• Kære gæst,

    Du skal være medlem af forummet, hvis du ønsker at deltage i diskussionerne eller starte dine egne tråde og emner. REGISTRÈR DIG HER!

Inaktive naboer

DeletedUser561

Guest
Flere i mit broderskab oplever at have mange inaktive naboer, det er ikke bare noget vi antager de er - vi ved de er det.

Det er rigtig træls da man på ingen måde kan få nabohjælp fra inaktive naboer og er man selv en meget aktiv spiller der giver nabohjælp næsten dagligt bliver det noget af et irritations moment med tiden.

Vi kunne godt tænke os at der blev lavet en kodning i spillet der sorterer de inaktive spiller fra og smider dem ud i udkanten af kortet og de aktive spillere ind på midten af kortet. På den måde vil os der er aktive kunne gavne hinanden på bedste vis og dem der er inaktive vil ikke længere være et irritations moment.

Vi har en spiller der ligger lige i udkanten af kortet og derfor kun har halvdelen af de naboer han burde have - resten er totalt tomme byer. Hvorfor skal en aktiv spiller spidses af med så ringe vilkår mens en inaktiv kan ligge perfekt og ikke bruge det til en hylende fis.
Bliver en inaktiv spiller så aktiv igen så skal kodningen jo fører dem tilbage ind til resten så de også får gavn af gensidig nabohjælp.

Man kunne fx vælge et specifik antal dage fx 7, har en spiller ikke være online på noget tidspunkt i de 7 dage så betragtes denne spiller som inaktiv og bliver flyttet ud i udkanten. Hvis spilleren så efter de næste 7 dage viser sig at være aktiv igen så bliver spilleren flytte tilbage blandt de aktive spillere.

Jeg har tjekket alle mine naboer for inaktivitet og ca 70% af dem er helt inaktive, det er altså temmelig mange uudnyttede gange nabohjælp hver dag, så jeg håber at i vil kigger nærmere på en løsning på dette.
 

DeletedUser

Guest
hej miralis

jeg syntes forslaget er glimrende, og vi har haft mange lignende :) hertil skal siges at der er en del udfordringer med bare at ændre på spilleres lokation, som du måske er bekendt med er gdpr lovgivningen ændret i 2018. ydermere skal der tages hensyn til om folk kan lande på en plads med samme boosts...

samtidig har nogle brugt diamanter på at vokse, og derved "købt" sig en "undskyld mit french" længere levetid... og ligeledes forsvinder nogle i flere uger på ferie...

jeg ved der arbejdes på dette, men der er tale om en langsom process

et eksempel fra min egen by... jeg har haft en nabo ved siden af mig, som jeg seriøst troede var død... 2 år og ingen nabohjælp... nu da der var en opgave med nabohjælp i valentine event, så FIK jeg faktisk nabohjælp :)

dette betyder også, at hvad du måske tror er fraværende spillere, bare spiller anderledes
 

Eragon

Well-Known Member
Jeg synes bestem om dit forslag, at inaktive byer skal flyttes til udkants-elvenar.

7 dage er måske lige hurtigt nok, folk skal have lov til at tage på ferie :cool:
Jeg vil synes at 1 måned uden aktivitet i byen skulle udløse en billet til en fjerner del af kortet, og hvis man så ikke har vist nogen aktivitet efter yderligere 3 måneder så skal byen slettes (6 måneder for spiller der har købt diamanter)
Jeg må indrømme at jeg ikke er bekendt med gdpr lovgivningen, men det er vel altid muligt at flytte en by ud, for der er jo alle pladser tomme, for det er selvfølgelig klart at de skal ligge på en plads magen til den de ligger på nu, af hensyn til deres boost, efter hånden som forladte byer bliver flyttet, så begynder der jo at blive plads til aktive byer, heller tomme felter et stykke tid end forladte byer i meeeeeeget lang tid.

