• Kære gæst,

    Du skal være medlem af forummet, hvis du ønsker at deltage i diskussionerne eller starte dine egne tråde og emner. REGISTRÈR DIG HER!

Halloween begivenhed 2017 - Feedback

Galadan

Community Manager
Elvenar Team
Her vil vi gerne høre jeres kommentarer og meninger vedrørende årets Halloweenbegivenhed. Du kan læse nærmere om den her!
 

bambi

Active Member
Hej Galadan,

Allerede her et par dage inde i Halloweenbegivenheden kan jeg fortælle dig, at indtil flere allerede har sagt, at denne begivenhed ikke er en der vil blive gjort det store ud af.

Dels er er der opgave præmierne - alle disse små tidsreduktioner er ikke ligefrem noget at juble for - vil dog sige at Kirkegården er lidt interessant, men alligevel ikke det helt store når man tænker på at Gedeklipper er samme størrelse og giver samme Kultur og denne "bare" var en dags præmie.

En anden ting er opgaverne - der er nogle som giver problemer for dem der er for enden af Forskningstræet og har alt opgraderet eller at man er tidligere i spillet og sidder fast i en gæsterace og ikke er nået til det niveau der kræves endnu - til antallet af møder der skal gennemføres, hvilket for "store" spillere kan kræve at man allerede havde nogle Provinser klar, da man ikke kan nå at udforske nok nye. Håber jeg ikke dermed har sagt for meget om hvad de opgaver helt præcist går ud på og dermed ødelægger det for nogen - kunne bare ikke lige finde Spoiler knap muligheden ;)

Nå, men det var bare lige et indspark til hvorfor der måske ikke er så mange ellers engagerede spillere som deltager i denne begivenhed.

/bambi
 

Eragon

Well-Known Member
Ja for mig at se er antallet af møder der skal gennemføres helt urimeligt.
Jeg kan godt se at det nok er temmelig umuligt, at forske noget, hvis man er ved vejs ende, det havde jeg ikke tænkt op, da jeg lige mangler det sidste kapitel. Men ellers gør jeg altid det at jeg altid har en ting som er klar til at blive forsket, altså, jeg har fylde det med VP og sikret mig at jeg har de fornødne vare der skal bruges, på den måde kan jeg hurtigt klare disse opgaver.

For mig at se så bliver eventet ikke spooilet ved at kende opgaverne, men giver mig kun en god mulighed for at planlægge alle opgaverne, og få bygget det som der skal bruges :)
 

bambi

Active Member
For mig at se så bliver eventet ikke spooilet ved at kende opgaverne, men giver mig kun en god mulighed for at planlægge alle opgaverne, og få bygget det som der skal bruges :)

Jeg synes også selv at det er en fordel at kende til opgaverne, så man kan planlægge frem i tiden og vil også sige, at hvis man skal nå dem alle sammen er det også i hvert fald ved nogle af begivenhederne påkrævet ...

Men grunden til at jeg ikke her på forummet vil afsløre hvad opgaverne går ud på er for ikke at ødelægge det for andre, hvis de nu ikke skulle have lyst til at vide, hvad for nogle opgaver der ligger forude og gerne vil tage det som det kommer i stedet.

/bambi
 

Skolehaven

Well-Known Member
Tjae jeg vil sige at hvis kravet til møderne der skla løses er så høje ja så skyder jeg også en hvid pind efter præmierne af flere årsager:
1. jeg ligger ikke inde med udforskede provinser der ikke er erobret da jeg skal bruge dem tila t få den sidste udvidelse (og vp'ene)
2. Det tager ca 3 døgn at forske bare en provins.
3. Det er snart jul og jeg har et vildt gæt på der nok kommer et nyt event der og jeg har allerede stort set ingen kulturbygninger, som ikke stammer fra begivenheder.

Jeg har svært ved som gammel rotte i spillet at se de store gevinster for mig ved at gennemføre dette uendelige væk af begivenheder....
 

DeletedUser424

Guest
Jeg kan helt klart tilslutte mig ovenstående kommentarer: Det er ikke noget at skrive hjem om.
I den forbindelse har jeg et spørgsmå, nok mest rettet til udviklerne.

Jf. indsatte herunder er jeg endnu ikke halvvejs i missionerne og jeg er rimelig vedholdende med at sørge for ikke at få al for megen "spildtid" i mine produktioner. Og som nævnt herover koster det både tid og ressourcer at forske en provins - og score relikvier...
Spørgsmål: Skal man gøre sig nogen forhåbninger overhovedet om at kunne gennemføre alle 32 halloween-missioner inden for den tidsfrist der er afsat uden at skulle købe/bruge diamanter? De 19 reklivier tager tid og jeg forventer måske ikke at de senere missioner bliver nemmere...!

Hvis nej - er i nogle banditter som åbenbart er provisions-aflønnet...:(

upload_2017-11-1_19-10-58.png

upload_2017-11-1_19-9-43.png
 

Skolehaven

Well-Known Member
Hvis man gerne vil kunne gennemføre begivenheder som dette er det en god ide at have nogle provinser i baghånden om man først gennemfører til næste begivenhed. Det sætter en lidt tilbage, men egentlig ikke ret meget og man må jo gøre op med sig selv om de begivenheder er så vigtige.
Som sådan skaffer jeg mig dig relikvierne fra turneringen, og ikke fra at erobre provinser ;)
 

Johso6

Member
Præmierne i Halloween begivenheden er for små, når man tænker på hvor meget der tid og arbejde der skal lægges i det.
Jeg har valgt ikke at gennemføre begivenheden, for at få 1 VP som præmie for at skaffe 19 relikvier er simpelthen til grin.
 

Tordhrano

Active Member
Jeg er lige startet på Dværge, og jeg har ikke de store problemer - mangler p.t. 5 relikvier for at løse sidste opgave med 4 dage tilbage. Det kan være at det på nogle punkter er lettere i de indledende kapitler hvor man som regel har masser af provinser og præmier i turneringen er relativt meget værd.
 

DeletedUser424

Guest
Jeg har fra start valgt at satse på "købmandsskab" og nedprioritere min hær (kasserne, arsenaler m.v.). Så når vi kommer til 3-4 runde bliver det for dyrt at deltage deltage i turneringerne - synes jeg.
Nu har ham Halloween-banditten lige meldt ud, at jeg skal lave 300 rekrutter for at komme videre. Det kan jeg slet ikke nå, når jeg nu har nedprioriteret min hær. Så jeg må se bort fra både Hjemsøgt Kirkegård og Ondskabens Vindmølle.
Det kunne være rart at vide lidt om de opgaver en event stiller en på forkant, inden man bruger energi på den.
Ja - delpræmierne får jeg da, men de tidsbonusser på 5 hhv. 15 min. kan jeg godt undvære - de er ikke besværet værd.
Og så kan jeg jo sove 5-15 min. længere :p
upload_2017-11-4_14-22-11.png
 

Skolehaven

Well-Known Member
Diverse fansider har faktisk de oplysninger du søger hvis du meget gerne vil vide den slags på forhånd ;) Fx på denne side :)
 
Top