• Kære gæst,

    Du skal være medlem af forummet, hvis du ønsker at deltage i diskussionerne eller starte dine egne tråde og emner. REGISTRÈR DIG HER!

Der er noget i luften...

Galadan

Community Manager
Elvenar Team
Kære Elvere og Mennesker,

Valentine2017.png

Det glæder os at introducere Tandulien! Han er en omrejsende troubadour som ankommer til din by d. 2. Februar, hvor han vil fortælle den gamle verdens mest berømte historier. I år beretter han den romantiske fortælling om mødet mellem Burukbrak, Heste-bokseren, søn af Wumanok Drage-æderen og Gaelagil Flodløber, prinsesse i Skovelver-riget i De Urørte Skove. Forskellige hjælpere vil bidrage til Tanduliens fortælling, hvis du kan holde dem forsynet ved at udføre nogen opgaver!

Når historien er fortalt, forlader Tandulien ikke din by tomhændet. I stedet vil han belønne dig med Gealagils Balkon (en speciel eventbygning som giver kultur og befolkning) og Burukbraks Kærlighedsbro (en eventbygning som giver ekstra kultur). Så meget desto mere grund til at lytte til hele historien! Du kan få fortalt historien frem til d. 14. Februar.

God fornøjelse med dette års Valentins-event og kom endelig med din feedback. :)

Med masser af kærlighed,
Dit Elvenar-hold.
 

bambi

Active Member
Hej Galadan,

Ved ikke lige om det er den rigtige tråd at skrive det i, men det har lidt med eventet at gøre, så det kommer her ..

Jeg er ved at blive godt forvirret af alle de balanceringer der foregår i spillet og må indrømme at de faktisk gør spillet mere og mere dårligt.

Kan ikke huske om det var sneglene eller Det Magiske Akademi som kom først, men sneglene gav i hvert fald en stor "ubalance" mellem betalende og ikke betalende spillere, men okey - der skal være nogle fordele ved at være en betalende spiller ... Det Magiske Akademi - jeg har lige fra starten været imod denne bygning og lod være med at bygge den og hang derfor fast i spil opgaverne, men det kunne jeg godt leve med - jeg kunne nok godt finde ud af hvad der skulle laves fremover i spillet af mig selv. Så kom jeres events, hvor det var påkrævet at have Det Magiske Akademi for at have en mulighed for at få nogle af præmierne og det var næsten påkrævet, da præmierne i starten var rigtig gode (de er faldet i værdi siden) - nå, men for at kunne få del i disse præmier byggede jeg Det Magiske Akademi, som udover ved events bare står og fylder - der var ellers meget loven om at det skulle blive den mest magtfulde bygning, men det står bare og laver ingenting - jeg har balanceret min by, så jeg kan lave de resourcer jeg har brug for uden brug af Trylleformularer + dem jeg ikke producerer selv kan jeg bytte mig til .. heldigvis bytte, for med ændringen til Grossisten er det blevet alt for dyrt at købe resourcer ...

Netop Grossisten - jeg kan godt forstå i ideen om at det skal være lidt dyrere hvis man køber meget på markedet (selv om det er modsat i det rigtige liv - sjældent at jeg møder en butik, hvor man ikke kan handle prisen ned, hvis man køber mere - har i hvert fald aldrig mødt en butik hvor de siger at nu køber du altså lidt for meget, så vi sætter lige prisen op for hver enhed du køber), men at prisen stiger så meget for hvert køb er mig ubegribeligt. Det eneste i får ud af dette er da at folk blive sure over det og derfor ikke gider købe så meget ved Grossisten mere og dermed har man ikke brug for så mange Mønter, hvilket giver at jeg ikke vil besøge mange naboer mere, så snak da lige om at det med at gøre mere for at vi yder nabohjælp er fuldstændig ødelagt.

Nå - lidt mere omkring dette med jeres events - lige nu hænger jeg i opgave 8, som går på at jeg skal sende min Spejder til 1 Provins. HVAD FOR NOGET !!!! Sende min Spejder til en Provins - hvor kommer det nu lige fra??? Nu har jeg hørt så meget om at jeg er alt for langt fremme i Provinserne og derfor er de umulige at kæmpe sig igennem, men for at drille mig, så laver i da lige en opgave i eventet som gør at jeg skal vente 2½ dag på at min Spejder får kigget på en Provins, som jeg bestemt ikke må røre ved for jeg er jo for langt fremme!

