• Kære gæst,

    Du skal være medlem af forummet, hvis du ønsker at deltage i diskussionerne eller starte dine egne tråde og emner. REGISTRÈR DIG HER!

Snyd eller hvad? Eller bare en smart måde at klare FA

DeletedUser315

Guest
Hej alle!
I vores klan oplevede vi sidste gang der var eventyr - et noget mærkeligt fænomen! Vi havde knoklet for at komme på 2. pladsen, men blev så overhalet af en anden klan. Fair nok - man skal erkende når man bliver slået i en fair fight. Men så skete der noget mærkeligt. Kl.23.30 kom en anden klan pludselig ind og lavede 2000+ point, out of nowhere. Vores 3. plads gik fløjten OK! Men vi undrede os, hvad skete der lige her? Efter lidt detektivarbejde fandt vi ud af at klanen har 2 spillere som kun dyrker(eksisterer) værksteder og level 1 byggerier.
Og så sidder vi tilbage med spørgsmålet! Er det sådan en reel kappestrid skal afgøres? Gevinsterne er da ikke for store - det er vel mest æren og det sjov vi har med eventyret - det er bare en kedelig måde, det skal afgøres på.
Vi går nok efter alle 3 runder i eventyrene og 10 kister i turneringerne
 

Eragon

Well-Known Member
Jeg tror nu ikke at det er muligt at snyde i eventyret, der findes forskellige former for taktik.
Hvis vi skal komme ind på hvad der evt. kan være snyd, eller lidt upassende, så er det hvis nogle broderskaber køber sig vej gennem store dele af eventyret med diamanter, så kan vi andre som sidder og knokler for at lave dværgeøl og enter jo bare få en lang næse..

Men selvfølgelig vil muligheden altid være der for at købe sig vej gennem, da Elvenar jo er en "forretning" og innogames skal tjene penge for at kunne udvikle spillet :)
Men heldigvis er det så dyrt, at køber sig igennem for mange poster, så jeg tror ikke at det vil være noget stort problem.
 

DeletedUser634

Guest
Hej pnry :)
Jeg vil da rigtig gerne forklare, hvorfor vi har 2 spillere, der udelukkende kører med level 1 byggerier... de er hos os i dagligdagen for hyggens skyld (vi fungerer også som "socialt broderskab", hvor udfordrede sjæle kan blive taget hånd om) :pog når der er eventyr, så knokler de rumpen ud af buksen - for det er deres "bidrag" til vores Broderskab (næste gang sætter du bare navn på, ikk ... det er helt ok) Vi hverken snyder, bedrager eller stjæler hos os... til gengæld så nørder vi maximalt i spillet, - og derudover har vi en hulens kvik ledelse, som bruger de skills, som de har opdyrket i erhvervslivet. Et af de væsentligste parametre er et topdedikeret hold, et stærkt fællesskab og så selvfølgelig strategi og rettidig omhu. Denne gang havde vi sågar også Elvenar-guderne med os,- for der var bare så meget ekstra krudt på planlægningsdelen, - det gav samtlige spillere et drive, jeg ikke har set lignende tidligere, så dette drive hintede os om nogle nye vinkler til næste gang.... Med andre ord.... I blev slået med FairPlay - og ja, det er sådan en kappestrid skal afgøres. Vi deltager så absolut ikke pga. præmierne.... udelukkende fordi vi ELSKER eventyr. Vi glæder os til at møde jer igen og forventer, at det bliver så meget sjovere nu - fordi vi nu ved, at vi bliver holdt særdeles skarpt øje med ;):cool:
 

DeletedUser315

Guest
Jeg ved ikke hvad man mener med hensyn til den 2. plads. Den tabte vi i en fair fight!!! Men at sætte 2 spillere til kun at deltage i eventyr - den er altså for tåbelig. Uanset hvilke mærkelige forklaringer man giver
 

DeletedUser286

Guest
Ja, jeg er altså også nysgerrig på hvad der menes ;)

Bacongrisen.
Der selv stillede med omkring 125 værksteder til sidste Eventyr o_O:rolleyes::cool:
 

Eragon

Well-Known Member
Jeg har også meget svært ved at se, at det skulle være snyd, at nogle skaber plads i deres by, til mange små værksteder og fabrikker.

Når man er begyndt at lave følsomme vare (månesten, platin og gummi) så er det ikke længere muligt, at lave de alm. vare i mere end 9 timer, når fabrikken er over LVL 23 (hvis jeg husker rigtigt). Så hvis man ikke må bygge små fabrikker, så kan man ikke lave statuer og halskæder, hvilket er noget af det som jeg laver rigtig mange af.

Så jeg er spændt på at høre, hvor du ser at der er snyd..!