Det må være muligt at flytte forladte byer ud, for kortet er jo bygget meget systematisk op (det er jo tysk :D)

Det at flytte alle de inaktive byer, vil give os aktive spiller langt større mulighed for at kunne handle med vores vare, og give nye spiller mulighed for at få en reelt chance for at komme i gang med spillet :)

Hvis ikke inaktive byer bliver fjernet, så skulle det være mulighed for at vi kunne indtage byen og byg den op og samtidig give mere live til kortet, Jeg har næsten opdaget 500 byer, og her af er ca 5% aktive :( jeg ville elske at få nogle friske naboer store som små.

Skulle en spiller vende tilbage til sin by efter lang pause, så skal der selvfølgelig være mulighed for at han/hun kan blive flyttet ind på kortet igen, når der bliver en ledig plads.

Jeg håber meget at de kære tysker, snart finder en god løsning, så vi aktive spiller kan komme tættere sammen, og få glæde af hinandens selvskab ;)
 

Metwo

New Member
Jeg, som er en af dem der høster på rigtig mange tomme pladser hver dag - OG som i øvrigt må se på mange ikke-aktive spillere i min nærhed, kan jeg kun bifalde et initiativ til at få ændret på algoritmen for inaktive spillere - MEN - ok, det har jeg skrevet så meget om tidligere.
 

DeletedUser372

Guest
Nej.. og nej!... fordi.. så vil alle de inaktive spillere blive flyttet ud i et hjørne hvor alle inaktive er samlet, dvs når så den ene eller anden inaktive spiller så vender tilbage så er man ude i ødemarken med måske 1000 andre spillere som slet ikk logger på som så betyder personen bliver straffet bare fordi de ikke lige sidder på hver dag og yder en nabohjælp til netop lige dig skal det da ikke slås så hårdt tilbage at personen i sidste ende SLET ingen ting får ud af sin position.. lev nu bare med den inaktive del af befolkningen herinde, de kommer trods tilbage engang evt, dog vil jeg sige at hvis der er gået 6 måneder hvor vedkommende ikke har logget på bør man få en mail/varsel om flytning på kortet inden for 14 dages varsel hvor vedkommende så har mulighed for selv at tage stilling til om de vil eller ej!...
alt andet er bare for undskyld, barnligt. åååh nej 3 del af mit nabolag yder ikke nabohjælp åh neeej :-'( !!!
jeg er aktiv men jeg yder kun nabohjælp til mit broderskab alligevel, og høster alle de tomme pladser fordi det jo bare er hurtig klik og så videre, gider ikke sidde og klikke på 50 byer hver dag, forget it.. det gjorde man som ny spiller det gider jeg godt nok ikke..
skal jeg så straffes fordi at netop "du" mener man er inaktiv bare fordi man ikke gider bruge tid på at trykke på dine kultur bygninger hverdag? ..
pas nu bare jeres eget spil istedetfor at have så skide travlt med andres.. er det ikk sådan man siger? fej for din egen dør før du fejer andres?.... hmmm
 

Eragon

Well-Known Member
Der er ikke tale om at en spiller er inaktiv bare fordi denne spiller ikke yder nabohjælp.
Vi kan ikke se hvor aktiv en spiller er, men jeg er helt sikker på at Innogames kan se "bag om" hvor ofte vi er logget ind.

Det er en fin ide med at der bliver sendt en advaresel ud på den tilmeldte E-mail, om at byen bliver flyttet hvis spilleren ikke logger på.
Men hvem skal Innogames til gode se..? de spiller der logger på næsten dagligt eller dem som måske logger på igen om 5-6 måneder....?

Jeg mener bestemt at det vil være til gavn for spillet at flytte inaktive spiller ud på kortet, og samle aktive spiller, det vil sikkert give nogle små huller rundt omkring, og det vil så give plads til at små nye spiller kan få en fair chance for at komme i gang, for jeg er sikker på at der er mange udover mg der gerne hjælper en lille ny i gang :)
 

DeletedUser372

Guest
Der er ikke tale om at en spiller er inaktiv bare fordi denne spiller ikke yder nabohjælp.
Vi kan ikke se hvor aktiv en spiller er, men jeg er helt sikker på at Innogames kan se "bag om" hvor ofte vi er logget ind.

