• Kære gæst,

    Du skal være medlem af forummet, hvis du ønsker at deltage i diskussionerne eller starte dine egne tråde og emner. REGISTRÈR DIG HER!

Feedback og kommentarer, Efterårets Dyrekreds

DeletedUser771

Guest
Det var dog det mest tåbelige svar jeg indtil nu har hørt, det kan umuligt være studenterhuen der klemmer.......
Ønskebrønde har jeg fordi jeg vandt dem i sidste evnet, og skal bruge diamanter for at komme videre, monumenter over forhistorisk viden har jeg grundet jeg vandt dem i sidste event, og skal bruge de FVP de giver, mine manahytter giver IKKE mana, det er jeg ikke langt nok i spillet til at få, men derimod forsyninger til at optimere da jeg IKKE kan få mine værksteder længere op i niveau pt... så jeg sidder lidt fast lige pt.. men det kan en kæmpe by som dig jo være ligeglad med, du køber sikkert bare en del diamanter og så er du videre.... vi andre prøver at SPILLE spillet, og det er blevet noget sværere med de nye tiltag, men alt kan jo lade sig gøre med diamanter, og det er jo sikkert også derfor denne ændring er kommet, men uden spillere kommer der jo nok heller ikke diamanter, bortset fra dine .-)
 

Galadan

Community Manager
Elvenar Team
For at holde det samlet, bringer jeg lige lidt feedback videre fra brugere som af den ene eller anden årsag ikke kan komme på forum for nuværende:

(Fra Oldyer): mange oplever at de IKKE kan komme videre, grundet de nye regler for værksteder, samt at man naturligvis IKKE har andet end 2-4 fabrikker, og kan så IKKE producere det opgaverne vil have.. og så forlader man spillet, og det går ud over den ugentlige turnerin, som igen går us over at høste i sin by - så den onde spiral er startet = manglende spillere, og til sidst kun 5 -7 gode broderskaber... Trist udvikling, istedet for at prøve at lave opgaver så man kan pusle med spillet, og der hele tiden er noget man kan tage sig til i ens by, istedet for at lade spillerne vente op til 24 timer ad gangen.....

(Fra Karsten51): Jeg synes det er op ad bakke med det nye opgavesystem, det er alt for svært, og man sidder hele tiden fst og kan ikke spille, jeg håber at opgavesystemet som i sidste event kommer tilbage, der er jo spillere der sidder fast i dagevis, kan det være rigtigt ?
Hos os i vores broderskab er der noget utilfredshed over at nogen overhovedet ikke kan spille grunder deres værksteder ikke er oppe i niveau, det må sgu da være en fejl ?
Overvejer fremtiden her i spillet, overvejer at kvitte, ønsker ikke at bruge så meget tid, på noget som stort set er umuligt !
 

DeletedUser461

Guest
Jeg synes, at idéen om at prøve at gøre det lige for alle uanset by-størrelse er fin nok. Dér, hvor filmen knækker for mig, er lige nøjagtig her:

upload_2019-9-26_14-44-54.png


Jeg havde denne opgave hængende fra igår aftes, og løste den her til morgen. Fik så en ny opgave, som blev løst, og fik så denne opgave igen og så igen som næste opgave... har løst et par opgaver i mellemtiden, men har nu fået den samme opgave igen... fire gange indefor 24 timer - i snit hver anden opgave... dels bliver det temmelig ensformigt, dels ender man med at løbe helt tør for tidsreduktioner...
 

DeletedUser367

Guest
@number6, jeg talte pænt til dig, uden at være nedladende eller sætte spørgsmålstegn ved din intelligens eller din spillemåde. Måske du burde overveje hvordan du kommunikerer med andre, for der kommer sjældent noget godt ud af at nedgøre andre.

@deems, jeg er helt enig i at det der er tosset. I princippet kan jeg godt lide tilfældigheden og lide at man ikke kan vide hvilken opgave der kommer som den næste, men de burde lave et eller andet med at hvor mange gange i en sekvens en opgave kan forekomme..
 

