• Kære gæst,

    Du skal være medlem af forummet, hvis du ønsker at deltage i diskussionerne eller starte dine egne tråde og emner. REGISTRÈR DIG HER!

Januar konkurrence 3

DeletedUser

Guest
Kører 24.01

Som nogle nok har opdaget er månedens små konkurrencer baseret på gamle børnegåder, der er omskrevet til vores univers :) så vil gerne høre jeres børnelærdom på denne gåde :)

Elvernes bueskytter er mestre i at bruge buer, men hvad er det for en bue de ikke kan skyde med?
 
Senest redigeret af en moderator:

DeletedUser84

Guest
Hmm
Triumf buer, buer der ikke er ladt, og buer som i den geometriske form bue. Generelt ville det også være dumt at skyde med selve buen. Jeg ville nok hellere skyde med pilene.

Tror mit hovedsvar må være: "Selve buen for de skyder med pilene".
 

DeletedUser286

Guest
Den kan jeg godt huske fra min barndom, det er en regnbue ;)

Bacongrisen.
Hvis mentale alder kun er...
Nå ligemeget
 

bambi

Active Member
Hej Khatar,

Jeg er simpelthen så glad for dit spørgsmål i dag for dette er virkelig noget jeg har efterhånden har haft kørende i hovedet i lidt over 3 år, som måske også kan ses på min status her på forummet.

Samtidigt skal der også lyde et STORT TAK til @noone for introduktionen af netop dette til mig - desværre virker hans link fra dengang ikke længere, så jeg vil ikke linke til tråden her på forummet, men i stedet til denne video på YouTube, som jeg nyder at se en gang imellem:


For vi taler selvfølgelig om en regnbue :D

/bambi
 

DeletedUser461

Guest
Mit umiddelbare gæt er ligeledes REGNBUE :)

Selvom jeg nu også tror at selv elvere vil have det svært med at skyde fx en lysbue eller en halvbue... og skulle ligeledes mene at ville give en del smerte hvis de samtidig lider af tennisalBUE. Men den slags lidelser er måske en form for taBUEr for elvere??? ;)

Kan man egentligt tale om tennisalbuer, når det kommer til elvere? Disse buekyndige, adrætte og smukke væsener... De har måske en tilsvarende lidelse, der kaldes bue-albue?
 

DeletedUser540

Guest
Jeg gør ligesom ved sidste konkurrence - siger det samme som deems - altså regnbue.
 

DeletedUser671

Guest
Det må være en regnbue:):cool::D:rolleyes:
 
Senest redigeret af en moderator:

DeletedUser620

Guest
Igen fantastiske kreative svar.
Jeg tilslutter mig regnbuen. Men de andre forslag er også gode.
 

DeletedUser544

Guest
Der er jo mere end et korrekt svar.. I går nok efter Regnbue, men man kan heller ikke skyde med Triumfbuen,
 

DeletedUser668

Guest
Regnbue...
Selvom lysbue også kunne være et formidabelt våben at kunne skyde med :)
 

DeletedUser

Guest
STORT tillykke til vinderne :)

NB. vores diamantsmølf er løbet hjemmefra, og han kommer først hjem mandag... :-/


Dr Hugo Z Hackenbush
bambi
Eragon
deems
Solmyr
ck-helsinge
HaniSkilz
QueenSS
Joker158
Skolehaven
 
Top