• Kære gæst,

    Du skal være medlem af forummet, hvis du ønsker at deltage i diskussionerne eller starte dine egne tråde og emner. REGISTRÈR DIG HER!

Tips og tricks

DeletedUser795

Guest
Hej alle, vi skal have lidt gang i forummet.

Jeg tænkte det her kunne være en tråd til at dele tips og tricks, der kan bruges i spillet for at få en nemmere/bedre/hurtigere/whatever spiloplevelse.

Jeg vil starte ud med tippet om hurtig igangsættelse af vare produktion, hvis man har mange produktions bygninger kan det tage en del tid at sætte dem alle igang, og endnu længere hvis man kommer til at trykke forkert med musen. Her kan man gøre det, at man bruger tallene på tastaturet i stedet, til at sætte produktionerne igang. i tilfælde af planke produktion er 1 = træfigurer, 2 = trækiste, 3 = luksuslænestol og 4 = kongelig seng. Så tryk på vare bygningen også nummeret for produtionen du gerne vil sætte igang.

Samme metode kan bruges for værksteder og kriger produktion.
 

Vedhæftede filer

  • manufaktur.PNG
    manufaktur.PNG
    254,1 KB · Set af: 153

Eltina

Active Member
Panda bjørn (fra event)
Fodre du din panda 1 gang kan du i den næste time få mange T1 varer hver gang du fodre.
Så kan man fodre Føniks, isbjørn og brunebjørn.
Man kan gå ud af fodring og ind igen og evt fodre brun Bjørn som så laver flere krigere i længere tid.

NB husk at starte med panda
 

Eltina

Active Member
På PC
Åben gylden afgrund (forhistorisk vidunder)
Øverst
Hold musen over mønten efter produktion så ser du effekten fra dette vidunder
Hold musen over befolkning så ser du en procent som bruges når du opgradere bygninger.

F.eks hvis er værksted kræver 1000 befolkning og der i din % i gylden afgrund er 15% bliver der kun trukket 850 befolkning når du igangsætter opgraderingen af værkstedet.
Din gylden afgrund opdateres med befolkningen.
 
Senest redigeret:

DeletedUser795

Guest
Som tilføjelse @Eltina så kan man altid vide om kulturbygningen skal have vej, hvis bygningen også producerer noget. Hvis det bare er ren kultur eller kultur/befolkning så skal de ikke have vej. Men produceres der noget værktøjer/mønter/andet så skal de have veje!
 

Skolehaven

Well-Known Member
De sagde de ikke kunne benytte samme chat-program 2 steder.... ?
.
.

Sjovt jeg kunne ikke lade være med at teste det. Og det virker skam igen. Har ikke forsøgt mig siden de ændrede i chat delen, og heller ikke fulgt med i opdateringsnoterne, så hvornår det er blevet genindført ved jeg ikke :p

Rediger: Ja efter at have lavet en kort undersøgelse af det kan jeg se at de lovede en genindførelse af /who tilbage i 2018. Læs evt linket. Den blev genindført kort efter. Det der ikke blev genindført var dog hvisk funktionen som jeg havde forvekslet den med i mit hoved. /who er dog til mit kendskab eneste kommando der er tilbage. /help er der heller ikke.

Må dog indrømme at jeg ikke bruger /who overhovedet, da den giver et falskt billede. Jeg er sjældent mere end de 20 sekunder foran elvenar fanen, som det tager at høste og sætte alt i gang igen, så kommandoen giver flere indikationer på at jeg er der end hvad sandt er... langt flere...
 
Senest redigeret:

Eltina

Active Member
Nabo hjælp til naboerne på kortet.
Når du har givet nabo hjælp til dem du er i broderskab med (hvis du er det)
Så trykker du på meddelser
Her er der bokse med gylden eller grøn.
Her kan du meget hurtig give hjælp til de naboer som også har givet dig hjælp.

I APP spares der et tryk pr nabo
I meddelser trykker man på den
gyldne boks og
vælger hvad man vil give naboen.

Er man på verdenskortet
Trykker men på nabo,
tryk på nabo hjælp
og hvad man vil give nabo
 

Johso6

Member
Mit bjergrådhus er nu fuldt opgraderet og skulle give 260% forøget produktion, men når man kigger i rådhuset er den kun forøget med 160% hvilket ikke giver mening.
De 100% har man jo uanset hvad, bare ved at bygge og opgrader sine fabrikker.
Som der står i teksten har man en grundlæggende produktion på 100% og forhistorisk vidunder effekt 160% hvilket skulle give et forøget produktion på 260%, men den forøget produktion er kun 160% hvilket er meget misvissende.
 

Vedhæftede filer

  • Forøget produktion.pdf
    212,7 KB · Set af: 170

Eltina

Active Member
Hvis du markere et af dine vidunder som favorit.
Når en anden spiller trykker på det nye vidunder ikon hos dig.
Så vil det vidunder du har markeret stå som det første.

Det er en fordel hvis du er i et broderskab hvor i har VP breve.

Husk at når dit vidunder er fyldt at ændre favorit.
 

Eltina

Active Member
Besjælede varer starter i kapitel 12= elementånderne.
Din besjælede varer er til højre for din boost (feks marmor-> stål)
Jeg har 2 fabrikker af hver besjælede = 6 stk.
Da fabrikken skal til niveau 24 er det en fordel at bygge den minimum 2 kapitler før, da det tager lang tid at få den i level 24.
Om natten kommer tyven og stjæler 10% af de Besjælede varer.
Senere er der nogle vidunder som kan øge produktion % i stil med bjergrådhus.
Der er også vidunder der reducere % hvad der forsvinder om natten.

I kapitel 15 skal der i opfind bruges rigtig mange besjælede varer.
Og så har man næsten til en opfind/teknologi og næste morgen er der så lige forsvundet 10 %.
Så det er skruen uden ende.
Men hvis man i broderskabet kan blive enig om at låne hinanden, og holde styr på det. Så kan det være en fordel, da de besjælede varer så bruges, og tyven om natten har mindre at stjæle ;-)
 
Top