• Kære gæst,

    Du skal være medlem af forummet, hvis du ønsker at deltage i diskussionerne eller starte dine egne tråde og emner. REGISTRÈR DIG HER!

Skæve handler - automatisk annullering efter tid

Er automatisk annullering af skæve handler (efter passende tid) en god idé?

  • JA

    Stemmer: 8 80,0%
  • NEJ

    Stemmer: 2 20,0%

  • Samlet antal stemmere
    10

DeletedUser618

Guest
Forslag:
0 - stjerne handler annulleres automatisk efter 3 timer
1 - stjerne handler annulleres automatisk efter 6 timer
2 - stjerne handler annulleres automatisk efter 1 uge
3 - stjerne handler annulleres ikke

Årsag:
Jeg har en nabo, som konstant spammer handels-systemet med store skæve handler, som jeg har meget svært ved at forestille mig at nogen vil klikke på med vilje (se nedenunder). Oftest ligger der 20 handler som bare fylder (og i min verden: bare venter på at nogen klikker på dem ved et uheld).

Fordel:
Man stadig handle, men besværet med at skulle lave skæve handler hver 6. time, kunne måske begrænse dét jeg kalder spam - til glæde for os alle!

Ulempe:
Ingen? Skriv hvis I kan komme i tanke om noget.


Store skæve handler (konstant ca. 20 handler):
Handel.JPG


Små skæve handler (fylder 4 sider):
handel2.JPG
 

DeletedUser

Guest
Hej MrCrap

Det lille udråbstegn der er udfor alle de listede handler, betyder at du ikke har opdaget spilleren på kortet endnu, og at der derfor pålægges en EKSTRA afgift for at handle med ham af din handelsmand ;-)

Denne afgift er som standart 50 % i handelsværdi, bedtydende at en handel på 100 for 100 vil være på 100 for 150, hvis man ikke har opdaget den handlende på sit kort :) denne pris kan dog være lavere hvs man har et Blomstrende Handelslav" som vidunder

varer er generelt opdelt i 3 grupper der kaldes tier

Tier 1 = marmor, stål og planker
Tier 2 = Krystaller, Skriftruller og silke
Tier 3 = eliksir, magisk støv og juveler

alle varer koster guld og forsyninger at lave
tier 2 koster 4 gange så meget at producere som tier 1 - derfor hvis man bytter tier 2 med tier 1 får man 1:4
tier 3 koster 4 gange så meget som tier 2, og derfor 16 gange så meget som tier 1 - derfor er bytteforhold 1:4 og 1:16

så at sige bytter du til den samme udgift i guld og forsyninger ;-) når du opdager de handlende på kortet vil LANGT de fleste af de handler du lister være på 2 stjerner :) - det hænder dog at nogle forsøger sig lykken med rigtig skæve handler, og til dette kan der være mange grunde, men start med at sende din spejder ud i krogene af dit kort, og billedet vil ændre sig en smule ;-)
 

Tordhrano

Active Member
Mig bekendt kommer udråbstegnet kun hvis der er afgift. Stjernerne indikerer hvor fordelagtig handlen er set fra dit synspunkt.
Man kan også godt have en trestjernet handel med udråbstegn, men de er nok sjældne.
 

Skolehaven

Well-Known Member
Det er korrekt som Tordhrano skriver.... udråbstegnet fortæller kun at der er afgift på. En spiller uden afgift kan se dit et stjernede tilbud som enten et 2 stjernet eller endda et trestjernet tilbud, fordi de ikke skal betale afgift.
Stjernerne tager nemlig afgiften med i betragtning når den viser om det er en god eller dårlige handel for dig.
 

DeletedUser

Guest
Hej

@Tordhrano og @Skolehaven i har fuldstændig ret :) ganske som beskrevet højere oppe betyder det gule ! kun at der er handelsafgift på :)

hvis andre har brug for yderligere information om handelsmanden findes dette på
https://dk.wiki.elvenar.com/index.php?title=Handelsmand

for SPECIFIK information om "!" til enkelte, vil jeg anbefale sektionen "2 accepter tilbud", for god service er dette linket direkte herunder :)
https://dk.wiki.elvenar.com/index.php?title=Handelsmand#Accept.C3.A9r_tilbud

PS: tillad mig at komplementere det pæne sprogbrug der er i denne tråd :)
 

DeletedUser618

Guest
Nårrr... det giver mening. Altså at det er handelsmandens 50% afgift der gør den store forskel. Men så tror jeg at jeg vil omformulere mit forslag.

Som det er nu, kan man filtrere, så man kun kan se klanmedlemmerne hos handelsmanden. Det ville være rigtig rigtig rart, at der var et lille felt, som man selv klikker af, hvis man vil se de 'ikke opdagede'. Mit bud er, at under 5% af os spillere ville nogen sinde handle til +50% kostpris, med mindre man står og har et udpræget stort behov - og så er muligheden der jo stadig via feltet jeg foreslår.

