• Kære gæst,

    Du skal være medlem af forummet, hvis du ønsker at deltage i diskussionerne eller starte dine egne tråde og emner. REGISTRÈR DIG HER!

Kultur bonus

DeletedUser235

Guest
Er der nogen der kan fortælle mig hvordan kulturbonussen bliver udregnet.
Jeg er klar over at hvis man kun lige har dækket behovet har man 100%, men hvor meget skal man over for at opnå henholdsvis 125, 150, 160 og 170%.
Det forekommer mig at stigningen ikke er linær da springet fra 160% til 170% kræver en meget stor del kultur.
Håber at der er en der er i stand til at besvare dette lille spørgsmål og evt. tilføje svaret i wiki:)
 

DeletedUser

Guest
Hej

Kultur er en underlig størrelse, da behovet i høj grad er direkte forankret i en bygningers niveau.

En lille spiller skal bruge mindre kultur for at nå højere kulturbonus end en større spiller, da fabrikker mv. er mindre.
Når man opgraderer en produktionsbygning, tager den ikke kun noget af din kultur forbindelse med produktonen, den "tillægger" også en større krævet nødvendig for at opnå 125% 150% 160 og 170%

Denne stigning er ganske rigtig ikke lineær, men er et af de værktøjer der kan justeres på, hvis spillet bliver for let eller svær for os spillere (jeg mindes dog ikke at der er justeret på det i min tid.

Jeg har derfor ikke et direkte svar på den eksponentielle stigning, og selvom jeg har søgt alt hvad jeg kan på både engelsk og amerikansk forum, kan jeg kun konkludere at dette er en af de dybeste hemmeligheder i vores elvenariske verden. :)

Hvis andre spillere har haft mere held med søgning, vil jeg også gerne kende svaret :)
 

Galadan

Community Manager
Elvenar Team
Jeg vil blot tilføje at det er en af de "hemmelige" udregninger, som vi ikke melder offentligt ud. Hvis der bliver justeret på den vil det blive meldt ud at kravene ændrer sig, men hvordan beregningen foretages i spillet er ikke tilgængelig viden. Det kommer derfor heller ikke på wiki. :)
 

Silvertoe

Member
Jeg har forsøgt at teste - om det kan betale sig at have lidt eller meget kultur for at få kulturbonus efter naboernes pudsning af kulturbygninger - MEN - det giver ingen synlig mening!
 
Top