• Kære gæst,

    Du skal være medlem af forummet, hvis du ønsker at deltage i diskussionerne eller starte dine egne tråde og emner. REGISTRÈR DIG HER!

Feedback og kommentarer, Efterårets Dyrekreds

Sputnik

Active Member
Sandsynligheden for at få opgaver som kræver værksteder på at specifikt niveau er, i gennemsnit, sænket med mere end 30%.

Efter at have læst tråden igennem, og set ovenstående linje, vil jeg nødigt have spillet før det blev ændret.

Jeg har nu 6 - 7 gange fået opgaven fremstil 3 værktøjskasser med et værkstede på dit kapitel niveau, og 2 gange fået send spejder ud og udforske en provins.
Som i alle ved tager det 1. døgn at lave værktøjskasser, og min spejder bruge 2 døgn og 8 timer på at udforske en provins, lige nu har jeg konstant værksteder i gang med at lave værktøjskasser, og har næsten brugt al min tidsreduktion jeg havde på lager.

Jeg har for længst opgivet at få en bjørn som kan udvikles til trin 10, det er simpelthen umuligt uden at bruge diamanter/ penge.

Jeg er godt klar over at det koster at udvikle og vedligeholde et spil som Elvenar, men når de nu på denne måde strammer det så meget op så det er umuligt at gennemfører en begivenhed uden at skulle til lommerne og finde muldvarpen frem, synes jeg det tager overhånd.


Undskyld men har du ikke fået 3 valg i denne....
***Send Spejder til ny provins, -- gennemfør en (opgave) i opfind,.. få 15 Synsdamp*** der er 3 valg gennemfør 1.

1. døgn i værkstedet har jeg ikke oplevet og min bjørn er lvl 7 nu , jeg er sikker på at få mere end 1 bjørn.. :)
 

Johso6

Member
Hej Sputnik
Siden jeg skrev det indlæg har jeg fået yderlig 2 opgaver med fremstil 3 stk. værktøjskasser, og selv om jeg har værkstederne til at producer værktøjskasser konstant, hjælper det lige fedt, da jeg en af gangene oplevede at den ikke talte da jeg høstede 3 værksteder for værktøjskasser :mad:
I opgaven med værktøjskasser er der ingen valgmuligheder.

Har prøvet at få opgaver med flere valgmuligheder, hvilket er ok, så har man mulighed for at ændre strategi.

Synes de opgaver rammer meget skævt, og der kommer for mange af de samme opgaver i træk, har også prøvet at få opgaven, saml 9 relikvier 3 gange i træk.

Jeg har spejder kørende konstant, men har kun fået den opgave 2 gange (endnu, måske den lige pludselig kommer flere gange i træk, hvem ved), er desværre lige nu på et punkt i spillet hvor jeg ikke kan opfinde noget i videns træet, mangler resurser, har samme problem med synsdamp.

Lige nu har jeg kun 2 genstande til at udvikle bjørnen, men det skylles at jeg har tilbageholdt nøgler, da jeg ikke har været interesseret i nogen af de dags præmier der har været de sidste par dage.

Jeg regner og forventer ikke at jeg kan få 1 bjørn færdigudviklet, har ikke tid til at være på 24/ 7 er kun inde et par gange om dagen.

Men synes at med de opgaver man får er det blevet meget svært at kunne opnå effekter nok til at kunne udvikle 1 bjørn, og du skriver at du regner med at få mere end 1 bjørn, hvilket viser at der er noget galt i systemet, du er længer fremme i spillet end jeg er, men du har åbenbart ikke fået lige så mange af de meget tidskrævende opgaver som jeg har.
Ved godt du har fået opgaven med send spejder til at udforske en provins 6 gange, men der er 2 andre valgmuligheder i den opgave.

