• Kære gæst,

    Du skal være medlem af forummet, hvis du ønsker at deltage i diskussionerne eller starte dine egne tråde og emner. REGISTRÈR DIG HER!

Feedback og Kommentarer, Dr Freakenspleen.

Galadan

Community Manager
Elvenar Team
I kan læse oplægget til begivenheden her, og i denne tråd kan i komme med kommentarer om begivenheden.
 

Sputnik

Active Member
Jeg ved ikke hvordan jeg skal kunne forklare det, men en helt ny spiller som er i sæson 1 eller 2 og muligvis 3, (min er i 2) har ikke den mindste chance for at gennemføre en event , da turnerings-antal og møde-antal ikke er reguleret efter hvad sæson en spiller er i.

De forskellige opgaver tager op til 48 ++ for lav sæson hvor en høj spiller i over 10 klarer det på under 60 min......
Dette er ikke reguleret med omtanke. (ved siden af min egen profil følger jeg en ny spiller og får oplysninger og spørgsmål.)
(dette dækker uerfaren spiller og gammel spiller på ny profil som tidligere lovet.)
 

DeletedUser235

Guest
Jeg ved ikke hvordan jeg skal kunne forklare det, men en helt ny spiller som er i sæson 1 eller 2 og muligvis 3, (min er i 2) har ikke den mindste chance for at gennemføre en event , da turnerings-antal og møde-antal ikke er reguleret efter hvad sæson en spiller er i.

De forskellige opgaver tager op til 48 ++ for lav sæson hvor en høj spiller i over 10 klarer det på under 60 min......
Dette er ikke reguleret med omtanke. (ved siden af min egen profil følger jeg en ny spiller og får oplysninger og spørgsmål.)
(dette dækker uerfaren spiller og gammel spiller på ny profil som tidligere lovet.)
Jeg tror ikke jeg helt forstår hvilke opgaver der er tale om, bevares det kan da godt være at en spiler i kapitel 2 ikke kan klare 50 turnerings møder, men alternativet, 10 møder i provinserne burde ikke være noget problem og at åbne 2 provinser i kapitel 2 tager ikke 48 timer, medmindre denne spiller er kommet alt for langt ud på kortet af andre årsager(selvvalgt). Naturligvis vil der være nogle opgaver der er lette for nye spillere(udforsk en provins/forsk teknologi) mens andre nok er lettere for "gamle" spillere der har samlet diamanter nok til at opgradere magisk akademi/magiske værksteder. Som jeg ser det følger mønt/forsynings opgaverne rådhus niveau, troppe indsamling følger gruppestørrelse, det eneste jeg ikke ved hvordan man udregner er mængden af T1 varer, måske er der en herinde der kan gøre mig klogere:)
 

Galadan

Community Manager
Elvenar Team
Eksempler på hvilke opgaver der skulle være tale om ville være dejligt.
 

Sputnik

Active Member
EKS.... at producere over 2500 T1 varer når 3 timer = 44 det klares ikke på 1 døgn med 4 fabrikker (nr. 14) ....o_O
40 kampe i turnering klares heller ikke når der kun er 3--4 provinser åbne.....o_O husker ikke nr.

det er bare 2 af de hårdeste der lige står her
 
Senest redigeret:

Sputnik

Active Member
Jeg tror ikke jeg helt forstår hvilke opgaver der er tale om, bevares det kan da godt være at en spiler i kapitel 2 ikke kan klare 50 turnerings møder, men alternativet, 10 møder i provinserne burde ikke være noget problem og at åbne 2 provinser i kapitel 2 tager ikke 48 timer, medmindre denne spiller er kommet alt for langt ud på kortet af andre årsager(selvvalgt). Naturligvis vil der være nogle opgaver der er lette for nye spillere(udforsk en provins/forsk teknologi) mens andre nok er lettere for "gamle" spillere der har samlet diamanter nok til at opgradere magisk akademi/magiske værksteder. Som jeg ser det følger mønt/forsynings opgaverne rådhus niveau, troppe indsamling følger gruppestørrelse, det eneste jeg ikke ved hvordan man udregner er mængden af T1 varer, måske er der en herinde der kan gøre mig klogere:)


En spiller der kun har 28 gennemførte provinser har kun 3 i gennemsnit-------- 28 delt 9 = 3,11111111 af hver provins
Det er helt ud i kanten bare for at komme ind i 3 sæson som kræver 25 provinser ......

