• Kære gæst,

    Du skal være medlem af forummet, hvis du ønsker at deltage i diskussionerne eller starte dine egne tråde og emner. REGISTRÈR DIG HER!

Fejl i opgave igen igen igen

Johso6

Member
Har den 14 august lagt samme sag op, og nu igen i det nye event, er fejlen der stadigvæk og ingen respons på fejlen.

Når man får opgaven producer en god mængde basissvare, bearbejdet vare eller magiske vare efter eget valg, tælles der stadigvæk kun basisvare alle de andre vare tæller ikke med, Inno må snart tage og få rettede den fejl, det burde ikke være så svært og tage så lang tid, alternativt kan de jo ændre teksten til producer en god mængde basisvare, det er den lette løsning.
1635966728316.jpeg
 

Sputnik

Active Member
Jeg kan ikke finde denne fejl, jeg er fremme på opgave 71 og har utallige gange i træk haft denne opgave, alle 9 standardvarer tæller med.
basissvare vare T1,
bearbejdet vare T2,
magiske vare T3.

Jeg tror du må tale med support om denne fejl og få dem til at kigge på din profil og se hvad der sker, på din profil.
.
 

hoejec

Member
Har den 14 august lagt samme sag op, og nu igen i det nye event, er fejlen der stadigvæk og ingen respons på fejlen.

Når man får opgaven producer en god mængde basissvare, bearbejdet vare eller magiske vare efter eget valg, tælles der stadigvæk kun basisvare alle de andre vare tæller ikke med, Inno må snart tage og få rettede den fejl, det burde ikke være så svært og tage så lang tid, alternativt kan de jo ændre teksten til producer en god mængde basisvare, det er den lette løsning.
View attachment 582
Hvad er det for vare der tæller med ( stål-skriftruller-eleksir-elvertrægummi-kongeligt fløjl-legeringsvamp osv. ) og hvad er det for vare der mangler.
 
Ved nærmere eftertanke, tror jeg at der er noget om det.
Så vidt jeg husker, kan man ikke blande varene.

Så hvis der fjernes et "og", og indsættes "eller" mellem de tre varetyper er det mere retvisende.
 

Sputnik

Active Member
Jeg har lige lavet opgaven **producer en god mængde basissvare,** her talte
**bearbejdet vare eller magiske vare** ikke med og virkede heller ikke efter et tjek.

Når der i opgaven står hvilken T-gruppe du skal bruge, så er de som de skal være i min by.


standardvarer
basissvare vare T1, -:marble:, :steel:, :plank:.
bearbejdet vare T2, -:crystal:, :scroll:, :silk:.
magiske vare T3. -:elixir:, :magicdust:, :gem:.
.
 
Forvirrende er det i hvert fald :)

Som jeg husker det, og kan se ved at holde musen over vareikonet øverst på skærmen, er de tre valgmuligheder:
Basisvarer: marmor, stål, planker, krystal, skriftruller, silke, eliksir, magisk støv, juveler.
Besjælede varer: månesten, platin, elvertrægummi, obsidian, mystisksk blæk, kongeligt fløjl, fjollesæbe, legeringssvampe, kosmisk bismuth.
Opstegne varer: Urmineraler, antændte metalbarer, lærde spirer.

Man skal langt hen i kapitlerne for at kunne producere besjælede og opstegne varer.

Forslag til tekstændring:
Producer en god mængde basisvarer eller besjælede varer eller opstegne varer efter eget valg.
 

hoejec

Member
Forvirrende er det i hvert fald :)

Som jeg husker det, og kan se ved at holde musen over vareikonet øverst på skærmen, er de tre valgmuligheder:
Basisvarer: marmor, stål, planker, krystal, skriftruller, silke, eliksir, magisk støv, juveler.
Besjælede varer: månesten, platin, elvertrægummi, obsidian, mystisksk blæk, kongeligt fløjl, fjollesæbe, legeringssvampe, kosmisk bismuth.
Opstegne varer: Urmineraler, antændte metalbarer, lærde spirer.

Man skal langt hen i kapitlerne for at kunne producere besjælede og opstegne varer.

Forslag til tekstændring:
Producer en god mængde basisvarer eller besjælede varer eller opstegne varer efter eget valg.

Dit svar er et godt eksempel på forvirringen.
Det du kalder basisvare hedder standardvare.
Basisvare hedder egentligt basale vare og er de tre første vare i den gruppe.
Sputnik`s oversigt viser præcis hvad det drejer sig om.
 
Dit svar er et godt eksempel på forvirringen.
Det du kalder basisvare hedder standardvarer.
Basisvare hedder egentligt basale vare og er de tre første vare i den gruppe.
Sputnik`s oversigt viser præcis hvad det drejer sig om.
Korrekt - Det jeg kaldte basisvare hedder retteligt standardvarer.