De ændringer der er blevet lavet for at give de spiller der er længst i spillet større udfordringer, holder åbenbart ikke, ud fra din beskrivelse, hvis du allerede 9 dage inde i begivenheden har fået udviklet en bjørn til trin 7, men godt for dig :)
 

Sputnik

Active Member
Min Bjørn er nu lvl 8 og har 2 Bjørneartefakt på lager nu. (Sættes op på 10 efter høst i morgen.) ;)

Jeg får løst 6--10 opgaver daglig da jeg bruger *tidsforkorter* og det kan alle gøre, der er så stor gevinst med dem, 14, 8, og 2 timer.... derfor kommer jeg hurtigt igennem mange opgaver, **tidsforkorter skal der ikke leges med** men benyttes med fornuft som i denne event. ... (denne event er uendelig) :)

jeg har stadig 41 stk. 8 timer tidsforkorter tilbage.:rolleyes:

Spejder opgaven kan jeg ikke da min verden er lukke, men der er 2 andre muligheder hvor den ene er umulig i mit sted, så jeg kan kun en ting, **få 15 Synsdamp** , det koster mange *Kombinerede Katalysatorer* , da den kommer 2--3 eller 5 gange ad gangen... o_O

Ang. Værktøjskasser, har jeg stadig ikke set 1 af, :oops: ... men Kurv med indkøbsvarer ser jeg daglig nu, (5 stk. 1--3 gange) .:rolleyes:

Angående EVENT--BYGNINGER der er på lager står man helt selv til ansvar for.
Det er jo op til en selv om man har villet bygge dem og smide dem ud efter 1 sæson, eller kun bygge de bedste og lade resten stå, til der kom opgaver,
som jeg har gjordt, da jeg forventede der kom den slags opgaver. (Kun fantasi sætter grænser.)
(Jeg har 99 event--bygninger lige nu) Det er dalet i antallet da der skal skaffes 300---700 *Formularfragtmenter* jævnligt.
Formular og velsignelse, kan også destrueres, laveste klasse yder bedst, (dette er dog dyre ting)

Hvis der er den store forskel på de opgaver, så må @Galadan tage ansvaret, da det er meget undrende at du ser krav på **Værktøjskasser** og jeg ikke har set det en gang.
 

DeletedUser774

Guest
Jeg ser også tit værkstedskasser (der er ikke andre valgmuligheder) som opgaver i begge mine byer også efter hinanden så ................ du er ikke alene om det "problem" johso6 :oops::eek: og lav relikvier kommer også lige efter hinanden osv - jo det giver masser af hovedbrud :oops::(
 

Sputnik

Active Member
Angående *værktøjskasse* opgaven er jeg kommet frem til den nu, jeg har min første *Bjørn* på lvl 10 og har fået 2 Bjørneartefakt til min Bjørn nr. 2 som muligvis kommer op da der med stor sandsynlighed får mindst 7-10 Bjørneartefakt mere på lager til nr. 2.

@Johso6 , eftersom jeg først nu får de Værktøjskasser , burde du jo for længst have fået så mange nøgler at du skulle have haft langt flere antal **Bjørneartefakt** end mig... ??
Jeg har i over en uge fået 650--1000 nøgler hver dag og først nu i dag fik jeg den første opgave med 1døgn, det undrer mig temmelig meget.:eek::oops:
 

DeletedUser774

Guest
Tror du hører til en af de heldige sputnik ;) jeg er kun lige ved at få den 7. bjørn, så det hænger ikke sammen og jeg undres også :oops::eek:
 

Johso6

Member
I går søndag, fik jeg brugt en hel del af mine nøgler og har lige nu 7 stk. bjørneartefakt til udvikling af bjørne.

At du (Sputnik) først nu rammer opgaverne med Værktøjskasser, er kun godt for dig, men surt for os andre som de er regnet ned over, har nu også fået en del opgaver med udforsk en provins, ud af 10 opgaver var de 5 af dem udforsk en provins, tidsforkorter er brugt flittigt til at kunne klare diverse lang tids opgaver, jeg har støt på, og lageret er snart tømt.

At du har kunne samle så mange nøgler om dagen, er godt for dig, hvis jeg har en god dag får jeg 240 - 400 nøgler, og ja jeg får 80 nøgler pr. opgave der klares.

Jeg har mange bygninger på lager, som jeg bruger til at få formularfragmenter når der kommer opgave der kræver det, da mange af bygningerne giver for lidt udbytte.

Som du selv skriver (Sputnik) så undre det dig at jeg ikke har fået flere nøgler og der med flere bjørneartefakt, det undre også mig, hvilket var grunden til jeg skrev mit første indlæg, om at der må være en fejl siden man kan få så mange af de samme lang tids krævende opgaver lige efter hinanden, og der med ikke ville kunne nå at få nok bjørneartefakt til at kunne udvikle 1 bjørn uden at skulle have muldvarpe skindet frem.