Medregn alle de **relikvier** der også skal samles........:rolleyes:
 

Sputnik

Active Member
Eksempler på hvilke opgaver der skulle være tale om ville være dejligt.


@Galadan jeg vil be dig kigge på det skema du ikke kan undgå at have til alle opgaver, så ser du med en smule matematik hvor de værste problemer opstår, for alle spillere med under 8--10 åbne provinser i en turnering.....
9 åbne provinser = 90--100 åbne gennemførte provinser = 36--40 turnerings kampe på 16 timer

Dette kan ikke laves samtidig med at der også skal samles 7--15 Relikvier (det gør det endnu sværer)

Jeg skriver det kun for at oplyse umuligheder for nye spillere , for min *Sputnik* var det en bagatel , men flere manglede råd og spørger mig,
(min nye profil er blot lavet for at føle selv hvor problemer opstår)

MVH
. . . . Sputnik
.
 

DeletedUser235

Guest
En spiller der kun har 28 gennemførte provinser har kun 3 i gennemsnit-------- 28 delt 9 = 3,11111111 af hver provins
Det er helt ud i kanten bare for at komme ind i 3 sæson som kræver 25 provinser ......

Medregn alle de **relikvier** der også skal samles........:rolleyes:
Nye spillere har muligheden for at udforske nye provinser på kort tid og kan derfor vælge at klare møderne direkte på kortet i stedet for i turneringerne, det er anderledes for os gamle spillere, med 60-80 timer om at udforske en provins, her vil det være en fordel at klare så meget som muligt i turneringerne og gemme de åbne provinser til der ikke er en turnering. Man skal altid bruge den letteste løsning og der er forskel på hvilken løsning der er nemmest for hver enkelt spiller:)
Men selvfølgelig, hvis man anvender samme løsning til en stor og en lille by, så kan det blive meget op af bakke for den ene af dem. Med det i mente, kan jeg stadig ikke se problemet.
 

Sputnik

Active Member
Nye spillere har muligheden for at udforske nye provinser på kort tid og kan derfor vælge at klare møderne direkte på kortet i stedet for i turneringerne, det er anderledes for os gamle spillere, med 60-80 timer om at udforske en provins, her vil det være en fordel at klare så meget som muligt i turneringerne og gemme de åbne provinser til der ikke er en turnering. Man skal altid bruge den letteste løsning og der er forskel på hvilken løsning der er nemmest for hver enkelt spiller:)
Men selvfølgelig, hvis man anvender samme løsning til en stor og en lille by, så kan det blive meget op af bakke for den ene af dem. Med det i mente, kan jeg stadig ikke se problemet.


@kvgg når en lille spiller benytter sin verden til at samle 11 relikvier x 2 og derefter skal klare 50 turneringskampe eller 9 / 11 kampe i sin omverden x 2 så er det ikke nemt da det i sidste ende bliver til 5-6 provinser der skal klares lige efter hinanden....... det kan ikke klares af en der er i 1, 2, 3, og 4 sæson.... medmindre du går ind og yder masser af varer til at betale med under bordet...
 

DeletedUser235

Guest
@kvgg når en lille spiller benytter sin verden til at samle 11 relikvier x 2 og derefter skal klare 50 turneringskampe eller 9 / 11 kampe i sin omverden x 2 så er det ikke nemt da det i sidste ende bliver til 5-6 provinser der skal klares lige efter hinanden....... det kan ikke klares af en der er i 1, 2, 3, og 4 sæson.... medmindre du går ind og yder masser af varer til at betale med under bordet...
Samlet krav til begivenheden er 33 møder og 32 relikvier, startenede i opg 7 og sidste opg som nr. 29, samlet set 8 1/8 provins, relikvier kan dog til tider fremstilles i det magiske akademi hvilket måske kan reducere antallet af møder, ligeledes kan man være heldig at få relikvier ved nabohjælp. Så hvis spilleren ikke er kommet for langt ud på kortet allerede er opgaven ikke umulig, blot svær/udfordrende og det skal den vel også være :)
 

Sputnik

Active Member
Samlet krav til begivenheden er 33 møder og 32 relikvier, startenede i opg 7 og sidste opg som nr. 29, samlet set 8 1/8 provins, relikvier kan dog til tider fremstilles i det magiske akademi hvilket måske kan reducere antallet af møder, ligeledes kan man være heldig at få relikvier ved nabohjælp. Så hvis spilleren ikke er kommet for langt ud på kortet allerede er opgaven ikke umulig, blot svær/udfordrende og det skal den vel også være :)

Prøv og sammel 11 relikvier i Magisk akademi og skriv udgift op...
Gå nabo runde i 3 døgn og noter hvor mange relikvier det gav...