Galadan

Community Manager
Elvenar Team
Det var dog det mest tåbelige svar jeg indtil nu har hørt, det kan umuligt være studenterhuen der klemmer.......
Ønskebrønde har jeg fordi jeg vandt dem i sidste evnet, og skal bruge diamanter for at komme videre, monumenter over forhistorisk viden har jeg grundet jeg vandt dem i sidste event, og skal bruge de FVP de giver, mine manahytter giver IKKE mana, det er jeg ikke langt nok i spillet til at få, men derimod forsyninger til at optimere da jeg IKKE kan få mine værksteder længere op i niveau pt... så jeg sidder lidt fast lige pt.. men det kan en kæmpe by som dig jo være ligeglad med, du køber sikkert bare en del diamanter og så er du videre.... vi andre prøver at SPILLE spillet, og det er blevet noget sværere med de nye tiltag, men alt kan jo lade sig gøre med diamanter, og det er jo sikkert også derfor denne ændring er kommet, men uden spillere kommer der jo nok heller ikke diamanter, bortset fra dine .-)

Velkommen til forum. At du er frustreret over begivenheden skal ikke gå ud over de andre debattører her i tråden. Jeg vil gerne bede dig om at holde en ordentlig tone.
 

Sputnik

Active Member
Det var dog det mest tåbelige svar jeg indtil nu har hørt, det kan umuligt være studenterhuen der klemmer.......
Ønskebrønde har jeg fordi jeg vandt dem i sidste evnet, og skal bruge diamanter for at komme videre, monumenter over forhistorisk viden har jeg grundet jeg vandt dem i sidste event, og skal bruge de FVP de giver, mine manahytter giver IKKE mana, det er jeg ikke langt nok i spillet til at få, men derimod forsyninger til at optimere da jeg IKKE kan få mine værksteder længere op i niveau pt... så jeg sidder lidt fast lige pt.. men det kan en kæmpe by som dig jo være ligeglad med, du køber sikkert bare en del diamanter og så er du videre.... vi andre prøver at SPILLE spillet, og det er blevet noget sværere med de nye tiltag, men alt kan jo lade sig gøre med diamanter, og det er jo sikkert også derfor denne ændring er kommet, men uden spillere kommer der jo nok heller ikke diamanter, bortset fra dine .-)

Hør her min ven.... @number6 En by som ikke klarer sig uden BOOST på fabrikker og værksteder har for få fabrikker og værksteder.
Det er spilleren selv der er den skyldige, ikke spillet.
Du har rigeligt plads, da din by er fyldt op med bygninger som kun bygges når der et plads og tid til det og ikke bare proppes ind overalt så byen er lukket .... og mangler mere plads.. (spillers egen valg, ikke spillet).

Et forslag til dig er at sørg for at hav 10--11 værksteder i din klasse, det er det antal der passer til din by-størelse.
Alle bygninger der giver forsyning yder mindre på den benyttede plads, end et værksted på MAX lvl kan yde i samme klasse....

Dette er et par oplysninger jeg anbefaler dig at kigge på og tage i betragtning... (kun beskrevet for at yde en smule hjælp.)
 

bambi

Active Member
Et forslag til dig er at sørg for at hav 10--11 værksteder i din klasse, det er det antal der passer til din by-størelse.

Ikke helt enig i dette - det kommer meget an på hvordan du har bygget din by - jeg render f.eks. tit til Grossisten for at smide Forsyninger "væk" fordi jeg med mine 9 Værksteder har en for stor produktion af Forsyninger selv om der hele tiden er gang i Kasernen og Arsenalerne .. det er også derfor som jeg skrev tidligere gerne ville ned på 2-3 Værksteder og så begynder at bruge nogle af alle de Forsyningernes Styrke som jeg har på lager og aldrig får brugt alligevel.

Dette ville så give mig noget plads til måske bygge Træningsområde, Lejesoldaternes Lejr eller nogle flere Vidundere, som jeg med vilje har undladt at bygge pga. plads mangel.

Ved at InnoGames så laver en sådan ændring her til Begivenhederne er så igen lidt at bestemme, hvordan vi skal spille spillet - det kunne da f.eks. stadig gøres til en bremseklods ved at sige at f.eks. "korte" produktioner skulle laves i fuldt opgraderede Bygninger men i små antal og så stadig give mulighed for at produktion af mange eller længere produktioner godt kunne ske i mindre Bygninger.

En helt anden ting er så at den tilfældigheds generator der bruges lige nu til opgaverne vist ikke virker for godt - fik f.eks. 7 Relikvier opgaven 3 gange i træk og har da også hørt andre sige at de får de samme opgaver ret tit.

