• Kære gæst,

    Du skal være medlem af forummet, hvis du ønsker at deltage i diskussionerne eller starte dine egne tråde og emner. REGISTRÈR DIG HER!

Hjæpe-bruger

DeletedUser218

Guest
Spøgsmål til inno her :) har siddet og tænkt lid på hvordan inno håndtere, dem der snyder? får de bare bage en advarsel?, kan forstår det er stegt forbud at bruge hjælpe bruger, men har aldrig set en konsekvent af spiller, der har gjord det. Så jeg tænker der fri spil for at snyde så meget man vil, så længe inno får deres penge hjem i det vilde vesten. Det er bare ikke sjovt for alle :)

Hvad inno skriver: (Men selv den der hjælper inno er ligegald med denne regl :) )
§7 Hjælpe-brugere
Det er forbudt at oprette en såkaldt ‘hjælpe-bruger’. Dette defineres som ressourcer, videnspoint osv., som bliver overført fra en bruger til den næste, også selvom brugerne ikke ejes af den samme person. Det er forbudt at udføre alle former for handler (varer, ting, videnspoint osv.) som involverer flere spil-verdener.
Vær opmærksom på, at det også er strengt forbudt at udnytte muligheden for at invitere andre til spillet, ved at invitere dig selv eller personer, som deler en internetforbindelse med dig.
 

DeletedUser218

Guest
Og jeg staver som en brækket arm, så der skulle have stået Hjælpe-bruger :)
 

Tordhrano

Active Member
Ja, man kan godt blive lidt mistænkelig med naboer, der dagligt giver nabohjælp uden at byen i øvrigt udvikler sig.
 

DeletedUser

Guest
Hvis der bliver anmeldt mistanke om hjælpebrugere, bliver det undersøgt... bla på ip, kodesammenligning, og med login cookie i browser, samt dybere systemer, for at konstatere om der er tale om samme person, eller blot en tilfældighed.

Hvad der præcis sker i de tilfælde hvor der konstateres at det ER samme person som bruger hjælpere som boost ved jeg ikke, dette sorterer under supporten, men jeg sender gerne en forespørgsel videre.
 

DeletedUser218

Guest
Hehe du sletter mine beskeder :) det er sjovt, kunne få lov til at skrive beskeder for et stykke tid siden :)
 

DeletedUser

Guest
den blev slettet efter reglerne for forum

12. Bryder af reglerne i spillet
For at rapportere en bruger, som bryder med reglerne i spillet, vær venlig at bruge support systemet. Udarbejd ikke brokke tråde i dette forum.

for at rapportere specifike brugere må jeg henvise til supporten, og ikke forum :)
 

DeletedUser218

Guest
AHH okay så skal lave alt det photoshop på billederne, så du må vente til imorgen :) nu når du bare sletter det jeg uploader :)
 

DeletedUser367

Guest
Jeg har ofte tænkt over, hvordan man skelner.
Hvis vi nu antager jeg har 3 konti - jeg spiller dem alle sammen og de går allesammen fremad i kapitlerne. Jeg udveksler dog VP mellem dem i vidundere.
Vil de blive betragtet som hjælpebrugere? Eller er det ok, så længe jeg spiller dem alle 3? Eller er definitionen på en hjælpebruger en konto der eksisterer, men står stille?
 

Galadan

Community Manager
Elvenar Team
Jeg har ofte tænkt over, hvordan man skelner.
Hvis vi nu antager jeg har 3 konti - jeg spiller dem alle sammen og de går allesammen fremad i kapitlerne. Jeg udveksler dog VP mellem dem i vidundere.
Vil de blive betragtet som hjælpebrugere? Eller er det ok, så længe jeg spiller dem alle 3? Eller er definitionen på en hjælpebruger en konto der eksisterer, men står stille?

Tak for spørgsmålet. Af naturlige årsager så afslører vi ikke præcis hvad vi går ind og vurderer på i disse sager - Men dit første eksempel på brugere der bevæger sig frem igennem kapitlerne, men har en udveksling af VP er helt ok.

