• Kære gæst,

    Du skal være medlem af forummet, hvis du ønsker at deltage i diskussionerne eller starte dine egne tråde og emner. REGISTRÈR DIG HER!

Feedback: Påske 2020, Fønikskultenes Samling

Galadan

Community Manager
Elvenar Team
Her modtager vi med glæde jeres feedback og tanker vedr. påskebegivenheden 2020.

I kanlæse præsentationen af begivenheden her:
 

Eltina

Active Member
Den daglige præmien man kan vinde, er for dårlige.
Lige nu er der 3 dage, jeg gider vinde dagens gevinst.
Denne gang mangler: tidsforkorter, vp, ønskebrønd og måske andre ting end bygninger.
Jeg ved vi er forskellige, men innogames må kunne se hvilke bygninger der vindes flest af og modsat. Evaluering.
Jeg synes ikke en kultur bygning som kun har kultur er interessant.

Efter betaling hos grossisten er steget (samt varer) så er det meget dyrt at tage opgaven “køb 6 gange hos grossisten”
Ønsker innogames at rydde vores mønt lager ;-(
Hvis det er for at kende handelsmanden kunne det være handler med hinanden istedet.

Frostflammeføniks
Den tager 48 timer før man kan få varer,
Har jeg Føniks i trin 10 får jeg en mængde besjælede varer (ikke min boostede) men jeg kan på 12 timer i min boostede (med en magisk produktion) producere det samme. Så på 48 timer vil jeg kunne producere 4 gange mere - nat så måske 3 gange mere end Føniks. Så den overlever nok ikke længe hos mig.
Efterfølgende kan jeg så handle med min boostede varer.

Fodring af frostflammeføniks
Gælder i 24 timer hvem kan bruge det?
Det er vist nybegynder.
På BETA har jeg en bruger som har taget 190 provinser og er i kapitel 7 og når jeg spejder en ny provins tager det 43 timer.
Jeg ved der er nogle personer, som har så mange provinser, at deres spejder bruge 90 timer.
Så hvem kan bruge en fodring som gælder i 24 timer?

Jeg er færdig med alle opgaverne på 5 dage. Så nu mangler jeg kun den daglige opgave.
Jeg tror desværre ikke det giver nok lilla dimser, til at min frostflammeføniks kan komme i trin 10.
 
Senest redigeret:

Eragon

Well-Known Member
Jeg er som så mange andre igang med af fange denne ild-pip-fugl ;)

Jeg synes at det er rigtig godt at der er flere opgaver der nu har to muligheder, så hvis man er færdig med alle opgaver i kapitlerne, så kan opgaven løses på anden måde.

En ting jeg ikke forstå er at der er så mange opgaver, hvor vi skal lave handler med grossisten, det er ikke sjovt for vores små spiller der i forvejen kæmper med at samle mønter nok til at opbygge deres byer.
Og hvad får vi ud af at handle med denne grådige grossist.... INTET, hvor for ikke lave opgaverne om så vi skal oprette og tage handler til og fra hinanden, det vil være med til at give et langt større sammen hold i spillet,

Jeg vil forslå at vi får mange flere "hjælpe" opgaver fremover så som:
- lægge handler op
- tage handler fra hinanden
- give nabohjælp
- lægge VP i vidunder

og hvis spillet kommer til at byde på flere samarbejdsting så også læg dem ind i opgaverne.

Jeg ser Elvenar som et socialt-samarbejdsspil så hvorfor ikke byg disse events mere op omkring det ;)
 

Darla

Active Member
Jeg syntes ikke jeg kan give facinerende berigelse til denne nye pip fugl?

Er lidt enig med at bygnings gevinsterne ikke er nogle jeg vil vinde, så går mere efter indhold i kisterne. Måske kommer det lidt for tæt på Carneval, hvor jeg personligt fik opgraderet alt min kultur
 

Eltina

Active Member
@sputnik det er fint du er glad for de nævne bygninger.