@Galadan kunne godt tænke mig at høre dig igen - er dette med brug af fuldt (næsten) opgraderede Bygninger i opgaverne noget som er kommet for at blive eller bliver det lavet om på det? Er jo ikke meget ved at gå ned på 2-3 Værksteder, hvis der "hver måned" kommer Begivenheder som sådan set kræver et større antal af fuldt opgraderede Værksteder ...

/bambi
 

nokando

New Member
Noget jeg aldrig helt har forstået, i stort set alle spil af denne slags: jo længere tid og energi du har brugt i et spil - dvs. jo "større" en spiller du er; i jo højere grad skal du "straffes"/udlignes med "små" spiller - spillere der ikke endnu har lagt så meget tid eller energi i spillet. Hvorfor er det? Burde man ikke i stedet belønne loyaliteten og ihærdigheden hos de spillere der har kæmpet for den position de besidder? Det er da klart at en "stor" spiller, vil have nemmere ved at bygge en masse lvl. 1 bygninger til at klarer et event hurtigere... men er det ikke bare løn som fortjent? Hvorfor skal man straffes for at have købt udvidelser til sit byområde? Hvorfor skal man straffes for, trofast, at have spillet spillet dagligt i flere år? Og der er ikke nogen der skal komme of fortælle at dette er lavet for at gøre det sjovere vha udfordrene gameplay for de "store" spillere! Det handler ene og alene om at fjerne de fordele der følger med størrelse/niveau i et misforstået forsøg på at skabe balance mellem nye og gamle spillere.
I stedet for at begrænse de "større"/gamle spillere (fjerne glæden ved at vokse), hvorfor så ikke gøre det attraktivt for mindre spillere at kæmpe for at blive større ved at tilbyde større fordele (ofte givet ganske gratis/implicit) ved avancement?
 

Sputnik

Active Member
@bambi , nu er du i samme klasse som mig, du er dalet ned til at kan klare dig for 9 værksteder ligesom jeg kan, du er ikke kun i starten af spillet hvor der er behov for flere værksteder, da du skal benytte **forsyninger** til at bygge med..... det er vi to helt fri for...... i lav klasse giver de værksteder først det behov der er behov for når du har 11 max lvl. værksteder i egen klasse ... = 3 stk. T1 , 3 stk. T2 , 2 stk. T3.... + 3 arsenaler og opbyg.
Ved siden af har du så dine formularer og velsignelser til specielle opgaver.... .....

Har du ikke bemærket at der er kommet en ny **formular** som hedder **Teleporter bygninger**... det er til os helt store spillere , medium og små spillere bør gemme dem til de er kommet frem om 2--3 år , vi store kan bygge om og rotere i byen nu med brug af dem.

At få LVL. 1 . T1 fabrikke ud af verden , gør at der kan bygges 1-2 mere max lvl , til opgaver og produktion, det samme med værksteder, det gør spillet mere tilpasset til sin egen lvl.
(undskyld) men alt det vrøvl med at det er bedre at have 30-60 lvl 1 værksteder og fabrikker er da for dårligt spil.... det er spildt plads, tilpas til egen lvl.
 
Senest redigeret:

bambi

Active Member
@sputnik vil nu sige, at jeg klarede mig ret langt hen i spillet med "kun" 6 Værksteder - var faktisk først, da jeg begyndte at vinde Diamanter i spillet (læs på forummet) at der blev råd til en Håndværker mere og nogle udvidelser, der gjorde at jeg fik plads til 10 Værksteder. En anden ting er så også at der dengang heller ikke var en Trylleformular som kunne hjælpe på produktionen, så mindre bør man kunne klare sig med .. men ja, hvis man har 5 Håndværkere og er godt i gang med at opbygge sin by, så kræver det da klart en masse ekstra Værksteder, men det har du jo så selv bedt om fordi du vil skynde dig frem ..

Det som jeg har imod denne måde som der nu skal bruges fuldt udbyggede Værksteder på er, at vi igen igen bliver forsøgt påduttet hvordan vi skal spille spillet i stedet for at give os friheden til selv at vælge.

