• Kære gæst,

    Du skal være medlem af forummet, hvis du ønsker at deltage i diskussionerne eller starte dine egne tråde og emner. REGISTRÈR DIG HER!

Orker

Johso6

Member
Er i kapitel 16, og oplever nu en meget stor efterspørgsels på orker.
Gæsteracevare, opgraderinger og turneringen (er ikke korrupt men går ind for bestikkelse), alle der kræver orker.
Har prøvet at regne mig frem til hvor mange orker jeg skal bruge for at gennemfører kapitel 16, det jeg kommer frem til er ca. 1.500.000 orker.
Har 3 arsenaler, 5 ork-reder, 1 ork-skib og har lige bygget Heltenes Smedje, er i fuld sving med at opgrader den, men de kan ikke følge med, har kigget mig omkring efter andre bygninger som kan producer orker, men har ikke kunne finde nogen.

Er der nogen som ved andre måder at få orker på ????
 

Eltina

Active Member
I træningsområde undgå at lave orkkriger og orkstratek.
der er lige nu ikke andre ork bygninger og der kommer heller ikke bygninger i den kommende event.
 

Sputnik

Active Member
Jeg kan kun oplyse at fejlen ligger i at du ikke har forberedt dig ligesom utrolig mange andre.
(Kender mange der sidder og mangler orker.)
(Gammel snak var,
**det er kun her de skal bruges og så stoppede deres produktion af orker. Senere mangler de dem konstant.**)

Siden start af 8 sæson skal der samles orker i massevis.
Det er ikke i hver sæson de skal benyttes men det kommer med tiden.
Selv i sæson 19 skal der bruges mange, så er du fremme i 8 sæson så hav for fremtiden 6--8 reder .

Reder yder egentlig god kultur, eftersom de har god ork-træning og sørger for at du i dag kan træne mange enheder.
jeg stoppede med reder i 12 sæson med ca. 3.500.000 orker og fik derefter 2 arsenaler mere (har i dag 8) som overtog produktion.

.
.
 

Johso6

Member
Har ikke produceret orkkriger i flere måneder, og orkstratek får jeg fra orkstrategens områder som jeg har 5 stk. af

Så vidt jeg har observeret kan man kun få orkreder i det magiske akademi, og der har ikke været nogen i flere måneder.
Har produceret orker lige siden jeg kunne komme til det, men efter at turnering er begyndt at kræve orker, er det svært at følge med, og ja jeg kan BARE kæmpe mig igennem, men har ikke tid og overskud til at skulle kæmpe manuelt, og på auto, taber jeg 3 ud af 4 kampe, hvilket tærer på mine enheder, hurtigere og nemmer at bestikke sig igennem turneringen, men efter at det begyndt kræve orker er det bare gået ned af bakke.
Som jeg skrev i et tidligere indlæg, det er blevet meget dyrt at spille (opgraderinger, turneringer og vindens træ) det kræver rigtig mange resurser, og kan i den sidste end gøre at folk vælger at forlade spillet (kender et par stykker som har valgt at trække sig).
 

Eltina

Active Member
Jeg er færdig med kapitel 19 og er i vente position (blev vist færdig for 2 md siden)
nu kæmper jeg i turnering, så måske derfor jeg ikke har haft store problemer med orker.

men forskningstræet kræver noget forskelligt i hver kapitel.
nogle kapitler er det mana, andre orker eller besjælede varer, ja rækken er resourcer er lang.
Du vil i de næste kapitler opleve at mana skal der bruges i store mængder.
i kapitel 19 et styk vej 500.000 mana.
men det er vel det der giver udfordringerne, at vi ikke løber igennem.

det er da også kedeligt at vente på kapitel 20, hvis den kommer.
 

Johso6

Member
Har generelt ikke noget i mod der er udfordringer, men udfordringer som gøre det næsten umuligt at gennemfører, er ikke helt i orden.
Der findes rigtig mange bygninger som kan producer Mana og Frø, men meget få der kan producer Orker, og det er der problemet er, set fra min side.
Og nej man skal ikke bare kunne "løbe" igennem spillet, men når man sætter et spil op hvor der i perioder skal levers rigtig meget af en type vare/ enheder/ genstande som er meget svært at producer (læs næsten ingen bygninger som producer), gør man det næsten umuligt at gennemfører.

Jeg startede i kapitel 16 december 2021, og er kun lidt over halvvejs, hvilket vil sige at jeg kommer nok til at skulle bruge 8 - 10 måneder på at gennemfører kapitel 16, hvad så med kapitel 17, 18 og 19, når jeg en gang om et par år har gennemført kapitel 19 er der nok kommet 5 - 10 kapitler mere.
Havde ikke noget i mod at skulle vente på et kapitel, der vil man kunne opbygge sit lager med diverse vare/ enheder og genstande, så man er bedre rustede til at kunne komme igennem næste kapitel.

Problemet med orker er at, i kapitel 16 får du muligheden for at opgrader dine værksteder som i så mange andre kapitler, MEN her kræver det orker at opgrader, samtidige kræver det orker at producer gæsteracevare, og prisen for forhandlinger i turneringen kræver rigtige mange orker, og ja jeg kan jo "bare" kæmpe mig igennem, men det er jeg desværre ikke særlig god til da jeg taber 3 ud af 4 kampe, som der ved dræner min militærlejer for enheder, selv om jeg producer enheder 24/ 7/ 365
Har prøvet rigtig meget at sætte mig ind i hvilken enheder der skal bruges mod andre enheder, men selv om jeg får det til at passe sammen taber jeg alligevel, og da jeg også skal bruge enheder i Spiret, vælger jeg at forhandle i turneringen (også for at hjælpe så meget som muligt i broderskabet.
 

Hyrdinden

New Member
Der er to bygninger fra sidste års halloween event der giver en mindre mængder orker, den uhyggelige vogn og mausolæumsbrylluppet.
 

Sputnik

Active Member
Sådan som min by står i dag ca. 4/5 igennem sæson 19, har jeg mistet ca. 600 / 700.000 Orker
og jeg har kun mine Arsenaler der træner pr. 1 døgn + Heltens smed , der er i dag 3.788.429 tilbage.
Det stiger hver dag men falder for det meste når jeg laver en større opgradering.

Jeg træner mere Orker end jeg kan benytte til mine enheder.
Selv de Orker der benyttes til Gæste-Racen + Enhedstræningen overstiger ikke det jeg har af Orker daglig.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
(P.S.)
Efter sæson 15, 16, 17, er vareproduktion i alle fabrikker steget så meget at fabriks-antal kan halveres.
Så er der plads til de nye fabrikker der kommer i sæson 18++++ indenfor samme **kultur--mængde**.
VARETYPE = ALM. SJÆL. OPSTEG.
Jeg klarer mig med 2, 2, 2, + 2, 2, 2, + 2, 1, + forventer 1, til 20 sæson. MAKS 16 fabrikker antal fabrikker.
Jeg har over 50.000.000 varer i alle T-Grupper (alm. vare)
Jeg ser andre have 6, 6, 5, + 4, 4, 4, + ?????? Det er utroligt.

Tænk over hvor meget der er overdrevet med antal fabrikker i 1. by.
Det kræver utallige tusinde Beboer ekstra + Kultur, for bare at holde sig på +170% .
Jeg har fjernet 6 Magiske Boliger fra min by i slut af 18 sæson da der var over +200.000 beboer i overskud. I dag er der 64.099
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

.
 
Top