtigt) op til din faktiske TGS( så kan vi også se om de to vidundre er tvungne opgraderinger). Da jeg prøvede det passede gruppestørrelsen i spiret i hvert fald.
 

Skolehaven

Well-Known Member
Jeg må indrømme at jeg var doven og ikke gad tælle de tvungne opfindelser, så jeg tog den nemme og sagde jeg var i næste kapitel... hvilket jeg reelt er, når jeg er igennem det forrige :p
 

DeletedUser709

Guest
Jeg er glad for de ændringer der kommer, mest fordi jeg ikke skal sidde og klikke bevidstløs i utallige kampe med samme opstilling i auto-kamp. Nogle gange er jeg på nippet i at falde i søvn, da der ikke er nogle udfordringer. Med ændringerne skal jeg til at se på hver kamp og hvilke tropper jeg skal bruge, så det bliver meget mere varierende og sjovt at spille turnering - tror jeg :)
Det kan da godt være at kampene bliver sværere når man kommer et stykke ud, men følger man skolehavens skema, så får modstanderen først samme antal tropper som man selv gør i 9'ende provins. I provins 18, får modstanderen 50 % flere tropper end man selv gør, men her har man måske fugl-fønix, som giver dine tropper +50 % i angreb. I provins 32 har modstanderen dobbelt så mange tropper som man selv har, men så er det jo godt man kan styrke sit helbred f.eks. 50 % eller 100 % og så kommer det vel ud på et. Fra provis 30 til 50 sker der ikke så meget, for ved provins 50 har modstanderen 2,2 gange så mange tropper som du selv har - men mon ikke du har nogle vidundere der opvejer det?
Jeg har en lille by på beta, og det nye system har gjort det muligt for mig at nå længere i turneringen ved kamp, end jeg kunne før. Så jeg glæder mig til at teste systemet i en større by og se om det bliver sjovere.
 

Eltina

Active Member
Spørgsmål til eksperterne.
Nu har jeg hentet arket og tastet ind.
Så står der at man skal taste i de hvide felter.
Kan i hjælpe med hvordan jeg finder SSSo og TSSo?

your own Tournament squad size (TSSo)
er det det antal provinser jeg har taget?

Når jeg læser teksten ved minmax synes jeg ikke jeg kan læse noget om Ssso.
 

DeletedUser235

Guest
Spørgsmål til eksperterne.
Nu har jeg hentet arket og tastet ind.
Så står der at man skal taste i de hvide felter.
Kan i hjælpe med hvordan jeg finder SSSo og TSSo?

your own Tournament squad size (TSSo)
er det det antal provinser jeg har taget?

Når jeg læser teksten ved minmax synes jeg ikke jeg kan læse noget om Ssso.
SSOo og TSSo blever udregnet af regnearket.
 

DeletedUser235

Guest
Jeg er glad for de ændringer der kommer, mest fordi jeg ikke skal sidde og klikke bevidstløs i utallige kampe med samme opstilling i auto-kamp. Nogle gange er jeg på nippet i at falde i søvn, da der ikke er nogle udfordringer. Med ændringerne skal jeg til at se på hver kamp og hvilke tropper jeg skal bruge, så det bliver meget mere varierende og sjovt at spille turnering - tror jeg :)
Det kan da godt være at kampene bliver sværere når man kommer et stykke ud, men følger man skolehavens skema, så får modstanderen først samme antal tropper som man selv gør i 9'ende provins. I provins 18, får modstanderen 50 % flere tropper end man selv gør, men her har man måske fugl-fønix, som giver dine tropper +50 % i angreb. I provins 32 har modstanderen dobbelt så mange tropper som man selv har, men så er det jo godt man kan styrke sit helbred f.eks. 50 % eller 100 % og så kommer det vel ud på et. Fra provis 30 til 50 sker der ikke så meget, for ved provins 50 har modstanderen 2,2 gange så mange tropper som du selv har - men mon ikke du har nogle vidundere der opvejer det?
Jeg har en lille by på beta, og det nye system har gjort det muligt for mig at nå længere i turneringen ved kamp, end jeg kunne før. Så jeg glæder mig til at teste systemet i en større by og se om det bliver sjovere.
Jep i provins 18 har modstanderne 50% flere enheder end dig, dette oplevede vi også i det gamle turnerings system, men først i 4. eller 5. runde ikke i første runde.
 

Skolehaven

Well-Known Member
Spørgsmål til eksperterne.
Nu har jeg hentet arket og tastet ind.
Så står der at man skal taste i de hvide felter.
Kan i hjælpe med hvordan jeg finder SSSo og TSSo?

your own Tournament squad size (TSSo)
er det det antal provinser jeg har taget?

Når jeg læser teksten ved minmax synes jeg ikke jeg kan læse noget om Ssso.

SSSo er Spire Squad Size opponent
TSSo er Tournament Squad Size opponent

Der er dog ikke nogen udregning af disse :eek: muligvis noget gammel strøm han har glemt at fjerne... jeg ved det ikke
 
Senest redigeret:

Skolehaven

Well-Known Member
Hmmm.... er gået fra en grundliggende TSS på 196,2 (svarer til 784,8 i det nye system, da der kun er 1/4 del kampe) til en grundligende TSS på 1043,8, hvilket er en stigning på 33% i gruppestørrelse... det virker af meget :eek:
 

DeletedUser235

Guest
Hmmm.... er gået fra en grundliggende TSS på 196,2 (svarer til 784,8 i det nye system, da der kun er 1/4 del kampe) til en grundligende TSS på 1043,8, hvilket er en stigning på 33% i gruppestørrelse... det virker af meget :eek:
Det er da bedre end en TSS på 1056:)
 
Top