@nokando kan godt lide dit indlæg med et anderledes synpunkt på hvorfor "gamle" og trofaste spillere skal sidestilles med helt nye spillere og skal vi nu snakke Værksteder, så er der altså en kæmpe forskel på om man have bygget et nyt/ekstra op på Niveau 15 eller 33 - havde selv gang i et som var kommet op omkring Niveau 18, men endte med at slette det fordi jeg simpelthen ikke gad bruge så meget tid på at få det de sidste Niveauer og bare for at kunne bruge det her i Begivenheden - overskuddet derfra ville jo alligevel bare skulle smides hos Grossisten.

Selvfølgelig har jeg da min frihed til at køre med det antal Værksteder jeg ønsker og så bare sige at disse Begivenheder springer jeg bare over fordi jeg ikke "gider" de regler - det jeg bare er bange for er, at det også vil blive overført til andre dele af spillet og kommer der ikke nogen argumenter imod nu, så er det jo nok for sent når de andre ændringer også er taget i brug ..

Hov, forresten - ja, har set Teleporter Bygning formularen og den har da også været ret så efterspurgt tidligere - måske ikke helt så vigtig længere efter vi får så mange Begivenheder og kan vinde nogle gode Bygninger deri - udover at jeg selvfølgelig kan droppe Begivenhederne, nogen gange smide lidt Bygninger på lager, hvis nødvendigt med mere plads og så ellers opgradere dem med Royal Restaurering.

/bambi
 

Tordhrano

Active Member
10--11 værksteder i din klasse, det er det antal der passer til din by-størelse
Tjah... jeg tror jeg klarede mig med 4 værksteder i kapitel 5-13 og det er først nu jeg er i gang med nummer 6.

Til @nokando vil jeg sige at præmierne er bedre for store spillere i og med at de skalerer i forhold til hvilket kapitel man vinder dem, så lidt får vi da.
 

Skolehaven

Well-Known Member
Jeg syntes kritikken er meget hård og ikke særligt konstruktiv og noget af det der skrives er jeg ret uenig i. Nuvel jeg kan også tage fejl, men her kommer det :p

Jeg syntes at begivenhederne er inde i en ret fed udvikling. Altså man er gået fra at man maks kan lave x antal opgaver til uendeligt. Det er næsten kun din aktivitet der begrænser dig. Tidsreduktioner gør trods alt at man kan ændre en del til egen fordel.

Problemet med den gamle måde var at man havde spillere der kedede sig med begivenheden allerede efter en uge af de 4 ugers varighed. Altså udover den daglige opgave. Så nemt kunne man komme igennem det før med forberedelse hvis man altså havde pladsen.

Sidste gang indførte man tilfældige opgaver for at der hele tiden skulle være opgaver. Uanset om man var hurtig eller langsom. Det er faktisk ret fedt i det lys at man rent faktisk kan andet end at kigge på begivenheden.

Denne gang har man så afprøvet at få niveaukravet med på bygninger, hvilket jeg syntes er mere end fair. Jeg mener hvorfor skal man have stoppet sit lager op med event genstande, bare fordi man har gennemført alle kapitler? Det giver ingen mening i mit hoved.

Jeg har været med siden starten af de danske Elvenar servere og det eneste jeg ikke har nok af er kombinerede katalysatorer. De svinder som det eneste langsomt ind. Jeg får så meget junk fra events og turneringer og nu evighedens spir at formularfragmenter vitterligt er noget der samler støv. Jeg må overveje hvilke genstande jeg kan vride bare en lille ekstra fordel ud af, så jeg kun fragmenterer dem jeg absolut intet har ud af.

Derfor syntes jeg det klinger lidt hult, når man i forvejen ikke behøver være vildt aktiv for at få en del mere ud af det end man kan nå at forbruge, og man har som en af de aktive forventeligt dobbelt tid at samle i, når man ser i forhold til den oprindelige form. Så jo det er fesent at blive standset ind imellem, men så skøjter man så også hen over en 2-3 opgaver andre gange. Jeg vil mene at det går lige op.

