• Kære gæst,

    Du skal være medlem af forummet, hvis du ønsker at deltage i diskussionerne eller starte dine egne tråde og emner. REGISTRÈR DIG HER!

Omkostninger i spillet generelt

Johso6

Member
Efter diverse ændringer i spillet er kommet, nogen bedre end andre, er det generelt blevet meget omkostnings fuldt at opgrader, opfinde (videns træ/ bog) og deltage i turneringer.
Det som der generelt er blevet meget omkostnings fuldt, er henfaldsvare, mana og frø, alle de ting der henfalder hen over natten med 10%, nogen vil så sige at man "bare" kan bygge flere af de bygninger som giver en de forskellige ting, men da man også skal have plads til gæsteracerne, og det i forvejen er kneben med pladsen, er det efterhånd blevet næsten umuligt at gennemfører spillet uden at skulle til lommerne (ved godt at Inno også skal have nogen penge for at holde spillet kørende og vider udvikle det, de gør det jo ikke for sjov skyld).
Men når man bliver presset til det yderste hele tiden, og ikke kan tillade sig at være væk fra spillet 1 - 2 dage uden det hele er ramlet sammen igen, begynder folk at springe fra.
Har snakket med et par stykker som har spillet i flere år, der nu har forladt spillet af samme grund.

Lige nu er jeg ved et punkt i opfind hvor jeg skal bruge 250T Komisk Bismuth, 270T Fjollesæbe, 275T Legeringssvampe, det eneste jeg har som boost er Legeringssvampe, men har ikke nok fabrikker til at kunne følge med i henfaldet, og har ikke mere plads til at bygge flere fabrikker.

Den mængde vare er KUN for at kunne komme et trin (3 felter) vider i opfind, ud over henfalds vare skal der selvfølelige også bruges 2 slags gæsterace vare, i hvert felt, det er meget svært at se lyset for enden af tunnelen.

Tror at Inno skal kigge på priserne en gang til, da der også er blevet dyrt i mana i tuneringerne, kan nemt koste 150 - 300T mana at komme igennem en dags turnering, og da turneringen løber over 5 dage, bliver det til ret mange mana i en turnering.
Nogen vil så sige at så kan man jo bare kæmpe sig igennem turneringen, men når man også skal kæmpe sig igennem spiret og på verdenskortet, mangler man konstant tropper, og et eller andet sted må man spare på de få resurser man har.

Dette er bare en lille opfordring til Inno om at kigge på diverse omkostninger i spillet en gang til.
 

Silvertoe

Member
Efter diverse ændringer i spillet er kommet, nogen bedre end andre, er det generelt blevet meget omkostnings fuldt at opgrader, opfinde (videns træ/ bog) og deltage i turneringer.
Det som der generelt er blevet meget omkostnings fuldt, er henfaldsvare, mana og frø, alle de ting der henfalder hen over natten med 10%, nogen vil så sige at man "bare" kan bygge flere af de bygninger som giver en de forskellige ting, men da man også skal have plads til gæsteracerne, og det i forvejen er kneben med pladsen, er det efterhånd blevet næsten umuligt at gennemfører spillet uden at skulle til lommerne (ved godt at Inno også skal have nogen penge for at holde spillet kørende og vider udvikle det, de gør det jo ikke for sjov skyld).
Men når man bliver presset til det yderste hele tiden, og ikke kan tillade sig at være væk fra spillet 1 - 2 dage uden det hele er ramlet sammen igen, begynder folk at springe fra.
Har snakket med et par stykker som har spillet i flere år, der nu har forladt spillet af samme grund.

Lige nu er jeg ved et punkt i opfind hvor jeg skal bruge 250T Komisk Bismuth, 270T Fjollesæbe, 275T Legeringssvampe, det eneste jeg har som boost er Legeringssvampe, men har ikke nok fabrikker til at kunne følge med i henfaldet, og har ikke mere plads til at bygge flere fabrikker.