Èn af definitionerne på en hjælpebruger kan være en konto der står helt stille og kun sender VP i retning af en anden konto - men det er ikke den eneste.
 

Galadan

Community Manager
Elvenar Team
Spøgsmål til inno her :) har siddet og tænkt lid på hvordan inno håndtere, dem der snyder? får de bare bage en advarsel?, kan forstår det er stegt forbud at bruge hjælpe bruger, men har aldrig set en konsekvent af spiller, der har gjord det. Så jeg tænker der fri spil for at snyde så meget man vil, så længe inno får deres penge hjem i det vilde vesten. Det er bare ikke sjovt for alle :)

Hvad inno skriver: (Men selv den der hjælper inno er ligegald med denne regl :) )
§7 Hjælpe-brugere
Det er forbudt at oprette en såkaldt ‘hjælpe-bruger’. Dette defineres som ressourcer, videnspoint osv., som bliver overført fra en bruger til den næste, også selvom brugerne ikke ejes af den samme person. Det er forbudt at udføre alle former for handler (varer, ting, videnspoint osv.) som involverer flere spil-verdener.
Vær opmærksom på, at det også er strengt forbudt at udnytte muligheden for at invitere andre til spillet, ved at invitere dig selv eller personer, som deler en internetforbindelse med dig.

Hej HBB.

Først og fremmest, så tjener InnoGames ikke mange penge ved at de faste spillere ikke synes at spillet er sjovt, så det er selvfølgelig ikke i vores interesse. Jeg kan ikke gå ind i enkeltsager her, men hvis du har beviser er du meget velkommen til at sende dem til support, hvor sagen vil blive behandlet. Af hensyn til privatlivets fred, bliver anklager mod enkeltspillere her i det offentlige forum slettet.
 

DeletedUser372

Guest
Tak for spørgsmålet. Af naturlige årsager så afslører vi ikke præcis hvad vi går ind og vurderer på i disse sager - Men dit første eksempel på brugere der bevæger sig frem igennem kapitlerne, men har en udveksling af VP er helt ok.

Èn af definitionerne på en hjælpebruger kan være en konto der står helt stille og kun sender VP i retning af en anden konto - men det er ikke den eneste.

Hvad så hvis denne bruger har bevæget sig frem til lad os sige, Kapitel 6, dværg, eller 7 feerne, og man er kørt lidt død i de 2 kontier men dagligt logger ind for at udveksle dine "ubrugte" videns points eller lige hopper på og sætter sine fabrikker osv i gang og bytter tværs af forsyninger mellem sine forskellige kontier?
er dette så stadig iorden selvom man HAR kørt i alle sine profiler men de bare er lidt på standby eller sådan?.

Jeg mener du tænker på en hjælpe bruger som man opretter LIGENU, og sidder i kapitel 1-2 og bare logger på for at sende videnspoiints til sine andre uden at have brugt tid på den "nye" konti ? eller hvordan skal man helt konkret forstå det?
 

DeletedUser218

Guest
Den spillet jeg brokket mig over, var en der havet 3 spiller der stod stille i kapitel 5, og kun lige har et par vidunder bygninger på level 2 og spillet med gennemsnit på 1600 turnering point på alle 3 spiller i over et år, det kunne man jo nemt se på elvenstats, og vp'erne blev overført fra et helt andet broderskab til kun en spiller, i et andet broderskab :)
Så ja det ville være rart med nok klare regler, og der måske mange der har 2 spiller, og hvis man er gået død med den ene spiller, syntes jeg ikke det ville være fair, at man over flytter 20 vp om dagen, fra den ene spiller til den anden, det er jo 7300 vp om året, i dette langtids spil, men forstå også hvis man lige står og mangler 5 vp til et vidunder, at man lige bruger den anden profil, som jeg ikke tror nogle få ondt i numsen af, men hvor går grænsen?
 

