• Kære gæst,

    Du skal være medlem af forummet, hvis du ønsker at deltage i diskussionerne eller starte dine egne tråde og emner. REGISTRÈR DIG HER!

Byudvidelser

Eragon

Well-Known Member
Jeg vil spørge om der er planer om at indføre muligheden for flere provinsudvidelser, for når der hele tide kommer nye gæster til byen, og giver os mulighed for at udvikle / opgraderer vores bygninger, og disse gæster også kræver mere og mere plads til deres egne bygninger, så begynder det at blive svært, næsten umuligt, at finde plads til alt det nye.

når jeg nu har nået over 457 opdaget provinser, så er det SLUT, men at kæmpe sig til flere udvidelser, når der kun kommer en ny udvidelse i forskningstræet (hvilke der også kun gjorde i kapitel 12) og når en diamant udvidelse koster 4000 diamanter, så begynder det at blive svært, at skaffe plads nok..

og hvad skal jeg bruge mine tropper til, når jeg ikke har nogen grund til at slås mod div. fjender, som jeg møder ude i provinserne..? Hvad grund har jeg til at sidde i op til næsten 74 timer og vente på nyt fra min spejder, som har været ude og opdage en ny provins til mig...

Jeg synes, at ved at stoppe muligheden for provinsudvidelser, har fjernet meget af spillet...

Jeg håber rigtig meget, at vi får mulighed for at kæmpe os til flere udvidelser :)

/ Eragon
 

bambi

Active Member
Jeg synes, at ved at stoppe muligheden for provinsudvidelser, har fjernet meget af spillet...

Kan kun give dig fuldstændig ret i dette og jeg forstår slet ikke hvorfor - fair nok at du kan købe dig til udvidelser, hvis det er det du ønsker dig, men når man har spillet i lang tid og har nået denne grænse tager det omkring 1 måned for spejderen at udforske nok Provinser til at man kan få en ny Provins udvidelse.

For mit vedkommende havde jeg ved afslutningen af Elementerne stadig mulighed for at kunne købe 22 udvidelser (med 12 nye udvidelser og kun 1 via Forskningstræet bliver det til 33 udvidelser) - altså snakker vi om næsten 2 år før jeg kunne have fuld plade (og nu næsten 3 år). Derfor forstår jeg virkelig ikke denne begrænsning for jeg vil jo aldrig kunne nå at indhente spillere der har betalt for at få flere udvidelser, med mindre InnoGames helt stopper med at udvikle på spillet og så tror jeg alligevel det kunne være ligegyldigt, da der sikkert ikke ville være mange spillere tilbage om 2-3 år.

Så ja, se nu at få åbnet for at der kan fås flere Provinsudvidelser :mad:

/bambi
 

DeletedUser141

Guest
Tilslutter mig koret

Vi er flere i Abels Crib, der har ramt loftet. Og med udsigten til....ingenting...er incitamentet for at spille ikke rigtig tilstede længere. Inno risikerer at miste rigtig mange højt rangerendespillere på den konto

LoneBB
 

DeletedUser367

Guest
Tilslutter mig også koret.

Jeg har godt nok ikke ramt loftet endnu, men det venter lige rundt om hjørnet.
For at fastholde sine spillere, bør Inno nok sørge for at fjerne loftet - eller i hvert fald hæve det.
 

Tordhrano

Active Member
Ja det ville være rart at slippe for at betale, men hvad er Innos incitament til at forære pladsen væk? Hvad vinder de ved at beholde en flok "højt rangendende spillere", som ikke spytter i kassen?
Udviklerne skal have løn og investorerne et afkast. Os, der ikke betaler er dødvægt eller i bedste fald selskab til dem, der betaler.
Jeg så en nabo med fem-syv ønskebrønde på stribe, så det er bare med at spare sammen... og håbe at der er flere der vænner sig til at bruge diamanter og begynder at betale for dem end dem, der finder ud af at de med ønskebrønde kan slippe for at betale for diamanterne.
 

