• Kære gæst,

    Du skal være medlem af forummet, hvis du ønsker at deltage i diskussionerne eller starte dine egne tråde og emner. REGISTRÈR DIG HER!

Broderskabets Eventyr

Galadan

Community Manager
Elvenar Team
Kære Mennesker og Elvere,

Vi er ved at forberede en ny runde af broderskabets eventyr, som vil starte torsdag d. 1/2 og vi vil gerne være sikre på at alle er opmærksomme på de ændringer som er sket.
  • Der vil være nye typer af præmier.
  • Ny grafik vil gøre det mere tydeligt hvilke styringspunkter broderskabet arbejder på.
  • Hvis du tilslutter dig, eller forlader, et broderskab i løbet af begivenheden vil du ikke modtage nogen belønninger, miste alle genstande og kan først deltage i næste omgang af broderskabets eventyr.
  • Der vil være nye eventyrer-genstande.
  • Styringspunkter og kravene for at løse dem, er blevet justeret.

Vi håber i vil more jer med denne omgang broderskabets eventyr!
 

DeletedUser515

Guest
Hvor tydeligt vil det være at se, hvilke styringspunkter andre broderskabsmedlemmer er i gang med i broderskabets eventyr?
Vil det være en liste over aktive clanmedlemmer i eventyret, et hvert andet clanmedlem kan se, hvad de har i gang at bidrage med af delopgaver på en given fase/bane i eventyret?
Jeg kan ikke helt tolke dette ud af ovenstående nyhedsfeed.

I forhold til et koordineret samarbejde mellem clanmedlemmer er der potentiale i ovenstående tiltag til, at enhver clan kan styre en fremgang i eventyret til gavn for størrelsen af den fælles gevinst i sidste ende, når eventyret stopper. Det er jo, hvad vi alle sammen søger at opnå.

Jeg er spændt på at se svaret på ovenstående. Ellers må jeg afvente at se det for mig selv i morgen.:)
 

DeletedUser367

Guest
Broderskabets Eventyr er som regel en sjov tid - noget der kan skabe lidt liv i broderskabet, når stier skal vælges, strategier udtænkes og produktioner koordineres. Præmierne er for mig den mindst vigtige del af BE, den vigtigste er det sammenhold, der skabes i broderskabet.

Men denne gang må der være nogle der har tabt sutten eller glemt at komme sukker i kaffen.
Præmierne er stort set ubrugeligt (ikke den plads værd de fylder) og kravene nærmer sig det umulige - 15 tre timers produktioner, 20 et døgns produktioner og 5 to døgns produktioner bare for at komme i gang med level tre.

Jeg har ikke noget imod svært og jeg har ikke noget imod hårdt arbejde, men når kravene bliver for hårde, bliver det nogle gange for let at give op og dermed forsvinder det sjove og det hyggelige fra eventyret.

Mit håb er, at man til næste gang skruer lidt ned for kravene, i hvert fald på startpunkterne så man ikke allerede knækker halsen der.
 

bambi

Active Member
Hejsa,

Må give Hyrdinden fuldstændig ret - med de krav der er i Turneringen denne gang og specielt antallet af de længerevarende produktioner, så mister man noget af energien til at deltage og må nok indrømme, at den aldrig helt har været der med de præmier man får for ens hårde arbejde, men er sjovt og til tider ret kaotisk at kordinere hvem der bør lave hvad og hvem der har hvad i gang ;)

For "sjov skyld" prøvede jeg i går at lave en lille beregning på hvad det ville kræve at gennemføre alle opgaver i 3. runde, hvis alle 25 medlemmer i et Broderskab har 50 Værksteder, 10 sæt produktioner og Magisk Akademi på Niveau 2 (ved godt nogle Trylleformularer kunne komme via Kister og Turneringen, men har ikke taget det med) og der bliver lavet lige præcis det der er behov for - med forbehold for fejl i mine beregninger, så fik jeg det til at tage 66 timer/2,75 dage pr. spiller, så burde jo altså kunne lade sig gøre - bare lige hvor tit det sker at alle 25 medlemmer giver den fuld skrue med det antal bygninger o_O

Med det sagt, så er der dog en fordel ved at kravene er så høje denne gang og det er at det ikke bare bliver at der er en god skare af Broderskaber der gennemfører og så bare går ud på hvem der gider at fylde mest i det bundløse hul. Ulempen er dog at præmien i 3. runde vil være uopnåelig for mange og derfor ekstra demotiverende :(

Kan også godt lide, at der er nogle af opgaverne der giver mere end de andre, så det godt kan betale sig at tænke sig om en ekstra gang når man vælger hvilke opgaver man vil løse.

