• Kære gæst,

    Du skal være medlem af forummet, hvis du ønsker at deltage i diskussionerne eller starte dine egne tråde og emner. REGISTRÈR DIG HER!

Forslag til konkurrencer

DeletedUser

Guest
Jeg har forsøgt at forny konceptet i vores konkurrencer hver gang der er lavet nye, hvilket jeg håber har virket indtil nu. men jeg vil meget gerne høre nye forslag, eller nogle i måske ønsker gentaget.

sandt at sige har jeg brug for input, og håber at få nogle gode idéer fra jer, så jeg kan fortsætte med at lave sjov til os alle :)
 

DeletedUser218

Guest
Er ikke så kreativ, med vil da prøve at komme med noget :)


Gæt et ord/sætning


eksempel


S _ _ _ _ _ _ s _ _ _ e


Så hver dag kan du tilføre et bogstav, til nogle gætter det, og måske de første 5 der gætter rigtig, vinder de blå dimser.


Ordet var Stormens Nåle :)
 

DeletedUser367

Guest
Konkurrencer ala hangman, som HumleBumleBi foreslår, er altid gode - de kan tematiseres i hvilken retning man end har lyst til og fx bestå af linier fra længst glemte vers af julesange eller sætninger relaterende til Elvenar universet, som man selv finder på. Hver gættet bogstav kan give et point og de 5 med flest point vinder. En daglig opdatering er fin. Man kan køre dem over fx en uge, hvor der kommer nyt ord/sætning/begreb hver dag.

Jeg har nogle gange, når jeg har skullet lave store konkurrencer på et andet forum, brugt Jeopardy som forlæg, hvor jeg har lavet en tavle med spørgsmål i 5 kategorier der giver 100-500 point i hver kategori - den første der svarer rigtigt får pointene og vælger næste kategori. Et svar per person per kategori. De 5 der har flest point når tavlen er tom, vinder.
 

DeletedUser

Guest
Jeg har faktisk fået foræret en ide, af en sand elvenarer herinde... men for at lave en konkurrence ud af den, skal jeg bruge 3 dommere... selvsagt kan man ikke deltage i konkurrencen, hvis man er dommer... men jeg håber på frivillige alligevel :) skriv i tråden eller send en PM hvis i har lyst til opgaven (mine evner er ikke til at være dommer denne gang)

EDIT:
så har jeg første dommer
@Bacongris
så har anden dommer meldt sig
@flaykiss
3 dommer
@HaniSkilz

der er ikke brug for flere dommere
 
Senest redigeret af en moderator:

Tordhrano

Active Member
Jeopardy løser problemet med at når først en har svaret (åbenlyst) rigtigt, kan alle andre bare følge trop. En anden ide kunne være en opgave, der tager udgangspunkt i ens egen by f.eks. "Hvor meget kultur skal du bruge lige nu for 125% bonus" eller "Hvor meget øges din produktion med hvis du placerer/opgraderer Bjergrådhus".
 

DeletedUser367

Guest
Når jeg har lavet Jeopardy, har det været den der svarede rigtigt først, der fik pointene og man måtte ikke redigere sine svar. Gjorde man det, blev svaret diskvalificeret.
 
Top