• Kære gæst,

    Du skal være medlem af forummet, hvis du ønsker at deltage i diskussionerne eller starte dine egne tråde og emner. REGISTRÈR DIG HER!

et par forslag / ideer

Eragon

Well-Known Member
Nogle af mine forslag / ideer er måske nævnt i tidligere tråde, men det synes jeg ikke gør dem til dårlig forslag ;)

Jeg har tænkt over følgende forslag, som jeg synes kunne være med til at gøre det lidt sjovere at spille og gøre kommunikationen nemmere i broderskabet :)

- Man kan låse en besked øverst i chatten.
Her tænker jeg mest i forbindelse med eventyr, for når der er eventyr i elvenar, så kan det til tider gå stærkt, og det er ikke altid, at der er tid til at læse alle beskeder, der kommer ind, så hvis det kunne være muligt at "låse" en besked, så den står øverst i chat feltet, så kunne alle hurtig se at der fx er brug for, at lave Flakoner :)
Det skulle selvfølge kun være leder, magiker og ambassadør der skulle kunne "låse" en besked :)

- Broderskabs forum.
Det kunne være rigtig dejligt, med et lille broderskabs forum, så vi kunne lægge nogle faste aftaler, præsentation af os selv, vores boost vare og forskellige andre ting, jeg savner meget et sted, hvor vi kan have vores vigtige broderskabs info stående, så evt. nye medlemmer kan finde dem, for div tråde i beskeder, har det med at forsvinde med tiden.

- Håndværkerhytten:supply:.
Når jeg er på min tur rundt i broderskabet og i nabolaget med min "pudseklud" for at yde lidt nabohjælp, så er der mange der gerne vil have, at der bliver "skubbet" lidt til deres håndværker, men deres hytte er ofte svær at finde, især hos lidt større spiller, alle bygninger bliver større og flottere, men håndværkerhytten forbliver en lille bygning, så et ønske vil være at vi kunne få den gjort tydeligere og der ved lettere at finde. evt en høj flagstag med broderskabs flaget på.

- P-plads for bygninger under omrokering.
Vores bygninger ændre størrelse næsten ved hvert nyt kapitel, og det er også fint, det er en del af spillet, at få pudselspillet til at gå op. men ofte, i alt fald for mig, så har jeg nogle tomme felter de forkerte steder, eller jeg bliver nød til at flytte helt rundt på bygninger og veje, for at kunne få plads til de nye opgraderinger, så jeg kunne rigtig godt bruge en "P-plads" til mine bygninger mens jeg flyttede rundt, "P-pladsen" skulle selvfølgelig kun være mulig at bruge mens man var online, og ikke en langtidsparkering af bygninger.

- Vidunders placering.
Nu er der efterhånden kommet rigtig mange vidunder, alle med hver sin fordel, jeg ved ikke om det har været Innogames tanke, at det skulle være muligt, at finde plads til alle ( på nuværende tidspunkt) 22 vidundere..? For det ser for mig temmelig svært ud :confused:
Jeg kunne rigtig godt tænke mig, at få disse vidundere ud af byen, og bygget ind i klippesiden, i søen, ude i horisonten, inde i skoven og/eller nede i afgrunden.

Det var så nogle af de forslag / ideer som jeg rigtig godt kunne tænke mig :cool:
Rigtig god sommer til jer alle sammen :cool:
 

DeletedUser367

Guest
Alt i alt, rigtigt gode forslag som jeg kun kan støtte. Især den med p-pladsen (eller som alternativ, en læg-på-lager formular eller lignende).

God sommer til dig også - og til alle andre :)
 

Galadan

Community Manager
Elvenar Team
Tak for dine forslag!

Gennemtænkte og med gode argumenter. Dem vil jeg med glæde sende videre. Jeg er klar over at en del af jer er føler at ændringsforslag ikke bliver taget alvorligt, men jeg kan love jer at alting bliver læst og overvejet, og om hvis det passer ind i den retning som udviklerne ønsker spillet skal tage, kommer de også med på vores roadmap.

Omvendt skal i også være klar over at retningen for spillet er planlagt et godt stykke ud i fremtiden, og der kan derfor være svært at finde plads til nye inputs indenfor den tidsramme, da det så vil kræve at man skubber noget andet ud - Men, det kan lade sig gøre. Det afhænger i sagens natur også af hvor meget programmerings og/eller grafiker-arbejde de forskellige ting kræver.
 

Galadan

Community Manager
Elvenar Team
Med hensyn til det sidste ønske, kan jeg vist godt afsløre at det ikke er meningen at man skal kunne finde plads til alle 22 vidundere i byen, men at det er et spørgsmål om hvilken spillestil man har, hvilke og hvor mange, man vil finde plads til. Det er en del af udfordringen i spillet. :)
 

Eragon

Well-Known Member
Jeg er glad for at du vil sende mine forslag videre Galadan :)
Så håber jeg at det er noget som de kan bruge, og kan finde plads til.
 

