• Kære gæst,

    Du skal være medlem af forummet, hvis du ønsker at deltage i diskussionerne eller starte dine egne tråde og emner. REGISTRÈR DIG HER!

Inaktive naboer

Tordhrano

Active Member
Jeg synes det kunne være rart at høre hvilke tanker udviklerne gør sig, og om der er udsigt til ændringer.
Eller måske bare noget om hvilke hensyn, der gør det så svært at finde en bedre løsning (for flest muligt).
 

DeletedUser372

Guest
jeg har vel lov til at have min egen mening til opslaget? om jeg så skriver jeg synes det er fuldstændigt til grint eller latterligt er vel ikke dårlig adfærd, medmindre man er på vej tilbage til folkeskolen, hvilket jeg igen undskyld mig synes er komplet åndsvagt, har dog aldrig skrevet til et individ hvor med tilbrugt skældsord eller svinet vedkommende til, (det er vel helt fint man snakker pænt om et andet menneske) men ligefrem en personlig holdning til en ting , opslag, eller andet er frihed, hvis jeg får pause for at sige det og have mine mening so be it, men nu bruger jeg heller ikke forumet regeltmæssigt så skulle det ske, har jeg da heldigvis 100 andre ting jeg kan lave, det ikke fordi jeg ligefrem får ondt mellem bumbum må jeg nok ikke skrive, haha, - Over at jeg ikke kan skrive den næste dags eller uges tid, det går sku nok skal du se xD...

P.S go vind Sputnik, vi ses jo nok snart igen :)))
 

DeletedUser218

Guest
Jeg er måske den eneste der er glad for inaktive naboer :) ellers ville nok ikke kunne lade vær med at give mine ca. 200 naboer hjælp hverdag, hvis altså alle var aktive, og også kunne nå ud til mig. så det ville blive for "vildt" hvis man kun samlet en klump af aktive spiller i midten af kortet.

Tror jeg har mellem 15-20 spiller i mit nabolag, jeg giver nabohjælp til hverdag, samt mit broderskab, så lad os sige 40 om dagen jeg hjælper, som jeg syntes er mere en rigeligt klik om dagen, selv om jeg for det meste bruger mobilen til det. Og finder stadig nye der er hjælpsomme, og nogle der går fra. Der er heller ikke rigtig plads i notifikation listen til det, så man kan holde styr på det, men det er et helt andet problem :)

Jeg tænker lidt, problemet er dem, er dem der et kommet til i yderkanten af verdenskortet, og vokser sig hurtig store, så er det nok ikke så sjovt for dem at være der hvor krager vender :)

Har læst på support siden, og kunne kun finde "Hvis du ikke har spillet i 30 dage, kan du risikere at din(e) konto(er) bliver fjernet fra serveren." og går ud fra det er dem, der ikke har brugt penge på spillet, og ikke kommet ret langt, som jeg snart, har oplevet et par gange her i spillet, og der kommer en guldmine. Så håber da dem der har sat Kryds "Jeg vil godt flyttes" kommer langsomt ind mod midten.

Men i det lange løb, bliver Inno også nød til at flytte dem, der har brugt penge, og er stoppet, så det ikke bliver forlangt imellem os :)
 

DeletedUser561

Guest
hej miralis

jeg syntes forslaget er glimrende, og vi har haft mange lignende :) hertil skal siges at der er en del udfordringer med bare at ændre på spilleres lokation, som du måske er bekendt med er gdpr lovgivningen ændret i 2018. ydermere skal der tages hensyn til om folk kan lande på en plads med samme boosts...

samtidig har nogle brugt diamanter på at vokse, og derved "købt" sig en "undskyld mit french" længere levetid... og ligeledes forsvinder nogle i flere uger på ferie...

jeg ved der arbejdes på dette, men der er tale om en langsom process

et eksempel fra min egen by... jeg har haft en nabo ved siden af mig, som jeg seriøst troede var død... 2 år og ingen nabohjælp... nu da der var en opgave med nabohjælp i valentine event, så FIK jeg faktisk nabohjælp :)

dette betyder også, at hvad du måske tror er fraværende spillere, bare spiller anderledes


Når jeg skriver at jeg ved at en by er inaktiv så er det ikke baseret ud fra deres udøsen af nabohjælp, der findes rent faktisk en hjemmeside der tracker spillerens aktivitet og derinde kan man se om en spiller har være inaktiv og præcis hvor længe. Det kan ikke være rigtigt at de kan gøre det og i så ikke kan. Hvis en by ikke har været logget ind i 4 uger må den betragtes som inaktiv og dermed blive fjernet fra midten af kortet og ud i yderkanten så os der rent faktisk spiller får bedre vilkår og ligeledes hvis en by er aktivt så skal den længere ind på kortet. Jeg ved at en fra mit broderskab i starten af ugen blev flyttet fra en ok lokation til udkanten af kortet og vågnede op til en fin besked fra elvenarteamet at hans by nu var flyttet et sted hen med flere aktive naboer. Jeg siger jer han er vred for ikke nok med at de naboer han nu har fået ikke giver en hylende fis nabohjælp men de tager heller ingen handler og for at det ikke skulle være nok så har 65% af byerne omkring hans by nu tomme. Hvis det er en bedre lokation så må jeg indrømme at jeg nødig vil se en værre.
 

