• Kære gæst,

    Du skal være medlem af forummet, hvis du ønsker at deltage i diskussionerne eller starte dine egne tråde og emner. REGISTRÈR DIG HER!

Vidundere v Kulturbygninger

DeletedUser777

Guest
Sidder og leger med tanken om at skifte kulturbygninger ud med vidundere, således at jeg en dag har alle vidundere. Da dette vil kræve en masse plads vil det jo blive på bekostning af kulturbygninger.
Nogen som har erfaring med om dette rent praktisk kan lade sig gøre, så byen efterfølgende rent faktisk også kan fungere.
 

Tordhrano

Active Member
Det er jo et spørgsmål om på hvilket niveau byen skal fungere. Jeg har ikke forsøgt mig, men hvis du nøjes med en af hver fabrik, nogle få værksteder og arsenaler samt deraf følgende færre boliger kan det nok godt lade sig gøre.
 

Sputnik

Active Member
Er du interesseret i et utrolig lang varende spil så kan alt lade sig gøre, men du har ikke en chance for at få udnyttet alle vidundere på nogen måde.

Spillet udvider sig og alle vidundere skal bruge over ca. 15.000 VP ..
 

Skolehaven

Well-Known Member
tjae... De 2 bedst givende vidundere giver på maks niveau 60% af dit behov, hvilket begrænser dit behov for kultur betragteligt. De kan dog ikke "pudses" så hvis du vil over de 100% normal produktion, så dækker de nok mere reelt 33-50% af dit behov.
Lig dertil at det også er disse der sørger for dit Mana, så du skal smide et sådant vidunder oveni også for at begrænse dit behov for kultur bygninger.
Der er også 1 og snart 2 hvis jeg forstår annonceringen korrekt som giver kultur baseret på dit samlede antal niveauer af vidundere. Kommer du langt nok burde de vidst sammen med de 2 først nævnte vidundere teoretisk kunne dække dit kultur behov med mere end 100%.
 

DeletedUser567

Guest
Arg der er altså ikke nogen vidundere som giver 60% kultur.
I niveau 30 giver Helligdommen og Vagtårnets ruiner hver 40%. kultur. Og det gør de af det som kaldes påkrævet kultur, altså det kultur som du forbruger i dine bygninger.
 

Skolehaven

Well-Known Member
Arg der er altså ikke nogen vidundere som giver 60% kultur.
I niveau 30 giver Helligdommen og Vagtårnets ruiner hver 40%. kultur. Og det gør de af det som kaldes påkrævet kultur, altså det kultur som du forbruger i dine bygninger.

Nu mente jeg tilsammen for de to :p Men du har ret, min hukommelse er ikke hvad den har været. Så tilsammen giver de 80%. Hvilket er ret godt... de sidste 20% kan sagtens klares med de 2 andre jeg snakkede om... givet du har nok vidunder niveauer
 
Top