Vil det fx være snyd, hvis jeg sletter ALT hvad der kan slettes, for at lave 200 værksteder og 200 små fabrikssæt..?
Det er min by, og mig selv der skal bygge den op igen efter eventyret....
 

DeletedUser372

Guest
Nu har jeg i alt 4 profiler, hvor alle 4 er med i den samme klan, 2 andre af vores spiller har også 2 eller 4 profiler, til events og broderskaber osv.
jeg oprettede for nogle måneder siden en profil hvor jeg selv tænkte nu fordi min første profil kniber med pladsen til de mange små værksteder pga man nu også skal til at have ekstra produktioner i sin by med besjælede varer, (Ånder og Egypterne) ja der skal findes plads til min 4 nye fabrikker .

men ja jeg oprettede den sidste, du kan selv tjekke den, xDarkPrince formålet ved denne profil er kun at skabe points til eventyr og ikke andet, og jo mere udvidet byen jo flere fabrikker og værksteder kan den have, mit mål vil være at have 100 værksteder og 50 af hver fabrik. og så vil det være den profil jeg spiller eventyr med hvergang og lader min andre profiler blive store uden at skulle tænke på at ofre plads osv.

jeg synes ikke det er snyd, det bare en mere taktisk måde at gøre tingene på. ikke tåbeligt, men når du engang kommer videre fra Dragekapitel til Åndernes kapitel og op efter vil du forstå at plads pludseligt bliver noget man ikke har længere..
og så kan man stå i flere måneder uden at komme til at spille events, fordi man sletter ikke bare en fabrik man har bygget fra 1 til 24 når den er vigtig for hvor man står i sin by og udvikling..
 

DeletedUser

Guest
hmm, nu har jeg fulgt denne debat nøje, og undersøgt hvad jeg kan.

Jeg finder efter spillets regler ikke en overtrædelse.

Der er jo tale om 2 små byer der producerer specifikt i dette tilfælde, hvilket betyder klanen kan præstere mindre på andre punkter. her tænkes eks på turnering, da 2 meget små spillere ikke bidrager enormt (tillykke med de 10 kister for første gang, nu er jeres spillere jo ikke små mere).

så vidt jeg husker kan man ikke skifte klan og deltage i eventyr på en gang, de små har derfor sandsynligvis været i klanen inden eventyrets start. Og hvis klanen vil smide 2 velfungerende medlemmer ud for plads til 2 små i eventyr, er det måske muligt at diskutere moralsk. men klanen lider selv tab i eks turnering i samme periode.

Derfor forholder jeg mig til §11 i spillers regner, og vedtager at der ikke er en overtrædelse.i strid med reglerne, da denne moralsk diskutable handling ikke eksisterer i de eksisterende regler.

Hertil skal ligeledes nævnes at topscore i turnering (til mit kendskab) er 72500 point og lavet i tyskland... og ingen danskere er i nærheden ;-)

JUDGE KHATARS RULING, may it be fair or not

(når alt kommer til alt er dette - modsat bacon - et spil, og ikke en livsstil)
 

bambi

Active Member
Hejsa,

Har også fulgt med fra sidelinjen og selv om jeg selv er ret ligeglad med Broderskabs Eventyr, da der er alt for abejde/klikken i det i forhold til præmierne, men vil da også sige, at det undrer mig noget hvorfor det egentlig tillades at nogen har byer der udelukkende består af små Værksteder og Produktioner for netop at kunne lave en masse opgaver til Eventyrerne.

Nu linker du jo selv til spillets regler Khatar og her står jo at hjælpe-brugere ikke er tilladt og syntes godt nok dette læner sig rigtigt meget op af en hjælpe-bruger for et Broderskab - resten af Broderskabet kan jo så koncentrere sig om "normale" produktioner og alligevel klare opgaverne uden problemer fordi en sådan bruger kan lave alle de døgn produktioner der skulle være behov for. Finder det så endnu mere mærkeligt hvis man har flere brugere og vælger at den ene (eller flere) skal være af denne type for netop at fremme Broderskabet under Eventyr.

Selvfølgeligt helt fair at hvis man ligger mellem kapitler og har ekstra meget plads pga. dette at man vælger at bygge en masse ekstra små Værkstedet/Produktioner for at yde en ekstra indsats under et Eventyr for tror som der tidligere er skrevet det er de færreste der vælger at sælge "store" Bygninger for at skulle bruge uger efterfølgende for at få dem bygget igen.

/bambi
 

DeletedUser618

Guest
Sjov diskussion. Lad mig give mit besyv med.