Tænk over tidsforandring for at lave blot 1 stk. Kombinerende katalysator for en i 3-4 sæson og så i 15 sæson .... medregn dette .......
3 sæson = ca. 20 timer .... 15 sæson = 6 timer.....

Jeg venter på svar nu @kvgg ... o_O
 

bambi

Active Member
Hejsa,

Synes også lige at jeg vil komme med mit synspunkt ang. dette - må indrømme, at jeg lige som @kvgg godt vil mene det må være muligt for en "lille" spiller at klare disse opgaver. Jeg ville dog bruge en kombination af Turneringer og Provinser forstået på den måde, at jeg i valget mellem 50 Turnerings møder eller 9/11 Provins møder nok ville vælge Provins møderne, da de samtidigt ville få mig længere ud på Verdenskortet og så ville jeg bruge Turneringen plus andre muligheder (Akademi / Nabobesøg / Spir) til at få Relikvierne - 11 Relikvier i Turneringen burde bestemt være en mulighed.

En "udvidet" mulighed i Turneringen er jo også at udnytte Turneringen lidt ekstra efter den første runde ved at vente med det sidste møde i hver Turnerings "Provins" indtil en Relikvie opgave kommer. Ja, ved så godt at man skal ud på 17 Turnerings "Provinser" for at kunne klare 50 Turnerings møder ved kun at tage 3 i hver, men ville som skrevet nok tage de 9/11 Provins møder der i stedet for.

Det kommer jo en helt del an på hvad det er man ønsker at opnå i de forskellige dele af spillet - er man allerede gået for langt ud på Verdenskortet - ja, så er mulighederne selvfølgelig noget mere begrænsede. Men som jeg også skrev i en anden tråd, så ser jeg dette med at f.eks. Værksteds produktioner skal laves på et tilsvarende Niveau som et lige så stort problem for mig - jeg er i fuld gang med at ændre på min by, så jeg ender med at have 3 eller 4 Værksteder tilbage og så er det jo fuldstændigt urimeligt at jeg skal lave flere lange opgaver (på tid eller antal) i mine få Værksteder, når jeg nu har valgt at opbygge min by på denne måde.

Pas på - der kan være lidt ironi i den sidste sætning, men alligevel noget sandhed i den :p

/bambi
 

DeletedUser235

Guest
Hejsa,

Synes også lige at jeg vil komme med mit synspunkt ang. dette - må indrømme, at jeg lige som @kvgg godt vil mene det må være muligt for en "lille" spiller at klare disse opgaver. Jeg ville dog bruge en kombination af Turneringer og Provinser forstået på den måde, at jeg i valget mellem 50 Turnerings møder eller 9/11 Provins møder nok ville vælge Provins møderne, da de samtidigt ville få mig længere ud på Verdenskortet og så ville jeg bruge Turneringen plus andre muligheder (Akademi / Nabobesøg / Spir) til at få Relikvierne - 11 Relikvier i Turneringen burde bestemt være en mulighed.

En "udvidet" mulighed i Turneringen er jo også at udnytte Turneringen lidt ekstra efter den første runde ved at vente med det sidste møde i hver Turnerings "Provins" indtil en Relikvie opgave kommer. Ja, ved så godt at man skal ud på 17 Turnerings "Provinser" for at kunne klare 50 Turnerings møder ved kun at tage 3 i hver, men ville som skrevet nok tage de 9/11 Provins møder der i stedet for.

Det kommer jo en helt del an på hvad det er man ønsker at opnå i de forskellige dele af spillet - er man allerede gået for langt ud på Verdenskortet - ja, så er mulighederne selvfølgelig noget mere begrænsede. Men som jeg også skrev i en anden tråd, så ser jeg dette med at f.eks. Værksteds produktioner skal laves på et tilsvarende Niveau som et lige så stort problem for mig - jeg er i fuld gang med at ændre på min by, så jeg ender med at have 3 eller 4 Værksteder tilbage og så er det jo fuldstændigt urimeligt at jeg skal lave flere lange opgaver (på tid eller antal) i mine få Værksteder, når jeg nu har valgt at opbygge min by på denne måde.

Pas på - der kan være lidt ironi i den sidste sætning, men alligevel noget sandhed i den :p

/bambi
LOL Lidt ironi:D
Burde skrive noget mere, men griner stadig....
 