Den algoritme som de har skrevet for at blande rundt i opgaverne må have en stor fejl, siden det kan ramme så meget forskelligt fra den ene spiller til den anden spiller, med hvordan opgaverne bliver fordelt.
 

Sputnik

Active Member
Jeg tror ikke på at det har det mindste med forskellighed at gøre.

For at være helt seriøs, så tror jeg det har meget mere med at gøre hvordan en opgave løses og hvordan nøgler benyttes.

Denne opgave er temmelig let. Hvis den altså løses korrekt. (kan laves på forhånd.)
***Send Spejder til ny provins, -- gennemfør en (opgave) i opfind,.. få 15 Synsdamp***
***Send Spejder til ny provins, -- gennemfør en (opgave) i opfind,.. få 15 Synsdamp***
Jeg har løst denne så mange gange og det er så nemt, jeg benytter kun den Grønne.

At skal skaffe 11--15 Relikvier, kæmp 45 turneringskampe eller 12 kampe, det er dem der er mest besværlige at forberede sig til.

Til alt held kunne jeg klare opgaven kæmp 12 kampe mere end 20 gange (+5 gange tilbage nu.) fordi jeg ikke har kæmpet alle de kampe i min verden .
Når det var muligt benyttede jeg turnering, det gav endnu flere.
Men det er de samme kampe der skal bruges til at skaffe relikvier , 2 opgaver ovenover hinanden efter hinanden , at få dem 3 gange på skift er ikke smart lavet. De 6 opgaver kunne være sat sammen til 1 opgave der blot var meget sværer og med meget større gevinst
det viser hvor lav omtanke der var da de blev lavet.

Jeg er nu gået i stå og kan ikke lave flere opgaver før *turnering* starter igen, det er det store antal relikvier og kampe der har låst det spil.


Jeg er ret tilfreds med at de opgaver er kommet op på denne måde.
De små spillere har fået lov til at være med og opgaverne har ikke været så svære igen, med mindre man løber med benene på nakken for at overhale de andre og helt glemmer at forberede sig til fremtiden.

En af de bedste ting i dette spil er at du mærker selv et nederlag når du laver en fejl.
EKS. en spejder skal have åbnet 10 provinser, før det kan lade sig gøre at udvide 1 bydel, kæmp aldrig i de 10 provinser medmindre du har 15 åbne da der kan komme en opgave der hedder **udfør 35 kampe / 40 kampe / 45 kampe / 55 kampe** kommer den og du har kæmpet de de første 8 der blev åbnet skal der åbnes op til 8 nye og det kan tage over 35 døgn.

Dette er bare en simpel ting at være på forkant med.
 

Johso6

Member
Hej Sputnik
Jeg mener jeg havde forberedt mig meget, havde omkring 25 provinser åben klar til kamp/ forhandlinger og min spejder kører 24/ 7, lige nu er alle mine åbne provins færdig kæmpet/ forhandlet, da jeg har haft mange opgaver med at skaffe relikvier, også selv om jeg har taget en del under turneringerne.

En ting jeg glemte at skrive i min besked fra tidligere i dag, var at jeg nu er begyndt at få opgaver der heder producer 5 værktøjskasser, dem har jeg fået 4 gange nu.

Synes også det er fint der er blevet gjort forskel på om du er en lille/ ny spiller eller en der har været med længe og kommet langt i spillet.

Jeg ser ikke på min placering i spillet eller i broderskabet, det har ingen betydning for mig om jeg ligger nummer 1 eller 5000, i turneringer kan jeg sagtens kæmpe mig op på første pladsen for hele spillet, men vælger at holde igen, da det på et tidspunkt vil give bagslag, og jeg vil komme til at mangle hæren/ resurser til andet der er mere vigtig.

Jeg tvivler på at Inno har lavet en algoritme som kan se hvordan du løser de forskelige opgaver, men tror mere på der er en fejl i den algoritme de har lavet der gør at opgaverne bliver skævt fordelt, og du dermed oplever at få den samme opgave mange gange i træk, hvor andre ikke får den.

Hvis de har formået at lave en algoritme som formår at se på din spille stil, forstår jeg ikke hvorfor de ikke har kunne løse de andre problemer i spillet, for eksempel i APP´en hvor man ikke kan hjælp andre i deres vidunder eller se mails, dette er bare 2 små fejl som stadigvæk ikke er udbedret.