Perspektivering:
a)
Spillet er gratis.
Hvis folk vælger at betale deres vej igennem, er det deres sag. Som Eragon skriver - det er en forretning for udviklerne. Os, der ikke betaler, skal bare stikke snuden ind og acceptere at andre gør - for uden dem var der slet ikke noget spil. Hvordan man kan kalde det snyd eller umoralsk, fatter jeg ikke.

b)
Hvad folk bygger i deres byer, og hvad klaner vælger at optage af byer, er 100% deres egen sag.
Jeg kunne f.eks. have en holdning til, at dem der bygger pæne (læs: rodede) byer er tåbelige, fordi jeg kan lide effektive byer, men da det er deres sag, lader jeg dem om det. Eller hvis en klan vælger at have en regel der siger nabobesøg hver eneste dag - dem om det. Eller at klanens byer skal have nok produktion til at man kan nå 10. kiste hver gang - dem om det. Eller det er et krav at alle deltager i BE, eller eller....

I vores klan synes vi BE er noget af det sjoveste ved spillet, hvorfor det ikke kan undre, at vi giver plads til byer der er optimeret til BE. Det er tilladt at mene at det er tåbeligt (det synes vi så ikke selv), men heldigvis bliver det halsløs gerning at forsøge at regulere hvad folk vil bygge, så det bliver der ikke ændret ved.

Med andre ord, for at svare på spørgsmålet tråden startede med: Nej, ikke snyd. Ja, smart måde at klare BE.

Slutteligt - hvis man ikke kan lide konkurrence-elementet af BE - og tåle at blive overhalet - skal man nok nøjes med at bygge pæne byer ;-)

Vi ses derude :)

vh/ Mr
 

Skolehaven

Well-Known Member
Om det er snyd eller ej afgøres af support, som er dem der har den endelige tolkning af reglerne. Det er vidst det der står i reglerne sådan ca.

Men jeg gætter på at der refereres til reglen om hjælpebrugere eller pushing, som vi er mange der kalder det :p
Som nogen nævnte for mig i foråret om der er en der pusher sig til første pladsen eller køber sig til den er vel lige meget? Tjoe... tænke tænke... men hvorfor er der så en regel? For at man kan sige aaaahhhh der fik du os grønneberg, men tillykke behold du bare din gevinst... Ja jeg syntes sku det er for tamt, men jeg kan dog godt lide spillet om end jeg syntes det er for tyndt.

Nok om dumme gamle dage, for man kan pushe på så mange måder. Spørgsmålet er mere om support også er ligeglade med disse metoder, eller det er noget de rent faktisk vil bruge reglen:

I turneringer kan man fra sin store stærke konto sende et latterligt lille beløb varer til sin lillebror til at score turneringspoint til ens broderskab for, ja jeg tror vi er nede på mindre end en procent af hvad det koster en spiller med alle gruppestørrelses opgraderinger... Ja så er det ret godt givet ud, at betale den konto for kun at lave det og intet andet.

I BE som nævnt her kør en konto lidt op eller få lov at overtage en konto fra en stor spiller som stopper og fyld den med 150 værksteder og 100 sæt vare bygninger og go go go.... hiv den så kun ind i broderskabet når der skal klargøres til BE eller lad den være der hele tiden... Betyder ikke det store, da den konto kun er aktiv under BE... Og ja hvis bacongris eller andre vil sælge det halve af deres by for at kunne klare sig bedre under eventyr og vil sidde med deres aktive konto og genopbygge det hele bagefter.... intet kunne røre mig langsommere...

Men jeg syntes det er synd der eksisterer en regel som nogen overholder og andre tjener fedt på at bryde på alle tænkelige måder og nærmest belønnes for det. det syntes jeg er unfair overfor alle os andre. Ja en indrømmer endda at en af hans ekstra brugere ikke spilles men kun bruges til at fremme eget/broderskabets spil... Når man sidder og fortæller det så åbenlyst, så er det jo i lyset af at vi alle ved at den regel ikke er de et 1 og 0 vær den er skrevet med. Så fjern den da for ******!!!
 

DeletedUser634

Guest
Hold da op - sikke en aktivitet denne tråd har givet. Og hvor kommer vi vidt omkring - herligt. :) Altid rart at få åbnet for nogle debatter - der kan skabe element af eftertanke - både moralsk og etisk.

Jeg kan jo kun glædes over, at jeg ikke er den eneste, der er bidt af spillet ;)

De mennesker, der kender mig, ved hvad jeg står for ... så jeg vågner hver dag med god samvittighed og opbakning fra de vigtigste. Tak for jer :cool:
 

DeletedUser634

Guest
Khatar ..... Lige en indskudt bemærkning.... Tak for at ridse tingene op :)- dog er ingen sendt ud af Broderskabet, - for at de 2 omtalte profiler kan være med os.....så mon ikke min moral/etik stadig er uridset ;) og ja, det har en omkostning for resten af elementerne i spillet. Men den omkostning tager jeg gerne....for jeg ved, hvad det betyder rent menneskeligt for de omtalte. :)
 

DeletedUser286

Guest
@Skolehaven Jeg har nu aldrig solgt ud af min by, for at få plads til miniby til Eventyret.