Når jeg så kigger på nyheds videoen om at der er en ny gæsterace på vej, hvor der kun er 2 Provins udvidelser og at det samtidigt lyder til at denne gæsterace kommer til at bruge en masse plads, så er det vist som en gang før har sagt i en anden tråd som om at det eneste det gælder om for InnoGames efterhånden er hvordan kan vi presse folk til at bruge nogle penge på spillet - ikke om hvordan kan vi få folk til at føle en glæde ved spillet og derved forhåbentlig bruge nogle penge på spillet.

Der har det sidste kvartal / halve år været alt for mange grundlæggende spil ændringer og må desværre sige at klart de fleste har taget en stor del af spilleglæden ud af spillet - når man ser at der kommer en annoncering om at der kommer en spil opdatering er det næsten mere at man går ind og kigger for at se hvad der nu bliver ødelagt i stedet for at man glædeligt går ind og ser på de spændende nye ting der bliver lavet.

Skal vi også lige tage den med belønnings kisterne i Klan Turneringerne .. specielt i denne uge syntes jeg godt nok at jeg har mistet mange tropper efter den seneste opdatering - om det kun lige gælder for denne Turnering eller også de kommende ved jeg ikke ... men mener at have læst et sted at nogle havde regnet på det og at gennemsnittet for en fyldt klan hvor alle deltager skulle være omkring 17.500 point for at kunne nå til den sidste kiste - prøv lige at kigge på Turnerings listerne og se hvor mange der i det hele taget kommer over dette. Ok, at det ikke skal være nemt at kunne få fat i den sidste kiste, men som det er nu vil jeg kalde det for umuligt.

Skal ærligt indrømme, at jeg efterhånden har svært ved at holde mig positiv over for spillet og komme med forslag til hvordan det igen vil kunne få spilleglæden frem igen.

Hehe, sikke en masse l... jeg sikkert har fået skrevet og det er blevet så langt, så jeg ikke engang selv gider læse det igennem igen, så er du kommet hertil og har læst det hele må jeg sige GODT GÅET :p

/bambi
 

Eragon

Well-Known Member
Bambi jeg har læst hele dit indlæg ;)

Jeg kan kun være enig med dig i alt det som du har skrevet.

Hver ny opdatering syens at have tilformål at fjerne spille glæden fra os, og kun forsøg at hive penge op af vores lommer...!

Men tror faktisk ikke at Innogames gider høre på os :-/
 

Galadan

Community Manager
Elvenar Team
Jeg har (selvfølgelig) også læst det hele - og det må jo siges at være en ret fin opsummering af den fornemmelse jeg har af jeres oplevelser.

Jeg kan, desværre som sædvanlig, kun love at jeg vil få det bragt videre til de rette personer - Men hvis nogen af jer læser på de andre landes fora vil i nok også være klar over at rigtig meget af kritikken står i ikke alene med - og der er selvfølgelig en væsentligt større chance for at tingene bliver lyttet til når det er spillere over en bred kam, fra mange servere, der påpeger ting som ikke fungerer.
 

bambi

Active Member
Hej igen,

Lige lidt ekstra feedback omkring dette Event - nu er selv kommet lidt videre og andre i klanen er heldigvis for dem kommet endnu længere ...

Jeg kan forstå at der kommer endnu en opgave med at sende Spejderen til en Provins ... jamen, for pokker da ... fik jeg ikke en advarsel om dette fra de andre, så vil jeg altså skulle bruge 2 * 2½ dag bare på disse 2 opgaver og det er tæt på at være halvdelen af tiden for hele eventet.

Generelt er der alt for mange tunge opgaver i dette event - der er f.eks. vist også en med 7 døgnproduktioner i Værkstederne - jeg har kun 6 Værksteder, så hvis det ikke er for at jeg nok lige kan finde plads til at sætte et ekstra lille nyt værksted ind, så ville jeg skulle bruge 2 dage på sådan en opgave.

En opgave som 99 produktioner i Værkstederne af 5 minutter er s** da direkte kedelig - fint for dem som har 10-12 Værksteder, men nye spillere der ikke har mange eller som mig med 6 Værksteder, så er det godt nok en kedelig opgave at skulle lave og fordi jeg ikke kan sidde foran skærmen og koncentrere mig om spillet kommer der til at gå en del længere tid med netop sådan en opgave.

