• Kære gæst,

    Du skal være medlem af forummet, hvis du ønsker at deltage i diskussionerne eller starte dine egne tråde og emner. REGISTRÈR DIG HER!

Broderskabs eventyr...!

obbedobbe

New Member
Der er allerede skrevet rigtig meget om den nye form og de udfordringer det giver.
Jeg/vi er enige i langt det meste.

Her er to konkrete forslag til ændringer:

1. Spøgelser: Lad provinsmøder gælde også. Det giver små byer bedre mulighed for at gøre sig gældende her.

2. Mystiske efterladenskaber: Tag dem ud af pitten.

Måske det kunne skabe en bedre balance.
 

Eltina

Active Member
På BETA har vi nu haft den nye form for BE for 3 gang.
Det er det samme kort.
Guldarmbånd er endnu en gang sænket, så det er blevet lettere at få overskud af armbånd.

Men det er stadig svært at få Efterladenskaber nok.
Som man kan se i mine skærm billeder, så er der nogle gange der skal 3 opskrifter i MA til for at få 1 efterladenskab = 11,5 time.
Dette gør det svært at få alle de efterladenskaber som kortene skal bruge.
Hvis Innogames vil beholde efterladenskaber synes jeg at det må give 1 efterladenskab pr opskrift.
Er da godt klar over, at man så kan få 1 stk for mellem 3,5 og 6 timer, men det gælder jo for os alle.

Ang. katalysator
Har man MA i lvl 5 så kan man producere 4 katalysator i døgnet = 24 katalysator under BE.
Er MA i lavere lvl, så kan det være 12 der kan produceres på de 6 dage.
Så kan man få nogle katalysator i spiret og i månebibliotek.
MEN det er ikke nok til det antal der skal bruges for at lave efterladenskaber.
Jeg har de sidste 2 gang set, at jeg bruger over 150 katalysator på 6 dage. Så jeg har nu sparet så jeg har til endnu en BE.
Så derfor er disse efterladenskaber ikke ok i de mængde som der ønskes på kortene.

Ang. kort 3
Så er der flere felter på kort 3, som ikke står mål med mængden af emblemer i forhold til point.
Innogames, må se på rimeligheden i antal emblemer i forhold til 300 point.
Flere af dem med 300 point er ikke det værd, så heller hoppe dem over, for det giver mere i hullet til slut.

Ændring af Bønder fra 5 til 10 værksteder
Jeg kan konstatere at det er et problem, der er mangel på bønder hele tiden.
Det kan godt være det er ok, at der nu skal være 10 værksteder til for 1 bonde emblem.

Men måske skulle smed så sættes til 3 værksteder til en smed.
For så er det lig med 3 stk T1 til en halskæde. Som dog stadig fylder dobbelt plads af T1.
Værksteder fylder 4 felter og en marmor eller planke (i elver) fylder kun 2 felter.
5 værksteder til smed fylder 20 felter, og på samme plads kan man sætte 10 T1 fabrikker.
= 1 smed i døgnet og 3 halskæder (+1 ekstra)
Så der kan produceres mange flere halskæder på samme plads.


NY emblem
Der kunne være et emblem for nabo hjælp.
Jeg har 532 provinser (kan ses under min udvidelse)
Jeg har 19 provinser som er spejdet men ikke alle møder er taget.
Når jeg giver alle nabo hjælp på kortet har jeg 316 naboer. (OBS provinser og naboer er ikke samme antal)

Et emblem kunne fåes ved at givet nabohjælp til x% af det provinser man har.
1% af provinser jeg har = 5 nabohjælp (for mig) = 1 emblem
op til
5% = 25 nabohjælp
antal nabohjælp der skal til emblem, må være afhængig af hvor mange emblemer der skal bruges på kortene.
Skal der bruges få emblemer er 5% ok, men skal der bruges mange skal det være 1-2%.

armbånd og mønt sække er afhængig af brugeren, så det kunne dette emblem vel også være.
nabohjælp er at vi støtter hinanden.
 