Skolehaven

Well-Known Member
Jeg giver Tordhrano ret... Hvis jeg kan købe 29 udvidelser udelukkende for premium og har hele pladen fyldt med det og pludselig har 20 mulige udvidelser som jeg ikke kan placere... Ja så vil jeg da føle mig til grin for mine egne penge. For mig giver det mening at med (endelig) ikke længere kan fylde hele pladsen ud gratis. Der skal trods alt være noget incitament til at støtte spillets drift og videre udvikling.
 

bambi

Active Member
@Tordhrano Incitament til at foreære pladsen væk - f.eks. at der trods alt er aktive spillere. Syntes stadig et af de store problemer i spillet er alle de inaktive naboer vi trods alt alle sammen har og de mekanismer InnoGames har prøvet på at lave indtil nu virker bare ikke ordentligt - store inaktive spillere bliver ikke fjernet - hverken helt eller flyttet, da det ikke er muligt at flytte store spillere fordi layoutet på Verdenskortet skal være det samme som hvor de kommer fra.

@Skolehaven Syntes lidt du glemmer at der her i nyeste kapitel trods alt lige er smidt 12 ekstra udvidelser ind i spillet - det vil sige at har du allerede købt 29 Premium udvidelser og er en af de "gamle" spillere har du sikkert fået muligheden for at åbne nogle af disse ekstra udvidelser med det samme, da du sikkert allerede har siddet i et stykke tid og kunne placere Provins udvidelser, men der var bare ikke nogle åbninger at placere dem på.

Forstår godt pointen med at der skal være forskel på betalende og ikke betalende spillere, så det kan få folk til at købe nogle Diamanter, men det jeg syntes i glemmer er at der bør også være et incitament for ikke betalende spillere at fortsætte med spillet. Ved kun at give mere plads og bedre ting til betalende spillere, så bliver afstanden mellem betalende og ikke betalende spillere så stort, at det bliver for "kedeligt" for ikke betalende spillere at være med og så ender vi op med et spil, hvor det bare er et spørgsmål om hvem der vil smide flest penge i spillet for at komme højest på ranglisten.

En anden ting jeg syntes mht. til udvidelserne er også tiden - vi snakker jo næsten om 3 år nu her med de nye udvidelser for at ens spejder kan udforske nye Provinser nok til at man kan få pladen fuld. Det er her jeg mener forskellen mellem betalende og ikke betalende spillere er god - en der vil betale kan få noget hurtigt, mens en som ikke har lyst til at smide penge for en udvidelse kan vælge at vente. Siger ikke noget om at det skal være muligt for en ikke betalende spiller at få alle udvidelser, men en forøgelse med 12 ekstra udvidelser og kun give en enkelt af dem er ikke det store incitament for at fortsætte med spillet.

/bambi
 

DeletedUser367

Guest
Jeg synes, at når Inno smider 12 udvidelser, burde i hvert nogle af dem være tilgængelige for ikke betalende spillere, måske i forholdet 2:1 - dvs 8 til alle, 4 til de betalende.
 

DeletedUser

Guest
Hej

Det glæder mig at se mange aspekter bliver vurderet her :) og i har for så vidt alle ret, plads er et evigt problem og alle spillere skal tilgodeses, med eller uden diamanter.

Men der er serveromkostninger også, de koster en formue i strøm og køling (for ikke at tale om indkøb),
Ligeledes mener udviklere og programmører også at de vil have løn (sådan er det åbenbart)

Personligt forestiller jeg mig der sidder et matematisk geni med en lommeregner og laver et 5 til 7 grads polynomium, for at se hvordan det her bedst løber rundt til alles fordel.

Når det er sagt, så vil jeg MEGET gerne bringe ideen videre, og mens jeg gør det holder jeg alle fingre krydset for netop... MERE PLADS. hvor vidt dette så går igennem vil jeg lade op til katteguderne.
 

Skolehaven

Well-Known Member
Om man kan få for mange udvidelser med diamanter i forhold til hvad dem der spiller gratis med gør er for mig en svær størrelse, men det er da til at gøre op:

Din by starter på 6 udvidelser og du kan få 44 fra forskning, samt 60 provinsudvidelser. Det er i alt 110 udvidelser. Vær dog opmærksom på at hvis du skal følge det antal provinser, som det kræves for at lukke op for kapitlerne, så kommer du kun op på 49 udvidelser når du er igennem Amunierne (hvis jeg husker rigtigt med hvor meget den stiger imellem kapitlerne. Dette vil betyde at du kun vil have en by på 99 udvidelser.