Lige p.t. fylder den spiller jeg nævnte indledningsvis (det øverste foto) 4 sider handler hos mig, som bare støjer. Tilsvarende har jeg også mange handler oppe, som sikkert støjer lige så meget hos nogle andre.

PS: Jeg er 2/3 henne i kapitel 10, har åbnet 340 provinser og skal bruge 250 for at åbne næste kapitel, så jeg har bevæget mig ud på kortet ;-)
 

DeletedUser

Guest
jeg vil sørge for at bringe forslaget videre, så der måske er 2 flueben, klanen og fair handler :)

EDIT: dette er tidligere blevet foreslået, og der bliver fulgt op på det :)
 
Senest redigeret af en moderator:

DeletedUser618

Guest
Tusind tak
Og aller helst, så man aktivt skal tilvælge at ville se u-opdagede spilleres handler, så man ikke skal klikke den af hver gang man går ind på handels platformen.
 

DeletedUser372

Guest
Ja, det kan så godt være han ikke har opdaget spilleren på kortet endnu, og at handelsafgiften er 50%.
men set fra hans billeder med de 100 til 300 så er det ihvertfald ikke 50%. dvs at personen har lagt en handel op hvor han giver 100 og vil have 150 igen, og med udråbstegnet grundet 50% afgift er det 300, så det er stadigvæk skæve handler når han ser en der prøver at tjene mere end handlen reelt set er værd..
så hans topic holder stadig..
jeg har selv disse irriterende personer med 30 sider små skæve handler man ikke gider kigge igennem..
 

DeletedUser372

Guest
ja se det ville jo være en fremragende ide, så en lille boks menu hvor man kan vælge et par eksemplare, som feks "Handler med 3 stjerner" handler med 2 Stjerner" og så videre.. så ville man kun se de handler man vil handle med PLUS sit broderskab hvor man så slipper fuldstændigt for alle de irriterende 1 stjernes bud.

I like it Tordhrano.. den skal have et like..
 

DeletedUser618

Guest
Hej Sputnik - det giver jo ikke mening at det er sælger der skal bestemme hvad der kommer frem på købers skærm? En sælger vil vel helst have at vedkommendes handler vises til alle. Jeg er tilhænger af at det er køber der bestemmer hvilke handler vedkommende vil se på - akkurat som jeg selv vælger om jeg går i netto eller kvickly.

Tordhranos ide er nem at indføre og administrere, og den rammer et reelt behov hos os. Og jeg gad godt hvis éns valg bliver husket fra gang til gang :)
 

DeletedUser372

Guest
@MrCrap

Super ide med et huske valg også, så skal man kun markere det en gang og fjerne det igen hvis man vælger at gå tilbage
den får også lige et like her, så må vi håbe at programmørene så vil indføre denne feature
 

DeletedUser618

Guest
Hej Sputnik
Nu er det her jo en forslagskasse - som jeg stærkt antager eksisterer, netop for at lave om på 'virkeligheden' - så jeg synes fortsat Tordhrano's idé er fremragende.

vh/ Mr
 

Skolehaven

Well-Known Member
jeg bryder mig som udgangspunkt ikke om at man dømmer andres tilbud ude på den foreslåede måde. Der er rigtig mange der laver nogle "trals" Eksembelvis ser jeg mange tilbud som 3 stjernet fordi de tilbyder 1003 niveau 2 vare som jeg så skal betale 4003 niveau 1 vare for. Systemet bedømmer 2 stjernet til 4012 hvilket den er under, derfor 3 stjerner.

Jeg er udmærket bekendt med at mange bruger handelskoder for at fortælle hvor hastende tilbuddet er at få taget. Jeg er derfor også klar over at det næppe bliver gjort af ond vilje, men det ændrer ikke på at handlen ikke er så god som systemet gør den til. Skal vi så også lave en restriktion på det? Fordi for mange bliver "fuppet" af det?

Jeg ser langt hellere at der var flere sorteringsmuligheder i stedet. Jeg vil kun se tilbud med x stjerner, jeg vil kun se tilbud med besjælede varer, etc. Det er generelt svært at finde de "interessante" tilbud, når der kun er en sorteringsmulighed.
 

DeletedUser

Guest
Jeg er fuldt ud med på at dette virkelig er et ønske... og jeg laver endnu et forsøg på at få lidt af ideerne gennemført

Jeg har netop videregivet alle de gode foreslag, og jeg afventer besked :)

Et hurtigt medlem (og i jer jo hurtige og seje, i konkurrence som alle andre steder) vil påstå at jeg har skrevet noget lignende før, og det er rigtigt... jeg må arbejde indenfor de parametre jeg har og forsøge at skubbe på, dette gør jeg i dette tilfælde...

Jeg håber med krydsede fingre, men jeg vil ikke love noget
 
Top