Den mængde vare er KUN for at kunne komme et trin (3 felter) vider i opfind, ud over henfalds vare skal der selvfølelige også bruges 2 slags gæsterace vare, i hvert felt, det er meget svært at se lyset for enden af tunnelen.

Tror at Inno skal kigge på priserne en gang til, da der også er blevet dyrt i mana i tuneringerne, kan nemt koste 150 - 300T mana at komme igennem en dags turnering, og da turneringen løber over 5 dage, bliver det til ret mange mana i en turnering.
Nogen vil så sige at så kan man jo bare kæmpe sig igennem turneringen, men når man også skal kæmpe sig igennem spiret og på verdenskortet, mangler man konstant tropper, og et eller andet sted må man spare på de få resurser man har.

Dette er bare en lille opfordring til Inno om at kigge på diverse omkostninger i spillet en gang til.
Mon ikke det er et spørgsmål om prioritering? Hvis man som du, har så mange almindelige produktioner, så har du valgt det på den måde. Andre sælger deres fabrikker undervejs (og/ eller udskifter til besjælede varer) for at få plads til at andet, der giver værdi - såsom mana, frø, orker osv. Så jeg tænker, at du skal gentænke din by, førend du helt opgiver ævred :)
 

Sputnik

Active Member
Efter diverse ændringer i spillet er kommet, nogen bedre end andre, er det generelt blevet meget omkostnings fuldt at opgrader, opfinde (videns træ/ bog) og deltage i turneringer.
Det som der generelt er blevet meget omkostnings fuldt, er henfaldsvare, mana og frø, alle de ting der henfalder hen over natten med 10%, nogen vil så sige at man "bare" kan bygge flere af de bygninger som giver en de forskellige ting, men da man også skal have plads til gæsteracerne, og det i forvejen er kneben med pladsen, er det efterhånd blevet næsten umuligt at gennemfører spillet uden at skulle til lommerne (ved godt at Inno også skal have nogen penge for at holde spillet kørende og vider udvikle det, de gør det jo ikke for sjov skyld).
Men når man bliver presset til det yderste hele tiden, og ikke kan tillade sig at være væk fra spillet 1 - 2 dage uden det hele er ramlet sammen igen, begynder folk at springe fra.
Har snakket med et par stykker som har spillet i flere år, der nu har forladt spillet af samme grund.

Lige nu er jeg ved et punkt i opfind hvor jeg skal bruge 250T Komisk Bismuth, 270T Fjollesæbe, 275T Legeringssvampe, det eneste jeg har som boost er Legeringssvampe, men har ikke nok fabrikker til at kunne følge med i henfaldet, og har ikke mere plads til at bygge flere fabrikker.

Den mængde vare er KUN for at kunne komme et trin (3 felter) vider i opfind, ud over henfalds vare skal der selvfølelige også bruges 2 slags gæsterace vare, i hvert felt, det er meget svært at se lyset for enden af tunnelen.

Tror at Inno skal kigge på priserne en gang til, da der også er blevet dyrt i mana i tuneringerne, kan nemt koste 150 - 300T mana at komme igennem en dags turnering, og da turneringen løber over 5 dage, bliver det til ret mange mana i en turnering.
Nogen vil så sige at så kan man jo bare kæmpe sig igennem turneringen, men når man også skal kæmpe sig igennem spiret og på verdenskortet, mangler man konstant tropper, og et eller andet sted må man spare på de få resurser man har.

Dette er bare en lille opfordring til Inno om at kigge på diverse omkostninger i spillet en gang til.

Opfordring og det er for at gøre det nemmere, brug enhederne..... det sparer på mængde af antal..
fabrikker, boliger, kulturbygninger, værksteder....

Benyttes der udelukkende eventyr-bygninger (event bygninger) vil der samles +80% til +200%++ mere end de kulturbygninger der kan fås under (bygninger--kulturbygninger-- minus enkelte side 21.)