Som storforbruger i diamanter (ja det vil jeg kalde det, især hvis det hele er købt efter man ændrede på prisen for premium udvidelser :p ) kan man efter Amuniernes fremkomst få 31 premium udvidelser. Hvilket i forhold til det ovenstående er 141 eller 130. Det giver i grove tal at en der køber alle premium udvidelser har ca 1 ekstra udvidelse for hver af dine 3. Om det alt for skævt er jo en subjektiv vurdering, men pladen er nu på 12 x 12 så selv med premium kan man ikke fylde hele pladen ud.

Jeg gætter på når den næste gæste race kommer så bliver der en udvidelse mere i forskning og 2 mere til premium, for så er det lige nøjagtig muligt at fylde pladen helt ud. Fordelingen som jeg gætter på skyldes at der er en premium udvidelse på rådhus niveau (de er dog ikke låst til dette som det var i starten, men antallet følger stadig rådhusets maks niveau) og antallet af forsknings udvidelser har langsomt faldet indtil nu hvor det er på kun en.

I sidste ende er det at man ikke kan få flere provins udvidelser nok det mest effektive våben til at undgå vi spejder for langt forud, uden at skulle hardkode en begrænsning. Den del med at vi har udforsket for langt har efterhånden været nævnt mange gange, så jeg tror ikke på at der vil blive givet flere ved denne dør. I hvert fald ikke uden at der bliver lagt endnu en række udvidelser til. Men det er så min ydmyge vurdering. Om det så er fair, ja det er der nok forskellige meninger om.
 

bambi

Active Member
Som tidligere skrevet skal jeg ikke kunne sige om det skulle være muligt at kunne få alle udvidelser uden at skulle købe nogle af dem - det jeg mere argumenterer for er at når der ikke er flere Provins udvidelser at få og man kan se at alle andre får flere - tænker specielt her på dem som har købt Premium og siddet og sparet Provins udvidelser op og nu så bare lige kan åbne for indtil flere udvidelser med det samme - måske en lås på at der ikke kan fås flere Provins udvidelser når man har pladen fuld og dermed ikke lige kan åbne for X antal udvidelser når der bliver åbnet for flere.

Endnu bedre havde det nok været, hvis der havde været et maks. antal af både Provins og Premium udvidelser man kunne få pr. kapitel for generelt forstår jeg ikke helt dette hastværk med at skulle have åbnet for alle udvidelser med det samme og komme hurtigst muligt igennem et nyt kapitel - du kommer jo bare til at stå stille bagefter og vente på den næste gæsterace. Ved at lave sådan en lås på antallet af udvidelser pr. kapitel ville det jo også fra starten og hele vejen igennem spillet være en mere synlig difference mellem betalende og ikke betalende spillere - som ikke betalende tænker man i starten at bare jeg klør på med mine Provinser, så kan jeg få mere plads og så lige pludselig her inden for de sidste kapitler er der bare lukket ned, så man sidder og tænker hvad skete der lige der - nu er jeg jo helt låst og kan ikke komme videre. Et glimrende eksempel på dette er jo netop at der er udvidet med 12 udvidelser, men vi giver kun en "gratis" - det rykker jo "vægten" gevaldigt (og så er der lige de nye Kultur bygninger oveni), men måske det bare er for at tvinge os ikke betalende spillere til at tage valget mellem at skulle bruge nogle penge eller sige det var så det spil, jeg finder noget andet og bruge min tid på.

Desuden syntes jeg stadig at tids faktoren er mere end nok forskel på hvor langt du kan nå med Provins udvidelser - selv om begrænsningen ikke havde været der vil jeg ikke på nogen måde tro, at jeg kunne have fået pladen fuld selv om jeg ikke havde holdt nogle pauser med at sende spejderen af sted. Desuden er det jo lidt mærkeligt at jeg ikke kan få flere Provins udvidelser, men nogle af dem jeg kan udforske er lette og ja, jeg er for langt uden på Verdenskortet iflg. kravet til nye kapitler.

