• Kære gæst,

    Du skal være medlem af forummet, hvis du ønsker at deltage i diskussionerne eller starte dine egne tråde og emner. REGISTRÈR DIG HER!

Feedback og kommentarer, Efterårets Dyrekreds

Galadan

Community Manager
Elvenar Team
Kom gerne med jeres tanker, ris og ros om begivenheden. Det er kun sådan vi kan blive bedre.

I kan læse om begivenheden her.
 

Johso6

Member
Hvis man bruger APP´en kan man ikke samle nøgler i byen, var først på computeren og opdagede at begivenheden var startede, der lå en del nøgler i min by som jeg kunne samle op, 5 - 6 timer sener var jeg inde via APP´en for at høste og genstarte mine vare produktioner, men der var ingen nøgler i min by, , jeg gik så ind og startede computeren, og logge ind i spillet, og kunne der høste 8 nøgler.
Nøglerne kunne jeg ikke se i APP´en men på computeren var der ingen problemer.
 

DeletedUser771

Guest
Jeg synes opgaverækken er elendig, kunne meget bedre lide da opgaverne var i grupper, og så de kom tilfældigt fra samme gruppe, og når det så var overstået, så næste gruppe, det var ved havfruen paradis det var sådan tror jeg..
I bjørne eventen er det noget LOR.T - det er jo netop planlægningen, og puslespillet der er sjovt, og det er ganske enkelt umuligt nu da man ikke kan bruge små værksteder på niveau1, dybt underligt,,,?
Så får man lige en opgave med T1 produktion 4 x 9 timer !, og Elvenar ved jo UDEMÆRKET godt at normalen er 2-3 fabrikker i de fleste byer..., så er man lige UDELUKKET fra at spiller i 18 timer - DYBT underligt at man sådan planlægger at folk skal forlade spillet ?????????
Ser frem til at det bliver bedre i næste event, ellers pløjer jeg min by om til efterårsmarker, og der er jo ikke meget produktion i det,,!! så kan jeg jo spille noget andet :)
Hilsen Number6
 

DeletedUser771

Guest
Ja Ja, så skal INNO (hvem pokker er det ???) bare passe på ikke at miste en del spillere, for når man bare bliver parkeret med 18 timer's vente, så finder man på noget andet.. Men vi får se, tror det bliver lavet om til de der grupper som i sidste event, det var en middel sværhedsgrad, ikke nemt, men heller ikke umuligt som nu !!
 

DeletedUser321

Guest
Jeg har gennemført samtlige gæsteracer og venter kun på ny... derfor er mine værksteder nu level 33 (har 6 stk) ligeledes har jeg 6 T1 fabrikker på level 27...(MAX)
Hvis jeg gerne vil lave lidt ekstra bygninger kræver det en måneds forberedelser til opgraderinger (værksteder skal på level 30 og fabrikker level 26 ) for at kunne bruges og ikke mindst de ressourcer det kræver at opgradere til disse levels... bl.a befolkning...... det er jo komplet umuligt at spille mere.. det normale spil er stagneret og nu kan man heller ikke deltage i de forskellige events mere... Overvejer KRAFTIGT at finde et andet spil... Det her er frustrerende ...
 
Ja Ja, så skal INNO (hvem pokker er det ???) bare passe på ikke at miste en del spillere, for når man bare bliver parkeret med 18 timer's vente, så finder man på noget andet.. Men vi får se, tror det bliver lavet om til de der grupper som i sidste event, det var en middel sværhedsgrad, ikke nemt, men heller ikke umuligt som nu !!

INNO er forkortelsen for InnoGames der ejer spillet.
De har adgang til statistikker over hvor mange der forlader, og tilgår spillet.
Ud fra det, samt tilbagemeldinger fra spillerne på BETA-testserveren, justerer de spillet.
 

DeletedUser321

Guest
Apropos miste spillere.. Jeg har allerede talt med flere der truer med at forlade Elvenar og dermed i samme åndedrag ødelægge selv de største TOP Broderskaber....... Er det virkelig i InnoGames interesse at smadre broderskaberne også.... Så tror jeg vi er gået over stregen... Til jer i InnoGames... I slagter jer selv....
 