Sputnik

Active Member
Jeg har nu sat og ventet på svar her fra en der kun tænkte på sin egen lvl og samtidig mente at en start-spiller skal kunne klare det samme som en gammel spiller....
At der kom et medhold fra anden spiller til dette forbavser mig...:oops:

Dette fortæller blot mig at der er modgang for små nye spillere og ikke meget hjælpsomhed.... :oops:
Dog ved jeg at der er visse spillere der er på min side som og med glæde tænker på de små og nye spillere, :)
Men var ikke klar over den modstand der har vist sig her.... (Men jeg er glad for oplysningen..)

(At det er her dette skal komme frem er lidt uforstående)
 

bambi

Active Member
@sputnik ved nu ikke om jeg lige siger at en "start-spiller" skal kunne klare det samme som en "gammel spiller", men tænker at det ikke burde være umuligt for en "start-spiller", at klare disse opgaver, hvis man får spredt dem lidt ud (altså at man ikke kun satser på f.eks. Provins eller Turnerings møder, men får det blandet ud over de forskellige muligheder der er i spillet).

Så er der selvfølgelig hele delen om at en "start-spiller" og en "gammel spiller" jo trods alt har forskellige sværhedsgrader i møderne - dog har den "gamle spiller" fordelen i ikke at skulle bruge f.eks. varer til Forskning/bygninger og derfor nemmere kan forhandle, hvis der skulle være behov det.

I den anden ende har vi jo så en opgave som Rekognicering af en Provins - her må jeg indrømme at en "start-spiller" er noget bedre stillet end den "gamle spiller" - godt nok har vi de sidste gange fået andre muligheder for at løse disse, men her kan godt være noget venten på at få noget godt at fremstille i Det Magiske Akademi og ikke bare skal fremstille nogle ting bare for opgavens skyld og skal jeg op og fremstille 3-4 forskellige ting for at løse opgaven går der jo trods alt også noget tid med det.

Men kan da sagtens være jeg tager helt fejl og slet ikke kan huske hvordan det var at være en "lille spiller", men kan dog huske at vi slet ikke havde disse muligheder for at vinde nogle ekstra goder til os selv - der var kun muligheden for at købe nogle Diamanter, hvis man syntes man skulle "hurtigere fremad".

/bambi
 

Sputnik

Active Member
Hej @bambi
Jeg ved ikke om du er klar over at en ny spiller arbejder på at få åbnet de provinser der er muligt for at få så mange by-udvidelser som muligt....
Når der så kommer sådanne opgaver, så er det ikke muligt bare at åbne og gennemføre *orange og røde* provinser ...
der er så kun mulighed at lave alle kampe i turneringen tilbage... i 3 eller 4 provinser ..... :confused:

Her kommer det store problem..... at skaffe 9--11 relikvie og kæmpe 40 kampe ....
det er ikke muligt..... medmindre der åbnes 3--4 røde provinser som betales under bordet,
da en spiller i den klasse ikke kan skaffe de varer selv uden at have været forberedt længe før....:oops:

Den slags kampe de kæmper i dag er nemme i forhold til dengang jeg startede , men opgaverne er meget mere anstrengende at gennemføre.
Opgaverne bør være reguleret til hvad de har chance for.:mad:

Det vil svare til at de 40 kampe de skulle kæmpe i turnering ... (med 29 provinser åben)
ville være tilsvarende 54 x 4 x 3 = 658 stk. turnerings--kampe for en spiller i min klasse..... (494 provinser åben)
(disse tal er et ca. for at fortælle hvad der er rimeligt i sværhedsgrad og muligt....beregnet ud fra min profil.)

Der er en lille forskel på at have 4 stk. turnerings--provinser hver uge og 54 stk. hver uge.....;)


**En spiller som mig der har en 'verden' med 494 stk gennemførte provinser, klarede på under 15 min at ordne de få 'relikvie' og få 'kampe'....
Det er ikke rimeligt at kun pille 20% af sværhedsgraden fra, overfor en spiller , hvor jeg har mere end 17 x så mange provinser åbne.

Det ville have været mere rimeligt at dele opgaven med 17 i forhold til min profil, som er en ganske normal en.
Jeg skulle kun klare 50 turneringskampe i samme opgave nr. reguleret = 50 / 17 = 2,94 svarer til 3 stk. kampe i turnering.

