• Kære gæst,

    Du skal være medlem af forummet, hvis du ønsker at deltage i diskussionerne eller starte dine egne tråde og emner. REGISTRÈR DIG HER!

Nabohjælp

DeletedUser82

Guest
hej..på mit verdenskort er der mange af mine naboer der ikke længere er på kortet, de er bare forsvundet, så jeg ikke kan udfører nabohjælp som jeg plejer. de var der alle i går.
mvh
Swuup
 

DeletedUser43

Guest
Højst sansynlig alle inaktive spillere i dit nabolag, det er sådan over hele kortet (er min erfaring) og bliver nok i fremtiden erstattet med nye aktive spillere :)
 

DeletedUser69

Guest
tror du der kommer nogen nye med alle de fejl spillet har nu , har selv mistet 18 naboer det koster en del guld ;(
 

DeletedUser66

Guest
tja. pt. har jeg kun 58 pladser opdaget. der af er der ENDNU. 37 der er beboet. hvilket vil sige at jeg mister 277200 mønter pr. dag. da mit råhus er level 15. :confused:
men kan da trøst mig med at den danske by. snart har lige så elændige forhold som min by på beta serven har at leve på. :mad::(
 

DeletedUser69

Guest
ved ikke om det er en trøst . her til morgen var det 24 naboer der mangler og 1 evighedsopgraderer af rådhuset . Men har stadig 51 tilbage at besøge men det kan mærkes på guldet:eek:_Oo_O:confused::confused: har også lv 15 rådhus
 

bambi

Active Member
Har nu mistet 38 naboer og har 30 tilbage, hvoraf den ene er en evigheds opgradering af Rådhus, så der ikke kan ydes nabohjælp - det er så kun lige omkring 500.000 mønter der ikke kan indsamles hver dag :(
 

Galadan

Community Manager
Elvenar Team
Hej alle.

Som nævnt i min introduktion andetsteds, så er jeg i en indkøringsfase og har ikke adgang til alle værktøjer endnu - Men jeg skal nok forsøge at finde en forklaring på problemerne hurtigst muligt!

Indtil videre kan jeg kun beklage besværet og håber i holder ud. :)
 

DeletedUser22

Guest
Hej, jeg kan godt prøve at svare eller forklare problemet med naboer, nu da det ser ud til at vi har fået til at styre vores forum som ser ud til at gå lidt op i det.

I starten af spillet var det sådan at når en spiller havde været inaktiv i 30 dage, så blev spiller´s by fjernet fra kortet (med mindre han eller hun havde brugt diamanter, eller var kommet så langt i opfindelser at afsnit III var færdig opfundet)

Det system kørte fint nok her, man kom til at mangle en nabo hist og her, men fik nye hen af vejen, men på beta gav det system et problem da der var flere spillere der forlod serveren end nye der kom til, så manglen på naboer blev et stort problem på beta.

Jeg er ikke 100% sikker på det her men tror:
Innogames lavede så systemet om, og lod inaktive spillere blive på kortet, for at løse problemet, så man ikke lige pludseligt var helt uden naboer, og efter hvad jeg kan se med mine egen naboer så lavede de samme system hos os, derfor er der ikke forsvundet nogle naboer i lang tid, og nogle spillere har måske endda aldrig oplevet at miste naboer som vi nu gør igen.

Grunden til at vi nu mister naboer igen kan være en af to ting.
1. Vores kort er fyldt op, og der er ikke plads til flere byer på vores server, så derfor bliver de nød til at slette inaktive spillere for at få plads til nye spillere (der kan så blive et voldsomt mangel på naboer i et stykke tid for os, hvis de har valgt at bare blive ved med at slette de inaktive, for der er jo mange af dem, og specielt nu hvor de ikke har slettet dem i lang tid)
2. De har bare indført det gamle system igen, af en eller anden grund.

Det med spillere der er ved at opgradere deres rådhus er så stadig et problem, specielt hvis det er spillere der har brugt diamanter, og/eller har færdig forsket afsnit III, så vil de ikke automatisk blive slettet, men de spillere der ikke har brugt diamanter eller blevet færdige med afsnit III i opfindelser vil blive slettet på et tidspunkt heldigvis.
InnoGames er klar over problemet, men de har meget andet de nok bruger tid på at fixe i stedet :)

Der har været skrevet meget omkring de naboer, og mangel på samme i beta forum, der bliver kikket på problemet, og der har været et hav af fine forslag, og de er sendt ind til dev teamet, så vi kan nok regne med at problemet bliver løst eller delvist løst i fremtiden.
 

