• Kære gæst,

    Du skal være medlem af forummet, hvis du ønsker at deltage i diskussionerne eller starte dine egne tråde og emner. REGISTRÈR DIG HER!

Påkrævet kultur

DeletedUser307

Guest
Jeg har længe spekuleret på, hvordan man udregner "påkrævet kultur" ift. kulturbonus. Jeg er blevet fortalt, at det afhænger af level på fabrikkerne. Men hvordan opgøres det?
- Tæller en L8 stålfabrik det samme som en L8 eliksirfabrik?
- Tæller 2 L4 fabrikker det samme som en L8 fabrik?
- Er det afhængig af antal felter fabrikkerne fylder?
Det kan være det allerede er forklaret et sted, men jeg kan ikke lige finde det :confused:
 

Skolehaven

Well-Known Member
Der er ikke nogen nem måde at regne det ud på hvor meget kultur der kræves. Der står kun hvor meget ekstra kultur det kræves for den næste opgradering i spillet. Hvis du virkelig gerne vi vide hvor meget kultur dine bygninger og hele din by kræver, så kan du kun gå til https://dk.wiki.elvenar.com og se hvor meget hver opgradering koster og begynde at tælle sammen. Det vil tage en del tid.
 

DeletedUser307

Guest
Hehe Jeg kan se på Skolehavens svar, at jeg har stillet spørgsmålet ret uklart. Det jeg ledte efter svar på var: Hvordan finder spillet frem til, at jeg skal bruge 15000 overskydende kultur for at få 160% i kulturbonus :)
Efter at have kikket lidt på det, er jeg kommet frem til følgende teori: Man skal gange trinet for kulturbonus med nummeret på det kapitel man er i. Resultatet er det antal tusind ekstra kultur der kræves. Det passer med trin 3 (160%/15k) og trin 4 (170%/20k). Jeg er i kapitel 5.
Hvad angår mængden af kultur byen kræver, så er det vist i den øverste bjælke. I mit tilfælde:
Samlet kultur: 18591 (den kultur mine bygninger giver)
Påkrævet kultur: 11117 (den kultur det kræver for at drive mine bygninger)
Tilgængelig kultur: 7474 (den kultur der bruges til at udregne bonus)
 

DeletedUser307

Guest
Ja min teori holdt ikke helt. Der skete ikke noget, da jeg gik ind i kap6. Der skete derimod noget, da jeg opgraderede en eliksir fabrik. Den hedder nu 16k for trin 3 og 21k for trin 4 :confused:
 
Top