• Kære gæst,

    Du skal være medlem af forummet, hvis du ønsker at deltage i diskussionerne eller starte dine egne tråde og emner. REGISTRÈR DIG HER!

Inaktive naboer

DeletedUser372

Guest
@bambi, jeg er så enig. Det er nogle rigtigt gode forslag og overvejelser du kommer med.

@PrinceRevivalDK, jeg er enig med Eragon angående diamanter. Du kan ikke købe dig til specielle rettigheder med diamanter, men du kan købe fordele inde i spillet.

De foreslåede tiltag er selvfølgelig ens for alle - det har ikke noget at sige, hvem man er eller hvem man er (u)venner med!

Siger jeg måske at jeg har købt rettighederne? jeg siger at hvis jeg har købt diamanter til fordele af min by og udvikling hvor så jeg vælger at bruge dem på at skynde mine opgraderinger på fabrikker så jeg ikke skal sidde og vente 7 dage på at have fuldt opgraderede plankefabrikker feks?
hvis jeg bliver tvungetflyttet på kortet og havner på en plads hvor jeg så istedetfor Planker og Skriftruller har marmor og silke istedetfor? så bliver mine "fordele" jo taget fra mig igen ved at jeg pludseligt skal slette ALLE mine fabrikker og starte HELT forfra.. gu faen om jeg vil, hvis det sker så har jeg ret til refundering og så rør jeg aldrig nogensinde et Inno spil igen samt skaber meget meget negativ omtale om spillet og sørger for at så vidt muligt folk holder så langt væk fra det.

Så nej det er ikke iorden!...
 

DeletedUser372

Guest
Jeg er ligeså gammel spiller og startede ved en 286 i 93, jeg har mange spil jeg skifter imellem og holder pause med i op til flere år men kan gå til mine gamle kontoer stadigvæk, selv DOOM1 og DOOM2 kan spilles Diablo 1 , kan spilles i dag med original cd.. multi.. :)

Dette vil være det første spil det ikke kan lade sig gøre ved hvis sådanne regler kommer....o_O
argh, Doom 1 og 2 og D1 minder fra ens barndom hehe, men også de gode gamle Resident Evil spil i 1998-2000 var guld, pt nyder jeg mine runs igennem de helt nye Resident Evil 2 Remake, fantastisk og flot lavet :) !
 

DeletedUser372

Guest
Jeg har dem også, samt alle sacred versioner, Baldurs gate, Apocalypse, Rogue spear, The settlers, Dungeon, osv osv ja nogle er gamle spillere....... :)
BG1-2 plus THrone of Bhall, Siege of Dragon spear <33 golden
 

Eragon

Well-Known Member
Denne tråd handler ikke om alle mulige gamle spil, men om at få fjernet inaktive spiller fra kortet...

Det som I nu har gang i er at spamme tråden.. IKKE ok
 

DeletedUser372

Guest
Denne tråd handler ikke om alle mulige gamle spil, men om at få fjernet inaktive spiller fra kortet...

Det som I nu har gang i er at spamme tråden.. IKKE ok
Den handler dog også om at "spil" har en lovgivning som alt andet og ikke bliver ændret bare pga du gerne vil have folk flyttet eller slettet fra et spil du er utilfreds over at have kedelige naboer der ikke gider hjælpe dig dagligt lolol.
når du opretter dig i spillet får du ikke en meddelses skærm som mange andre spil og professionelle producere, spil-designere/programmør osv
en slags "ToS - besked" om at du acceptere vilkåre for "kan være alt muligt" som du som spiller godkender inden oprettelse af profilen.
så længe dette ikke er tilfældet vil dette ikke "ske" da det vil stride imod spilleloven.
Inno SKAL informere hver enkelte spiller hvis tilfælde hvilket de jo nu nok ikke gør og derfor ville denne "regel" aldrig træde i kraft
 

DeletedUser367

Guest
Det kan godt være, du håber, den aldrig vil træde i kraft, men i sidste ende er det jo noget Inno skal beslutte og ikke hverken dig eller mig :)
Du har ret til at have din mening om, hvorvidt ghosting vil være et godt tiltag og jeg har ret til min.
Og åh jo, Inno har skam Betingelser og Vilkår, som man skal godkende når man tilmelder sig via en browser eller som man godkender, når man downloader app'en - og ja, der står altså også i dem at Inno har ret til at ændre i dem. Så bare fordi ghosting ikke indgår i Inno's planer på nuværende tidspunkt, er det altså ikke udelukket, at det kan blive en realitet senere. Som sagt, det bestemmer kun Inno.

