• Kære gæst,

    Du skal være medlem af forummet, hvis du ønsker at deltage i diskussionerne eller starte dine egne tråde og emner. REGISTRÈR DIG HER!

DK facebook

Darla

Active Member
Der er oprettet en facebook gruppe DK arendyll elvenar. Ønsket er et sted man kan diskutere spillet og dele og spørge etc. Ikke alle bruger Facebook, men er et tilbud. MIT ønske er at nogle vil dele admin ansvaret og at I vil dele budskabet at den findes. Nogle BS har modtaget post men jeg kan ikke sende til alle... håber opslaget er ok, ellers må det jo slettes igen
 

Tordhrano

Active Member
Jeg er måske lidt gammeldags, men... hvad er fordelen ved at sprede opmærksomheden over flere platforme? Jeg synes jeg har hørt folk ærgre sig over at der er for få, der skriver her - at oprette en gruppe gør det næppe bedre.
 

Skolehaven

Well-Known Member
Fordelen er at mange i forvejen er på Facebook, imens forummet er noget ekstra at logge ind på.
Men som med så meget andet på Facebook, så er det indholdet der bliver og især ikke bliver slået op, som afgør om medlemmerne af de enkelte grupper finder det interessant at bruge eller ej.
 

Markmusen

New Member
Facebook er et sted hvor du gør dig tilkende hvem du er for verden..... (hvis du da er seriøs) Mange laver jo useriøse profiler, men de spores via FB IP-tjek.

Jeg lægger ikke mit navn frem på International medie. Det ville være mere smart at gå på lukket system som kun kendes af Elvenar-spillere.
 

Metwo

New Member
Facebook er et sted hvor du gør dig tilkende hvem du er for verden..... (hvis du da er seriøs) Mange laver jo useriøse profiler, men de spores via FB IP-tjek.

Jeg lægger ikke mit navn frem på International medie. Det ville være mere smart at gå på lukket system som kun kendes af Elvenar-spillere.
Sputnik ?
 

Darla

Active Member
Det er helt op til en selv om man vil deltage, om man er et stille medlem eller aktiv. Al begyndelse er en begyndelse, men jeg kan med glæde se at der er rigtig mange der har valgt at være med. 65 medlemmer ind til nu....
Nogle syntes ikke forum her er stedet for dem. Nogle ved slet ikke det findes, andre ved ikke hvordan man opretter sig osv osv.. så nu er der altså flere valgmuligheder.
Gruppen på facebook er privat, så det er kun medlemmerne der kan se opslag. Personligt gør det spillet mere personligt for mig, det har allerede skabt godt kontakt spillere imellem, jeg skriver da ihvertfald med spillere udenfor mit eget BS . Det er også lykkedes på den måde at finde den rigtige spiller til vores BS., så vi nu igen er 25... personligt er jeg mere typen der deler min lille erfaring med spillet og anser ikke andre spillere som * modstandere* Jeg er af den opfattelse at skal mange have glæde af spillet så hjælp og del så også de får den samme glæde som vi andre har ved netop dette spil.

Der er flere facebook grupper derude, dog mig bekendt ingen på dansk, og jeg savnede at kunne skrive om spillet på dansk. Det måtte komme an på en prøve og ind til videre har 65 taget ideen til sig.

Darma
 

Markmusen

New Member
Jeg tænker at du allerede er her? Det hedder forum :D


Jeg har ikke mit navn fremme her på FORUM .... det er et Profilnavn ... som du jo klart ved.... Lagde jeg mig ind på en gruppe på FB kan alle se min personlige adresse ..... FB har stadig ikke gjort det muligt at skjule sin personlige idendtitet, alle kan på få minutter slå den op... @Skolehaven :)

@Darla
hvis du har lukket gruppen igennem de sidste 5 dage er det fint men den var ikke lukket for 5 dage siden... :)
 

Skolehaven

Well-Known Member
Nej men det jeg mente var at du er på et lukket system som kun kendes af Elvenar spillere, hvor du ikke har dit rigtige navn fremme. Du er her på alle måder anonym og der er vel ikke andre end elvenar spillere eller andre der er tilknyttet til elvenar?