Det er en fin ide med at der bliver sendt en advaresel ud på den tilmeldte E-mail, om at byen bliver flyttet hvis spilleren ikke logger på.
Men hvem skal Innogames til gode se..? de spiller der logger på næsten dagligt eller dem som måske logger på igen om 5-6 måneder....?

Jeg mener bestemt at det vil være til gavn for spillet at flytte inaktive spiller ud på kortet, og samle aktive spiller, det vil sikkert give nogle små huller rundt omkring, og det vil så give plads til at små nye spiller kan få en fair chance for at komme i gang, for jeg er sikker på at der er mange udover mg der gerne hjælper en lille ny i gang :)

tja tjo både og, men som jeg siger, jeg giver nabohjælp til broderskab kun og klikker tomme byer da det går hurtigere og giver samme mængde mønt nu end før, jeg logger på for at tømme og sætte igang og give broderskabet nabohjælp og handler, og så logger jeg af igen, jeg sidder ikke på timevis længere, men fordi jeg er on and off spiller betyder jo ikke at fordi jeg ikke lige giver nabohjælpen til dem ved siden af mig eller omkring at så skal jeg placeres hos dem som gør det samme, men jeg forstår godt at nye spillere gerne vil komme godt og ordenligt ind men man kan jo heller ikke forlange at folk skal sidde hele deres fritid og tilfredsstille alle andre før en selv jo, så jeg er sådan lidt imod at man flytter folk væk, det kan jo godt være jeg ikke selv yder nabohjælp til folk, men at mine naboer yder til mig er jo en dejlig ting, ikke et krav, men jeg ved de nu gør alligevel så det er fint nok, i ny og næ jo så klikker jeg da også "tak for hjælpen" men ellers er det bare hva man lige har lyst til du ved..
mht de reele inaktive spillere som måske har forladt spillet helt som ikke gider mere og ikke har tænkt sig at komme tilbage, burde man måske have en knap i spillet hvor man kan slette sin profil eller selv gå ind og vælge "inaktiv" og giver en form for "samtykke" til at man bliver flyttet ud i ødemarken..
det kan vi måske godt blive enige om at kunne være en fin løsning..
 

Eragon

Well-Known Member
Der skal ikke være noget krav om hvor meget man er online og hvad man yder af nabohjælp og handel for at være aktiv, men hvis man ikke er online i 2-3 måneder, altså slet ikke har været inde i egen by, så er man i mine øjne inaktiv, og er til mere gene end gavn for spillet.

hvorvidt du vælger at give nabohjælp til alle dine naboer er helt klart op til dig selv, selv vælger jeg at give mine de af mine naboer nabohjælp, som også giver til mig (for at skaffe lidt ekstra forsyninger) alle de andre byer ligger bare og fylder op, en gang i mellem tager jeg hele turen rundt, men det er kun noget der sker, hvis jeg mangler mønter, og det gør jeg sjældent.

Så det som forslaget går ud på er at flytte de byer, hvor der INTET er sket i flere måneder, hvor der ikke har været nogen der har logget ind..

Jeg kunne have lyst til at forslå, at hvis en by er forladt (efter fx 6 måneder uden login) så skulle man kunne indtage byen, og selv udvikle den, så sker der da i den mindste lidt på verdenskortet :D men det tror jeg ikke selv på bliver muligt..
 

Eragon

Well-Known Member
Sputnik hvis du læser hvad jeg har skrevet, så ville du ikke svafre som du gør....
Jeg mener bestemt at det vil være til gavn for spillet at flytte inaktive spiller ud på kortet, og samle aktive spiller, det vil sikkert give nogle små huller rundt omkring, og det vil så give plads til at små nye spiller kan få en fair chance for at komme i gang, for jeg er sikker på at der er mange udover mg der gerne hjælper en lille ny i gang :)

Jeg ønsker nemlig at nye spiller skal have en chance for at komme med i spillet, og ikke blive lagt helt ude i yderkanten :)
 