Som din by står har du påsat dig krav på at have 2-3 x så mange ... fabrikker, boliger, kulturbygninger, værksteder.... end behovet er for en spiller.
 

Galadan

Community Manager
Elvenar Team
Jeg tager selvfølgelig din feedback med videre - men jeg tror også at @Silvertoe har fat i noget i sit svar, som kunne være en overvejelse værd.
 

Johso6

Member
Takker for de input der er kommet, men synes stadigvæk at omkostningerne er blevet voldsomt, og ja jeg kan udskifte en del af mine alm. fabrikker med andre de giver besjælede vare, frø eller mana, men det vil hindre mig på andre måder, da jeg for det første ikke har tiden eller tålmodigheden til at kæmpe mig igennem turneringer, verdenskort og spir, hvilket med forhandlings vej koster ret mange alm. vare og mana (kan nemt koste 150 - 300T mana, at gennemføre en dag i tuneringen, samt diverse alm vare).
Hvis jeg vælger at sattes mest på besjælede vare, frø og mana, ville jeg ikke komme så langt i tuneringerne, og hjælpe mit broderskab, da jeg som sagt ikke har tiden til at kæmpe (ved godt at der findes auto kamp, men den er ikke effektivt, det er mere effektivt at kæmpe manuelt, men det tager tid, for lang tid).
Har nu fået besked fra et par stykker mere om at de har forladt spillet af samme årsag.

Synes bare det er en dårlig udvikling, hvis omkostninger bliver så store at man skal bruge flere måneder på at samle resurser for at komme et trin vider, det vil nok i den sidste end få flere til at forlade spillet, hvilket vil være skadeligt for spille oplevelsen, spillet og Inno.
 

Darla

Active Member
Du har valgt at have få vidundere.. forstår måske godt det enten er for at begrænse omkostningerne i tunneringen efter den nye model eller pladsen. Men har du tænkt over at D111 øge din produktion af besjældede varer i samme stil som et bjergrådhus? Et dragekloster så kan du lave mana når du vil osv. Magisk produktion på ens fabrikker med besjælede varer er næsten et MUST i kapitel 15.. jeg ved det..står der selv.

Jeg tror det er gået op for de fleste spillere..at det er IKKE et sprint

jeg vil give dig ret i dog..at det er irreterende at man SKAL spille hver dag for opretholde produktion...henfald er noget møg i min bog....
 

Eltina

Active Member
jeg har spillet siden feb 2019, er i kapitel 18 og har brugt 0kr.
så med stategi er det muligt at komme frem ad.

i turneringen bruger jeg kun auto, årsagen at man kan ikke andet i APP.
tager mellem 3000-7000 TP. Bruger kun lidt varer.

af besjælede fabrikker har jeg haft 2 af hver, (6 stk), booster også fabrikkerne om morgenen, så man får mere.
jeg har ikke haft problem med at handle over grupperne f.eks gummi til svampe.
Man skal bare have styr på hvad man skal bruge i næste uge og ikke idag.
i kapitel 18 er der en forskning der koster 1,5mill mana, så det bliver ikke billigere jo længere man kommer frem.

Spillet ville nok være kedeligt, hvis det var det samme i hver kapitel.
de sidste kapitler kan man ikke kommes igennem med portal profitter.
jeg tror: at innogames ser hele tiden på, om der er noget de ikke har tænkt, over så det går for hurtigt for os.
jo hurtigere vi kommer frem ad, jo mere vil vi også kede os når vi når til slut Og inno ikke har nået at udvikle et nyt kapitel.
så det er jo hele tiden en balance for hvor tålmodige vi er.

alle mangler plads,
bygninger ændre retning og så skal vi til denne irriterende rotation, men sådan er spillet.
nye ressourcer som besjælede vare, mana og frø mm nogle event bygninger har disse, så sørg for at have nogle event bygninger på lager.

jeg kan stærk anbefale, at du ser, om du skal have flere vidunder.
 
Senest redigeret:
Top