**Jeg har kun retfærdighed i hovedet og tænker ikke på mig selv her men alle på lige fod**

**********************************
Dette du tidligere skrev @bambi
(citat)
Synes også lige at jeg vil komme med mit synspunkt ang. dette - må indrømme, at jeg lige som @kvgg godt vil mene det må være muligt for en "lille" spiller at klare disse opgaver.
Her fortæller du mig det.....

Hvis i vil kende de ting som jeg søgte svar på så må i gøre det samme som mig.
Lav en ny profil og spil den på alm. vis uden BOOST støtte, men med jeres bedste viden i dag.
Så vil i stå bedst og meget bedre end en alm. ny spiller og så får i de bedst mulige svar på alle sværheder rundt omkring.

Så længe i ikke har gjort dette så ligger i kun inde med gammel gætteri fra fortiden, som er rettet mange gange frem til i dag.
Spillet som *start spiller* er ikke som for 5 år siden.
Jeg lovede også @Galadan at jeg ville tjekke dette som alm. spiller, da der nu kom nye regler for visse opgaver...
 

bambi

Active Member
Hej @sputnik,

Korrekt - jeg giver @kvgg medhold i at jeg synes at en "lille" spiller godt bør kunne klare disse opgaver - hvis du så tolker det som at en lille spiller skal kunne klare det samme som en "stor" spiller må det jo være sådan.

MEN nu skriver du så lige dette med at en "lille" spiller skynder sig at erobre alle de Provinser man kan for at få nogle Provins udvidelser og så må jeg jo sige, at det er jo så et valg man har gjort og altså ikke har gemt nogle til f.eks. netop disse Begivenheds opgaver - altså et aktivt valg man selv har taget - mener da at netop du også tidligere har skrevet, at du altid havde nogle Provinser klar til netop disse opgaver - ved så godt at det var til "gamle" spiller, men her gælder jo det samme for "små" spillere.

Det er jo netop det samme som jeg skriver med at jeg vælger at skære ned på mine Værksteder fordi det er sådan jeg gerne vil opbygge min by - skal opgaverne så laves om fordi jeg aktivt har valgt at gøre dette og ikke bare har omkring 10 Værksteder som mange andre har? Hertil skal jo så siges, at det jo trods alt vil tage mig en del længere tid at få bygget nye Værksteder i tilfælde af en Begivenhed, som kræver mange produktioner og for ikke at nævne den plads som de trods alt kræver. Heldigvis har vi da i det mindste fået Teleporter fomularen, så der er en mulighed for at gemme Værkstederne på lageret - skal så bare lige have fundet en del plads og befolkning for at kunne få dem ind i min by igen. Men igen - det er jo så trods alt noget jeg selv har valgt at gøre.

Mht. at lave en "lille" ny spiller - ja, det kunne jeg godt gøre, men vælger at holde fokus på min ene konto :) er dog helt med på at spillet som ny spiller ikke er som da jeg startede med at spille - nu har du f.eks. en masse ting du kan deltage i og vinde ekstra "præmier" - om det så lige skal være et krav, at man skulle kunne få alle disse ekstra "præmier" uden at der skal ydes lidt ekstra (her tænker jeg også på planlægning og ikke bare skynder sig fremad i f.eks. alle de Provinser man kan) - er vel ikke meget ved det, hvis alle skal kunne få en masse point i Turneringerne hver uge, gennemføre alle Niveauer i spiret hver uge, gennemføre alle Begivenheder og så selvfølgelig også lige have den normale fremdrift i sin by? Jeg ser i hvert fald hellere, at der er forskellige muligheder i spillet og har også tidligere prøvet på at tale for større forskelle mellem f.eks. Mennesker og Elvere, så det betyder lidt ekstra hvad for nogle valg man tager i spillet.

/bambi
 

Sputnik

Active Member
Hej @bambi ...

Dette drejer sig om spillere der har spillet under 3 måneder.....
(Citat)

MEN nu skriver du så lige dette med at en "lille" spiller skynder sig at erobre alle de Provinser man kan for at få nogle Provins udvidelser og så må jeg jo sige, at det er jo så et valg man har gjort og altså ikke har gemt nogle til f.eks. netop disse Begivenheds opgaver - altså et aktivt valg man selv har taget - mener da at netop du også tidligere har skrevet, at du altid havde nogle Provinser klar til netop disse opgaver - ved så godt at det var til "gamle" spiller, men her gælder jo det samme for "små" spillere.
(mener du at en nybegynder på 'bokse--skolen' skal stå lige med en 5 år's trænet 'sværvægter' så god fornøjelse) :)
Der er ikke en eneste der har den mindste chance for at vide hvilke slags opgaver der kommer....
Ved siden af så prøv og tænk over eller 'tæl' hvor mange provinser der er i yderste 'cirkel' for en ny spiller der ligger i 3--4 cirkel
og samlet har 25 gennemførte provinser..... .. .. ..
Sådan en spiller kan ikke rumme det i mener de skulle kunne...... .. .. ..
selv om jeg vidste alt om hvordan jeg skulle gøre det med min nye profil så klarede jeg det ikke..... .. .. ..


