• Kære gæst,

    Du skal være medlem af forummet, hvis du ønsker at deltage i diskussionerne eller starte dine egne tråde og emner. REGISTRÈR DIG HER!

Elementarånderne - ikke boostede fabrikker ?

DeletedUser701

Guest
I elementarånderne skal jeg bygge en marmorfabrik til niveau 16, men jeg har boost i planker. Jeg har derfor ingen marmorfabrikker. Hvad he..... skal jeg med en marmorfabrik? Er det ikke en fejl?
 

DeletedUser701

Guest
Fatter ikke en meter af hvad du skriver. Kan det passe at jeg skal til at bygge en marmorfabrik op, som jeg ikke har boost i? Jeg har boost i planker, skriftruller og støv. Det giver ingen mening at bygge en fabrik op til niveau 16, som jeg ikke har boost i?
 

DeletedUser701

Guest
Når jeg kigger opgaverne til Elementarånderne igennem, er der en opgave der hedder opgardet 1 T1 fabrik (boostet vare) til niveau 16. Da jeg ikke har boost i marmor, giver det ikke mening at bygge fabrikken.
 

DeletedUser701

Guest
elementar_opgave.jpg
 

Skolehaven

Well-Known Member
Gå ind i dit rådhus og kig under relikvier, du burde ca nu have en lille 2 nu som viser dine besjælede varer du har boost i.

Så det er kort fortalt fordi der introduceres nye varer, som boostes anderledes end de varer du hidtil har produceret.
De nye varer du skal til at producere har boost fra den være der er en til højre for dine almindelige boost :)
 

Eltina

Active Member
Jeg kan anbefale at du bygger 2 marmor fabrikker og de skal til niveau 24 før du får besjælede varer så det tager nogle uger.
Du får senere brug for mange af de varer.
 

Skolehaven

Well-Known Member
Jeg klarer mig fint med en og magisk produktion :eek: Man kan med fordel koble dette sammen med enten vidunderet Elvenars Handelscentrum der forbedrer dine magiske produktions formularer eller Simia Sampiens der mindsker henfaldet... ja eller begge, så slipper man for at skulle have 2 eller 3 fabrikker som man kun kan producere varer i som alligevel blot henfalder. De kan trods alt kun bruges lejlighedsvis, hvorimod almindelige varer har et par flere anvendelsesmuligheder.
 

Sputnik

Active Member
Jeg vil mene at starten klares pænt med 1 fabrik men det er også kun så længe der ikke skal bruges over 100.000 sjæle-varer fra samme T-gruppe i de forskellige opgaver. :)
Kommer du over de 300.000 til 700.000 sjæle-varer fra samme T-gruppe i de forskellige opgaver så klares det ikke mere med kun 1 fabrik i hver T-gruppe... :)
 

Skolehaven

Well-Known Member
Nu kan jeg ikke lige huske nogen eksempler hvor der skal bruges 700k af den samme T-gruppe(mener maks jeg har set er omkring det halve), men jeg kan til orientering fortælle at jeg har holdt på den strategi og kun mangler 4 opfindelser i det seneste kapitel. Jeg vil da med glæde høre hvor det er jeg ikke kan fortsætte uden at skulle bygge endnu en fabrik.... :)
 

Sputnik

Active Member
Efter jeg tjekkede som du bad om så er der flere steder der er over godt 300.000 i samme T
Og så fik jeg fundet den med 435.000 i T3 , det er sidste byudvidelse i kap 15. 700.000 som maks er nok høj men de tal er imellem det skrevne.
I sæson 16 kommer du nemt over 665.000 Besjælede varer fordelt på T1, T2, T3, og det er temmelig nemt. :)
Jeg tænker ikke det er nemt at skaffe ca. mellem 195.000 og 265.000 i alle 3 T grupper hver uge..... jeg er nu løbet tør i T2 og T1 med 2 fabrikker og ligger med 11 opfind tilbage , mangler bare Besjælede varer flere steder... :)

.
.
 

