• Kære gæst,

    Du skal være medlem af forummet, hvis du ønsker at deltage i diskussionerne eller starte dine egne tråde og emner. REGISTRÈR DIG HER!

Feedback på Trylleformularer.

Galadan

Community Manager
Elvenar Team
Hej Elvere og Mennesker!

Udviklerne har bemærket den negative feedback spillerne har givet på Trylleformularerne, og de ting der er forbundet hermed. Det er de lidt kede af, da de selv synes det er en god feature - Men de kan se den ikke bliver brugt så meget som ønsket:

Derfor har de bedt os CMs om at indsamle konstruktiv feedback fra jer omkring formularer, bygninger og andet der er forbundet med denne feature - De vil gerne se på tingene fra et spillersynspunkt, og har derfor brug for at vide hvorfor/hvorfor ikke i bruger formularer, hvilke formularer vil i gerne se, hvad kunne gøres bedre og så videre.

Skyd løs!

Jeg ved godt i har budt ind andre steder på forum, men for nemheds skyld håber jeg i vil hjælpe med at få det samlet i én tråd.
 

Skolehaven

Well-Known Member
Altså jeg har bygget den men det er mest fordi det har en slags affektionsværdi. For helt ærligt fylder bygningen ret meget for noget der tager meget længe og anstrengelserne taget i betragtning, som giver et meget lille udbytte.

Fx tager forsyningernes styrke 4 timer at lave og holder i 10 timer med 200% ekstra produktion. Nu er jeg helt fremme og har dværgenes version af et værksted så bygningen fylder 15 felter vs 25 for det magiske akademi. Hvis jeg tager versionen før fylder den kun 12 felter og det magiske akademi er således ca. dobbelt så stort. Det betyder at jeg kan have 2 ekstra værksteder til at producere det samme som den tredje jeg kan booste til dobbelt produktion det giver til sammenligning, hvis vi går ud fra at alle bygninger kan producere hele tiden (hvad det magiske akademi faktisk ikke kan)

Med 3 værksteder = 3*14 timersproduktion = 42 timers produktion
Imod et magisk akademi + 1 værksted = 1 * 4 timers produktion + 3 * 10 timers produktion = 34 timers produktion

Afledt af eksemblet så er fordelen helt klart på at bruge pladsen på noget andet. Selv hvis det magiske akademi kørte på fuld damp. Der er trods alt for en der ligger der hvor eksemblet er og givet han har indbyggene til det hele 8 timer produktion i favør af ikke at have et magisk akademi!
Mange kan end ikke forvente at få 8 relikvier om dagen og da der kræves minimum 2 for en produktion så med den i eksemblet viste produktionstid er der "kun" til 16 timers produktion, med untagelse af når det er nogle af de relikvier der kan bruges til at øge din produktion af varer. Så når lageret først er brugt af relikvier kan man ikke forvente at holde akademiet i gang i mere end 12 timer om dagen. Hvilket kun gør følelsen af at man bruger for meget plads på den og får for lidt udbytte større.

Selv hvis jeg for sjovs skyld og narrestreger bruger mig selv som eksembel så vil det kræve et hus ekstra at have plads til et værksted ekstra (samlet plads 23 felter, men det giver kun en fordel på 6 timer i favør til have akademiet, men den gevinst er hurtigt spist af at akademiet ikke kan forventes at køre andet end det halve af tiden:

2 værksteder og et hus = 2 * 14 timers produktion = 28 timers produktion.

Eksembel 1 dobbelt tid: 3 * 28 timers produktion = 84 timers produktion.
Eksembel 2 dobbelt tid: 1 * 18 timers produktion + 3 * 10 timer = 48 timers produktion.
Eksembel 3 dobbelttid: 2 * 28 timers produktion = 56 timers produktion.

Konklusionen er at den ganske enkelt ikke er værd at have i sin nuværende form, den skal enten være mindre og kunne bruges en større del af døgnet, selv når alle relikvier er brugt og når man venter på nye kommer på lager, eller effekten skal være større eller gælde flere bygninger. Efter min mening.
 
Senest redigeret:

Skolehaven

Well-Known Member
Ja jeg har rettet eksemblerne hvis nogen har læst den inden redigeringen, og som man kan læse ud af det er jeg ret langt. Er man ikke nær så langt og bygningerne er mindre så er gevinsten ved ikke at have det magiske akademi også større. Ideen er efter min mening god nok men der skal være en reel gevinst ved at have bygningen og ikke følelsen af at man har spildt sin plads på bygningen.
 

DeletedUser69

Guest
For en gang skyld er jeg enig med skolehaven
jeg bruger så vidt jeg kan den( fascinerende berigelse ) tit da mange sat sammen giver et ok boost (5%)pr stk, men tager alt for lang tid at lave nye så man kan holde den gående men tiden den virker er ok .den dækker jo over både guld og forsyninger
De 2 andre boost virker for kort tid så dem bruger jeg aldrig.
størrelsen er alt for stor burde være 3x3 ikke mere
en tilføjelse måske skulle man kunne bruge andet til at lave dem med evt guld så man ikke løber tør for relikvier
 
Senest redigeret af en moderator:

DeletedUser22

Guest
Jeg vil godt lige give min mening med her:
Nu er det sådan at alle får den, fordi der kommer en mission som ikke kan afvises senere, og i den mission skal man bygge MA, jeg mener også den lige fylder lidt for meget, men da alle åbenbart skal have bygningen på et tidspunkt så er det jo lige for alle, så ikke helt så stort et problem som hvis det var et valg. Da det nok er svært i forhold til programmering, at lave den mindre når den er bygget så mange steder, så kunne man evt lave så at et senere lvl af den blev mindre.