Det ville være ok hvis du have skrevet jeg synes disse xxxx bygninger er gode men stop med at udtale dig om min indsats mm for den kender du ikke til.
Du ved ikke om jeg kender spillet eller ej.

Jeg kan ikke samle flere hundrede (100.000) tusinde. Men jeg kan samle mange himmel ekstrakter, det gør jeg også. Og vælger de få dage.

har vi ikke den samme mening som dig, er det os andre som er forkert på den.
 

hoejec

Member
Jeg er enig i at gevinsterne ikke er særlig gode i denne event men det afhænger nok også af hvordan man spiller.
Grundlæggende tager jeg ikke bygninger med både kultur og beboere,de kan være svære at skifte ud når den ene del er blevet indhentet af udviklingen. Ligesom jeg helst ikke tager små kulturbygninger, de kan give meget kultur pr felt men giver ikke så meget når naboerne støtter.
Alt det jeg i tidligere events er gået efter, nemlig ønske brønde, VP. og tidsforkortelser mangler alle denne gang.

Angående opgaverne;det er rart at de mest tidskrævende opgaver har en alternativ opgave feks. send en spejder ud tager hos mig over 70 timer og forsk 1 teknologi, her sidder jeg jævnligt fast længere tid ( sommetider uger ) med opfindelserne.
Grossisten er som at give vare væk og når i flere steder skriver at han særlig nyttig når max af mønter og forsyninger er nået, det mener jeg ikke rigtigt. det er det eneste sted man kan komme af med overskydende forsyninger men overskydende mønter får man klart mere ud af at købe vp. for.
 

Tordhrano

Active Member
Klart og tydeligt skriver jeg med større bogstaver '18' og ikke '15' fordi det er nemmere at læse.
...men da alle vi andre har instillet visningen så den normale skriftstørrelse passer os og det kun er din, der er forstørret - plus at du har en signatur, der fylder en del - får man det indtryk at du gerne vil gøre opmærksom på dig selv.
 

Darla

Active Member
og nu druknede min kommetar omkring.. det ser ud til man IKKE kan give den nye føniks fugl fasinerende berigelse. Er det en fejl eller med vilje?
 

Eltina

Active Member
@Darla
jeg ved ikke om det er en fejl.
Man kan heller ikke bruge formularen på de 3 bjørne: panda, brun og isbjørn samt gylden Føniks
Jeg har kun den ene af de 3 Føniks fra sidste år.
Måske er det dem alle der mangler en markering, for at man må bruge formularen på bygningen.
 
Senest redigeret:

Galadan

Community Manager
Elvenar Team
Jeg holder øje med debatten, men giver ret lang line i forhold til niveauet.

Jeg bliver dog lige nødt til at slå ned på denne kommentar:

Der er nogle der ofte laver mine indlæg om til modsat forståelse, for at genere mig.

Jeg kan som moderator gå ind og ændre indlæg, men så skriver jeg altid en forklaring - og det er i øvrigt noget jeg gør meget sjældent. Udover det er det kun dig selv der kan lave dine indlæg om.
 

Darla

Active Member
@Darla
jeg ved ikke om det er en fejl.
Man kan heller ikke bruge formularen på de 3 bjørne: panda, brun og isbjørn samt gylden Føniks
Jeg har kun den ene af de 3 Føniks fra sidste år.
Måske er det dem alle der mangler en markering, for at man må bruge formularen på bygningen.
Tak havde ikke tænkt over det med bjørnen, jeg undrede mig fordi man kan give valentine klodsen en berigelse, så undrede jeg mig over at man ikke kunne give den nye pip fugl en berigelse....
 

hoejec

Member
Jeg ser at alle sputnik's indlæg er blevet fjernet, formentlig af ham selv. Uden hans indlæg giver mine svar ikke længere nogen mening og derfor har jeg fjernet dem.
 