Skolehaven

Well-Known Member
Jeg skal gerne indrømme at jeg sparer op til hver ting og vælger hvad jeg vil bruge dem på. Regner med at jeg i dag får byttet rundt så jeg har til det hele til den næste opfindelse som lige har fået de sidste VP. Mine tre forskellige fabrikker er helt opgraderet og giver med magisk produktion henholdsvis 6720, 9000 og 9600 hver tredje time og har som regel 4 gange 3 timers produktion + en 9 timers. Hvilket giver omkring 35k, 50k og 55k. Det er selvfølgelig nu for slut kapitel 16 tal. Dog er den lave nået maks med forskningen i kapitel 14 og den i midten i kapitel 15. Især med de høje er det mere en muligt at skaffe 265.000 om ugen, selv med maks henfald, med de 35k om dagen dog ikke helt.

Specielt med hensyn til kapitel 3 og dens høje krav til besjælede varer så vil jeg sige at den meget bad om varer fra samme kapitel til hver enkelt tier, men der mener jeg man må hjælpe hinanden til fælles bedste. Jeg vil fx gerne bytte hele produktionen til T1 når det er min næste opfindelse, en anden er ved en der kræver T2 og en tredje ved T3... Hvorfor så ikke hjælpe hinanden og sende hele produktionen til hinanden og komme nemmere igennem i stedet for at en stor del skal spildes på henfald for en varestørrelse der er tæt på umuligt ellers? Det giver virkeligt ikke mening at du bare har de to af dine tiers til at ligge og henfalde imens du stædigt sparer op i den tredje, synes jeg.
 

Sputnik

Active Member
Kap 15 gik hovedsageligt efter T3 sjæle-varer i pæne mængder flere gange.
At skaffe 3 stk.Magisk produktion pr. 24 time kan kun lige lade sig gøre.. så de er brugt dagligt men uden at lave andet....:)

@Skolehaven Jeg tror ikke at alle deler frit ud af varer bare sådan uden videre, da jeg mere ser byt som 0 stjernet og 1 stjernet.
Der er bestemte spillere som jeg kan dele med i nytte for dem da jeg ved de også gør det for mig, (1:8 / 8:1).

Jeg kender under 10 i min klasse der deler alle varer frit til fordel for hinanden, jeg er selv en af dem, men det sker ikke til dem som jeg har set lægge 1 stjernet eller 0 stjernet ud .
Når jeg kigger i Handelsmanden så er ca. 50% af alle byt 1 stjernet eller 0 stjernet. (Højt grisk tankegang). . . alm. varer.
Når jeg kigger i Handelsmanden så er minimum 50% af alle byt 1 stjernet eller 0 stjernet. (Højt grisk tankegang). . . sjæle. varer.

Når jeg ser dette så er det kun *profilnavn* jeg kigger på, for det er dem jeg for fremtiden undgår, så de skal læres.
.
.
 

Skolehaven

Well-Known Member
Jeg tænker det høje tal skyldes de fleste undgår at tage 0 og 1 stjerne handler? Jeg får i hvert fald mit behov dækket med 2 stjernede handler og til tider er der også 3 stjernede handler jeg tager ;) (der er ikke så mange af dem :D
 

Sputnik

Active Member
Hvis jeg ikke kan få det jeg har brug for sætter jeg det selv op. :cool:
Det er sjældent at der går op til 6 - 8 timer for at de er taget, normalt er det taget på 3-4 timer, (besjælede varer). ;)
Det tyder på man er tilfreds med det jeg sætter op. ;)
3 stjernede kommer der ofte når jeg kigger 15 til 30 bud af, (dog minimal bonus på) :)

Jeg mener blot der er mange flere der burde lære at være mere reel i pris påsætninger og det ligegyldig hvilke varer det drejer sig om. :oops:
Hjælpsomhed imellem spillere burde også være mere positiv.