DeletedUser367

Guest
@Tordhrano, mon ikke det er for at undgå omgåelser, som jo kan være ganske let, hvis man ved præcist hvad der kigges efter :)

Jeg er nok af en anden skole, for jeg synes i bund og grund ikke at konti ejet af samme spiller skulle kunne interagere med hinanden på områder som handel og udveksling af VP. Jeg så gerne en IP spærre så det ikke var muligt overhovedet. Men ved godt, at det nok ikke kommer til at ske og at ville være rygende upopulært, hvis det gjorde. Det ville bare være lettere for alle at administrere :p
 

Eragon

Well-Known Member
Jeg er helt enig i at det vil være rart at kende de klare regler for hvad der er ok og hvad der ikke er ok.

Personligt så kan folk for min skyld snyde det de vil, da dette spil ikke er et angrebs spil, så de får ingen fordel i forhold til at angribe andre spiller, ja de får nogle rangliste point og nogle lidt hurtig voksende vidundere, men det ødelægger ikke spillet for mig.

Men klare regler vil helt klart være at fortrække :)
 

DeletedUser218

Guest
@Tordhrano, mon ikke det er for at undgå omgåelser, som jo kan være ganske let, hvis man ved præcist hvad der kigges efter :)

Jeg er nok af en anden skole, for jeg synes i bund og grund ikke at konti ejet af samme spiller skulle kunne interagere med hinanden på områder som handel og udveksling af VP. Jeg så gerne en IP spærre så det ikke var muligt overhovedet. Men ved godt, at det nok ikke kommer til at ske og at ville være rygende upopulært, hvis det gjorde. Det ville bare være lettere for alle at administrere :p

God mulighed, men har selv spillet med min kæreste, som er stoppet snøft :( og det ville jo give lidt problemer med med vp bytteri når man bor under sammen ip
 

DeletedUser218

Guest
Jeg er helt enig i at det vil være rart at kende de klare regler for hvad der er ok og hvad der ikke er ok.

Personligt så kan folk for min skyld snyde det de vil, da dette spil ikke er et angrebs spil, så de får ingen fordel i forhold til at angribe andre spiller, ja de får nogle rangliste point og nogle lidt hurtig voksende vidundere, men det ødelægger ikke spillet for mig.

Men klare regler vil helt klart være at fortrække :)

Det ødelægger det jo for dem, der kan godt kan lidt lide at konkurrerer i turneringen, og så kommer der en med super power fra vindunder bygninger, som man har snydt med :)
 

DeletedUser

Guest
Jeg har fuldt forståelse for man gerne vil vide alt hvad der indgår i en vurdering... hvad bliver brugt til præcis at klasificere en hjælpebruger

men hvis det bliver forklaret til detaljen, så kan man også læse hvad man som minimum skal gøre for ikke at falde under denne katagori... og netop derfor kan det ikke forklares ned i mindste detalje.

for at gentage tidligere sagte beskeder, bør en mistanke sendes til support, og de vurderer efter de nuværende gældende regler

jeg håber på der er en hvis forståelse for diskretionen på dette emne :)
 

DeletedUser218

Guest
Jeg har fuldt forståelse for man gerne vil vide alt hvad der indgår i en vurdering... hvad bliver brugt til præcis at klasificere en hjælpebruger

men hvis det bliver forklaret til detaljen, så kan man også læse hvad man som minimum skal gøre for ikke at falde under denne katagori... og netop derfor kan det ikke forklares ned i mindste detalje.

for at gentage tidligere sagte beskeder, bør en mistanke sendes til support, og de vurderer efter de nuværende gældende regler

jeg håber på der er en hvis forståelse for diskretionen på dette emne :)
Heheh det er jo kun et spil, men vi skal jo have alle regler på plads, så hvordan er regler med hvis en x kæreste forsætter med at give en vp, det skal vi have styr på. Ligesom på facebook, har folk lavet et profil til deres hund. Så er jeg gået all in, og lavet en profil til min hund, hvor mange vp må den give om dagen? for den ser ikke frem til at komme frem til amuni
 
Top