Men min største bekymring omkring selve bygningen er at man på et eller andet tidspunkt løber tør for ting til at lave trylleformularer med, og så står bygningen bare der og fylder, jeg ved godt at der kommer en del muligheder for at skaffe relik´s via turneringerne, men de bliver også svære med tiden, og det vil tage lang tid at skaffe det man skal bruge.

Jeg ville hade at have en ubrugelig eller kun delvis brugelig bygning i min by :) men det med at det tager lang tid at lave trylleformularer er nok ok, for ellers ville man løbe tør for materialer hurtigere, og så vil folk klage over det, alt skal ikke være let og lige til, for så forsvinder spille glæden.
 

Galadan

Community Manager
Elvenar Team
Fedt med så indholdsrige tilbagemeldinger! Jeg takker, og glæder mig til at sende dem videre i næste uge.

Spred endelig ordet, hvis i kender andre spillere der har noget at byde ind med.
 

bambi

Active Member
Hejsa,

Syntes også jeg vil komme med min mening omkring det Magiske Akademi.

Har forsket i Magisk Akademi og Produktionsformular, men har ikke bygget det Magiske Akademi (har jo masser af Bøger til overs mens jeg venter på at Dværgene får produceret det Granit jeg skal bruge til forskning) - kan forstå at det kommer som en tvungen opgave på et tidspunkt efter vi har modtaget den seneste opdatering. Dette syntes jeg er meget uheldigt, da jeg ikke kommer til at bygge det og derved vil komme til at hænge fast i den opgave, men har simpelthen ikke plads til at bygge det Magiske Akademi og mener heller ikke at udbyttet er stort nok til at jeg vil bruge plads på det.

Jeg syntes at en stor del af spillet er at kunne have en selvforsynende by - ja, der skal handles en del for at få fat i nogle forskellige varer, men Mønter og Forsyninger skal man gerne selv kunne forsyne sig med. Når min by så er opbygget så jeg producerer mine boost varer og bytter mig til de andre varer jeg skal bruge, så kan jeg ikke se en fordel i at få en lille bonus i et kort stykke tid på en af mine produktioner/værksteder - som Skolehaven tidligere har skrevet, så vil det jo være bedre at bygge et ekstra Værksted eller Produktion i stedet for at bygge det Magiske Akademi. Specielt når man tager i betragtning i at Trylleformularerne bliver lavet ud fra vores hårdt tjente Relikvier og her ved jeg godt at der nok snart kommer Turneringer, så vi kan få lidt ekstra Relikvier, men må desværre også lige her sige, at hvis det bliver som InnoGames TV for April viser at det kommer an på hvor mange aktive naboer du har for at kunne opnå større bonuser (flere Relikvier), så det for mig en vigtigere ting at i får kigget på hvordan vi alle sammen kan få aktive naboer. Mangler selv kun omkring 20 naboer på nuværende tidspunkt, men hvis vi i stedet kigger på aktive naboer, så er det ikke mange jeg skal regne med at få hjælp af og ved at mange andre har det værre.

En lille ekstra ting omkring Turneringer og optjening af Relikvier - som jeg forstår det fra jeres udsendelse, så kører en uge turnering omkring en Provins type og det ser også ud til at de Relikvier man kan vinde er af denne type - altså går der 9 uger før man kan få denne type Relikvier igen, hvilket er lang tid at vente, hvis det lige er den type Relikvier du skal bruge til den type Trylleformular du gerne vil lave - men kan da være at disse Turneringer fungerer anerledes når vi en gang får dem :)

Kort sagt: Det Magiske Akademi fylder for meget - jeg har plads problemer nok pga. de Boliger der er påkrævet for at have mine Værksteder, Produktioner, Arsenaler og diverse andre Bygninger - jo, jeg kunne da godt rive en f.eks. en Kultur bygning ned, men hvorfor skulle jeg det - for at kunne lave en Trylleformular der kan hjælpe med at give lidt ekstra Kultur? Det giver ikke mening.

Konklusion: Det føles lidt som om at der er mange der har brokket sig over at der ikke var noget at bruge sine ikke boost Relikvier på og så har InnoGames fundet på det Magiske Akademi, lige som de Forhistoriske Vidundere er opfundet for at give spillere, der var nået til enden af forsknings træet noget at smide deres Bøger i. Hvorfor er det så bare lige at de Forhistoriske Vidundere kan vi vælge om vi vil bygge eller ej, samt de også kan sælges, hvis vi senere fortryder at vi har bygget dem, men dette er ikke tilfældet med det Magiske Akademi?

/bambi
 

Eragon

Well-Known Member
Jeg er meget enig i at akademiet fylder for meget, i forhold til det som man får ud af de.

Mit forslag er at det enten skulle gøres mindre evt 2x4 lige som boligerne er dværge- og festil, eller flytter det ind i bjergsiden.
I kan også fylde 500 befolkning og 1500 kultur i bygningen. eller gerne mere.

Nu har jeg ikke fået set den tuneringsvideo, men hvordan er det, mister man alle sine tropper hvis man taber en kamp, for gør man det, så kan det hurtigt blive nogle meget dyre relikvier... Hvis man ikke har nogle relikvier, så gør akademiet jo slet ingen gavn.....
 
Top