• Kære gæst,

    Du skal være medlem af forummet, hvis du ønsker at deltage i diskussionerne eller starte dine egne tråde og emner. REGISTRÈR DIG HER!

Hjæpe-bruger

På BETA skrev CM den 12 Mar 2018:

In Elvenar it is allowed to create multiple accounts and interact with them, as long as you do play these accounts in a normal way and not only to push goods or items to your main account.

Det er vel det næmeste vi kan komme.
Vurdering af omfanget af 'interact with them' og betydningen af 'in a normal way', kommer an på en konkret vurdering i det enkelte tilfælde.
Det må vi overlade til INNO.

Strengt taget ved vi ikke, om nogle der tidligere har anvendt pusheraccounts er stoppet med det, efter at have modtaget en advarsel af INNO.
 

DeletedUser

Guest
dette er ikke Dansk....

regel nummer 1 for forum:
Skriv kun på dansk, tak!
Sproget på dette forum er dansk. Indlæg skrevet i andre sprog vil blive fjernet.

In Elvenar it is allowed to create multiple accounts and interact with them, as long as you do play these accounts in a normal way and not only to push goods or items to your main account.

da det omtalte citat er fra et engelsk forum, og fra en CM, vil jeg dog under mine friheder som moderator tillade det, da det giver en belysning af samme spørgsmål fra andre servere
 

Tordhrano

Active Member
Community Manager - Beta Forum sagde:
I Elvenar er det tilladt at oprette flere konti og lade dem have kontakt med hinanden, så længe disse konti spilles på en normal måde og ikke kun for at sende varer eller ting til din hovedkonto. [Min oversættelse, T]
 

Skolehaven

Well-Known Member
Jeg har nydt at se denne diskussion udfolde sig og på sin vis er jeg glad for at der er mange andre der føler som jeg. Uanset dette kiggede jeg lige top 20 igennem, af dem har jeg haft anmeldt 3, 2 af dem er jeg 100% har snydt, da jeg brugte den ekstra tid det tog for at finde deres hjælpe brugere og den sidste, ja med de samme stats og værende i samme klan som den ene af de 2 andre, ja så tvivler jeg stærkt på at vedkommende har købt 100k+ vp.

Oveni det fandt jeg 2 ekstra som er værd at kigge på... Hvis det også viser sig at være nogle der bruger hjælpebrugere til at fremme deres hovedkonto... ja så ligger vi helt oppe på 30% af top 20 der ligger hvor de gør uden at have fulgt reglerne. For mig at se er det sku sørgeligt. Altså jeg mener bare... Kan det virkeligt være rigtigt at jeg skal indrømme at reglerne ikke er de 0'er og 1 taller værd de er skrevet med? Og bare fede min egen konto op med 100k+ vp så jeg kan komme op og være med hos de andre brugere?

Uanset skal jeg jo ikke kunne sige om de har fået en advarsel fra support, eller så mange svinere fra andre spillere at de er stoppet med det igen... Eller det virker i hvert fald til at være det der er sket for den/de der gjorde jeg tog en pause for 1 år siden... Effekten er virkelig til at se hvis det var en advarsel fra support... Da jeg meldte lignende tilfælde for... ca 2 måneder siden, var det 3 spillere fra samme klan... Om noget så virker det bare til at være blevet sat i system... Ærlig talt så gør det mig sku trist...

Nå, men det var så mit sure opstød :p Hav en god efter pinse :)
 

Tordhrano

Active Member
Jeg synes det er lidt ringe at Inno ikke tager sig sammen og bruger et par timer på at skrive et script, der pløjer transaktioner igennem, summerer og finder dem, hvor der er ubalance. Det skal bare gøres en gang og kan så bruges på samtlige verdener.
 

DeletedUser218

Guest
Har prøvet at tænkte på et anti snyde system.
Hvad nu hvis alle spiller få en max grænse for at kunne dele VP ud til andre spiller, eks. 100 VP, så når man har delt 100 VP ud kan man ikke give flere, MED mindre man også få 100 VP fra en anden spiller, så vil man altid være i balance med ens VP, og tænker det måske skulle resettes en gang om måneden, for tænker det er vel okay at give en lille VP gave engang imellem, og ting kan gå galt.
Men det gør så at dem der bruger hjælpe bruger, kun kan give 100 VP en gang om måneden, hvis de altså ikke giver deres hjælpe bruger VP tilbage (Men det gør de jo ikke) Og så tror jeg hurtigt de mister lysten, med at spiller på så mange hjælpe bruger, når de kun kan give 100 VP om måneden per spiller :)
 

Skolehaven

Well-Known Member
Den jeg har fundet der havde flest hjælpebrugere havde ca 25 hjælpebrugere... det vil med det nævnte forslag give dem 2500 vp om måneden ekstra eller 30.000 om året... det er også en betragtelig fordel for at logge på de konti i ny og næ... Problemet opstår jo blot i at vi almindelige spillere også bliver låst hvis noget sådant indføres og det vil for nogen kunne mærkes.
 

Tordhrano

Active Member
Det kriterie @HumleBumleBi foreslår kan være en trigger, der udløser en advarsel (til giver og modtager) første gang og ...passende... sanktioner ved gentagelse. Jeg ved ikke hvornår det er rimeligt med en akkumuleret balance på flere hundrede VP så måske skal balancen ikke resettes månedligt. Passende forklaring (og snarlig udligning) kan vel accepteres af Support holdet.
@Skolehaven kan du uddybe hvordan almindelige spillere bliver ramt?
 