Ja gruppen var offentlig til at starte med, men er blevet lukket efter forslag fra et af gruppens medlemmer. Alt starter i det spæde og de der er der bidrager til den fortsatte udvikling af gruppen og hvad gruppen skal bruges til ;)
 

Markmusen

New Member
Nej men det jeg mente var at du er på et lukket system som kun kendes af Elvenar spillere, hvor du ikke har dit rigtige navn fremme. Du er her på alle måder anonym og der er vel ikke andre end elvenar spillere eller andre der er tilknyttet til elvenar?

Ja gruppen var offentlig til at starte med, men er blevet lukket efter forslag fra et af gruppens medlemmer. Alt starter i det spæde og de der er der bidrager til den fortsatte udvikling af gruppen og hvad gruppen skal bruges til ;)


Skal du være på et lukket system hvor du kan holde dig **Anonym** bør det være et som *Discord*, her holder du dig udenfor offentlig spredning og her er det *kun* ELVENAR spillere der kommer til at kende det, medmindre der er en fra **administrationen** der inviter en NON-spiller ind.

Her kan du Bogstaveligt talt samarbejde imellem **Spillere og Klaner** da der er mulighed for at *tale* sammen og dele skærm til fordel for begge og alle parter...
Hver klan kan få hver sit Kommunikations rum for sig selv, hvor de kan være alene.
Der kan laves *Møderum* for hver klan hvor de kan invitere bestemte ind og ingen andre kan komme og forstyrre.

Dette er vi allerede flere der gør da det giver stor hjælp til både nye og gamle spillere.
**(Nye spillere har jo andre forhold at spille på end gamle havde for 3-6 år siden)**

Alle disse muligheder findes ikke på FB som er åben og ikke privat kommunikations program.


Dette lyder måske tosset, men du kan det samme som på FB plus mange flere ting som er til fordel for brugere.
Der tjænes heller ikke penge på private.
Modsat hvad der sker på FB og der er ikke en der slipper.
 

Skolehaven

Well-Known Member
Interessant, jeg vidste ikke Discord var en velgørenheds organisation. Man lærer noget nyt hver dag.
Slået op her på forum hvad discord gruppen hedder eller hvordan man får adgang giver vel lidt det samme som en lukket facebookgruppe, med hensyn til at holde ikke elvenar spillere ude? Men udover det så forstår jeg slet ikke hvem det er du er bange for skal bryde ind i en lille super "hemmelig" elvenar gruppe.... Lige på det punkt lyder det for mig som paranoia. Men jeg er jo ikke psykolog eller andet fagpersonale på den måde så hvad ved jeg?

Den største forskal jeg ser er at man på Discord kan chatte og tale sammen i de forskellige grupper. Der vil stadig være nogen der har det overordnede overblik, så der kan blive hjulpet, hvis nogen forsvinder uden et ord og broderskab x ikke længere kan smide tidligere medlemmer ud af deres lokale chat. Ikke at jeg har de store personlige hemmeligheder om hvordan jeg spiller Elvenar, men hvem skulle i så tilfælde være denne tovholder? Ikke kun skal han/hun være respekteret af alle, men også have lysten og tiden til at hjælpe med at fikse alle relaterede udfordringer. Det er en meget stor opgave, især fordi du gerne vil holde ikke spillere ude.... hvem bedømmer hvornår man er stoppet og ikke længere velkommen? For jeg går ud fra at en globalchat så alle kan snakke/chatte sammen er en del af dit scenarie?