Syntes jeg så begivenhederne er perfekte? At de ikke kan forbedres? Desværre nej, de kan forbedres på mange fronter:
Hvis man virkeligt stadig mener at nogen af os har udforsket for langt ud på kortet, så burde der ikke være opgaver med at klare møder derude eller med at spejde uden der er en anden mulighed for gennemførelse. Og her ser jeg ikke muligheden for at klare møder i turneringen eller spiret som en mulighed udenfor "sæson". Muligheden er fin når turneringen eller spiret er i gang, men ellers må der være en tredje mulighed eller også bør de opgaver ikke kunne komme når turnering eller spir holder weekend.
Det er lidt det samme med at gennemføre en forskning. Der er mange muligheder for at sidde fast i forskningstræet. Man behøver ikke engang være igennem den.

Præmierne må også gerne set med mine briller være mere eksklusive og mindre noget der gives med løs hånd. Jeg mener når der kører et nyt stort event hver 2. Måned og når selv de bygninger som ønskebrøndene der kun virker i en begrænset periode kan vindes 10 af den ene event og 10 den næste og først stopper med at virke op til den tredje hvor man så skifter dem ud.... Ja så er der sku rigeligt med fyldstof fra de kære begivenheder.


Men ja ja... Det er nok bare mig...

God søndag derude :)
 

DeletedUser461

Guest
Jeg syntes kritikken er meget hård og ikke særligt konstruktiv
Jeg er ret enig i de fleste af dine synspunkter, men må altså også lige nævne at din kritik ikke er mindre hård eller mere konstruktiv, end mange af de andre indlæg i denne tråd...

Jeg synes stadig, at det skal gøres noget, så man ikke får den samme opgave flere gange i træk. Har her til aften fået denne opgave hele 4 gange i træk:
upload_2019-9-29_21-45-31.png
 

Sputnik

Active Member
ja @Skolehaven , her syntes jeg du skal have ros for mange detaljer du tog med, for det er sandt.....

Du har igen fanget det meste af det som jeg syntes er hyggeligt at komme til at spille med.

1****
Jeg er glad for ikke at stå alene med denne holdning som du kom med @Skolehaven , nu føler jeg mig ikke som *tåbe* som flere modsagde mig til at føle.

(citat)
Denne gang har man så afprøvet at få niveaukravet med på bygninger, hvilket jeg syntes er mere end fair.
****

2*****
Det samme gælder også værdi af gevinster, .. jeg har over 180 event-bygninger jeg ikke kan bruge til andet end at **destruere** de er alt for dårlige i udbytte... de gemmes kun til tider der kommer en opgave der kræver at destruere en af dem.... har i forvejen over 30.000 **formularfragtmenter**
Lad os få noget der kan bygges med fordel i.
Jeg ser du står proppet op med det samme problem, mangel på kombinerede katalysatorer.

(citat)
Jeg har været med siden starten af de danske Elvenar servere og det eneste jeg ikke har nok af er kombinerede katalysatorer. De svinder som det eneste langsomt ind. Jeg får så meget junk fra events og turneringer og nu evighedens spir at formularfragmenter vitterligt er noget der samler støv. Jeg må overveje hvilke genstande jeg kan vride bare en lille ekstra fordel ud af, så jeg kun fragmenterer dem jeg absolut intet har ud af.
*****

...
@Skolehaven , dette er ikke første gang du er enig med mig, det får mig til at tro du er min *våge engel* der læser mine tanker og skriver det ned bedre formuleret. :rolleyes: .....

Mange tak for et *rosende* indlæg af @Skolehaven
 

Skolehaven

Well-Known Member
Jeg er ret enig i de fleste af dine synspunkter, men må altså også lige nævne at din kritik ikke er mindre hård eller mere konstruktiv, end mange af de andre indlæg i denne tråd...

Jeg synes stadig, at det skal gøres noget, så man ikke får den samme opgave flere gange i træk. Har her til aften fået denne opgave hele 4 gange i træk:
View attachment 444

Jeg er skam heller ikke perfekt. Langtfra. Jeg lærer gerne om hvor jeg kan blive bedre. Jeg syntes dog jeg roligt kommer med mine betragtninger om begivenhedernes udvikling, for derefter at give mit besyv med forbedringspunkter og ønskelige retninger set fra mit synspunkt.

Og nej helt tilfældigt er ikke en vinder i min optik. Der er relativt få opgave muligheder hvorfor du hurtigt risikerer folk der får den samme opgave flere gange i streg. Der burde være en Karens periode inden en opgave kan komme igen. På samme måde som jeg syntes visse opgaver bør holde fri når det ikke er muligt at løse dem.
 

