• Kære gæst,

    Du skal være medlem af forummet, hvis du ønsker at deltage i diskussionerne eller starte dine egne tråde og emner. REGISTRÈR DIG HER!

Sommersolhverv begivenheden

Skolehaven

Well-Known Member
Jeg sad lige og kedede mig lidt og gav mig til at beregne hvad der bedst kan betale sig at købe for sine månesplinter. Nu syntes jeg så det kunne være interessant at dele det med jer andre:

2016-08-12_1240.png


Nogen der er overrasket over hvad der bedst betaler sig i forhold til det de går efter?
Nogen der mener jeg regner forkert? korriger mig gerne så det bliver rigtigt :p
Du kan også stille spørgsmålet: hvis jeg har x månesplinter hvor mange runeskår (eksembel) kan jeg så forvente at få hvis jeg er gennemsnitsheldig.
Så kan det være jeg lige smider det i min udregning :p
 

Eragon

Well-Known Member
Jeg forstår ikke helt dine udregninger...!

Men jeg vil da gerne rette på noget alligevel...
Efter min mening, så er man ikke gennemsnitsheldig hvis man får runeskår, men gennemsnitsUheldig.. :confused: :eek: o_O :mad:

Jeg nemlig pænt træt af de runeskår, for det første, så får jeg næsten kun runeskår til de to vidundere som jeg har bygget, og for det andet, så er det stort set en umulighed at kunne bygge dem alle, og de fylder ALT for meget, ifh hvad man får ud af dem....
 

Skolehaven

Well-Known Member
Det første er for at have et tal at gå ud fra altså et sammenligningsgrundlag der bunder i hvad de 3 kisters priser er tilsammen (630K) og så delt med hundrede fordi alle tallene går op i det. så antallet af vundne det hele er udregnet efter hvor mange runeskår, videnspoint osv det kan føre til.

Det midterste felt med måne overskrifterne er en udregning på hvor mange månesplinter der bliver tilbagebetalt i snit. Der er en 1 og 2 for synlighedens skyld da der er 2 forskellige gevinster med månesplinter. de to samlet minus prisen på kisten er hvor mange månesplinter du i snit mister ved hvert køb. Ved at dividere dette op i de 6300 månesplinter er der det samlede antal køb du kan forventes at købe af den enkelte kiste hvis du udelukkende holder dig til den og er gennemsnitsheldig.

Til sidst er det trukket over og brugt til gevinst udregning, hvor jeg tager samlet antal køb * gevinststørrelse * sandsynligheden for at få denne.

Den eksklusive præmie er i dag en mørk lygtepæl som du i dag får hhv en, to og tre af, Dette er ikke gældende ved alle eksklusive præmier hvorfor der er et lille forbehold her.

Jeg håber dette bringer klarhed over hvordan det skal tydes :)

Jeg har i udregningerne afholdt mig fra at kommentere på hvilke gevinster, som jeg syntes er mest værd :p Ej heller vil jeg kommentere på hvilke FV jeg syntes er mest værd, men jeg kan lokkes til at regne på det, hvis det har en særlig interesse at vide deres reelle værdi matematisk set, men eftersom ikke alt kan fås på andre måder end igennem FV vil det også være subjektivt set.

Man kan dog efter min meing sagtens få råd og plads til alle vidundere, men det vil ikke være effektivt og heller ikke passe til nogens effektive spillestil. Jeg mangler kun 2 og må indrømme jeg har dem fordi jeg er samler. I forhold til pladsen er de ikke det værd. især ikke i de lave niveauer som de af samme årsag bliver holdt i da jeg ikke kan investere 100 vp i alle hver dag :p
 
Top