DeletedUser372

Guest
Nu har jeg pt 15 vidundere, jeg går ikke efter at have første pladsen i rang listen, men jeg vil mene at jeg har en nogenlunde by som jeg kan være tilfreds med, for trods de 15 vidundere jeg har har jeg da 10 værksteder, 5 magisk støv produktioner, 6 skriftrulle, og 8 planke samt en marmor til næste kapitel, og så er der jo også den nederste del af billedet hvor jeg har mine kapitel bygninger, på et eller andet tidspunkt så stopper Inno jo også med at lave flere nye kapitler, det kan jo heller ikke blive ved at der en dag ligepludseligt er 30 kapitler man skal igennem,

min by løber rundt som den skal, eller dvs jeg halter måske en smule på Mana, men jeg har ikke travlt, spillets skal nydes og ikke være overstået nu og her med det samme alligevel, så det kan jeg sagtens leve med, til gengæld laver jeg en del produktion og ligenu bruger jeg jo slet ikk rigtigt noget af det brotset fra at bytte med broderskabet eller udforske provinserne og turneringerne, men det er vidst også det.

meeeen 15 Vidundere er også mange og vil ikke sige jeg får brug for flere, måske 1 mere og det er Elvenars handelscentrum og så har jeg dem jeg finder brugbare for mig selv :).
15 vidundere.JPG
 

Eragon

Well-Known Member
Jeg er lidt nysgerrig, for at høre hvad Elvenar teamet i Tyskland siger til mine forslag, og om der over hovedet kommer nogen tilbage meldinger fra dem...?
 

DeletedUser

Guest
Hej

Jeg vil forhøre mig ved Galahan ved først givne lejlighed, og vende tilbage asap :)

edit:
Der er pt ikke kommet nogen tilbagemelding fra tyskland. men der følges op på sagen :)
 
Senest redigeret af en moderator:

DeletedUser176

Guest
Whoo :cool:

jeg kan kun tilslut mig ideerne. i stedet for at det hele tiden er det samme og samme igen og igen som Innogames sætter ind.

Det kunne være fedt, hvis vi spiller kunne få en fornemmelse, af at vi bliver hørt og taget alvorlig, når der kommer sådanne nogle vel overvejet forslag.
hvis der begyndte at ske lidt mere, så kunne det også være at jeg kunne finde på at købe lidt diamanter.

Håber at Innogames vil tage nogle af forslagende til sig :)
 

Galadan

Community Manager
Elvenar Team
Jeg er lidt nysgerrig, for at høre hvad Elvenar teamet i Tyskland siger til mine forslag, og om der over hovedet kommer nogen tilbage meldinger fra dem...?

Hej Eragon. Jeg skal beklage ventetiden. Kombinationen af sommerferie og ændringer i den interne struktur på kontoret i Tyskland, havde forsinket responsen lidt:

Det overvejes om man kan lave en intern beskedtavle - I form af noget der minder om broderskabsbeskrivelsen, men kun til internt brug. Der er desværre ikke planer om hverken at indføre mulighed for at fastgøre beskeder i chatten, eller lave et decideret forum. Begge dele har været vurderet, men blandt udviklerne er der mere stemning for at indføre en beskedtavle som beskrevet her. Det er teknisk nemmere at gennemføre.

I forhold til at gøre håndværkerhytten mere synlig er den mest oplagte løsning, som man vil kigge nærmere på at give de enkelte bygninger der kan modtage nabohjælp et dedikeret ikon - Så der eksempelvis svæver et timeglas over nabohytten, et kulturikon over kulturbygninger osv. Tror du at det vil afhjælpe en del af problemet? Forslaget med en flagstang bliver svært at gennemføre i praksis pga. der skal ændres i grafikken, og det er der ikke umiddelbart stemning for.

P-pladsen arbejder jeg videre med at få et endelig svar på, men jeg gætter på at den vil blive nedstemt med henvisning til at det er en del af udfordringen i spillet.

Jeg håber du kan bruge svarene til noget, selvom de ikke alle er lige positive.
 

Eragon

Well-Known Member
En flagstang, var kun et forslag, kan udmærket godt følge, at det nok vil blive et mere tidskrævende, at skulle lave om på grafikken. Kunne det måske gøres lidt på samme måde, som det er på APP-en, hvor der kommer et vindue op med rådhus, bedste kultur og håndværkerhytten. Det vil helt bestemt også hjælpe os rigtig meget, når vi tager pudsekluden i hånden, og tager en tur rundt i nabolaget :)

Jeg ved godt, at det at flytte rundt på byen, er en stor del af spillet, og udfordringen skal da heller ikke fjernes helt. Jeg har kun mulighed for at opgraderer bygninger, der ændre størrelse, mellem gæsteracerne.

Nu ved jeg ikke hvordan, udviklerne har tænkt at en besked tavle skal fungerer, men det kan måske løse lidt af problemer. Men nu har jeg tidligere spillet et andet af Innogames spil The West, og der er der mulighed for at kunne låse en besked i chatten, man kan snakke med hele verden, og man kan lave en privat chat med en anden spiller, så det kunne måske være en mulighed, at de prøver at kikke dem lidt over skulderne :)

Men jeg er rigtig glad for, at du går videre med forslagene, og melder tilbage.
 
Top