Prøv og gennemlæs og forstå de tal der er i forrige opsætning.....
**************************************************************************

Det du snakker om med 25 stk fabrikker og 3 arsenaler , kan 6 alm. værksteder klare at levere forsyninger til , er vist ikke muligt medmindre der benyttes masser af ekstra tricks , såsom tidsforkorter og formularer , da det ikke er nok at få det ekstra visse vidundere yder med.

17 fabrikker og 6 arsenaler kræver mere end hvad 6 *magiske* værksteder + 4 alm kan klare , medmindre der benyttes 3 formular hver anden dag.

Jeg kunne tænke mig at kende til dine private formularer for så kunne jeg jo få fjernet 6--7 af mine værksteder.....
(jeg tror alle vil lære dette for at spare plads..)
.
.
 

bambi

Active Member
Selvfølgelig vil en ny spiller ikke kunne have den samme viden som en der har spillet siden spillet startede, men samtidigt synes jeg nu heller ikke at opgaver ikke må være svære for en ny spiller - der er da ikke meget ved at gå ind i et spil som dette og alt så bare skal gå som en leg - der skal da helst være en vis læring i det.

Så det kan da godt være en ny spiller ikke har ladet nogle Provinser været åben i tilfælde af at en sådan Begivenhed med disse opgaver skulle komme, men det må man jo så lære af og så selv vælge om man vil have Provins udvidelser med det samme eller om man hellere vil gemme nogle Provinser i tilfælde af en Begivenhed og så få sin Provins udvidelse samtidigt med der.

Første gang jeg tog en tur i Spiret for at prøve hvad det var for noget kom jeg da også til at miste alt for mange soldater, da jeg ikke lige til at starte med havde set, at det ikke lige var de normale enheds størrelser der blev brugt hele vejen igennem spiret - altså havde jeg dermed nogle færre soldater til den næste Turnering end jeg lige havde regnet med - men jeg lærte da i det mindste noget om Spiret og at det nok ikke lige var der jeg skulle bruge så mange Soldater igen.

/bambi
 

Skolehaven

Well-Known Member
Det er en lidt underlig diskussion I har der. Men som jeg ser det ender det hele op med hvad en lille ny spiller kan og ikke kan. I forhold til mig kan han ingenting. End ikke forholdsmæssigt. Lad mig forklare hvorfor:

1. for det første har jeg spillet Elvenar siden serveres startede og jeg har lagre af soldater og varer som ville tage månedsvis at genoprette, hvis de gik i nul i morgen...
2. For det andet kommer den viden jeg har bygget op over de selv samme 3 år og det den erfaring giver mig af fordele.
3. Afledt af min erfaring ved jeg hvad jeg finder sjovt ved spillet og jeg har indset at jeg ikke kan være med i alle dele af spillet, og jeg ønsker det heller ikke. Ideen om at man skal kunne spille på alle tangenter er efter min bedste overbevisning absurd medmindre man bruger diamanter på det eller helt absurd mængder tid på det.

Men for mig er det et spil til underholdning og afslapning, og selv om der er dele jeg finder som et stort irritationsmoment, så er det ikke min manglende evne til at være med til det hele. Jeg har nok i at deltage i turneringerne og det niveau jeg pt er med i begivenhederne. Og det er bestemt ikke et højt niveau. Jeg får ikke mine hovedgevinster i niveau 10 hver gang, og det er ok.

Skulle jeg spiller spillet som en konkurrence sport, hvor alt kun var ok hvis alle kunne opnå det samme, så må jeg indrømme at det er der ingen chance for at være noget sjovt ved. De valg vi tager for vores by giver os forskellige muligheder og er de muligheder ikke dem vi ønsker så bør vi måske tage nogle andre valg. På den måde justeres min by også fra tid til anden. Det er der for mig ikke noget hokus pokus ved, og jeg forstår ikke at det skal gøres til en så stor ting som denne diskussion afspejler.
 
Top