Dermed er de tre forskellige grupper vi taler om:
Standardvarer
Besjælede varer
Opstegne varer
 

hoejec

Member
Korrekt - Det jeg kaldte basisvare hedder retteligt standardvarer.

Dermed er de tre forskellige grupper vi taler om:
Standardvarer
Besjælede varer
Opstegne varer

Ja men de tre grupper vi taler om i opgaverne er de tre grupper under Standartvare og her er det Elvenar der har skabt forvirringen.
Standartvare hedder:

I Viki..............................I spillet
Basale vare..................Basisvare
Raffinerede vare........Bearbejdede vare
Værdifulde vare.........Magiske vare
 
Senest redigeret:

Sputnik

Active Member
I må undskylde, men jeg fik mig et godt grin, (hyggeligt, da det kørte frem og tilbage et par gange :p ).
Kig under relikvier på rådhuset, så står det klart, det er der min viden kommer fra.;)

Alle spillere kan se det der.
.
 

Johso6

Member
Det vil løse meget hvis tingene hedder det samme overalt, det at der er forskellige navne alt efter hvor man læser det, i spillet et navn, i opgaven et andet navn og et tredje navn i Wiki, og til sidst et fjeder navn på forummet.

INNO må tage at få rettede op på det med navne så det er ens hele vejen rundt.

Når jeg høster Elvertræ gummi, Kongeligt Fløj eller Legeringssvampe tæller de ikke med, det eneste der tæller er stål, skrift ruller og Eliksir, måske jeg skal gør som der er forslået, prøve at rette henvendelse til Support, da det forekommer i alle eventyr/ begivenheder.
 

hoejec

Member
Det vil løse meget hvis tingene hedder det samme overalt, det at der er forskellige navne alt efter hvor man læser det, i spillet et navn, i opgaven et andet navn og et tredje navn i Wiki, og til sidst et fjeder navn på forummet.

INNO må tage at få rettede op på det med navne så det er ens hele vejen rundt.

Når jeg høster Elvertræ gummi, Kongeligt Fløj eller Legeringssvampe tæller de ikke med, det eneste der tæller er stål, skrift ruller og Eliksir, måske jeg skal gør som der er forslået, prøve at rette henvendelse til Support, da det forekommer i alle eventyr/ begivenheder.

I lang tid havde jeg den samme opfattelse som du har. Jeg snakkede med en i mit broderskab om problemet og at jeg overvejede at skrive et indlæg om det. Han undersøgte det og han nåede frem til at misforståelsen, ligger i at man har valgt nogle tvetydige navne.

Det der overbeviste mig om at jeg havde taget fejl var da han sagde:
hvis du vender spørgsmålet om, så er der ikke nogle steder, de vare som du mener at der mangler at blive samlet ind ( Elvertræ gummi, Kongeligt Fløj eller Legeringssvampe ) bliver kaldt bearbejdede vare.
 

Sputnik

Active Member
Det vil løse meget hvis tingene hedder det samme overalt, det at der er forskellige navne alt efter hvor man læser det, i spillet et navn, i opgaven et andet navn og et tredje navn i Wiki, og til sidst et fjeder navn på forummet.

INNO må tage at få rettede op på det med navne så det er ens hele vejen rundt.

Når jeg høster Elvertræ gummi, Kongeligt Fløj eller Legeringssvampe tæller de ikke med, det eneste der tæller er stål, skrift ruller og Eliksir, måske jeg skal gør som der er forslået, prøve at rette henvendelse til Support, da det forekommer i alle eventyr/ begivenheder.

@Johso6
Her ser du de forskellige typer af varer som du har smidt i en blænder.
Når vi får *opgaver* i en **event / klanevent** så er det udelukkende Standardvarer som kan benyttes og reglen derpå er at en **ny spiller** frem til og med **sæson 11** skal have mulighed for at være med, det samme gælder spillere fra 12 til og med 17 sæson.


Standardvarer . . . . . . . . . .fra 12 sæsonBesjælede varer . . . . . . . . . . . . . . .fra 18 sæsonOpstegne varer
basissvare vare T1, :marble:, :steel:, :plank:. * * * * *T1, *Månesten*,- *Platin*,- *Elver Gummi*.* * * * * * * * T1, Urminiraler, Antændte Metalbarrer, Lærde Spirer
bearbejdet vare T2,:crystal:, :scroll:, :silk:. * * * * * T2, *Obsidian*,- *Mystisk Blæk*,- *Kongelig Fløjl*. * * * T2, ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? eksister ikke
magiske vare T3. . . :elixir:, :magicdust:, :gem:. * * * * * T3, *Fjollesæbe*,- *Legeringssvampe*,- *Kosmisk Bismuth*.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Jeg ønsker det nu står så klart og tydeligt at der ikke er mere tvivl om hvor fejl og misforståelse er hos nogen, det er ikke forkert at misforstå.
Har du yderligere et spørgsmål eller fortvivelse så skriv bare. Jeg vil gøre mit bedste sammen med andre.
.
 

