• Kære gæst,

    Du skal være medlem af forummet, hvis du ønsker at deltage i diskussionerne eller starte dine egne tråde og emner. REGISTRÈR DIG HER!

Kampfemkanten tilbage please!

DeletedUser277

Guest
Åh nej Galadan

Du har flyttet min bedste hjælper i spillet overhovedet :( :(

Please please, find et sted at putte femkanten ind igen... den er så lærerig også for nye spillere.
Hilsen
Goldy
 

Galadan

Community Manager
Elvenar Team
Du gjorde mig lige nervøs - Jeg var da ret sikker på at jeg ikke havde flyttet den rundt. :)
 

Eragon

Well-Known Member
Hvor skal man placer de nye tropper (Skovnymfe og Orkkriger) i kampfemkanten...?
 

Skolehaven

Well-Known Member
skovnymfen er en let enhed med afstandsvåben så sammen med dine elverbueskytter eller menneskenes armbrøstskytter. Orkkrigeren er en tung nærkampsenhed ligesom enterne og ridderne.
 

Skolehaven

Well-Known Member
Skovnymfen er en let afstandsenhed (ligesom bueskytter og armbrøstene) Orkkrigeren er en tung nærkampsenhed (ligesom enterne og ridderne)
 

DeletedUser277

Guest
:D Fundet

Den er bare rykket langt ned i rækkefølgen.... Var blevet så vant til, at den var nr. 3.
Undskylder min furore :rolleyes:
 

DeletedUser37

Guest
Ville da være mega smart hvis man i kamp-relaterede situationer, kunne trykke på et lille ikon, og så poppede kamp-femkanten op. Så man ikke behøver f.eks. gemme billedet på computeren og åbne den separat hver gang :p
 

Skolehaven

Well-Known Member
Tjoe du kan også bare holde musen over den enhed du ønsker at vælge og så kommer der ikoner over modstandernes enheder hvor man hurtigt kan se om det er et godt valg eller ej ;)
 

DeletedUser277

Guest
Det har du ret i Skolehaven, men det giver ikke info den modsatte vej, nemlig hvilke af dine tropper slår fjenden let.
Femkanten giver med det samme overblik over begge dele på en gang. :)
I hvert fald som nystarter, giver det hurtigere en forståelse for samspillet
Only my five cents
 

Skolehaven

Well-Known Member
Forklaring.png


Som man kan se på billedet holder jeg musen over Sværddanserne som er en let nærkampsenhed. Popuppen viser hvor god spillet mener den er imod magienheder og lette afstandsenheder.
Yderligere kan man se hos fjenden hvem han er god imod (sort pil peger på de oplyste enheder) og hvem han vil få røvfuld af (rød pil peger på de udtonede enheder) Den oplysning kommer faktisk ret hurtigt frem og er efter min mening nemmere at tilgå som nystartet end at skulle finde en kampfemkant som du måske ikke kender til eksisterer.
 

DeletedUser277

Guest
Hej Skolehaven

Jeg vil ikke indlede en diskussion. Du har jo langt hen ad vejen ret, og skal femkanten virkelig være til hjælp, skal den selvfølgelig være mere tilgænglig, måske også gerne i Wiki.
Tænker tingene afhænger af hvordan man rent læremæssigt er indrettet. Jeg har f.eks brug for at se tingene for derved bedre at lære.
Således kom det ikke bare til mig første gang, hvem der var letnærkamp, tung nærkamt etc. Her hjalp det mig at se på femkanten og få et samlet overblik.
Nu da jeg har lært det, kan jeg sagtens bruge nuværende system, som jo er en klar forbedring at det tidligere :)
 

DeletedUser37

Guest
Skolehaven:
Den funktion opdagede jeg lige ved et tilfælde i går, og det er bedre end mit forslag :D
 

Skolehaven

Well-Known Member
Helt enig Goldy vi lærer alle forskelligt. Jeg er også sikker på at wikien vil blive opdateret med tiden, men jeg ved ikke om man venter på at de sidste enheder er indført eller der er en forventning om at visse ting måske stadig kan/skal justeres en smule for at der er den rette balance i spillet eller noget helt tredje.

Jep Misslindell den er ret smart, dog skal man være opmærksom på da jeg lavede det billede så lyser enheder der er magen til dine egen du holder over også op. De to matcher trods alt "kun" hinanden og giver ikke nogen hverken fordel eller ulempe og burde efter min mening vises neutralt. Altså hverken fremhævet eller faded ud.
 

DeletedUser100

Guest
Det eneste problem med at tropperne bliver lyst op på den måde i billedet er, at den vil tage tropper med som er neutrale og vise dem som værende nogen man er stærk imod. Eksempelvis vil granitgolem vise at den er stærk mod andre stærke afstandsenheder- og det er den ikke.
Man kan selvfølgelig lige tjekke efter om de nu også er nævnt under billedet af golemmen, men jeg synes nu det er misvisende.
 

DeletedUser37

Guest
Det eneste problem med at tropperne bliver lyst op på den måde i billedet er, at den vil tage tropper med som er neutrale og vise dem som værende nogen man er stærk imod. Eksempelvis vil granitgolem vise at den er stærk mod andre stærke afstandsenheder- og det er den ikke.
Man kan selvfølgelig lige tjekke efter om de nu også er nævnt under billedet af golemmen, men jeg synes nu det er misvisende.

Jeg er helt enig. Den del blev jeg også forvirret af
 
Top