Der er jo bestemte spillere der har været på nakken af mig fordi jeg hjælper nye spillere med oplysninger, som vi gamle spillere
ikke havde mulighed for at få oplyst som nye spillere.
( Kritikken lyder: Hvorfor hjælper du dem med det vi ikke fik hjælp til. )
.
.
 

Darla

Active Member
jeg ved ikke noget om besjælede varer ..er slet ikke ikke i nærheden af det.. er lige startet på mana MEN hvorfor hjælper man ikke nye spillere? Jeg kan godt lide at hjælpe.dele ud af den erfaring jeg har, spørger også gerne om hjælp, eller læser mig selv til det.

Mener bare vi skal prøve at hjælpe hinanden fordi vi vel alle ønsker at her er spillere på den danske server? Personligt syntes jeg ikke her er mange spillere i forvejen og ved at hjælpe så bliver de forhåbentlig her og syntes spillet kan spilles uden køb af diamanter feks. ( hvis man er den type der ikke vil smide penge efter det feks)

forklar mig lige hvorfor den *almene opfattelse er* at man sætter handler op 1 til 1 i Tier men ikke gør besjældede varer? Jeg forstår det ikke... fordi de er meget besværlige at fremstille eller fordi der ikke er mange af dem eller? Vil gerne oplyses om dette. ( gerne i en pæn og ordentlig tone) :-D
 

Sputnik

Active Member
@Darla :
Har du et stort ønske i at dele ud af erfaringer ligesom en som mig, så er det muligt at slå dig ned i en klan som ikke konkurer imod andre men har det hyggeligt og sjovt og oplyser andre om alle sine erfaringer når de spørger.
Jeg blev træt af at spille med flere som kun opfattede spillet som en konkurance imod andre, jeg ville hellere hjælpe andre, dele erfaringer ud til andre, som jeg ikke fik af andre men manglede da jeg startede spillet, *På denne server/startede på beta.* min erfaring er jo at andre savner det jeg selv savnede.
Ønsker man at yde den hjælp til andre som man ikke selv fik, så får man det temmelig hyggeligt.
Jeg syntes ikke det er pænt, at ikke dele ud af de erfaringer man har fået, som man selv gik og savnede adskillige sæson tidligere og i start.

Jeg ønsker dette svarer til dette----- ( gerne i en pæn og ordentlig tone) :-D
 

MiniMini

New Member
jeg ved ikke noget om besjælede varer ..er slet ikke ikke i nærheden af det.. er lige startet på mana MEN hvorfor hjælper man ikke nye spillere? Jeg kan godt lide at hjælpe.dele ud af den erfaring jeg har, spørger også gerne om hjælp, eller læser mig selv til det.

Mener bare vi skal prøve at hjælpe hinanden fordi vi vel alle ønsker at her er spillere på den danske server? Personligt syntes jeg ikke her er mange spillere i forvejen og ved at hjælpe så bliver de forhåbentlig her og syntes spillet kan spilles uden køb af diamanter feks. ( hvis man er den type der ikke vil smide penge efter det feks)

forklar mig lige hvorfor den *almene opfattelse er* at man sætter handler op 1 til 1 i Tier men ikke gør besjældede varer? Jeg forstår det ikke... fordi de er meget besværlige at fremstille eller fordi der ikke er mange af dem eller? Vil gerne oplyses om dette. ( gerne i en pæn og ordentlig tone) :-D
Hej Darla - jeg tænker, at man i forbindelse med besjælede varer hyppigt ser 3*'nede handler (også selvom forskellen er minimal) for at stå øverst på listen i Handelsmanden - og dermed får sine ønsker opfyldt hurtigere. Desuden er kravene til besjælede varer til tider urealistisk høje - så man kæmper som en besat for at få produceret - for dernæst at se, at de forfalder kl. 04.00. Håber det var tilstrækkeligt svar :)
 
Top