Når jeg bruger nøglerne, går jeg altid efter den kugle som kræver mindst nøgler pr. stjerne, jeg ser ikke på de præmier som falder af når man bruger nøgler, tager glædeligt i mod det som falder af, eks. 3 stjerner for 85 nøgler giver 28,33 nøgler pr. stjerne, 2 stjerner for 57 nøgler giver 28,5 nøgler pr. stjerne, 5 stjerner for 142 nøgler giver 28,4 nøgler pr stjerne, og så er der yndlings 1 stjerne for 18 nøgler o.s.v.
Man kan sige at med de 3 først er det marginaler, men i det lange løb løber det op i brug af nøgler.

Som tidligere skrevet, har jeg så heller ikke så meget tid til spillet som der nok kræves for at kunne nå meget mere, arbejdet skal passes, min datter kræver også noget af mig engang imellem, og så er der lige et kvinde mennesket som også mener at jeg skal bruge tid på hende, bare engang imellem, suk :mad:
 

Tordhrano

Active Member
En lille hjælp kan være at kæmpe 3 ud af 4 kampe i turneringen når opgaven siger kampe og gemme sidste kamp til relikvier. Hvis man har en Uendelig udgravning kan samme system bruges med provinser da det giver to ekstra relikvier at afslutte provinsen.
 

Tordhrano

Active Member
Om Uendelig udgravning er pladsen værd kan diskuteres - se f.eks. Vidunderguiden, og jeg vil til hver en tid anbefale at deltage i turneringen... men hvis du har pladsen (og ikke kan nå at opgradere et ekstra værksted) og du har en en opgave med at skaffe relikvier... lidt har også ret.
 

DeletedUser774

Guest
:rolleyes: gode indslag her, tror det får mig til at komme af med UU ;):) god dag til jer :cool:
 

Sputnik

Active Member
Efter de nye oplysninger der er kommet under *NYHEDER* vil jeg ''påstå'' at det er en del af rette fremgang, selv om der kun er en enkelt person der bogstaveligt har tilføjet sin mening af samme stil som mig. :cool:

At fremgangen vil gå efter at nybegynder (1--4 sæson), samt mindre og mellem (5--10 sæson), får en chance for at få lige så stor mulighed for at komme ind i de forskellige event, som de senere og største spillere kan, uden de store problemer, dette er en glæde at høre. :rolleyes:

Måden spillet kørte på før var urimelig, store spillere kunne nemt gennemføre event, men nye og små kunne ikke klare ret meget.. :confused:

Jeg vil oprette en ny profil igen og tjekke om det der er lovet, i det hele taget holder som lovet, i disse nye ændringer. :D
(Selv om jeg er stor erfaren spiller kan jeg spille som ny.) :p
 

DeletedUser738

Guest
Vi er mange der sidder i samme situation :)

Lige for at præcisere, værksteder skal være på level 26 og fabrikker på level 24. Der er en fin lille oversigt over hvad der kræves her: https://elvengems.com/autumn-zodiac/quests/.

På sin vis, synes jeg ændringen er fair nok. Det udligner lidt af forskellen mellem at være en stor spiller med plads til mange små produktioner og en lille spiller med plads til knapt så mange. Der er heller ikke så mange, der kan skøjte igennem begivenhederne mere. Begivenheder bør være fair på den måde, at det bør være muligt med onlinetid og aktivitet at nå hovedpræmierne, det tror jeg så ikke helt det er i dette tilfælde. Men der hvor jeg synes Inno har fejlet mest, er at med henblik på hvor lang tid det tager at opgradere værksteder og fabrikker, så burde denne ændring have været varslet langt tidligere!
Kom gerne med jeres tanker, ris og ros om begivenheden. Det er kun sådan vi kan blive bedre.

I kan læse om begivenheden her.
 

DeletedUser738

Guest
Det med at mulighederne er bedre fordelt for at nå igennem, det må jeg sige jeg ikke helt kan se.
Jeg må virkelig kæmpe med min by der er i kap 4 for at få bare de 10 bjørne lvl eller hvad de nu hedder. Min anden by der er hoppet fra 5 til 6 under eventen, har bestemt heller ikke ligget på laurbærne.