Inno's Betingelser og Vilkår: https://legal.innogames.com/onyx/dk/agb
 

DeletedUser372

Guest
Det kan godt være, du håber, den aldrig vil træde i kraft, men i sidste ende er det jo noget Inno skal beslutte og ikke hverken dig eller mig :)
Du har ret til at have din mening om, hvorvidt ghosting vil være et godt tiltag og jeg har ret til min.
Og åh jo, Inno har skam Betingelser og Vilkår, som man skal godkende når man tilmelder sig via en browser eller som man godkender, når man downloader app'en - og ja, der står altså også i dem at Inno har ret til at ændre i dem. Så bare fordi ghosting ikke indgår i Inno's planer på nuværende tidspunkt, er det altså ikke udelukket, at det kan blive en realitet senere. Som sagt, det bestemmer kun Inno.

Inno's Betingelser og Vilkår: https://legal.innogames.com/onyx/dk/agb
"Forstyrres den kontraktmæssige balance mellem dig og os i væsentlig grad, udebliver ændringen."
jamen vil da sige at hvis de smider mig ud i ødemarken forstyrre det balancen imellem mig og inno, så udebliver ændringen...
ergo det kommer ikke til at ske
Ja forbedringer til spillet osv men det forbedre ikke spillet ved at ændre min position hvilket jeg er fuldt ud tilfreds med, dog kommer det aldrig til at ske at jeg bliver flyttet anyways, jeg bliver fastslået på min position uændret, jeg loader appen hver dag, uden at lave noget, lader den loade min by og lukker derefter appen ned igen. så jeg vil forevigt være den kedelige nabo, det må i jo bare "leve med" :) og jeg tror skam også andre gør det samme.
Jeg husker at Blizzard engang havde rettigheder til at slette din Diablo 2 konto hvis du ikke havde logget på indenfor 6 mdr så vidt jeg husker, eller reset af sine character, det var en af de to ting, derefter vidste man at hvis man ikke loggede på kunne de ske..
Vil Inno til at indføre sådan en regel om flytning dog godt nok, skal de stadigvæk informere spillerne omkring det, både forum, spil, påmindelser, email, alle mulige former for at komme i kontakt til pågældende spillere og vi som spillere skal ind og trykke "acceptere betingelserne" før de også må gøre det, at vi har forstået det.. sådan gør alle spil idag, hver gang der kommer en ny opdatering i nogle af mine nyere spil kommer der en boks frem hvor jeg skal acceptere de nye betingelser..

Det skal Inno også.
 

Tordhrano

Active Member
@PrinceRevivalDK du har nævnt flere gange at din modstand bunder i at du ikke ønsker tiltag baseret på hvor meget nabohjælp du giver. Er din holdning den samme hvis det kun gælder konti, der ikke har været logget ind i længere tid?
 

DeletedUser367

Guest
@PrinceRevivalDK, jeg er fuldstændig ligeglad med, om du giver nabohjælp eller ej.
Og hvad Blizzard og andre spilfirmaer har gjort eller ikke gjort er også sagen totalt uvedkommende.
Der er i dette spil nogle spillere der lider under at være placeret i områder, hvor de ikke kan få hjælp til deres kultur og hvor der ikke er nogen at handle med.
I stedet for at stå så hårdt på dine egne 'rettigheder', skulle du måske prøve at se spillet lidt fra deres perspektiv.
Hvis det er de vilkår nye spille skal udsættes for, vil jeg forudse at lysten til spillet tages fra dem, før de kommer ordentligt i gang med det.
Og hvis du alligevel selv er semi inaktiv, fatter jeg ikke hvorfor det betyder så meget for dig, hvor du ligger. Hvis du ikke gider give nabohjælp alligevel eller ønsker at få det, kan det da være hamrende ligegyldigt, hvor på kortet du ligger. Og så længe du sørger for at logge ind, så bliver du jo ikke flyttet. Du har med andre ord, selv indflydelse på, om du bliver flyttet.
 