Sputnik

Active Member
Til @Galadan Personligt.

Det vil være positivt at FORUM får en opdatering, så flere ting følger med som spillet opdateres.
Der mangler MANGE ikoner for varer, FORUM er mindst 10 sæson ældre end spillet og kan ikke følge med.
Et så forældet FORUM er ikke værd at skrive på.
Så vidt jeg husker var jeg i FEER (7) da vi fik VP-Velsignelser og de er endnu ikke på, jeg er for enden af Holdånd (18) i dag.
.
 

Johso6

Member
Kære Sputnik, i mine øjne ligger fejlen i at man vælger forskellige navne alt efter hvor man skriver det henne, hvorfor ikke bruge de samme navne alle steder.
Når jeg høster i den pågældende opgave, er det kun stål, marmor og træ der tælles, alt andet tæller ikke.
 

Sputnik

Active Member
Kære Sputnik, i mine øjne ligger fejlen i at man vælger forskellige navne alt efter hvor man skriver det henne, hvorfor ikke bruge de samme navne alle steder.
Når jeg høster i den pågældende opgave, er det kun stål, marmor og træ der tælles, alt andet tæller ikke.


@Johso6
Der er 2 forskellige typer opgaver af dem vi taler om.

A/
producer en god mængde basissvare eller bearbejdet vare eller magiske vare efter eget valg.
------------------------------ .:marble:, - :steel:, - :plank:. --------------:crystal:, - :scroll:, - :silk:, ----------------- :elixir:, - :magicdust:, - :gem:. (eller alle 9 varer de tæller alle)
B/
producer en god mængde basissvare. :marble: :steel: :plank: - (eller alle 3 varer de tæller alle)

Jeg må sige at det der står som skrevet har fungeret som det skal.

Når A-opgaven laves er det nok for at gøre den nemmere for der samler du 3 BOOST-varer og ikke kun 1 BOOST-vare.
Når B-opgaven laves er det nok for at gøre den sværere for der samler du 1 BOOST-varer og ikke hele 3 BOOST-vare.

C/

Jeg vil mene det er grunden til at der er lavet de 2 forskellige måder at samle varer på, da der jo skal findes så mange måder som muligt at laver opgaver på som alle kan lave.


Jeg tror du må kigge på de 2 opgaver næste gang og gennemtjekke hvordan de virker, efter hvad der nu står på denne side.

Jeg kunne også tænke mig at høre hvad andre og @Galadan har af mening om denne side's holdninger og tilføjelser.
.
 

hoejec

Member
Kære Sputnik, i mine øjne ligger fejlen i at man vælger forskellige navne alt efter hvor man skriver det henne, hvorfor ikke bruge de samme navne alle steder.
Når jeg høster i den pågældende opgave, er det kun stål, marmor og træ der tælles, alt andet tæller ikke.

Hvis det du skriver her er rigtigt har du ret i at der er er fejl i opgaven. så skal du snakke med support

Men tidligere skrev du:

[IMG alt="Johso6"]https://dk.forum.elvenar.com/data/avatars/m/0/413.jpg?1610923630[/IMG]
Johso6
Member

Fredag kl. 20:26
Det vil løse meget hvis tingene hedder det samme overalt, det at der er forskellige navne alt efter hvor man læser det, i spillet et navn, i opgaven et andet navn og et tredje navn i Wiki, og til sidst et fjeder navn på forummet.

INNO må tage at få rettede op på det med navne så det er ens hele vejen rundt.

Når jeg høster Elvertræ gummi, Kongeligt Fløj eller Legeringssvampe tæller de ikke med, det eneste der tæller er stål, skrift ruller og Eliksir, måske jeg skal gør som der er forslået, prøve at rette henvendelse til Support, da det forekommer i alle eventyr/ begivenheder.

Og hvis det du her skrev er rigtigt så er der ikke en fejl i opgaven.
 

Darla

Active Member
Undskyld billedet er fra beta ( Engelsk) men vi har magic vinter event der så billedet kommer derfra
På PC kan man ihvertfald holde musen hen over det blå i og læse sig til hvilke vare grupper der tæller.



vare gruppe1 event.jpg
 
Top