DeletedUser561

Guest
Der er ikke tale om at en spiller er inaktiv bare fordi denne spiller ikke yder nabohjælp.
Vi kan ikke se hvor aktiv en spiller er, men jeg er helt sikker på at Innogames kan se "bag om" hvor ofte vi er logget ind.

Det er en fin ide med at der bliver sendt en advaresel ud på den tilmeldte E-mail, om at byen bliver flyttet hvis spilleren ikke logger på.
Men hvem skal Innogames til gode se..? de spiller der logger på næsten dagligt eller dem som måske logger på igen om 5-6 måneder....?

Jeg mener bestemt at det vil være til gavn for spillet at flytte inaktive spiller ud på kortet, og samle aktive spiller, det vil sikkert give nogle små huller rundt omkring, og det vil så give plads til at små nye spiller kan få en fair chance for at komme i gang, for jeg er sikker på at der er mange udover mg der gerne hjælper en lille ny i gang :)


JO vi kan prøve at hive spillernavnet op via elvenstats.com så har du dit svar og hvor længe vedkommende har være indaktiv.
 

DeletedUser561

Guest
Jeg er meget på linje med Eragon, men måske skal det være en gradvis, hyppig proces med ommøblering på kortet: Inaktive spillere (ingen login i x antal måneder) flyttes udad og aktive spillere flyttes indad, lidt ad gangen. På den måde er der ikke en hård grænse, så man lige pludselig ender i ødemarken og der kan åbnes pladser efter behov når der kommer nye spillere.
Så vidt jeg har forstået er der p.t. en garanti mod at blive flyttet udad på kortet. Jeg har også en mistanke om at der er nogle tekniske detaljer, Inno går meget op i - noget med at man skal lande et sted i mønstret af relikvier, der er nøjagtig magen til, måske af hensyn til nogen, der går efter bestemte relikvier. Det er et gæt. Jeg foreslår at man sløjfer disse "garantier" - med passende varsel - også for spillere, der har købt diamanter.

Hvis der er en garanti for ikke at blive flyttet længere ud at på kortet så ved jeg at de ikke overholder den LukeBancole fra mit broderskab er blevet flyttet helt ud i udkanten, han er en lille by der kæmper en brag kamp for at komme op men pt hverken kan få nabohjælp eller handler fixet fordi 65% af de omliggende byer er tomme og resten gør ikke en skid selvom han giver hver dag. Vi er et lille broderskab på kun 6 medlemmer så vi kan ikke selv holder alt kørende 24/7.
 

DeletedUser366

Guest
Jeg tror, at det kunne gøres ved at øge bonus for nabohjælp afhængig af, hvor mange du hjælper (og måske hvor ofte).
Nye spillere bør have fortrinsret til aktive dele af kortet, men skal også hurtigere kunne flyttes til inaktive dele af kortet, hvis de er inaktive
 

DeletedUser561

Guest
Har læst lidt i jeres opslag og lagt hen af vejen er jeg enig i meget af det. Dog vil jeg lige påpege at der findes en funktion inde i indstillinger hvor du kan slå flytning af byen fra. Når man ligger på en god plads med masser af naboer og masser af aktivitet så kan man slå den til og så flyttes byen ikke mere. Desværre er der bare flere der har oplevet at når de bliver flyttet er det til en langt dårligere position end der hvor de i forvejen var og det er ikke rimeligt når spiludviklerne har lovet at man ikke bliver flyttet ud ad med kun ind ad. Men igen hvor meget er det løfte værd når kortet ikke er rundt. Så vidt jeg har forstået er spillerene placeret som en h med en stak ekstra ben hvilket giver unødvendigt mange tomme byer rundt omkring de spillere der ligger i udkanten og i og med at man har lavet det sådan er der unødvendig mange spillere der ligger i udkanten. Jeg forstår ikke hvorfor man ikke laver placeringen af spillerne på kortet rundt som kortet reelt ligger op til sådan at alle er samlet og dermed får mest ud af spillet. Er der så en der stopper med at spille og dermed har en inaktiv by så efter en måned kunne man flytte den by ud i udkanten af cirklen af spillere, spilleren vil stadig have naboer men disse naboer er lige så inaktive som vedkommende selv. er man så helt ude af spillet og ikke logger ind i 6mdr så skal der sendes i advarsel om inaktivitet og ghosting af byen. Er det ikke reaktion på det så væk med den. En by kan ligge som Ghostby i op til 2år så har folk haft en rimelig chance for at komme tilbage.
Hvis en spiller der er blevet flyttet ud i udkanten af cirklen så vælger at begynde at spille igen så skal den spiller hurtigst muligt flyttes ind på en ledig plads mellem aktive spillere igen. Hvis man kunne lave en algoritme der en gang om ugen tjekkede hele kortet igennem og flyttede spillere der havde været inaktive i 1 mdr ud i udkanten af cirklen så vil det slet ikke være noget problem at hente spillere der igen bliver aktive ind igen, for det gøres på samme tid. på den måde tror jeg at alle ville få en del mere ud af det i sidste ende.
Og med hensyn til om man har købt diamanter eller ej så skal det kun have en betydning på om byen bliver slettet helt eller ej, har man købt diamanter så forbliver man ghostby har man ikke slettes byen efter 2 år.

Jeg mener at det ville være en både fair og rimelig måde at gøre det på.
 
Top