• Kære gæst,

    Du skal være medlem af forummet, hvis du ønsker at deltage i diskussionerne eller starte dine egne tråde og emner. REGISTRÈR DIG HER!

Umuligt møde

bambi

Active Member
Hejsa,

Var i gang med mine møder under Turneringen og efter at have vundet nogle kampe ved at bruge auto gik det pludselig meget dårligt - sendte f.eks. 5 enheder Enter og de får ikke slået en eneste fjende ihjel.

Nå, men tænkte det kunne jo være banen der var fuldstændig umulig for Enter at komme frem på og specielt med tanke på at det var med distance modstandere, så prøvede lige at gå ind igen - dog lige med en Sværddanser først, så jeg skulle kunne afbryde kampen inden det kunne gå alt for galt.

Prøv lige at kigge på dette skærmdump og så er det vist nemt at forstå hvorfor jeg ikke har nogen som helst chance for at vinde mødet:

upload_2017-2-10_0-19-21.png

På dette tidspunkt har jeg mistet den første enhed Enter pga. fjenders Bueskytter nåede frem, men læg specielt mærke til antallet af soldater i mine Enheder (måske svært at se, men der står 0 - yeps NUL/ZIP/NADA) og at jeg i bund linien faktisk ikke har en eneste enhed med i mødet!!

Her kan man da vist roligt tale om en fejl i kampsystemet der vil noget :mad:

/bambi
 

Skolehaven

Well-Known Member
Kiggede lige på beta forummet og lige umiddelbart er en sådan bug ikke nævnt der. Så hvad der lige er gået galt der er muligvis helt unikt for dig :eek:
 

bambi

Active Member
Til oplysning skal det nok lige siges, at et reload af spillet hjalp på det ... altså ikke at auto virkede meget bedre, men at kampen så kunne klares manuelt.

Generelt må det siges at auto funktionen er dårligt lavet - havde et møde hvor 5 Sværddansere ville være bedste type og sender derfor 5 af dem på auto - taber stort - prøver så med 5 igen, men manuelt og taber her 2 enheder.

/bambi
 

Skolehaven

Well-Known Member
Jeg kan se på beta at de har fået opdateret til 1.23 i går. Den indeholder udover den nye tidsalder også forbedringer til AI'en. Dvs at dine enhder snart kan bevæge sig lidt mere kløgtigt rundt... Men det kan modstanderens så også. Fordelen ved at tage en kamp anuelt bliver så nok lidt mindre.
 

bambi

Active Member
Fint nok med forbedringer til AI'en, men man mister bare en ting i spillet - nemlig det at man har muligheden for at klare nogle møder hurtigt ved auto men til gengæld tabe en del tropper eller at man vælger at bruge noget tid på det og så ikke taber så mange tropper .. altså at der er et valg for spilleren.

Hvis AI'en bliver for klog bliver det næsten umuligt at gøre den store forskel selv og dermed reelt set kun har optionen med at miste en masse tropper.

Ved så godt at den nuværende AI har en stor ulempe for os spillere, da den flytter vores tropper frem i skudlinjen til at starte med og det derfor tit er en fordel at starte mødet selv og holde tropperne tilbage i 1. runde for så at slå til mod modstanderens fremrykkede tropper i 2. runde. For efterhånden går en stor del af disse møder ud på at kunne slå først - her også specielt med tanke på de debuffs ens tropper kan få ved at blive ramt af Magiere - kombinationen med at blive ramt af at selv tage 40% ekstra skade og samtidigt kun selv gøre 50% i skade er dødelig ... og det er jo tilsyneladende det som er den store ting den nye AI har lært - at dele disse debuffs ud på de forskellige tropper du har, så det gør mest muligt ondt - klogt, ja, men dødeligt - specielt med tanke på at fjende kan havde flere tropper en os. Med så store debuffs er det jo en klar fordel at have flere tropper der kan udøve sådanne debuffs på de andres tropper og så have nogle få der går frem og smadrer de små uskadeligegjorte tropper man har der render rundt med gummiarme og boksehandsker på :( næh, kunne jeg så ville jeg gerne have 3 stærke tropper og så 2 * 5 Magiere der lige kunne sørge for at modstanderen ikke kan gøre skade på mine stærke tropper og samtidigt dør bare de kigger på dem :D behøves jo ikke engang at være mange Magiere i de tropper .. deres debuffs virker jo lige godt alligevel .. måske noget der kunne overvejes er rimeligt InnoGames???

/bambi
 
Top