• Kære gæst,

    Du skal være medlem af forummet, hvis du ønsker at deltage i diskussionerne eller starte dine egne tråde og emner. REGISTRÈR DIG HER!

Snyd eller hvad? Eller bare en smart måde at klare FA

DeletedUser286

Guest
:p You tell me.... hvordan får du dem sprøde? :D

Kære Gyalmo.

Jeg vil gerne takke dig for dit spørgsmål, hvor er jeg glad for at du spørger ind til lige netop sprødheden af Kattehår...

Lad os starte med at dele Katten op i 4 dele: den forreste del, den bagerste del, den øverste del og den underste del, så langt, så godt...

På den forreste del, vil jeg anbefale knurrehår, de har en helt fantastisk sprødhed i sig selv og de
er til at sortere fra, hvis dine Gæsterne endnu ikke er faldet for dette helt igennem uundværlige krydderi.

På den øverste del, sidder er som regel, alt efter Katterace en form for "stive børster" de har også den naturlige sprødhed
men i forhold til knurrehårende, så opdager man dem først samtidig med at man får smagen du af dem, alt i alt, en god måde
at vænne sig til brug at dette vidunderlige og helt uundværlige krydderi.

På den nederste del, vil jeg anbefale at du lader den ligge og tørre i solen, disse hår har også præcis den længde der gør
at de kilder helt vidunderligt i halsen, hvilket gør dette krydderi til en gave for enhver husmor der vil imponere med sin kogekunst.

Så er vi nået til den bagerste del...

Jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg skal forklare dette, men lidt lige som med Chilli er der forskællige sprødheds grader og ikke mindst smag
det skyldes at krydderiet kan samle sig i små totter og indeholde Kattegrus...
Jeg vil på det kraftigste advare mod at benytte denne del af krydderiet, jeg vil ikke komme nærmere ind på hvorfor, men vil bare sige at du skal lade være.

Det vil glæde mig, hvis du vil dele dine oplevelser med dette helt igennem vidunderlige og helt uundværlige krydderi med os andre.

Knus, Kram og Kærlige tanker.

Bacongrisen
Nu med kulinarisk brevkasse :D
 

DeletedUser634

Guest
Kære BaconGris (hvorfor kan man ikke lave den her " :-* " )

Først og fremmest TAK for en særdeles udførlig og let-forståelig beskrivelse. :)

Der skete i de dage..... følgende: :rolleyes:

Kastede mig straks over Google for at få lidt fif til indfangningsprocessen og erfarede her, at katte elsker at fange mus....... noterede mig dette og måtte derfor lige opdatere min viden omkring det at få nappet en mus eller 3. Fandt adskillige metoder, - dog undrede det mig en del, at alle henvisningerne havde til formål at slå disse små uskyldige væsener ihjel..... :( Følte mig lidt sat tilbage til udgangspunktet, da jeg jo måtte have en mus i levende live...... Derfor måtte jeg Google igen - for at se, om der var andre ting, som kunne lokke den intetanende kat i indfangningsrækkevidde.
Katteurt skulle være svaret. Google igen..... og sørme om jeg ikke kunne hente den helt fantastiske plante - frisk og forskønnende - i et plantecenter 110 km herfra. :confused:

Fluks strøg jeg ud af døren, startede bilen og den spandt som en mis - kunne mærke den ville gøre alt for at bringe mig sikkert frem. :) 1½ time senere..... stod jeg foran en lukket dør :( og kunne læse på indgangsdøren: "Grundet stor efterspørgsel på Katteurt i 2018, har vi valgt at holde ferie resten af året" :eek:

MEN.... intet skulle stoppe mig..... måtte konsultere GOOGLE igen... Der måtte være andre metoder.

Jeg blev ført ind i YouTubes forunderlige verden. :cool: Og fandt særdeles underholdende klip af ejere, der på groveste vis tirrede deres små 4-benede pelsdyr med div. genstande..... kan heriblandt nævne: pinden med fjer og den infrarøde lommelygte....... Tilbage til GOOGLE: hvor fandt jeg nu en af de her fantastiske tingester....
Maxi-Zoo - som havde adskillige versioner af førnævnte pind - sågar også en med en mus, der kunne pive. :D Og jeg skulle kun køre 50 km. Afsted det gik, fandt butikken.... ÅBEN.... OG de havde pinden med musen - YEEEHAW (Musen er forbundet til pinden via en elastik.... en meget lang én af slagsen... ret smart...) (OBS: ret væsentlig info)

Jeg var TILBAGE i kampen :cool: Kørte glad hjem, skulle lige skifte til Camouflagedragt i de smukkeste efterårsfarver (Den kan du iøvrigt få i H & M - dragten altså) og gummistøvler (Grønne - købt i Jagt og Fritid - med for - på tilbud pt.).... før jagten gik ind på den hersens omtalte kat, som det hele jo handler om... (eller var det krydderi???) :rolleyes:

Never mind.... der skulle fanges kat ....for at få det her famøse krydderi, som jo gerne skulle løfte lørdagskyllingen (fra Netto - i alubakke, fuldt parteret og klar til ovn - 20 kr. for den, der er tilsat vand og ser meget imponerende ud - indtil stykkerne har været udsat for varme... ) til stormfulde højder...... for hvem vil ikke gerne imponere kæresten - det kunne jo medføre ekstraordinær bonus på hyggekontoen :D

Nå, ud af døren igen..... skulle finde nogle læhegn (en lang række træer med det formål at skabe læ) Her skulle landlige katte ynde at opholde sig, da der ofte er mus .... på de læhegnsomkransede frodige marker, - fyldt med havre, rug, byg, hvede (bruges efter høst til div. morgenmadsprodukter - i tørret form - derfor er det en god idé at tilføre væske af forskellig art til disse) - samt kartofler, gulerødder, majs.......(altså dem, du senere kan hente i Netto/Brugsen/Føtex etc- - sammen med Lørdagskyllingen, som findes i et større udvalg - i de 2 sidstnævnte butikker)

MEN noget var galt.... nok fandt jeg den lange række af træer..... og angrebet fra ret vinkel, så er det korrekt nok, at de skaber læ..... Markerne derimod.... var blot jord og sten..... intet andet..... :confused: Spejdede ud over det golde landskab...... og besluttede slukøret at vende hjem..... :(

Sidder i skrivende stund med en stor kop kaffe i hænderne og bearbejder skuffelsen


(Den kvikke læser vil sikkert notere sig, at det er en ganske imponerende handling - at kunne skrive samtidig med at have en stor kop kaffe i hænderne)


Og præcis dette faktum forklarer måske, hvad hele denne tråd startede med i tidernes morgen :p:D:D:D
 

Eragon

Well-Known Member
Havde du da bare spurgt mig til råds, inden din lange rejse..:confused:

For havde du gjort det, så kunne jeg have fortalt dig, der ofte er opslag i netop Maxi Zoo og eller FB, med GRATIS eller meget billige killinger, på den måde ville du være i stand til at oprette en mindre kattefarm, og og ville med tiden kunne starte en god og sund WEB shop, hvor du kunne sælge dette fantastiske krydderi via postordre sendt ud med GLS, så ville drengene på sorteringscentralen også få lidt mere at lave, der ville skulle ansættes 5-6 ekstra medarbejder hvert sted, på den måde ville du også være med til at øge beskæftigelsen i hele Danmark, du ville kunne gøre glæde i rigtige mange små hjem, og du ville aldrig komme til at opleve, at dit eget hjem ville blive invaderet af små gnaver.
Du ville kunne varme dine små finger i dejlig blød kattepels hver dag.

Du ville tilmed kunne leje nogle af disse små skønne pelsdyr ud til plejehjem, hvor de ville kunne gøre rigtig stor gavn, for landes ældre medborger, der savner netop sådanne terapi dyr.

Tænk STORT :cool: landet første store kattefarm der dækker alles behov :)
 

DeletedUser634

Guest
TAK og i det læser jeg jo så, at du - kære Eragon - har valgt at støtte min drøm om en politiske karriere på TopPlan i fællesskab med den Kulinarisk begavede BaconGris (tænker mange er taknemmelige for, at JEG ikke går Kokke-vejen) ... valgløfterne hober sig op i mit stille sind, mens det hopper i sjippetov - bare for at sikre topformen til.... næste episode af...... BE FairPlay :cool:
 

DeletedUser286

Guest
Puha sikken da en tur du har været ude på...
Jeg burde nok have skrevet at jeg har masser af krydderi på lager og kan levere på under 3 timer :p

Bacongrisen
Der sælger ting :D
 

DeletedUser

Guest
tillad mig at assistere en smule i at fremfinde et lokal kilde til dette Uundværlige kryderi :) der ligger et katteinternat i Tøstrup, som jo nærmest er lige udenfor døren :-D jeg føler mig overbevist om de har et større lager der kan fås for billige penge, ja måske endda gratis :-D
 

DeletedUser634

Guest
Nøj, hvor ville jeg gerne have hørt om de muligheder tidligere.... overvejer at headhunte jer begge .... elsker at have ekspertise på tæt hold og som I nok kan se, så har jeg brug for det ;):p:p:p
 

bambi

Active Member
Nu tråden alligevel er gået fuldstændig off-topic, så vil jeg lige minde jer om at det nok er en god ide med en allergi test inden i begynder at spise alle disse kattehår!

/bambi
 

DeletedUser

Guest
Er det ikke synd at allergiteste katten... tænk hvis den opdager den er allergisk... det vil være noget af en problemstilling ??!! :p
 

DeletedUser634

Guest
Bambi.... off-topic? HVOR??? :p:p:p

Khatar - no need to worry.... kan håndtere både fysiske og psykiske traumer :D:D:D

Tror vi skal have gang i en form for samarbejde her..... jeg øjner muligheder... :p:cool:
 
Top