DeletedUser69

Guest
det forklarer noget men de (døde naboer jeg har) har nok startet spillet sat rådhus på opgradering til lv 2 (vil jeg tro) og så droppet spillet igen med de 3- 4 bygninger de har lavet og det har det så stået i 4 måneder uden mulighed for at ku gøre noget som helst med dem da rådhuset ALDRIG bliver færdigt andet end spring dem over. de forbliver stadig i spillet trods de ser ud til at ha droppet spillet efter 10 minutter.
 

bambi

Active Member
Hej Galadan, velkommen til som Community Manager - jeg håber virkelig du kan få gjort noget ved dette med naboerne - har nu mistet 50 naboer og har 18 tilbage, hvoraf der ikke kan ydes nabohjælp til den ene - dette gør altså at jeg "mister" i nærheden af 650.000 mønter hver dag. Dette er et lidt et problem, da disse mønter f.eks. kunne bruges til at købe råvarer hos grossisten, som også er et af de hints i selv kommer med en gang imellem når man logger ind på spillet.

En anden ting er jo selvfølgelig også, at hvis ens naboer var aktive, så ville der også være meget større chancer for at få nogle flere handler gennemført hos handelsmanden.
 

DeletedUser69

Guest
Der falder vel en stor pose diamanter ned fra himlen:rolleyes::rolleyes: som undskyldning og tak fordi vi stadig hænger på, med alle de mønter man mister dagligt og bliver sat bagud pga.:rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes:
Nu er vi da ned på 86 sider af 8 spillere på hver side med spillere med 0 points
 
Senest redigeret af en moderator:

Galadan

Community Manager
Elvenar Team
Hej begge. :)

Jeg er stadig i færd med at blive sat ind i de forskellige værktøjer og kommunikationslinjer da det er en løbende overgang, så jeg kan ikke give et svar på stående fod - Men jeg har noteret mig bekymringerne og tager dem selvfølgelig med videre hurtigst muligt.

Desværre kan det nok ikke blive til nogen diamanter. :cool:
 

DeletedUser69

Guest
Kære Galadan
Tænkte på tror du det er muligt at fjerne de evige mails man har læst det bliver ved med at dukke op hver gang man laver et eller andet eller bladre side samme problem med meddelelser at de bliver ved med at dukke op selv om de er set . det er vel ikke så stor en opgave at starte med ?:rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes: Bulk
 

bambi

Active Member
Kære Galadan,

Sker der noget i denne sag omkring manglende naboer? Jeg har nu 12 naboer tilbage at yde nabohjælp og mangler 59 naboer!!! Der er andre i min klan der har fået sig nye naboer, men jeg har ikke fået en eneste - det kan da ikke passe andre kan få mellem 5 og 10 nye naboer og mine bare bliver ved med at forsvinde!

59 manglende naboer betyder jo et tab for mig på 778.800 mønter hver dag!

På den positive side skal siges, at jeg kan se en en masse handler ved handelsmanden, men der er så desværre 50% afgift på disse - alt i alt gør dette jo, at jeg ikke har mønter til at købe varer hos grossisten og skal bruge 50% ekstra for at handle varer ved handelsmanden.

Nytilkomne/Aktive spillere må da kunne fordeles bedre ud, så det ikke bare er fra en ende af på kortet at der bliver fyldt ud.

Kunne det alternativt laves, så posen blev rystet og de aktive spillere blev samlet i stedet for eller at der blev givet mulighed for at man kunne flytte sig til et andet sted på verdenskortet?

/bambi
 

DeletedUser69

Guest
Det med at kunne rykke sig til et andet sted på kortet synes jeg virkelig i burde overveje at lave. ved i skal også leve men så mod en slags betaling for at få lov til at finde sig en anden plads på kortet. har oplevet lignende ting i andet spil bla. betaling for at skifte server og den slags ting som kræver noget ekstra. men alt i alt synes jeg selvfølgelig at det skulle være gratis :rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes: Bulk
 

DeletedUser22

Guest
Det med at flytte folk på kortet har været oppe og vende på beta også, det er der blevet sagt nej til, og grunden er nok hovedsageligt at det er de provinser der ligger omkring dig der bestemmer hvilke varer du har boost i, så en spiller kan ikke bare blive flyttet til et hvilket som helst punkt, og det vil også tage en masse ekstra programmering at lave det sådan, så det sker nok ikke.