Tordhrano

Active Member
Jeg er meget på linje med Eragon, men måske skal det være en gradvis, hyppig proces med ommøblering på kortet: Inaktive spillere (ingen login i x antal måneder) flyttes udad og aktive spillere flyttes indad, lidt ad gangen. På den måde er der ikke en hård grænse, så man lige pludselig ender i ødemarken og der kan åbnes pladser efter behov når der kommer nye spillere.
Så vidt jeg har forstået er der p.t. en garanti mod at blive flyttet udad på kortet. Jeg har også en mistanke om at der er nogle tekniske detaljer, Inno går meget op i - noget med at man skal lande et sted i mønstret af relikvier, der er nøjagtig magen til, måske af hensyn til nogen, der går efter bestemte relikvier. Det er et gæt. Jeg foreslår at man sløjfer disse "garantier" - med passende varsel - også for spillere, der har købt diamanter.
 

DeletedUser367

Guest
Eller man kunne ganske enkelt ghoste spillere, der er inaktive efter fx 30 dage. Det ville give nogle huller på kortet som man kunne fylde op med udkantsspillerne.
 

Skolehaven

Well-Known Member
Nu er der slet ikke så mange muligheder. For det første får du en af 3, 3 gange. Altså er der 3 muligheder, gange 3 muligheder, gange 3 muligheder, hvilket kun er 27 muligheder. Dertil kommer som de også nævner på elvenstats, at nogle kombinationer ikke kan lade sig gøre grundet kortets opbygning, men hvis alle muligheder kunne lade sig gøre, så ville det give en tredobling af det su siger sputnik. Altså 303 ens pladser.
 

DeletedUser367

Guest
Når en konto bliver ghostet, forsvinder den fra kortet, men selve kontoen bliver ikke slettet.
Kommer spilleren tilbage, vil den når han/hun logger ind igen blive genplaceret på kortet.
Her kunne man sige, at man stræber efter at finde en plads med de samme boosts, men kan det ikke lade sig gøre, må man acceptere at en eller flere af ens boosts vil blive ændret. Alt hvad man behøver at gøre for at forhindre en ghosting af ens konto, er jo at logge ind en gang imellem.
Det er heller ikke fair at der ligger inaktive konti i zoner med masser af nabohjælp, mens aktive spillere er placeret i udkanten af kortet og dermed afskåret fra nabohjælp.
 

DeletedUser372

Guest
Når en konto bliver ghostet, forsvinder den fra kortet, men selve kontoen bliver ikke slettet.
Kommer spilleren tilbage, vil den når han/hun logger ind igen blive genplaceret på kortet.
Her kunne man sige, at man stræber efter at finde en plads med de samme boosts, men kan det ikke lade sig gøre, må man acceptere at en eller flere af ens boosts vil blive ændret. Alt hvad man behøver at gøre for at forhindre en ghosting af ens konto, er jo at logge ind en gang imellem.
Det er heller ikke fair at der ligger inaktive konti i zoner med masser af nabohjælp, mens aktive spillere er placeret i udkanten af kortet og dermed afskåret fra nabohjælp.

Ja fordi det er jo rigtig fair at jeg evt mister mine boostede fabrikker som jeg reelt set har brugt mange diamanter på at opgradere i at jeg har været meget meget utålmodig i starten af spillet, så det du siger er at trods jeg har betalt for mit spil skal jeg bare slette dem fordi dem får jeg jo nok ikke gavn af længere hvis jeg ikke lige har mulighed for at være aktiv i spillet...

Dette er en rigtig rigtig dårlig idé! og ikke mindst at det vil give mange spillere stor frustation og dårlig omdømme for Inno games, så Inno vil bare miste flere spillere og få svært ved at få nye til at starte. taktisk set bliver alting meget dårligt stillet, specielt for Inno games, der så heller ikke vil kunne tjene penge på deres spil.
 

DeletedUser367

Guest
Det er jo altid en afvejning - det fremmer nok heller ikke tiltrækningen af nye spillere at de bliver placeret et sted på kortet hvor nabohjælp og handel er en by i Rusland.
 