En anden ting er også at dette med at vi skulle have forsket for langt ud på Verdenskortet har InnoGames jo selv gjort til en skrøne ved at blive ved med at bruge Begivenheds opgaver der kræver det (enten via møder eller direkte udforskninger), men også ved at nogle Forhistoriske Vidundere giver bonus efter hvor mange Provinser du har udforsket.

Men for at være lidt grov er dette måske bare prisen for at spille et spil, der ikke har været ordentligt gennemtænkt fra starten og der derfor er kommet nogle pænt store ændringer igennem spillets levetid ;)

/bambi
 

Eragon

Well-Known Member
pt har jeg 120 byggefelter (5x5) jeg har en udvidelse til gode, når jeg når der til i min forskning. Nå jeg har forsket den, så har jeg stadig 23 udvidelses felter tilbage i byen, jeg har mulighed for at tilkøbe yderlig 20 Premium udvidelser. Ja jeg har købt nogle udvidelser, (kan ikke huske hvor mange) men da priserne pludselig steg voldsomt, og min næste Premium udvidelse kom op, at koste 4000 diamanter (212,- kr, hvis jeg køber 3000 af gangen) valgte jeg at stoppe med at købe flere, da jeg synes at det er alt for mange penge at give for et 5x5 felt i et pc spil. Hvis prisen på diamanter havde været noget mere rimelig, så havde der ikke været nogen tvivl om, at jeg sikkert ville føle mig fristet, og havde købt nogle diamanter.

Desværre høre jeg kun om andre, der med mellemrum får et rigtigt godt tilbud på diamanter (100%), jeg tror aldrig at jeg har fået bedre tilbud en 50%
Jeg kan så ikke forstå, hvorfor at det kun er nogle, der får sådanne tilbud, men Innogames må vel have en grund til det..

Men tilbage til det med udvidelserne.
Selvfølgelig, skal der være forskel på betalende og ikke betalende spiller, det er der også i kraft af, at de kan købe magiske boliger og værksteder, der giver ca dobbelt befolkning og mønter og også flere forsyninger, på den måde kan de spare en del plads på disse bygninger.
- Nu hvor vi får en del af disse event (som jeg synes rigtig godt om), som indeholder opgaver, hvor vi skal sende spejder og gennemføre møder, det for mig, hænger ikke helt sammen med, at vi ikke får noget ud af vores kampe...
- Vi får flere og flere kultur bygninger der skal bruge vej, fordi de skal kunne lave mana, og de forskellige eventbygninger, skal også bruge vej, fordi de har en produktion af den ene eller anden art (mana, frø eller fordi det er en del af et sæt).
- vores gæsteracer skal også bruge mere og mere plads, både for ikke at skulle "hænge" fast i en gæsterace, men også for at kunne opfylde/løse de forskellige opgaver.
Alt samme kræver mere og mere plads, og hvis det på ingen måde er muligt, at tilkæmpe sig plads, så mister spillet sin karakter. Det er helt fint, at vi ikke får udvidelserne foræret, men skal kæmpe for dem.

Der kunne også indføres en 11. kiste i turneringen, og når den er vundet fx 5 så kunne man vælge om man ville have en magisk bilog/værksted eller en ½ byudvidelse.
 

DeletedUser

Guest
Hej

Jeg elsker virkelig den debat der er gang i her, og så mange emner og områder bliver belyst :) det gør fysisk ondt i fingrene ikke at have en holdning!

Jeg har desværre ikke nogle svar endnu, men @Galadan arbejder ihærdigt på det, som i mit tidligere nedslag har jeg dog ikke høje forventninger! :-(

Jeg har dog, ud fra hvad jeg kan læse, tænkt lidt på en ide jeg selv overvejer at viderebringe.. så som gråsonet medlem uden holdning, vil jeg da viderebringe et forslag, om at man kan vinde 1 udvidelse de større events.

jeg vil dog understrege at dette er skrevet i meget frie tanker, og jeg vil overbringe ideen... som det andet er det op til guderne :)
 
Top