Syntes det er dejligt at se at nogen bruger de muligheder der er på nettet til nem kommunikation med hinanden, for mig er det ikke vigtigt hvilket medie der vælges at kommunikere igennem. Jeg skal nok selv vælge hvor jeg gerne vil være med.
Jeg er dog imponeret over de gamle der var med for 6 år siden eftersom spillet kun fejrer 5 års jubilæum :D

Edit: Beklager at jeg kommer lidt væk fra emnet :(
 

Markmusen

New Member
DK Arendyll Elvenar .... Er i dag ikke lukket .... den står stadig ÅBEN for enhver der ser den når de søger *dk eller el* .... alle kan joine uden check og skrive hvad de vil , alle navne står fri.
Jeg kigger og venter på hvornår i gør den LUKKET.
********************************************************

Jeg bryder mig ikke om at sætte min identitet på din eller andres skærm, af et offentligt selskab som tjener penge på mig.
At andre er vilde med at *sprede deres identitet verden over* det er deres eget valg.
Men det ønsker jeg ikke.
********************************************************

Du kan Inviteres til gruppen men ikke bare JOINE da den jo er LUKKET.
Det er ikke umuligt for spillere at komme ind hvis der er interesse.
********************************************************
Vi er jo stadig få da der ikke var mange der reagerede da der første gang kom information ud om tilbuddet.
@Skolehaven , det er jo en af dine gamle bekendte der lavede den..... :) ;)
Det undrer bare mig at der er stor interesse for en ÅBEN gruppe på FB. o_O
********************************************************

Hvis der samles 10 klaner x 25 , er det ikke umuligt at have 1 leder i hver klangruppe.
Der kan også sættes 5 eller 10 administratorer på til at styre over de klaner som så kan kontaktes for at få redigeret på forskelligt i aftale med ledergruppen.
********************************************************

Det hele står ikke bare i ET chat, men efter hvad der er ønsket af forskellige...
Der kan laves det antal fælles chat der er ønsket og så kan du jo gå i den chat du ser din ønskede Spiller @Skolehaven , det er ikke svært men nemt... spørger en om noget kan en jo sige **det står i 3 og 7 chat** så er det klaret.
***************************

*der kan laves chat der drejer sig om forskellige ting og sager så er der ikke alle de spørgsmål om 'ved du' *.
Chat-- SPIR
chat-- VIDUNDER
chat-- TURNERING
osv osv osv
***************************

At der ikke er mange der er åbne for at samarbejde på denne måde er ikke forstående for mig.
Alle er jo klar over at der er utrolig mange misfortolkninger i en chat, hovedsageligt fordi den der læser,
digter sig frem til en falsk accant, i det læste.
Dette gør at over 10% af sætninger i en chat, er misforstået.
Der er mange andre ting der misfortolkes i en chat og det er langvarigt at chatte.
Men kortvarigt at snakke.
Det er nemt og hurtigt at få gennemsnakket og noget der eventuelt er uforstået,
eller svært at chatte om da svar og spørgsmål kommer i stort antal.
**
Dette er en af hovedgrundene til at *tale* er mit største ønske.
**

Jeg gjorde nu *igen* mit bedste som andre også gør for at andre forstår på chat.

@Skolehaven , er det ikke lidt over 5 hele år at spillet har kørt.... ?
 

Metwo

New Member
DK Arendyll Elvenar .... Er i dag ikke lukket .... den står stadig ÅBEN for enhver der ser den når de søger *dk eller el* .... alle kan joine uden check og skrive hvad de vil , alle navne står fri.
Jeg kigger og venter på hvornår i gør den LUKKET.
********************************************************

Jeg bryder mig ikke om at sætte min identitet på din eller andres skærm, af et offentligt selskab som tjener penge på mig.
At andre er vilde med at *sprede deres identitet verden over* det er deres eget valg.
Men det ønsker jeg ikke.
********************************************************

Du kan Inviteres til gruppen men ikke bare JOINE da den jo er LUKKET.
Det er ikke umuligt for spillere at komme ind hvis der er interesse.
********************************************************
Vi er jo stadig få da der ikke var mange der reagerede da der første gang kom information ud om tilbuddet.
@Skolehaven , det er jo en af dine gamle bekendte der lavede den..... :) ;)
Det undrer bare mig at der er stor interesse for en ÅBEN gruppe på FB. o_O
********************************************************