Eneste "positive" jeg kan sige om dette event indtil nu er at præmierne for at "gennemføre" er dårlige og det derfor ikke betyder noget for mig at gennemføre det.

/bambi
 

DeletedUser325

Guest
Hej Bambi

Jeg har også læst dit indlæg, jeg synes egentlig du er for flink. Desværre er det eneste Inno Games vil, at hale så mange penge ud af sine spillere som muligt, de seneste opdateringer og ændringer er jo et tydeligt tegn på dette, så i stedet for at respektere de spillere, der trofast har spillet i flere år, så vil man nu anvende dem som malkekøer.
Jeg har personligt ikke noget problem med, at Inno Games skal tjene penge, men det er måden! Man reklamerer jo stadig med, at det er gratis at spille!!

Jeg selv og resten af mit broderskab har taget det skridt, at vi lukker vores konti hos Inno Games og jeg er sikker på, at såfremt andre også gjorde dette, så kom Inno Games på andre tanker.

LonelyWolf
 

Skolehaven

Well-Known Member
Jeg ville nu være ked af at miste al min fremgang i spillet ved at slette min konto, men man kan vel også lave sit statement uden at være så drastisk ved blot ikke at købe længere.
Nuvel jeg mener slet ikke vi er der, men mange små ting bliver til en del irritation.
 

DeletedUser291

Guest
Jeg ville nu være ked af at miste al min fremgang i spillet ved at slette min konto, men man kan vel også lave sit statement uden at være så drastisk ved blot ikke at købe længere.
Nuvel jeg mener slet ikke vi er der, men mange små ting bliver til en del irritation.

det du foreslår her det troer jeg ville være nemmere at få opbakning til . og jeg vil da der gerne tilslutte mig . bare skriv til mig .
men den trussel oven over fra Lonelywolf gir jeg ikke meget for . da kontoen stadig er aktiv her 3 dage og 8 timer senere . man skal ikke true med noget og så ikke gøre det . det giver bagslag i den sidste ende . bare min mening
 

DeletedUser328

Guest
jeg tror det samme som Eragon, innogames er da ligeglade, desuden så er det jo vanvittige priser de har for deres diamanter i forhold til det man kan få for diamanterne, så det er vel bare lade være med at bruge penge på spillet, og der er da mange andre dejlige ting her i livet man kan bruge sine penge på ;-)
 

DeletedUser291

Guest
nu har vi haft sådan et valentins event og jeg er så blevet færdig med det . og har fået mine gaver så er der bare en ting som undrer mig .
vi har fået Burukbraks kærlighedsbro hvorfor han man ikke lavet den så den virkede som en del af sti systemet . for så var det noget nemmere at byggede den ind i byen og jeg kunne undvære 3 stykker gangsti ? .
men måske at de kan ændre lidt på den så den blev aktiv som gangsti ? . det sidste her kan ikke være svært at lave .

mvh plerik
 

DeletedUser330

Guest
Nu har jeg læst alle jeres indlæg og må sige jeg er meget enige om det med penge. Det er bare så vildt dyrt, og så er der lige det med pladsen. Der er sgu ikk nok plads til vores ting. Nej for innogames ska da osse lige tjene på at vi ikk selv kan bestemme hvordan vi kan vende vores ting. Og det er virkelig ved og drive mig til vanvid, jeg syntes det er så strengt at vi ikk selv kan få lov og vende og dreje det som vi har lyst til. NÅ :( kh mami
 

DeletedUser291

Guest
Nu har jeg læst alle jeres indlæg og må sige jeg er meget enige om det med penge. Det er bare så vildt dyrt, og så er der lige det med pladsen. Der er sgu ikk nok plads til vores ting. Nej for innogames ska da osse lige tjene på at vi ikk selv kan bestemme hvordan vi kan vende vores ting. Og det er virkelig ved og drive mig til vanvid, jeg syntes det er så strengt at vi ikk selv kan få lov og vende og dreje det som vi har lyst til. NÅ :( kh mami

det med at vende og dreje de forskellige ting er ikke bare sådan lige at lave alle bygninger skal så lige pludselig kan ses fra alle 4 sider istedet for som nu kun fra 2 sider . uanset hvilken bygning du har nu kan du kun se venstre side og fronten . altså skal der nogle programmører til at lave samtlige bygninger om . men de kunne sætte prisen ned på de pladser som man købe for diamanter til feks 200 diamanter og uden at de stiger i pris . også kan de bare lave en begrænsning på hvor mange af hver bygning man må have i forhold til det sted i spillet man nu er . derfor kan man jo godt have masser af plads . og hvis at man køber så mange at det kommer til at gå ud over dem man kan frispille så skal de opgaver låses op fra toppen af . altså den sidste man kan frispille .
 