DeletedUser372

Guest
@PrinceRevivalDK du har nævnt flere gange at din modstand bunder i at du ikke ønsker tiltag baseret på hvor meget nabohjælp du giver. Er din holdning den samme hvis det kun gælder konti, der ikke har været logget ind i længere tid?
Ja, og der skal være en god tidsfrest for hvor længe der går fra handling til konsekvens, og det er nu også meget simpelt, der kan være rigtig mange grunde til at folk har enten forladt spillet eller pludseligt meget aktiv spiller fra dag 1 bare er sporløst forsvundet, vi havde engang en fra broderskabet som pludseligt fra meget aktiv til slet ikk at logge på i mange måneder, grunden var en sygemelding, lå indlagt på sygehuset i månedsvis, og havde det slet ikke godt, ville være meget ærgeligt at komme hjem og gerne vil spille men opdage at fordi man ikke har logget på i 2-3 mdr pga sygdom pludseligt er smidt helt ud i ødemarken, det ønskede spilleren ikke, og derfor også at hvis det overhovedet skulle blive en aktuel ting så skal inno give en lang tidsfrist, man kan jo ikke selv gøre for hvis man bliver meget syg feks.. kan også være andre grunde selvfølgelig,
 

DeletedUser372

Guest
@PrinceRevivalDK, jeg er fuldstændig ligeglad med, om du giver nabohjælp eller ej.
Og hvad Blizzard og andre spilfirmaer har gjort eller ikke gjort er også sagen totalt uvedkommende.
Der er i dette spil nogle spillere der lider under at være placeret i områder, hvor de ikke kan få hjælp til deres kultur og hvor der ikke er nogen at handle med.
I stedet for at stå så hårdt på dine egne 'rettigheder', skulle du måske prøve at se spillet lidt fra deres perspektiv.
Hvis det er de vilkår nye spille skal udsættes for, vil jeg forudse at lysten til spillet tages fra dem, før de kommer ordentligt i gang med det.
Og hvis du alligevel selv er semi inaktiv, fatter jeg ikke hvorfor det betyder så meget for dig, hvor du ligger. Hvis du ikke gider give nabohjælp alligevel eller ønsker at få det, kan det da være hamrende ligegyldigt, hvor på kortet du ligger. Og så længe du sørger for at logge ind, så bliver du jo ikke flyttet. Du har med andre ord, selv indflydelse på, om du bliver flyttet.
Der skal stadig være en tidsfrist, og 6-12 mdr er ikke urealistisk.. Igen, hvis folk er så ærgelige over at de er et sted hvor der ikke gives nabohjælp kan man igen, og jeg gentager gå i indstillinger og markere et flueben i man gerne vil places et andet sted på kortet hvor der er mere aktivitet. hvis en eller flere personer ønsker at placeres hos aktive spillere, må de vil selv opsøge den istedetfor at andre skal smides væk for at de kan tilfredsstilles..
med andre ord, man får ikke noget her i livet ved at sidde på sin flade røv og ynke over hvor uretfærdigt livet er, det gør man ved at lette sin røv og arbejde for den!.
 

DeletedUser367

Guest
@Sputnik - jeg vil gerne have mig frabedt beskyldning om, at jeg forsøger at lave "lovene" om til fordel for mig selv!

1) Jeg kom med et FORSLAG til en løsning på noget, der for nogle er et reelt problem og har skrevet flere gange, at beslutningen ikke er op til hverken mig eller andre spillere. En beslutning om at ghoste/fjerne/flytte inaktive kan og skal kun tages af Innogames.

2) Jeg har hverken 4, 5 eller 6 profiler. Jeg har 2 og jeg ønsker ingen af dem flyttet. Hvis jeg skulle blive inaktiv, vil jeg uden brok acceptere, at de bliver ghostet og/eller flyttet. Jeg har ingen krav på eller rettigheder til bestemte pladser i et spil som stilles til rådighed for mig uden noget krav om modydelse fra min side.

3) Jeg tror, det står spillerne frit for at diskutere de ting, der rører sig i dem på forum!
 

Eragon

Well-Known Member
@Sputnik nu ved jeg ikke helt hvor det er du vil hen med hvor vit at der er nogen der har 4-6 profiler, efter som jeg ved er du selv en af dem...!
men jeg er stort set også lige glad med hvor mange profiler som andre har. Selv har jeg 2 profiler for at prøve spillet både som menneske og elver, og skulle jeg have flere profiler, så ville jeg ikke have tid til andet end at sidde her..

Jeg spiller for at have det sjovt, inaktive spiller tilføre ikke spillet nogen værdi, så jeg synes at de skulle "sparkes" helt ud på pløjemarken, og så give plads til aktive spiller og nye spiller der måske også ville være aktive, når de oplever at der er lidt liv i nabolaget.

