• Kære gæst,

    Du skal være medlem af forummet, hvis du ønsker at deltage i diskussionerne eller starte dine egne tråde og emner. REGISTRÈR DIG HER!

Er det virkeligt værd at opgradere dine boliger?

Skolehaven

Well-Known Member
Har du nogensinde undret dig over om det kan betale sig at opgradere dine huse? Eller gør du det bare fordi du tror? Kig her og vid:

Elver boliger:
  1. indbyggere pr felt 7,75 Indtjening pr felt 20
  2. indbyggere pr felt 8,75 Indtjening pr felt 29,5
  3. indbyggere pr felt 10 Indtjening pr felt 37
  4. indbyggere pr felt 11,33 Indtjening pr felt 43,5
  5. indbyggere pr felt 13 Indtjening pr felt 52,3
  6. indbyggere pr felt 14,67 Indtjening pr felt 62,2
  7. indbyggere pr felt 16,67 Indtjening pr felt 70,8
  8. indbyggere pr felt 18,89 Indtjening pr felt 79,7
  9. indbyggere pr felt 21,11 Indtjening pr felt 90,1
  10. indbyggere pr felt 24,44 Indtjening pr felt 100,6
  11. indbyggere pr felt 27,78 Indtjening pr felt 111,1
  12. indbyggere pr felt 32,22 Indtjening pr felt 126,9
  13. indbyggere pr felt 36,67 Indtjening pr felt 141,3
  14. indbyggere pr felt 41,11 Indtjening pr felt 154,6
  15. indbyggere pr felt 46,67 Indtjening pr felt 166,7
  16. indbyggere pr felt 55 Indtjening pr felt 210
  17. indbyggere pr felt 58,75 Indtjening pr felt 221,1
  18. indbyggere pr felt 63,75 Indtjening pr felt 232,4
  19. indbyggere pr felt 68,75 Indtjening pr felt 244,6
  20. indbyggere pr felt 62,5 Indtjening pr felt 256,8
  21. indbyggere pr felt 70,83 Indtjening pr felt 270,5

Menneske boliger:

  1. indbyggere pr felt 7,75 Indtjening pr felt 22
  2. indbyggere pr felt 8,75 Indtjening pr felt 31,7
  3. indbyggere pr felt 10 Indtjening pr felt 38,7
  4. indbyggere pr felt 11,5 Indtjening pr felt 46
  5. indbyggere pr felt 13 Indtjening pr felt 54,7
  6. indbyggere pr felt 14,67 Indtjening pr felt 62,2
  7. indbyggere pr felt 16,67 Indtjening pr felt 72,8
  8. indbyggere pr felt 18,33 Indtjening pr felt 80,3
  9. indbyggere pr felt 21,67 Indtjening pr felt 90,7
  10. indbyggere pr felt 25 Indtjening pr felt 96,4
  11. indbyggere pr felt 28,33 Indtjening pr felt 108,3
  12. indbyggere pr felt 31,67 Indtjening pr felt 126,9
  13. indbyggere pr felt 35,83 Indtjening pr felt 136,3
  14. indbyggere pr felt 40,83 Indtjening pr felt 152,2
  15. indbyggere pr felt 46,67 Indtjening pr felt 173,6
  16. indbyggere pr felt 58 Indtjening pr felt 216
  17. indbyggere pr felt 61 Indtjening pr felt 223
  18. indbyggere pr felt 64 Indtjening pr felt 234
  19. indbyggere pr felt 68 Indtjening pr felt 245,7
  20. indbyggere pr felt 62,5 Indtjening pr felt 258,6
  21. indbyggere pr felt 70,83 Indtjening pr felt 272,2

Konklussionen er herfra at det kan det godt helt til trin 19, men både for mennesker og elvere kan der være færre indbyggere ved at opgradere til trin 20 og selv på trin 21 er der kun en marginal stigning i antallet af indbyggere. Skal jeg være ærlig så ville jeg hvis jeg skulle være effektiv kun tage de sidste 2 trin hvis jeg manglede guld. Det store rod for at bygge om for så lidt er ikke rigtig det værd før gevinsten er større.
 