DeletedUser461

Guest
Jeg syntes dog jeg roligt kommer med mine betragtninger om begivenhedernes udvikling, for derefter at give mit besyv med forbedringspunkter og ønskelige retninger set fra mit synspunkt.
Det synes jeg også, du gør. Og lige bortset fra de upassende udbrud fra @number6 så synes jeg, at alle indlæg har været rolige og velovervejet. Og der er kommet fin kritik og forslag/ønsker til ændringer fra mange sider. Og det på trods af den frustration, der tydeligt skinner igennem.
 

Skolehaven

Well-Known Member
Jeg ønsker ikke at hænge enkeltpersoner ud og fair nok hvis der kun har været en enkelt der er gået over stregen, men jeg tænker generelt at folk godt selv ved hvis skytset er rettet imod dem.

Under alle omstændigheder var det jeg bemærkede at der blev skrevet flere gange/steder at mange ville stoppe. Generelt finder jeg det ikke konstruktivt at man foregiver at tale på vegne af større grupper.

Det er naturligvis fedt med dem der har kunnet holde tonen og konstruktiviteten på trods af frustrationen :)
 

Sputnik

Active Member
@Skolehaven , den formulering og tanke-mening du her igen kommer med er det jeg ønsker at sige.

Du vækkede nu lidt for mig, at det er alle de trusler de enkelte kom med, at mange vil stoppe, det er noget værre vrøvl.
Jeg vil mene der er flere der vil synes om at spillet rettes efter ens egen level--klasse og på denne måde ikke er reguleret til kæmpe fordel for de store spillere. (Altså en som mig selv, der har stået i ½ år og ventet på nyt kapitel.)
Det vil give stor fordel for de mindste og nye spillere, så de vil være til at holde i spillet endnu længe og syntes om spillet.

Alle dem der mistede chancen for at være færdige med alle event på få dage nu, men få den trukket ud på alle dage, hvor *event'en* foregår burde være tilfredse og ikke utilfredse.... da det giver mange flere **velsignelser** til spillet samt flere event--bygninger der kan give både det ene og andet som bonus.
.
 

Johso6

Member
Sandsynligheden for at få opgaver som kræver værksteder på at specifikt niveau er, i gennemsnit, sænket med mere end 30%.

Efter at have læst tråden igennem, og set ovenstående linje, vil jeg nødigt have spillet før det blev ændret.

Jeg har nu 6 - 7 gange fået opgaven fremstil 3 værktøjskasser med et værkstede på dit kapitel niveau, og 2 gange fået send spejder ud og udforske en provins.
Som i alle ved tager det 1. døgn at lave værktøjskasser, og min spejder bruge 2 døgn og 8 timer på at udforske en provins, lige nu har jeg konstant værksteder i gang med at lave værktøjskasser, og har næsten brugt al min tidsreduktion jeg havde på lager.

Jeg har for længst opgivet at få en bjørn som kan udvikles til trin 10, det er simpelthen umuligt uden at bruge diamanter/ penge.

Jeg er godt klar over at det koster at udvikle og vedligeholde et spil som Elvenar, men når de nu på denne måde strammer det så meget op så det er umuligt at gennemfører en begivenhed uden at skulle til lommerne og finde muldvarpen frem, synes jeg det tager overhånd.
 

Sputnik

Active Member
Jeg har også haft opgaven ***Send Spejder til ny provins, -- gennemfør en (opgave) i opfind, få 15 Synsdamp*** 6 gange efter hinanden.
det samme med få 2 grupper enheder, eller 3 grupper enheder, i skift med , find 13 Relikvier .... på skift 5--7 gange.....

Det kan klares med omtanke uden besvær, da alle de tidsforkorter der er brugt og kampe der skal laves samt enheder der skal laves , sættes igang med praktisk tanke.

Dog er det som andre siger for mange ens opgaver at få lige efter hinanden.
Der burde ikke være mere end max 3 typer der kom med skift som disse
,,,,, 3 slags a,b,c, . a,b,c (10--12 x måske også med andet imellem) :rolleyes: ... og ikke a,a,a,a,a,a,:confused: b.c.b,c,b,c,b,c,b,c,b,c,b,c,.... :confused:

Det er for upraktisk for de fleste, da der ikke kan sættes store krav til alle.:(
 
Top