Jeg savner også at kunne planlægge. og når man som jeg, skifter kapitel midt i det hele, så skulle jeg til at planlægge min by helt om, for jeg skulle til at opgradere flere bygninger, så det er noget skidt, og jeg får jo ikke engang noget ud af at skifte kap i forhold til mine bamser...de kan stadig kun det de kunne i kapitlet før.

mvh NellyFreja
 

Sputnik

Active Member
Det du her taler om er opgradering af bygninger som ikke *en* undgår, det sker for alle hver gang de går op og skifter kapitel.

De bedste kultur og event bygninger du kan have er dem fra det forrige sæson, ..

Jeg skiftede igennem mit spil først de nye event bygninger ud med de gamle når jeg skiftede sæson, dengang kunne event ikke opgraderes.
Det var det bedste at gøre for at holde sin ydelse høj altid.
 

DeletedUser738

Guest
Det du her taler om er opgradering af bygninger som ikke *en* undgår, det sker for alle hver gang de går op og skifter kapitel.

De bedste kultur og event bygninger du kan have er dem fra det forrige sæson, ..

Jeg skiftede igennem mit spil først de nye event bygninger ud med de gamle når jeg skiftede sæson, dengang kunne event ikke opgraderes.
Det var det bedste at gøre for at holde sin ydelse høj altid.
 

DeletedUser738

Guest
ja, det ved jeg godt.
men i de tidligere event har man kunne "nøjes" med ekstra værksteder i lvl 1... men det kan man ikke mere, med mindre man bliver i et kapitel under 6. og det var det der bla blev talt om højere oppe, som jeg læste det.

mvh FrejaNelly
 

Sputnik

Active Member
ja, det ved jeg godt.
men i de tidligere event har man kunne "nøjes" med ekstra værksteder i lvl 1... men det kan man ikke mere, med mindre man bliver i et kapitel under 6. og det var det der bla blev talt om højere oppe, som jeg læste det.

mvh FrejaNelly

Som du her skriver **kunnet nøjes med** lvl. 1 , ... dette har været et problem og noget tåbeligt noget at alle større spillere har kunnet gøre og herved kunnet gennemføre en event på 2--3 dage.....:confused:
Stort set ikke 1 imellem 1--8 sæson har kunnet gennemføre en **event** fordi de ikke har den frie plads som alle større spillere har.
Når du er begyndt på *IX* sæson begynder der at være fri plads.... :oops:

Nu hvor der kræves at man har bygningerne i sin egen sæson og samtidig med forrige sæson så kan alle komme under samme forhold.;)
Der kræves kun at man sørger for at opgradere sine bygninger efterhånden som man spiller ;) ..... gøres det ikke og man skifter sæson så får man et problem som man står skyld i selv...:p

Jeg har konstant brokket mig over at skal lave en opgave hvor der skal bygges en ny bygning op til lvl 11 eller 15 :mad: , nu er den kommet sammen med andre muligheder så opgaven kan klares af en der altid har *ALLE* bygninger på *HØJESTE* lvl...... :D
lvl altid alt op omgående du kan når sæson skifter , så er problemet løst. :rolleyes:
 

DeletedUser738

Guest
Som du her skriver **kunnet nøjes med** lvl. 1 , ... dette har været et problem og noget tåbeligt noget at alle større spillere har kunnet gøre og herved kunnet gennemføre en event på 2--3 dage.....:confused:
Stort set ikke 1 imellem 1--8 sæson har kunnet gennemføre en **event** fordi de ikke har den frie plads som alle større spillere har.
Når du er begyndt på *IX* sæson begynder der at være fri plads.... :oops:

Nu hvor der kræves at man har bygningerne i sin egen sæson og samtidig med forrige sæson så kan alle komme under samme forhold.;)
Der kræves kun at man sørger for at opgradere sine bygninger efterhånden som man spiller ;) ..... gøres det ikke og man skifter sæson så får man et problem som man står skyld i selv...:p

Jeg har konstant brokket mig over at skal lave en opgave hvor der skal bygges en ny bygning op til lvl 11 eller 15 :mad: , nu er den kommet sammen med andre muligheder så opgaven kan klares af en der altid har *ALLE* bygninger på *HØJESTE* lvl...... :D
lvl altid alt op omgående du kan når sæson skifter , så er problemet løst. :rolleyes:
 
Top