DeletedUser372

Guest
Det er jo altid en afvejning - det fremmer nok heller ikke tiltrækningen af nye spillere at de bliver placeret et sted på kortet hvor nabohjælp og handel er en by i Rusland.
Det er meget muligt, men så længe folk har givet penge for deres spil, skal man ikke bare rykke rundt på disse spillere, ja man kan godt sige man køber sig en vis form af rettigheder da hvis man bare mister det fordi spillere vil have regler for aktiv og inaktive spillere..

de folk som bliver placeret et dårlig sted har mulighed for at vinge funktionen af under instillinger, på således at man bliver flyttet til nye og bedre positioner i spillet hvis man er utilfreds med sit naboskab, det kan godt tage tid men du kan blive rykket rundt indtil du finder et bedre sted, fordi nogle mener de ikke har gode naboer skal de ikke smides væk fordi du eller andre mener de ikk er til gavn for dig..
jeg kommer ind på mit igen, jeg har ikke givet naboer nabohjælp siden well 2017 tror november eller december, hvorfor? jeg gider bare ikke, jeg spiller på anden plan, giver mit broderskab nabohjælp, og det er længe fint for mit spil, skal jeg flyttes pga det? næ tak.. jeg er aktiv på min vis måde, men fordi jeg ikk gider klikke på 100 byer dagligt skal jeg ikke kastes rundt på felterne fordi nogen gerne vil have flere aktive naboer. så må man vælge selv at tage klikket indtil man havner et sted hvor man er tilfreds eller nogenlunde glad for sine naboer..
men igen, man kan ikke tilfredsstille alle...
 

DeletedUser372

Guest
@PrinceRevivalDK

Der er mange der ikke mener at andre er på ligefod med dem selv, men kan ikke forklare hvorfor.
Jeg kan kun sige at jeg står enig med din holdning at alle er lige.
Ved siden af mener jeg at dem der mener de har mere ret end andre er de første der skulle skubbes til .

En profil der skal kunne flyttes skal være uberørt mindst 1 år og have fået besked på PM og aftale med at en konto flyttes.
Kan man ikke komme i kontakt med ejeren, kan den flyttes efter 2 år, da man jo her har bevis for at der er forsøgt at få kontakt.

Der skal være rimelighed for alle her.
Jeg er fuldkommen enig, og jeg synes det er fair hvis man har været inaktiv i så langtid hvor man kan se at profilen har været logget af i alt den tid osv så er det en fair sag, men fordi man er on and off et par måneder pga privat liv, arbejde ferie eller hvad årsag til man pludseligt ikke er online i ugevis, måneder eller man måske bare generalt har brug for en pause for en tid? har mange spil jeg spiller, til tider har jeg lyst til et spil i perioder hvor andre bliver sat på standby for en tid, men jeg kommer tilbage når lysten til spillet er der igen, så ville jeg godt nok være ked af at evt skulle opbygge noget på nyt eller jeg ikke længere har de samme som da jeg holdte pausen..
 

Eragon

Well-Known Member
Jeg var i brugsen for 3 uger siden og købte en liter letmælk, den har stået urørt i mit køleskab siden jeg kom hjem med den, men i går aftes fik jeg pludselig lyst til et glas mælk..... Aaaad mælken var sur og klumpet, det er simpelthen ikke ok at den bliver det når jeg nu har betalt penge for den... :mad:

@PrinceRevivalDK
Hvis man spiller et spil er det frivilligt om man vil bruge penge på det, hvis man så forlader spillet i så mange måneder så vil det kun være rimeligt at en plads inde på kortet kan gives til en spiller der er aktiv. Her snakker jeg ikke om at give nabohjælp da det på ingen måde er et krav i spillet, at man skal rundt og give nabohjælp til alle spiller, det er fuldstændigt frivilligt.
For at være aktiv kræver det stort set bare at du logger ind på din by, om du så vælger at fortage noget har ingen betydning for at stå som aktiv.