bambi

Active Member
Vil nu give mami ret i at det kunne være rart om man kunne dreje bygningerne, så man kunne placere dem på den måde man lige kan få det til at passe bedst - måske ikke lige den vigtigste ting, men alligevel ;)

Omkring det med at alle bygningerne så vil skulle tegnes fra forskellige vinkler - ja, det er korrekt, men det er der sådan set en meget nem løsning på - lav kun et billede for hver størrelse. Jeg tænker her på at når vi f.eks. låser op for Bolig opgradering under Elevere (Niveau 22 og 23), så er det de færreste som beholder deres Boliger stående på Niveau 22 indtil den næste gæsterace kommer .. nej, vi får dem op på højeste Niveau fordi det koster os jo alligevel ikke ekstra plads, men giver os mere til vores by - hvorfor så bruge en masse energi på at lave billeder for Niveau 22 - jo, det er fint at se på forskellige billeder, men er det besværet værd for den korte tid vi har dem i byen i forhold til friheden med f.eks. kunne dreje bygningerne eller spare noget hukommelse?

/bambi
 

bambi

Active Member
Hejsa,

Lige en sidste ting omkring dette event - jeg har ikke selv gennemført det, da jeg kom til opgaven med de 99 små produktioner gad jeg simpelthen ikke længere.

Men som jeg kan forstå det, så var den sidste opgave, at man skulle gennemføre en forskning i Forskningstræet. Igen en fuldstændig åndsvag opgave - den er fin for nye spillere - ikke noget problem, men for dem som er i gang med gæsteracerne kan man sagtens hænge fast i netop sådan en oplåsning i halve/hele uger - for så slet ikke at tale om dem som er ved enden af Forskningstræet.

Må simpelthen indrømme, at jeg slet ikke kan fatte ideen med dette Valentins Event - det er lige som om at InnoGames bare har tænkt at vi skal da lige have lavet et event pga. Valentins dag og så har sat en praktikant der lige har startet på spillet til at stå for det uden at der ellers er nogen der har kigget på hvad det er for nogle opgaver der blev fundet på til eventet - det har i hvert fald ikke været et event der kunne bruges til noget af spillere der har været her i et stykke tid.

Som tidligere sagt - eneste positive ved dette event (i hvert fald for spillere der har været her et stykke tid) er at præmierne ikke var værd at "kæmpe" for, så det bare var nogle irriterende ikoner der hang på skærmen. Hvorfor egentlig ikke bare lave det muligt at afvise de enkelte opgaver eller hele eventet, så man kan få det væk, hvis man ikke ønsker at deltage?

/bambi
 

Eragon

Well-Known Member
Jeg kan ikke forstå at dette event skulle kædes sammen med valentinsdag, for er valentinsdag ikke nogen med kærlighed til en anden person..?

Så jeg kan simpelthen ikke forstå hvorfor der ikke har været lagt opgaver ind, der kunne hjælpe andre, så som at lægge handler op med ens boost vare fra alle 3 grupper, at yde nabohjælp til X-antal spiller, at give VP til til en medspillers vidunder osv. osv.osv.
 

bambi

Active Member
God point Eragon - det ville være gode opgaver til et Valentins event .. men InnoGames er jo ved at ændre spillet til at naboer bare er nogle der er der og dem skal du ikke bekymre dig om længere .. kunne selvfølgelig være hjælp din klan opgaver .. i InnoGames's nye ånd ville en nå kiste 10 i klan Turneringen opgave have været på sin plads :cool:

/bambi

PS: Humor/Ironi kan forekomme i dette svar :D
 

Galadan

Community Manager
Elvenar Team
Tak for jeres feedback! Jeg har som ved tidligere events sendt jeres tanker retur til udviklerne.
 
Top