DeletedUser367

Guest
Jeg mener godt at man kan få sine vidundere op uden 'gaver' fra mindre spillere - også som seriøs spiller!
En lås, der gør at man ikke kan donere VP, hvis man har et udestående på 100 VP i forhold til andre spillere, er en fin løsning.
En endnu bedre løsning ville være, hvis man kun måtte have en konto - eventuelt en af hver race koblet på samme email adresse og at derudover skulle være nogle forholdsregler ved IP (og andre) sammenfald.
 

Skolehaven

Well-Known Member
Det kriterie @HumleBumleBi foreslår kan være en trigger, der udløser en advarsel (til giver og modtager) første gang og ...passende... sanktioner ved gentagelse. Jeg ved ikke hvornår det er rimeligt med en akkumuleret balance på flere hundrede VP så måske skal balancen ikke resettes månedligt. Passende forklaring (og snarlig udligning) kan vel accepteres af Support holdet.
@Skolehaven kan du uddybe hvordan almindelige spillere bliver ramt?

Naturligvis vil jeg det. Dem der vil blive hårdest ramt er nyere spillere, som ironisk nok ikke er ret meget længere end mange hjælpe brugere er. Hvis jeg fx gerne vil have gylden afgrund og lige har opfundet teknologien til at få den, så kan jeg næppe fylde hele runecirklen ud. Jeg kan derfor indtil jeg får det gjort og sat den op, støtte en anden spiller der allerede har den indtil min runecirkel bliver fyldt ud og han så "endelig" kan begynde at betale tilbage. Umiddelbart vil det kræve en del mere end 100 vp at nå i mål med projektet, og ellers vil man være tvunget til at fremskaffe det af andre veje.

Jeg skal selvfølgelig ikke foregribe hvordan andre broderskaber holder vp bytteordninger, men et mindre broderskab, hvor ingen er nået til slutningen kan sagtens aftale at man på skift giver 10 vp til den enkelte, og når det så er ens tur får man 240 vp på en gang og får et dejligt boost på selve dagen der kan mærkes... ja man kan derved hurtigt også i denne situation komme i restance med vp.

Indrømmet at ja der er ikke ret mange der vil blive ramt af det... i hvert fald ikke af dem jeg kender, men jeg har så heller ikke fingeren på pulsen med de mindre broderskaber.
 

DeletedUser84

Guest
Tror den bedste løsning ville være at man maks må have 1 eller 2 brugere pr. mail. Kan jeg jo godt se at nogen måske gerne vil forsøge at spille både menneske og elver. Jeg har da på et tidspunkt haft lavet en elever for at forsøge på det. Ud over jeg droppede det hurtigt igen og ved ikke om brugeren findes mere. Men der havde jeg da så meget moral at jeg pr. princip ikke ville have at min anden bruger hjalp mig på nogen måder.
Men ved ikke om dem der har flere brugere har dem på flere eller samme mail? Kan man virkelig oprette flere brugere på samme mail adresse? Omvendt så virker det jo også voldsomt at have 25 mailadresser, hvis man har 25 brugere.
 

Eragon

Well-Known Member
Jeg er enig med flaykiss at der burde være et klart max for hvor mange brugere man måtte have. men hvis det fx er 2, så skal det stadig være muligt at to spiller under samme tag (kærester/ægtepar) kan have 2 profiler hver og stadig spille i samme broderskab, for det sjove er jo når man kan spille sammen :)

Jeg ved så er muligheden lukket lidt op, for en spiller kan bare sige at han og konen + deres 3 børn spiller sammen det giver så mulighed for at have 10 profiler..... men hvordan man helt kommer snyd til livs er svært at sige..
 

DeletedUser84

Guest
Men har de fleste par ikke hver deres mail-adresse? Eller er det bare fordi jeg er af den yngre generation?
 

Eragon

Well-Known Member
Jo og sikkert også mere end en mail-adresse, men jeg tror at Innogames kikker på IP adressen, da alle kan lave et have af Hotmail adresser...
 

DeletedUser218

Guest
Jeps, har opgivet at holde styr på hvor mail adresser jeg har, og det med ip vil heller ikke virke da mange har dynamiske ip, og så mange måde at skifte ip på, genstarte modem, skifte til mobilmast, have VPN osv...
 

DeletedUser218

Guest
Faktisk behøver man ikke en email for at lave en profil, man kan bare skrive en fiktiv mail, og man er i gang med spillet. For man skal ikke bekræfte den, men få vist 100 diamanter hvis man gør :)
 

DeletedUser367

Guest
Dem der vil snyde, vil altid finde en vej ;)
Betyder det så, at vi skal opgive at finde dem og fjerne dem? Dertil kan svaret kun være et stort rungende nej!
Men der kan tages nogle simple forholdsregler som at man skal validere sin email, IP blokering fx i form af en linkning af konti der gør at folk på samme IP ikke kan udveksle VP og varer, blokering af fake email domæner. Intet af dette er idiotsikret, jeg ved det - for som sagt, der er altid en vej. Det gælder om at fylde vejen med så mange bump som muligt.
 

DeletedUser218

Guest
Nej det skal da stoppes, men tror bare ikke det er løsning med IP blokering, for så ødelægger det, for dem der har 2 profiler, og måske kæreste/kone/barn og der har 2 profiler, som ikke ville kunne bytte vare/vp fair med hinanden.

Men ja det ville da være en start med bekræftelse af ens email :)
 

DeletedUser218

Guest
Og jeg tror den bedste løsning er som Tordhrano også kom ind på, er at der bliver lavet et script eller hvad det nu hedder, der holder øje med hvor mange vp der bliver delt ud, og hvor mange vp der kommer tilbage, for hver enkle spille.

Og så noget med hver uge, får support en top 20 liste med hvem der har mest ubalance i deres ind/udgående vp og hvem der er givet til. Så kan support jo holde øje med, om der er nogle der snyder, og måske første gang give dem en advarelse, og bortvisning hvis det forsætter.
 
Top