Jeg har dog et par enkelte gange solgt omkring halvdelen af de produktionsbygninger der høre til Gæsteracen, hvis et Eventyr falder sammen med at jeg har en Gæsterace kørende og hvis jeg altså ikke har fået opgraderet dem endnu.

(Hvem husker ikke da Inno syns at vi skulle have dobbelt op på Eventyr) :mad:

Jeg bruger omkring 40 dage på at komme i gennem en Gæsterace og starter den op lige efter et Eventyr, det giver mig lidt mere tid at løbe på.

Hele mit spil er bygget på på de 3 K'er Planlægning, planlægning og planlægning.

Men jeg syns at jeg er godt til at finde plads i min lille by og der kommer hybrid bygningerne ind i billede, de er en gave til dem der forsøger
at tage udfordringen op og spille spillet som et gratis spil.

Bacongrisen.
Der ikke helt kan finde ud af, om brug af blå dimser
er en tilladt for for snyd o_O:rolleyes::oops:
 

DeletedUser218

Guest
BE vil altid være unfair for nogle, den sti har inno selv lagt, ved at man kan betale sig fra det.
Tag et broderskab der ikke vil bruge penge på BE, mod et broderskab, med lige mange værksteder osv. men hvor nogle bruger penge på det, så ved man jo godt hvem der vil vinde, og jeg har slet ikke råd til at smide penge efter BE, så det ville være unfair for mig :( og så forstår jeg godt folk prøver andre veje, og måske dedikere sin by til BE, hvis det er det man elsker i spillet.


I turneringer kan man fra sin store stærke konto sende et latterligt lille beløb varer til sin lillebror til at score turneringspoint til ens broderskab for, ja jeg tror vi er nede på mindre end en procent af hvad det koster en spiller med alle gruppestørrelses opgraderinger... Ja så er det ret godt givet ud, at betale den konto for kun at lave det og intet andet.

Det syntes jeg ikke er snyd, dem med 2 spiller, som typisk har en stor by og en lille by, er der vel ingen grund til at tonse sig igennem kapitler og gæsterace i fuld fart, for at sidde oppe i toppen, og vente 4-5 måneder på næste gæste race. Så kan men jo ligeså godt, slappe af, og få ens vidunder op i level, så man bliver stærkere, mens det er nemt og sjovt for en, at få en masse vp'er. Og der er jo ingen steder, der står hvordan, man skal spille ævlenar :)
 

DeletedUser381

Guest
Man kan vel også se det som en måde hvorpå små klaner har en chance for at kæmpe imod de større klaner.
Da vi alle vel kan anerkende at antallet af værksteder og fabrikker har en stor indflydelse for produktion under eventyret.
og således er det ikke afgørrende om man er langt fremme i spillet eller ej, men om man kan fremskaffe pladsen.

Tag klaner hvor største delen af medlemmerne har klaret alle kapitlerne, hvordan skulle en lille klan nogenside kunne
gøre op med den plads der, der vil være til rådighed, hvis ikke man ofre fx sin gæsterace under et eventyr?
så nej personlig kan jeg ikke se dette som værende snyd..
dog et kæmpe arbejde at køre dværgebryg på 150 værksteder, og muligvis en ret øm klik-finger efter et par timer..

Og det det skulle undre mig meget, hvis der ikke ligeledes ligger en strategisk tilgang til eventyret bag også, som der gjorde da jeg
i sin tid spillede sammen med Gyalmo.

Hvorledes det er fair at have side profiler der ikke er skabt for andet end deltagelse i eventyret, og ikke på nogen måde skrider frem i kapitler, eller deltager i det daglige spil, må jo være op til Inno at afgøre...
 

DeletedUser634

Guest
Som altid, StineBgaard - strategien er alfa og omega og dem, der er stærkest på den - kan uanset (næsten) størrelse gøre sig gældende i toppen af BE - også uden brug af diamanter :) Men for hulen hvor har fingrene det "spændende" i ugen efter..... MEN festen, fisen og balladen undervejs......er al ømheden værd...... i JL mangler der kun et ekstra lille krydderi...... ;););)
 

DeletedUser286

Guest
Jeg er sikker på at de 72500 er i Eventyret i turneringerne ligger den lidt under...

Meeen det er jo kun 2900 point vi skal lave hver i turneringen, hvor svært kan det være ? :p

Bacongrisen
Der også bruger ekstra krydderi... Kattehår :eek:
 
Top