Hvis der samles 10 klaner x 25 , er det ikke umuligt at have 1 leder i hver klangruppe.
Der kan også sættes 5 eller 10 administratorer på til at styre over de klaner som så kan kontaktes for at få redigeret på forskelligt i aftale med ledergruppen.
********************************************************

Det hele står ikke bare i ET chat, men efter hvad der er ønsket af forskellige...
Der kan laves det antal fælles chat der er ønsket og så kan du jo gå i den chat du ser din ønskede Spiller @Skolehaven , det er ikke svært men nemt... spørger en om noget kan en jo sige **det står i 3 og 7 chat** så er det klaret.
***************************

*der kan laves chat der drejer sig om forskellige ting og sager så er der ikke alle de spørgsmål om 'ved du' *.
Chat-- SPIR
chat-- VIDUNDER
chat-- TURNERING
osv osv osv
***************************

At der ikke er mange der er åbne for at samarbejde på denne måde er ikke forstående for mig.
Alle er jo klar over at der er utrolig mange misfortolkninger i en chat, hovedsageligt fordi den der læser,
digter sig frem til en falsk accant, i det læste.
Dette gør at over 10% af sætninger i en chat, er misforstået.
Der er mange andre ting der misfortolkes i en chat og det er langvarigt at chatte.
Men kortvarigt at snakke.
Det er nemt og hurtigt at få gennemsnakket og noget der eventuelt er uforstået,
eller svært at chatte om da svar og spørgsmål kommer i stort antal.
**
Dette er en af hovedgrundene til at *tale* er mit største ønske.
**

Jeg gjorde nu *igen* mit bedste som andre også gør for at andre forstår på chat.

@Skolehaven , er det ikke lidt over 5 hele år at spillet har kørt.... ?
 

Metwo

New Member
Markmus: du er sjov, kritisk - og til tider helt ude at svømme. Men ... - hvor meget du end prøver ..... så er du stadig Sputnik.
 

Skolehaven

Well-Known Member
DK Arendyll Elvenar .... Er i dag ikke lukket .... den står stadig ÅBEN for enhver der ser den når de søger *dk eller el* .... alle kan joine uden check og skrive hvad de vil , alle navne står fri.
Jeg kigger og venter på hvornår i gør den LUKKET.
********************************************************

Jeg bryder mig ikke om at sætte min identitet på din eller andres skærm, af et offentligt selskab som tjener penge på mig.
At andre er vilde med at *sprede deres identitet verden over* det er deres eget valg.
Men det ønsker jeg ikke.
********************************************************

Du kan Inviteres til gruppen men ikke bare JOINE da den jo er LUKKET.
Det er ikke umuligt for spillere at komme ind hvis der er interesse.
********************************************************
Vi er jo stadig få da der ikke var mange der reagerede da der første gang kom information ud om tilbuddet.
@Skolehaven , det er jo en af dine gamle bekendte der lavede den..... :) ;)
Det undrer bare mig at der er stor interesse for en ÅBEN gruppe på FB. o_O
********************************************************

Hvis der samles 10 klaner x 25 , er det ikke umuligt at have 1 leder i hver klangruppe.
Der kan også sættes 5 eller 10 administratorer på til at styre over de klaner som så kan kontaktes for at få redigeret på forskelligt i aftale med ledergruppen.
********************************************************

Det hele står ikke bare i ET chat, men efter hvad der er ønsket af forskellige...
Der kan laves det antal fælles chat der er ønsket og så kan du jo gå i den chat du ser din ønskede Spiller @Skolehaven , det er ikke svært men nemt... spørger en om noget kan en jo sige **det står i 3 og 7 chat** så er det klaret.
***************************

*der kan laves chat der drejer sig om forskellige ting og sager så er der ikke alle de spørgsmål om 'ved du' *.
Chat-- SPIR
chat-- VIDUNDER
chat-- TURNERING
osv osv osv
***************************