Vedhæftede filer

  • MA3for1efterladenskab.png
    MA3for1efterladenskab.png
    694,9 KB · Set af: 113
  • MA3for1efterladenskabIGEN.png
    MA3for1efterladenskabIGEN.png
    725,8 KB · Set af: 113
  • MAdårligRunde.png
    MAdårligRunde.png
    693 KB · Set af: 114
  • Kort3.png
    Kort3.png
    58,9 KB · Set af: 112
Senest redigeret:

Johso6

Member
Har lige oprettede en profil på Beta, gaaaaab, man skal jo starte fra begyndelsen, man kan ikke trække sin by med der over, hvilket ellers kunne være en fordel for Innogames, hvor ved flere vil være villige til at hjælpe med at afprøve de nye ting på Beta.

Jeg har nu udsigt til at skulle kæmpe mig op til en vis størrelse minimum ½ år, før jeg reelt kan afgøre noget omkring de nye tiltag, hvilket vil være årsagen til at, mange de fravælger at prøve kræfter med Beta.

Kan af samme årsag heller ikke deltage i BE
 

Darla

Active Member
Har lige oprettede en profil på Beta, gaaaaab, man skal jo starte fra begyndelsen, man kan ikke trække sin by med der over, hvilket ellers kunne være en fordel for Innogames, hvor ved flere vil være villige til at hjælpe med at afprøve de nye ting på Beta.

Jeg har nu udsigt til at skulle kæmpe mig op til en vis størrelse minimum ½ år, før jeg reelt kan afgøre noget omkring de nye tiltag, hvilket vil være årsagen til at, mange de fravælger at prøve kræfter med Beta.

Kan af samme årsag heller ikke deltage i BE

Ved du der er et rent dansk broderskab på beta. ? ellers ansøg os SweetsDK .. vi skal nok hjælpe dig op i størrelse med handler osv. Vi tager 10 kister og blev nr 9 og 10 i BE..så rig mulighed for at teste ALT. ( Spiret er normalt sølv.)
 

Darla

Active Member
Syntes det er gode forslags Eltina kommer med..støtter disse og håber de sendes afsted til rette sted
 

Johso6

Member
Har nu spillede på beta en lille uges tid, er lige så heldig med placeringen som i det rigtige spil, er placeret i en øde mark, hvor jeg kun har 3-4 aktive naboer, og der en del naboer som er inaktive, samt en del pengegrave.
Lige nu kører der et Fønisk event, hvor man selvfølelig få nogen opgaver der skal klares, lige som i det rigtige spil, men på 3. dagen får jeg en opgave der siger brug 2 formular !!!!! jeg kan ikke producer dem, da jeg ikke havde noget magisk akademi, uden naboer får jeg ingen belønninger ved nabohjælp, måske der er nogen aktive naboer længer ude :):)
Lyder måske kun som brok, MEN hvis man som hel ny spiller løber ind i disse problemer, hvor længe bliver den helt nye spiller hængende ?
Jeg skal nok klare at komme vider, men ville bare gøre opmærksom på de problemer nye spiller løber ind i, måske dette også er årsagen til at Innogames har svært ved at holde på nye spiller.

Er umærket klar over at kommer jeg ind i et broderskab, er der meget hjælp at hente, hjælper selv nye spiller rigtig meget i det rigtige spil, hvor efter andre broderskaber snupper dem :):):) men det er spillets vilkår.

Darla tak for tilbuddet, men ser lige tiden an, jeg vil måske sener ansøge om medlemskab.
 

Darla

Active Member
OK..men er du endt i ødemarken er der endnu mere grund til at joine os da. Eller et andet self.
 

Galadan

Community Manager
Elvenar Team
@Johso6

Jeg håber du også deler din feedback på Beta-forum. Jeg sender også dine tanker videre, men der er større chance for at de rigtige mennesker ser det når det ikke skal af så mange omveje. :)
 
Top