DeletedUser235

Guest
Hmmm... Lad mig nu bare sige at hvis fremtidige eventer bliver som denne, behøver I ikke at lave flere for min skyld. Med en by der gennem flere år er blevet trimmet, således at vare produktion, forsynings produktion og troppe produktion svarer til mit behov, vil jeg ikke ødelægge den balance pga. en event der løber 25 dage:-(
Måske burde jeres udviklere bruge tiden på en ny gæste race, i stedet for at lave ændringer til eventer når nu det endeligt var blevet muligt at gennemføre dem.
 

nokando

New Member
Jeg har gennemført samtlige gæsteracer og venter kun på ny... derfor er mine værksteder nu level 33 (har 6 stk) ligeledes har jeg 6 T1 fabrikker på level 27...(MAX)
Hvis jeg gerne vil lave lidt ekstra bygninger kræver det en måneds forberedelser til opgraderinger (værksteder skal på level 30 og fabrikker level 26 ) for at kunne bruges og ikke mindst de ressourcer det kræver at opgradere til disse levels... bl.a befolkning...... det er jo komplet umuligt at spille mere.. det normale spil er stagneret og nu kan man heller ikke deltage i de forskellige events mere... Overvejer KRAFTIGT at finde et andet spil... Det her er frustrerende ...
Jeg er fuldstændig enig. Jeg sidder i samme situation.
 

DeletedUser367

Guest
Vi er mange der sidder i samme situation :)

Lige for at præcisere, værksteder skal være på level 26 og fabrikker på level 24. Der er en fin lille oversigt over hvad der kræves her: https://elvengems.com/autumn-zodiac/quests/.

På sin vis, synes jeg ændringen er fair nok. Det udligner lidt af forskellen mellem at være en stor spiller med plads til mange små produktioner og en lille spiller med plads til knapt så mange. Der er heller ikke så mange, der kan skøjte igennem begivenhederne mere. Begivenheder bør være fair på den måde, at det bør være muligt med onlinetid og aktivitet at nå hovedpræmierne, det tror jeg så ikke helt det er i dette tilfælde. Men der hvor jeg synes Inno har fejlet mest, er at med henblik på hvor lang tid det tager at opgradere værksteder og fabrikker, så burde denne ændring have været varslet langt tidligere!
 

DeletedUser235

Guest
Jubiii, en balancering, sarkasme forekommer. Nu er chancen for at få udforsk en provins langt større og med 80 timer for en spejder gør det nok ikke begivenheden meget nemmere for spillere der er kommet langt(jeg nåede enden af forsknings træet for mere end 4 måneder siden) og havde egentligt regnet med en ny gæsterace for en måned siden. Havde man valgt at fokusere udviklingen på en ny gæsterace, så var vi mange der ikke havde ekstra plads til værksteder og fabrikker, dermed var ændringerne til begivenheden ikke nødvendige.
Øv, øv vi er snart tilbage der til hvor man næsten var tvunget til at betale for at kunne gennemføre en begivenhed.
 

Eragon

Well-Known Member
Jeg synes at Innogames kaster event ud med gavmild hånd... deene event afløser det andet, kun afbrudt af et eventyr og en håndværker udfordring. o_O

Der er mange som sidder og venter på en ny gæsterace, og der kommer hele tiden flere spiller til som er blevet færdig med sidste gæsterace.
Jeg synes personligt at Innogames skulle udvikle på noget helt nyt til spillet, noget der vil gøre det mere attraktivt og sjovere at være med i et aktivt broderskab.
Alle deres event er "ego" event, det kræver ingen hjælp ude fra, og det synes jeg er en stor fejl. Jeg synes at Innogames skal koncentrere sig om at udvikle lidt mere på det som jeg synes at Elvenar kan, nemlig samarbejde både i broderskabet og måske også gerne broderskaberne imellem...

Så innogames stop "ego" udviklingen og lad so få noget mere samarbejde ind i jeres event ;):)
 

bambi

Active Member
Synes bestemt også denne ændring med at det er påkrævet med Værksteder/Vare produktioner på et vist Niveau er ret stor ændring til spillet og specielt med tanke på at jeg snart ville gå ned til kun at have 2 eller 3 Værksteder, da jeg skulle kunne klare mig med disse og samtidig brug af Forsyningernes Styrke.

Derfor vil jeg da gerne høre @Galadan efter om dette er noget som vi kommer til at se fremover og om det vil være generelt i Begivenhederne, kun nogle få eller om i finder på noget andet til styring af hvor langt man kan nå i Begivenhederne?

For ja, det er da fint nok at prøve på at finde muligheder for at gøre dem sværere - men synes egentlig ikke det har været et problem førhen - jo, nogen kom måske hurtigt igennem en Begivenhed fordi de havde plads til mange små produktioner - det som mere har gjort at det ikke er godt længere er fordi i har lavet opgave systemet om, så man nu kan fortsætte uendeligt på opgaver, hvilket giver mulighed for at få en masse ekstra præmier og netop her tror jeg ikke i havde tænkt jer godt nok om og prøver nu på at begrænse disse muligheder igen, men det er så bekostning af at spillere der er kommet langt i spillet og helt forståeligt ikke lige kan have en masse opgraderede Værksteder/Vare produktioner stående ikke længere vil kunne gennemføre Begivenhederne. At lave sansynligheden for at få disse opgaver lavere gør jo så bare som @kvgg skriver bare at vi nemmere kommer til at ramme f.eks. Udforsk en Provins og med 3 døgn for en Spejder er det jo ikke for at vi kommer nemmere igennem opgaverne.