At der ikke er mange der er åbne for at samarbejde på denne måde er ikke forstående for mig.
Alle er jo klar over at der er utrolig mange misfortolkninger i en chat, hovedsageligt fordi den der læser,
digter sig frem til en falsk accant, i det læste.
Dette gør at over 10% af sætninger i en chat, er misforstået.
Der er mange andre ting der misfortolkes i en chat og det er langvarigt at chatte.
Men kortvarigt at snakke.
Det er nemt og hurtigt at få gennemsnakket og noget der eventuelt er uforstået,
eller svært at chatte om da svar og spørgsmål kommer i stort antal.
**
Dette er en af hovedgrundene til at *tale* er mit største ønske.
**

Jeg gjorde nu *igen* mit bedste som andre også gør for at andre forstår på chat.

@Skolehaven , er det ikke lidt over 5 hele år at spillet har kørt.... ?

Jeg har personligt svært ved at se hvorfor gruppen skal være lukket. Måske mangler jeg essensen i hvorfor den skal være det. Personligt er det hverken hemmeligt eller pinligt for mig hvis venner, bekendte, familie eller arbejdskollegaer ved at jeg spiller eller interesserer mig for Elvenar. Jeg er endda sikker på at diverse efterretningstjenester og og paranoide konspirations teoretikere også er pænt ligeglade, så for mig personligt er det et fedt. Jeg VIL ikke blande mig i andres opsætning af de grupper på FB eller andre steder som de vælger at sætte op!

Fair nok at du ikke ønsker at sætte din identitet over andres skærm, men facebook laver intet identitetscheck, så kald dig markmus markmusen, og vær med eller lad være. Jeg er næsten sikker på at der ikke er nogen der gider hæfte sig synderligt ved det og smide nogen ud på baggrund af en åbenlys falsk profil. Skulle nogen droppe forbi og få det godt med sig selv over at grine af en flok Elvenar nørder, så er det dem der har et sølle liv tænker jeg lidt. Så længe de opfører sig ordentligt, så rør det mig usigeligt langsomt om de er der eller ej.

Jeg tænker at dit tredje og fjerde segment refererer til den Discord gruppe du nævner. Personligt kender jeg den ikke, og jeg ved ikke hvem der har lavet den. Ja jeg kan faktisk ikke huske at være inviteret til den. Jeg tænker at grunden til den store interesse for en åben FB gruppe ligger i at det er et åbent tilbud, der er lagt ud til alle. Min hukommelse er ikke hvad den har været, så skulle nogen udover dig i denne tråd have nævnt det for mig, så har jeg lykkeligt glemt det. Har prøvet Discord et par gange og kender det, men det er ikke min kop te

Ad femte og sjette afsnit kan jeg konkludere at det er et meget mere avanceret scenarie du er ude i end en simpel FB gruppe. Og jeg forstår ikke "galskaben" for at sige det lige ud. Vi kan alle allerede snakke sammen indbyrdes i vores broderskaber, men er også klar over at de mere nørdede, for bedre at kunne have informationer liggende har lavet hjemmesider og egne fora for deres broderskaber. For langt de fleste af os almindelige dødelige er det at skyde langt over målet. Misforstå mig ej. Det er superfedt for alle os andre lidt mindre nørdede at kunne kigge ind på andres hjemmesider og læse alt om næste begivenhed og meget andet, men det er langt over hvad vi selv formår at bidrage med.


Af din afslutning kan jeg kun sige 2 ting. De fleste henholder sig til KIS princippet, det står for Keep it simple altså hold det simpelt.
Og det andet er at jeg tvivler stærkt på at der er et større ental spillere som gerne vil kunne snakke sammen frem for at chatte. Jeg er så udmærket klar over at nogen ikke kan forklare sig ordentligt om så deres liv afhang af det. Det gælder desværre både på skrift og i tale. Har man det ene problem, så forsøger man at holde sig til den anden udtryksform.

Hav en god aften
 

Skolehaven

Well-Known Member
@Skolehaven , er det ikke lidt over 5 hele år at spillet har kørt.... ?