Jeg ved at det sikkert skal skrives ind i spillet information, at man risikerer at blive flyttet længer ud på kortet hvis man ikke logger på sin by med et bestemt antal uger/måneder.
2 år er komplet vanvittigt, det vil i mine øjne ikke give nogen mening, at man kan have en forladt og inaktiv by stående på et centralt godt sted, mens andre aktive spiller ligger og kæmper ude i ingen-mandsland..

Så vælger man at bruge penge på spillet, så køber man sig til nogle fordele i spillet, men ikke ret til at forevig tid beholde en bestemt plads.
Der er altid en plads der passer til ens by, det er bare et spørgsmål om at gå langt nok ud.
 

bambi

Active Member
Vil nu også mene at 2 år før en by kan flyttes/fjernes er alt for lang tid - kom jeg som nu spiller ind i et dårligt område og således lige skulle vente 2 år på at det kunne blive bedre .. tja, så er jeg ikke så sikker på jeg selv ville være der længere.

Det gælder jo om at gøre spillet attraktivt for både nye som gamle spillere :)

Dernæst vil jeg så lige som @Eragon også sige at det bør være nok at man logger ind i spillet for at holde sin konto aktiv og undgå at få flyttet/fjernet sin by - der bør ikke være krav til, hvad man skal gøre for at man er aktiv - et par andre forslag, hvoraf jeg sikkert har nævnt nogle af dem tidligere kunne være:

  • Send e-mail advarsel til spillere et stykke tid inden deres by bliver flyttet/fjernet (så godt et sted med at det ikke lige bare er noget man kan gøre, men når man kan sende e-mails ud om f.eks. Karneval begivenheden eller tilbud om Diamanter, hvis man logger ind igen efter at have været fraværende i et stykke tid, så må dette også være muligt)
  • Hvis en spiller får flyttet/fjernet sin by gemmes alle oplysninger selvfølgelig om dennes by på ens konto - når man så evt. kommer tilbage er der forskellige muligheder:
  1. Det er muligt at finde et sted, hvor spillere kan få placeret sin tidligere by og alt er som det plejer
  2. Det er IKKE muligt at få placeret sin tidligere by, men en lignende placering kan findes bare med andre boost og man kan derfor få konverteret sine eksisterende boost bygninger til ens nye boosts.
  3. Overstående muligheder kan ikke lade sig gøre eller man vælger selv, at man gerne vil starte forfra og her starter man så med de Diamanter man skulle have tilbage fra tidligere samt dem man har brugt på spillet - herved får man mere end rigelig mulighed for at komme hurtigt fremad og sikkert også bruge sine Diamanter mere fornuftigt, da man forhåbentlig har lært lidt fra tidligere :)
  • Lave en mulighed for at man kan registrere under Indstillinger at man f.eks. er på ferie/væk fra spillet i X antal dage/uger/måneder og denne periode selvfølgelig ligges oven i den tid der skal gå før ens by bliver flyttet/fjernet.
Det helt store spørgsmål der så ville være tilbage er så selvfølgelig bare, hvor lang tid der skal gå før man skulle have en advarsel på e-mail og hvor lang tid man derefter skulle have for at undgå flytning/fjernelse.

Nu har jeg godt nok skrevet flyttet/fjernet hele vejen igennem, men syntes faktisk det ville være bedst, hvis den bare bliver fjernet - ser ikke nogen grund til at inaktive spillere skal vises på kortet - lad os dog se sandheden og specielt som ny spiller, hvor man ellers hele tiden håber på at ham den store lige ved siden af mig vil hjælpe mig med nogle handler, men han besøger mig desværre aldrig og svarer heller ikke på beskeder.

/bambi
 

DeletedUser367

Guest
@bambi, jeg er så enig. Det er nogle rigtigt gode forslag og overvejelser du kommer med.

@PrinceRevivalDK, jeg er enig med Eragon angående diamanter. Du kan ikke købe dig til specielle rettigheder med diamanter, men du kan købe fordele inde i spillet.

De foreslåede tiltag er selvfølgelig ens for alle - det har ikke noget at sige, hvem man er eller hvem man er (u)venner med!
 
Top