Må desværre sige, at de seneste ændringer til Begivenhederne måske var sjove nok til at begynde med fordi vi kunne opnå lidt mere, men nu bremser i så hårdt op igen, at enhver fornøjelse bliver taget væk igen. Samtidigt synes jeg også at hovedpræmierne denne gang ikke er lige så gode som tidligere .. så vist bedst at komme tilbage til tegnebrættet og finde på noget bedre .. som f.eks. det som @Eragon er inde på i opslaget herover :)

/bambi
 

Tordhrano

Active Member
Tjah det giver da i min optik mere mening med kravet om tidssvarende bygninger end endeløse marker af bygninger på level 1 - men et lidt bedre varsel ville have været på sin plads.
 

nokando

New Member
Det virker mystisk på mig, at et firma som InnoGames, kan finde på at komme ud med en så ugennemtænkt event, som er tilfældet med Efterårets Dyrekreds.
Det er tydeligt at man har forsøgt at differentiere så "de store" spillere også udfordres på lige fod (eller mere) med "små spillere". Faktum er desværre at I har taget alt det sjove ud af begivenheden, og i store træk gjort det potentielt umuligt at få en bjørn i niveau 10.
Jeg er bange for at der er rigtig mange af de trofaste spillere der lige nu sidder og overvejer om dette bliver et farvel til Elvenar.

Jeg håber inderligt og oprigtigt at I genovervejer disse nye niveau-baserede krav til opgaveløsningerne.
 

DeletedUser771

Guest
@sputnik, det er helt grotesk så hurtigt og effektivt man kan smadre et godt spil, simpelthen ved at gøre det umuligt at spille, og her mener jeg ventetid på hele dage, gør at men simpelthen finder på noget andet at lave... så spillerflugten er startet, DESVÆRRE !!
Jeg har en lille by, og har konstant pladsmangel, det ved jeg at de store byer også har, så hvis man vil gøre plads, og spille meget med i en event, og bygge mange små værksteder, så skal det da være en mulighed,,, kan simpelthen ikke fatte hvorfor det er umuliggjort ??
Det er jo derimod HELT umuligt som en stor by lige pludselig at have 3 fuldt opgraderede værksteder/bygninger, så man opnår det resultat at tiden man bruger på Elvenar bliver væsentligt reduceret, og det gælder egentlig også for de små og mellemstore byer, som igen i sidste ende bliver til spillerflugt, tro mig - det sker med sikkerhed..... !!
I sidste event med havfruen, var jeg VIRKELIG aktiv, og nåede lige igennem alle opgaverne, jeg synes det var fedt at spille, og der var en "masse at lave" i min by, i denne event sidder jeg "bare" og venter på nogle lange produktioner i mine få værksteder, som jeg nok skal prodecere dobbelt, da jeg jo ikke har mulighed for at have mange værksteder længere, og resultatet af denne ventetid, er at jeg naturligvis logger af imens, alt andet ville jo være TÅBELIGT,,, og så kommer spilleoplevelsen i baggrunden, så igen en risiko for at man ikke lige kommer tilbage - jeg ser denne event som sidste chance, er næste event bare tilnærmelsesvis lige så umulig/svær, så har i med et væk mistet 30% af spillerne..
Dette er bare mine betragtninger i forhold til de 2 events jeg har spillet på "fuld kraft" - Håber på at det igen bliver muligt at spille Elvenar !!
Number6
 

DeletedUser367

Guest
Hvis du er en lille spiller med pladsmangel burde du jo juble over ændringen, så jeg forstår slet ikke din kritik :)
Det er jo ikke blot levels af produktionsbygninger, der er ændret på, det er jo også mængden af produktioner, således at der ikke skal bruges mere end de fleste små spillere har værksteder nok til at lave.

Men når man har 10 ønskebrønde, 8 monumenter over forhistorisk viden og 6 manahytter (uden at have brug for mana) i sin by, så synes jeg ikke man kan sige man har pladsmangel :)

Alt i det her spil, er et spørgsmål om at prioritere. Hvordan man prioriterer er et spørgsmål om temperament og det står enhver frit for at indrette sin by, som man lyster. Nogle gange er man bare nødt til at vælge, vil jeg have A eller B eller måske C. Hvert valg er jo også et fravalg og i Elvenar, som i det virkelige liv, kan man bare ikke få al ting. Man må vælge og leve med sine valg - eller ændre dem :)
 
Top