Sputnik

Active Member
Jeg ser at alle sputnik's indlæg er blevet fjernet, formentlig af ham selv. Uden hans indlæg giver mine svar ikke længere nogen mening og derfor har jeg fjernet dem.


Ja, jeg har fjernet alt mit på anbefaling fra flere , de sagde.... det første du skrev forstod ingen og derfor begynder de at tilsvine dig...
Dem der har set mit første indlæg kan nok se det.. ?
 

Eltina

Active Member
@Darla
Nu har jeg Haft tid at skrive på beta
Der kom hurtig svar.
Spillet kan ikke håndtere at en bygning kan fodres samtidig med at man kan bruge fasinerende berigelse.
Kan kun håndtere en af formularene.
 

Darla

Active Member
@Darla
Nu har jeg Haft tid at skrive på beta
Der kom hurtig svar.
Spillet kan ikke håndtere at en bygning kan fodres samtidig med at man kan bruge fasinerende berigelse.
Kan kun håndtere en af formularene.
Giver meget mening og det er jo faktisk dem der kan fodres der ikke kan beriges, tak for svar
 

Eragon

Well-Known Member
Alt det jeg i tidligere events er gået efter, nemlig ønske brønde, VP. og tidsforkortelser mangler alle denne gang.

Jeg har det på samme måde som hoejec, jeg savner også de daglige gevinster der giver tidsreduktion og VP velsignelser.
Det er nogle rigtige flotte bygninger som der er blevet lavet til os som gevinst, men desværre så kommer de aldrig til at stå i min by, da de på ingen måde passer til min måde at spille på.

Jeg ved at det sikkert er svært for udviklerne at skulle finde på nye præmier ved hvert event, men at vi hele tiden kan vinde nye bygninger der kan det samme som de bygninger som vi allerede har vundet ved tidligere event, synes jeg ikke øger spille glæden.

Kunne det måske være muligt at vi kan vinde nogle bygninger som vi så kan udvikle på så de kan noget mere, den almindelige opgradering så de svare til det kapitel vi er i har været muligt længe, og det er jeg godt tilfreds med. men jeg tænker på om vi ikke kunne få mulighed for at kunne udbyg / udvikle en bygning så den kan passe til hvordan vi hver i sær spiller på, det kunne evt. ske med enblanding af artefakter fra kommende events, VP og nabohjælp.
 

Sputnik

Active Member
Jeg har det på samme måde som hoejec, jeg savner også de daglige gevinster der giver tidsreduktion og VP velsignelser.
Det er nogle rigtige flotte bygninger som der er blevet lavet til os som gevinst, men desværre så kommer de aldrig til at stå i min by, da de på ingen måde passer til min måde at spille på.

Jeg ved at det sikkert er svært for udviklerne at skulle finde på nye præmier ved hvert event, men at vi hele tiden kan vinde nye bygninger der kan det samme som de bygninger som vi allerede har vundet ved tidligere event, synes jeg ikke øger spille glæden.

Kunne det måske være muligt at vi kan vinde nogle bygninger som vi så kan udvikle på så de kan noget mere, den almindelige opgradering så de svare til det kapitel vi er i har været muligt længe, og det er jeg godt tilfreds med. men jeg tænker på om vi ikke kunne få mulighed for at kunne udbyg / udvikle en bygning så den kan passe til hvordan vi hver i sær spiller på, det kunne evt. ske med enblanding af artefakter fra kommende events, VP og nabohjælp.


Det lyder temmelig mærkværdigt at savne bygninger som aldrig vil komme til at stå i ens egen by. :eek:

(CITAT)
men desværre så kommer de aldrig til at stå i min by, da de på ingen måde passer til min måde at spille på.
.
.
 

Galadan

Community Manager
Elvenar Team
Hvis der er yderligere kommentarer til begivenheden, må i gerne få dem indsendt, da jeg snart skal aflevere den endelige rapport til udviklerne.
 
Top