Eragon

Well-Known Member
Jeg tror også at der er nogle der tænker lidt på rang point.
bolig 20 giver 137 ekstra rang point:)
bolig 21 giver 35 ekstra rang point:(

men det holder håndværkerne beskæftiget i omkring 14 timer :D
 

Skolehaven

Well-Known Member
Ja det er vidst den store fordel :p For får man ikke husene til at fylde det samme på en eller anden måde så er det sku ren underskuds forretning :p
 

bambi

Active Member
Lige som jer, så syntes jeg også det er for lidt man får ud af opgradere sine Boliger, men som i også siger, så giver det håndværkerne noget at lave, mens man alligevel sidder og venter på svampe og møg, så man kan komme videre i forskningstræet og få lov til at opgradere nogle andre bygninger ... at man får rang point er korrekt, men det er jo pga. Kultur, så der skal måske bruges lidt ekstra plads til Kultur bygninger ..

Dog er der en ekstra faktor der taler for at man opgraderer sine Boliger - mon ikke der kunne ske at komme flere gæsteracer på et tidspunkt (når vi altså bliver færdige med alle svampene og møget) og her vil der jo sikkert blive tale om en videre opgradering af Boligerne.

Det som jeg dog syntes er hårdest ved at lave disse Bolig opgraderinger er at man er nød til at sælge nogle af sine Boliger, som man trods alt har brugt en del tid på at få bygget og nu bare rives ned igen. Selvfølgelig en del af udviklingen af byen, men alligevel hårdt at smide sin "tid" væk.

Endvidere er der nu ikke længere den store forskel på Elver og Menneske Boliger mere .. hvorfor skal de nu til at være ens (også næsten ens grafisk - Arsenaler lader til at være blevet helt ens)? For Mennesker er dette jo sådan set en mindre opgradering, da deres Boliger før var 4x2, mens Elvere får vendt rundt på deres Boliger og dermed en større omrokering af deres byer. Føles lidt som om at InnoGames med Orker & Gobliner har taget den nemme løsning og lavet flere af bygninger ens og dermed en mindre forskel mellem Elvere og Mennesker, hvilket er kedeligt.

Syntes også personligt, at designerne af de sidste par gæsteracer har fået lidt for frie hænder - ikke meget Elver og Menneske over bygningerne mere :(

/bambi
 

Skolehaven

Well-Known Member
Tjae tager man det ekstra kulturkrav med er det nok noget nær en underskudsforretning selv med opgradering 2. Men ja forhåbentlig blive det besæret værd når de kan blive et par niveauer højere med næste gæsterace. Lige nu fortryder jeg sku lidt jeg begyndte på opgraderingen a de bygninger :(
 

DeletedUser37

Guest
Der kommer en opdatering (den er allerede kommet i beta), hvor hus niveau 21, giver i alt 900 indbyggere.
Så der er lige niveau 20 man skal igennem, for at det bliver bedre :)

(Og niveau 22 bliver endnu bedre, og beholder sin størrelse. Husker ikke lige tallet)

Håber det er i orden at jeg har videregivet ovenstående info, da det kan findes på beta-forummet :)
 
Senest redigeret af en moderator:

Skolehaven

Well-Known Member
Jeg vil tro det er fint at viderebringe det sidste nye der er på tapetet på beta. Så længe man naturligvis holder sig for øje at ikke alt der bliver testet på beta ender med at være magen til på de rigtige servere.
Men 900/12= 75 Det vil i hvert fald give en stigning der er magen til de 2 forrige trins samlede stigning.
Det var vidst lidt vrøvlet men jeg håber I forstår :p men jeg vil være glad hvis det bliver sådan her også ^^
 

DeletedUser37

Guest
Skolehaven:
Indtil videre har jeg ikke oplevet, at den slags ændringer ikke blev ført videre :)
Som jeg oplever beta, er det ting de vil indføre, som bare lige skal test-køres.
(At den test, så ikke lige altid viser sig at være nok, er en anden side af sagen :p )

Jeg kunne aldrig finde på at dele ting på beta niveau, hvis det handler om events, nye racer osv. Det ville jo være spoilers. Og folk der har interesse i spoilers, må selv opstøve dem.
Men en detalje som et hus der forbedres, tænkte jeg ikke kunne ødelægge noget for nogen :)
 

Galadan

Community Manager
Elvenar Team
Alt hvad der kører på Beta er selvfølgelig helt i orden at viderebringe/debattere herinde - Blot med den forudsætning at der ikke er garantier for at det kommer med på live/bliver udskudt til en fremtidig opdatering såfremt det viser sig at have fejl. :)
 
Top