Hvis jeg af den ene eller anden grund ville være væk fra spillet i mere end 3 måneder, så vil jeg have fuld forståelse for at jeg også ville befinde mig ude på pløjemarken. For som @Hyrdinden siger, så har vi ikke krav på nogen bestemt plads på kortet, og det kan eller skal man ikke kunne købe sig til.
 

Eragon

Well-Known Member
Jeg har kun 2 og det har jeg altid kun haft.. så her husker du helt klart forkert.

Er folketinget noget man kan melde sig til på aftenskole...?
Hvis du ellers skulle have flere af dine spydige bemærkninger til mig, så synes jeg at du skulle opret en tråd for spydige bemærkninger, i stedet for at saboterer andres tråde...
 

DeletedUser367

Guest
Nu tror jeg ikke, at hverken Folketinget eller EU beskæftiger sig med regler for online spil - og ghosting af konti i et i øvrigt gratis online spil strider næppe mod noget lands love.

I stedet for at komme med spydige bemærkninger og stikpiller til enkelte spillere, så byd ind med konstruktive forslag til, hvordan problemet løses! Man skal nok ikke være blind for, at hvad der lige nu er et problem for enkelte spillere, på sigt kan blive et problem for hele spillet, idet det kan være svært at engagere sig i det uden den spilmæssige betydning af og det sociale islæt der ligger i nabohjælp og handel, med mindre man er lavet af diamanter (og det er trods alt de færreste, der er det).
 

Eragon

Well-Known Member
Ja lad os komme på sporet igen :)

Jeg personligt synes at man efter 3 måneders fravær (helt uden af være logget ind på sin by) skal flyttes ud på kortet for at give plads til aktive og nye spiller.
Efter 1 år uden nogen form for aktivitet så kan byen slettes helt.

Jeg vil med glæde hjælpe en lille ny nabo til at komme frem i spillet både på den ene og på den anden måde, men det lader sig ikke rigtig gøre når de nye spiller ligger så langt ude at ingen kan nå dem...
 

DeletedUser372

Guest
Jeg synes at efter 6 mdrs inaktivitet skal man have en påmindelse om flytning fra sin placering til andet placering, derefter fra den 6 mdrs inaktivitet/påmindelse bliver man flyttet indenfor 14 dage hvis man ikke reagere på advarsel.

Efter 1 års uden nogen form for aktivitet synes jeg man skal have 1000 gratis diamanter så man bliver lokket tilbage til spillet. (LOL)
jeg er simpelthen NØDTIL at kommentere det LATTERLIGE forslag. har man brugt penge på et spil bliver man IKKE slettet.
der findes fanme andre spil end Elvenar og hvis jeg feks ikke gider Elvenar et års tid skal min profil saksusme ikke slettes
må jeg have lov til at nyde andre ting i livet end at fastslå mig et sted og være bange for at miste flere 1000 krs spil blot fordi igen og gentager andre folk ikke kan tåle inaktivitet.

det er bare IKKE iorden at slette noget som folk har brugt virkelige penge på.. der er INGEN spil idag man mister konto i bare fordi man ikke benytter sig af det.
jeg har ikke rørt mit GTA 5 i 1 1/2 år men har brugt flere 1000 kroner i spillet? skal den bare slettes pga "typer" som dig der ikke lige tåler at der skal være plads til alle? og hvis du så nu kommer og siger der skal være plads til alle så generalisere du alligevel folk på bagrund af de har et liv ved siden af spil og ikke er aktiv bare skal kasseres... fanme nej...
 

DeletedUser367

Guest
Virkeligt et godt, sagligt og konstruktivt indlæg der kom der!
Sikker på Inno og de spillere, der er ramt, kan bruge det til en masse.

PS. Ironi kan forekomme.
 

DeletedUser

Guest
Nu har jeg læst denne tråd igennem flere gange, og jeg har tidligere givet EN advarsel til et individ for dårlig adfærd i denne tråd alene .. der er faldet 2 mere idag ...
nogle af de nyere strings i tråden holder desværre samme tone, og jeg håber fremadrettet at folk tænker før de skriver. Her tænker jeg særligt på enkelte individer.
/khatar
 

Galadan

Community Manager
Elvenar Team
Jeg vil gerne opfordre ALLE deltagere til at tale pænt til og om hinanden. Vi havde en forhåbning om at det kunne administreres lempeligt, men der vil fremover blive uddelt pauser til brugere som ikke formår at holde en fornuftig tone.
 
Top