Det kommer an på hvad du mener med kørt lidt over 5 år. Beta har kørt lidt over 5 år, kan se den lukkede beta med nøgler og hele moletjavsen startede den 20 januar 2015, mener det var marts eller april de overgik til åben beta, men jeg kan ikke lige huske det og jeg kan heller ikke lige se det i betas nyhedsoversigt.

Derefter kom de forskellige markeder til i 3 tempi, engelsk og tysk version kom allerede den 27. maj 2015 ifølge beta annonceringen opholdt på deres opslag. Efterfulgt af yderligere en flok den 2. juni, og til sidst den danske version sammen med de andre efternølere den 30 juni. Det skal dog siges at jeg tænker disse datoer er en dags tid forsinkede, da den danske version blev annonceret åben på det danske forum den 29 juni. Det forberedende arbejde med opsætning af forum og spilregler er slået op allerede den 15 juni, men har været forberedende arbejde på et daværende lukket forum.

Så uanset fejrer jeg først 5. års tilstedeværelse i Elvenar.dk den 29. juni :)

Ja jeg glemte lige den del i går :p
 

Markmusen

New Member
Det kommer an på hvad du mener med kørt lidt over 5 år. Beta har kørt lidt over 5 år, kan se den lukkede beta med nøgler og hele moletjavsen startede den 20 januar 2015, mener det var marts eller april de overgik til åben beta, men jeg kan ikke lige huske det og jeg kan heller ikke lige se det i betas nyhedsoversigt.

Derefter kom de forskellige markeder til i 3 tempi, engelsk og tysk version kom allerede den 27. maj 2015 ifølge beta annonceringen opholdt på deres opslag. Efterfulgt af yderligere en flok den 2. juni, og til sidst den danske version sammen med de andre efternølere den 30 juni. Det skal dog siges at jeg tænker disse datoer er en dags tid forsinkede, da den danske version blev annonceret åben på det danske forum den 29 juni. Det forberedende arbejde med opsætning af forum og spilregler er slået op allerede den 15 juni, men har været forberedende arbejde på et daværende lukket forum.

Så uanset fejrer jeg først 5. års tilstedeværelse i Elvenar.dk den 29. juni :)

Ja jeg glemte lige den del i går :p


Ja, så husker jeg jo ikke helt galt, .. mente nok jeg lavede min første profil i foråret , gik fra den da jeg nåede enden.... tror det var 3 eller 4 sæson. omkring 1 år senere lavede jeg en ny som kører i dag. :p

Det er meget hyggeligt at få de rette ord ind af en der ved hvad han taler om og kan informere om en detalje man husker eller gør forkert. ;)
 

Darla

Active Member
den er lukket, ikke hemlig. så ja du kan finde den ved at søge... det er ligesom meningen med den.. at den skal kunne findes. dine venner kan så ikke se hvad der skriver, men ja de kan se gruppen

der forgår intet *hemligt* det er ment som en gruppe omkring spillet, glæder, hjælp og det at dele, og evt finde nye medlemmer osv osv.. facebook er bare det foretrukne for nogle, så nu er der et tilbud til dem også, man kan sagtens være flere steder også
 

Markmusen

New Member
den er lukket, ikke hemlig. så ja du kan finde den ved at søge... det er ligesom meningen med den.. at den skal kunne findes. dine venner kan så ikke se hvad der skriver, men ja de kan se gruppen

der forgår intet *hemligt* det er ment som en gruppe omkring spillet, glæder, hjælp og det at dele, og evt finde nye medlemmer osv osv.. facebook er bare det foretrukne for nogle, så nu er der et tilbud til dem også, man kan sagtens være flere steder også


Gruppen er ÅBEN som det er bestemt på forhånd. . . Alle kan komme ind.. . . . Gruppen havde planlagt på forhånd at smide en bestemt person ud, de var advaret af sig selv....
Gruppen udelukker bestemte, som planlagt.
Disse oplysninger er sivet ud fra flere medlemmer igennem de sidste dage....
 
Top