Der kommer nye spillere hver dag, så våbnet mod et tomt naboskab, er nok tålmodighed ;-) vi kan jo håbe der kommer en del spillere når folk begynder at få juleferie.
 

bambi

Active Member
Hej Lozif,

Hm, kan godt se, at der kan være et problem omkring produktions boost - men at det skulle være en showstopper syntes jeg sådan set ikke. Det kunne jo bare laves at du ved en flytning skifter til de produktions boosts der er der hvor du flytter hen .. er en stor "omkostning", hvis du er højt i niveau og kun kører med fabrikker du har boost på, men det giver dig jo bare noget at bygge op i stedet for bare at vente fordi du ikke lige kan samle mønter nok sammen til det du gerne vil bygge/udforske! At det vil kræve noget ekstra programmering - ja, selvfølgelig - men er ikke umuligt.

Jeg syntes ikke dette er en lille ting i spillet længere, men nu er jeg måske også lidt hårdt ramt - f.eks. udforskede jeg 2 nye områder i går og fandt mig en ny nabo - wuhuuu - men mistede samtidigt en :mad: så har stadig 12 naboer og mangler nu 60 naboer. Altså mister jeg muligheden for at yde nabohjælp for 792.000 mønter hver dag - til sammenligning kan jeg sige, at jeg har 24 Boliger på niveau 15, som kan give 36.000 mønter pr. dag - altså en total på 864.000 mønter og dermed ikke den store forskel i disse 2 beløb. Så kan man jo begynde at regne lidt på hvor lang tid det tager at bygge disse boliger og hvor mange ressourcer der går til + dine håndværkere ikke kan lave andet (gør de så næsten ikke alligevel fordi der er så store krav til befolkning ved de forskellige opgraderinger).

Ang. tålmodighed, så må jeg indrømme, at det som nok gør at jeg efterhånden er ved at blive endnu mere irriteret over dette med naboer er, at der ikke kommer nogle svar fra dem bag spillet. Jeg syntes det er fedt, at vi spillere hjælper hinanden med svar og forslag her på forummet, men f.eks. en tråd som denne der er oprettet under "Rapportér en fejl" kunne det nu være rart at de bød noget mere ind. Ved godt at Galadan er ny Community Manager og lige skal sættes ind i tingene, men der burde stadig være en anden hos InnoGames som kunne komme med noget input.

/bambi
 

DeletedUser69

Guest
hørt hørt
kun spillere svarer på vores problemer. Kan ikke andet end være enig. de koster heller ikke så meget i løn
:rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes: Bulk
 

DeletedUser70

Guest
kan ikke lige fange den med boost og provinser. provinderne er forskellige og alle 9 varegrupper er repræsenteret.??:rolleyes::rolleyes:Ved ikke lige hvorfor det skulle have noget med noget at gøre. Jeg klager ikke over nabomangel, men er dog en lille smule irriteret på evighedsopgraderinger af rådhusene. Havde 1 nabo, fik den fjernet, men har 2 nu.:mad::mad:. Nye spillere til jul.hmmm ja feriespillere. DE KOM,DE SÅ, DE LØB.
 

DeletedUser22

Guest
kan ikke lige fange den med boost og provinser. provinderne er forskellige og alle 9 varegrupper er repræsenteret.??:rolleyes::rolleyes:Ved ikke lige hvorfor det skulle have noget med noget at gøre. Jeg klager ikke over nabomangel, men er dog en lille smule irriteret på evighedsopgraderinger af rådhusene. Havde 1 nabo, fik den fjernet, men har 2 nu.:mad::mad:. Nye spillere til jul.hmmm ja feriespillere. DE KOM,DE SÅ, DE LØB.

Den med provinserne er på denne måde, de 3 ting du har boost kommer fra de 3 provinser der ligger henholdsvis kl 12, kl 4 og kl 8 i forhold til din by.
Og ja, dem der kommer til jul er nok de fleste nogle som kommer og går igen, men så har vi da dem som naboer i 30 dage, indtil der kommer flere spillere, så det kan jo hjælpe lidt i et stykke tid.
 
Top