• Kære gæst,

    Du skal være medlem af forummet, hvis du ønsker at deltage i diskussionerne eller starte dine egne tråde og emner. REGISTRÈR DIG HER!

"Fair handler"

hoejec

Member
Når man handler ned af altså T3 For T2 eller T1, ligesom T2 for T1.
Er det som Spillet kalder en fair handler, kun meget overfladisk set Fair, idet man kun regner på hvad det koster at lave varene og ikke hvad man spare af plads.

Hvis man tænker sig at man har 2 T3 fabrik ekstra og kan sælge alt hvad den laver for T1 og T2 vare, er regnestykket, hvad angår plads, for mig på level 13 følgende.

1 T3 juvel fabrik laver 3216 juveler på 3 timer.
3216 juveler sælges fair for 12864 T2 krystal
3216 juveler sælges fair for 51456 marmor

2 T3 juvelfabrikker som laver 6432 juveler og fylder 48 felter
5,2 * T2 krystal fabrikker laver 19552 krystal og de koster 4970 juveler
7 * T3 marmor fabrikker laver 24640 marmor og de koster 1540 juveler


konklusionen er at hvis man kunne sælge alt hvad man laver på 2 ekstra juvelfabrikker. for henholdsvis krystal og marmor kunne man spare 7 marmor og 5,2 krystal fabrikker. som fylder 7 * 20 felter + 5,2 * 24 felter = 264,8 felter, - de 48 felter som de 2 juvel fabrikker fylder = 216 altså godt 8,5 udvidelser.

Derfor er det som kaldes en fair handel egentlig en meget unfair handel og i spildet burde man stoppe med at kalde det fair.
Problemet er at alle ikke kan gøre det, for så ville der ikke være nogle T1 og T2 vare til salg.
 

Tordhrano

Active Member
Du skal lige tage med i betragtning, at T3 kræver flere arbejdere, forsyninger og kultur (også til boliger og værksteder), som alle kræver plads, så fordelen er ikke helt så stor.

Hvad handler angår kunne jeg ønske at man selv kan styre hvad man finder "rimeligt". Især mellem T1/T2/T3, men evt. også indenfor et niveau - hvis jeg selv producerer krystal er jeg ikke interesseret i 20 sider tilbud med krystal.
 

Eltina

Active Member
Jeg ved i BETA er vi ved at teste en ny beregning, hvor man ikke i en fair handel kan få så mange T1 og T2 varer for en T3 varer.
Jeg tager ikke selv disse handler mellem varer grupperne. Har regne tid på nogle af dem som jeg kunne tage.
den varer mængde t1 jeg skulle levere ville tage 31 timer for mig at producere og det jeg fik af t3 varer ville tage mig 6 timer.
Kun beregnet på hvad en fabrik producere.
 

Skolehaven

Well-Known Member
Det er så nu annonceret at det ændres med næste opdatering :) Jeg syntes det er dejligt da det er noget der har været efterspurgt i meget længe... for ikke at sige næsten fra handelsmanden blev introduceret med sin version af fair handler :)
 

hoejec

Member
2 juvel fabrikker bruger hos mig ca. 14000 folk men du spare jo også 7 marmor og 5,2 krystal fabrikker ( 7 marmor og 5,2 krystak bruger ca. 88000 folk ) altså spare jeg ca. 74000 folk med tilhørende kultur.
1 bolig har 3400 folk så jeg spare 21 boliger
1 bolig fylder 16 felter så i denne del af regnestykket spare jeg 336 felter = godt 13 udvidelser
 
Senest redigeret:

Sputnik

Active Member
Ja, nu starter der et kæmpe gang ordkløveri igen. :)
Vi har lige fået en i klanen der siger han stopper på grund af dette....
Hvad er rigtig og forkert, at bytte med + eller - i lommen.

Jeg er tilfreds med at vi får stoppet det meste af alle useriøse byt og får startet en byttehandel så
T1 :marble: :steel: :plank: , - T2 :crystal: :scroll: :silk:, - T3 :elixir: :magicdust: :gem: . . kommer til at gå mere roligt for sig.
Nu vil flere spillere begynde at producere alle deres BOOST varer for at undgå store tab og ikke kun T3. :)
.
.
 
Top