Dog er det største problem er dog klart stadig præmierne - de er ikke motiverende nok til at man gider at yde det helt store, men det bliver mere, at man deltager for at få nogle af præmierne. Et ting der kunne gøres er at der var nogle del præmier når man kommer til valg punkterne - kunne måske også være lidt motiverende for at man er lidt mere fremme og få lavet nogle ting hele tiden, så man kan få flere præmier - lige nu er det jo nok at smide en ting i et sted i løbet af hele runden for at få del i præmien for den runde.

/bambi
 

bambi

Active Member
Der var forresten også lige et par andre forslag:

  • Dejligt med at man nu ikke længere skal bekræfte at man afviser en opgave - kunne det ikke også overføres til de almindelige opgaver der kører i ring - evt. med at der kommer en bekræftigelses dialog, hvis man har fået løst noget af opgaven.
  • Selv om det hjælper at man ikke længere skal bekræfte at man afviser en opgave kunne jeg godt tænke mig, at vinduet med opgaven eller nærmere bestemt Afvis/OK knapperne kom ved siden af opgave knappen i venstre side - kører man i lav opløsning på sin skærm er det ikke det store problem at vinduet står i midten, men ved høj opløsning er der langt frem og tilbage hele tiden.
  • Genvejstaster til Afvis / OK (løser selvfølgelig også det foregående punkt)
  • Kan opgave knapperne ikke blive stående der hvor de er - syntes det er irriterende, at man afviser en opgave og så springer de almindelige opgaver en plads op for at blive rykket ned igen - fint når at de bliver justeret på plads hvis en opgave knap helt forsvinder (som f.eks. ved afslutning af Eventyret), men kan jo sagtens vente til næste gang man logger ind.
  • Eventyrets opgaver kommer i rækkefølge - hvis man kommer til at afvise øverste opgave en gang imellem og den nederste opgave andre gange, så kommer der til at gå fuldstændig smadder i rækkefølgen af opgaverne - her hjælper det så heller ikke at opgaverne så nogen gange bytter plads, så man lige skal opdage at der er byttet rundt på dem, så man ikke lige får Afvist den man er nået et stykke hen i (problemet vil være mindre, hvis forrige punkt blev lavet).
  • Endnu bedre, men også noget vi ikke får - alle de ting man "høster" under et Eventyr kommer på en lagerliste og kan bruges til de opgaver man vælger, så man i stedet for at vælge opgaver i venstre side går ind på sin lagerliste og kan vælge de forskellige Eventyrs produktioner og bekræfte at det X antal af en given opgave man nu vil bruge nogle af sine ting på lagerlisten til - herved kan man høste uden at skulle bladre rundt i alle opgaverne hele tiden, hvilket ikke er specielt sjovt når f.eks. har 10 sæt af produktions bygninger og derfor skal bladre turen rundt 10 gange ved hver endt produktion.
Håber nogle af forslagene kan bruges og vil blive brugt - selvfølgelig gerne dem alle sammen med diverse input fra andre spillere :D

/bambi
 

DeletedUser307

Guest
Jeg ved godt, at en del af det jeg skriver nu er gentagelse af tidligere skrevne ting. Men det skader vel ikke, at det kommer fra flere forskellige :)
Det er ofte fremført, at præmierne i de forskellige events er for lille. Det kan man så mene om hvad man vil mht. om det kan betale sig at gå efter. Jeg synes som regel det kan betale sig. Det kan godt være, at både delpræmier og hovedpræmier er meget små, men de er der da.
Men når det kommer til broderskabseventyr, så er der ingen delpræmier. Jeg synes som sådan, at præmierne ved kisterne er ok. Hvis man ser lidt kynisk på det, så skal man køre direkte efter kiste1, så kiste2 og hvis broderskabet er stort/aktivt nok til det, så efter kiste3. Men der er overhoved ingen form for incitament til at lave mere end det der kræves for at få kisterne. Ja jeg ved godt, at der er rangliste-præmier. Men hvis man ikke kommer i top3 blandt broderskaberne, så er præmien latterlig lille :rolleyes:
Ved de små single-events har jeg følelsen af: Jeg kan da lige tage næste opgave/ det kan da være sjovt at få hovedpræmien :)
Ved sæson-events har jeg følelsen af: Jeg kan da lige tage næste opgave for at få "valuta" til at købe en kiste mere :D
Ved turneringerne har jeg følelsen af: Jeg kan da lige tage en provins mere/ en runde mere for at få flere :kp: /formularer og hjælpe mit broderskab med lige at nå næste kiste :cool:
Ved broderskabseventyrne har jeg følelsen af: Hvorfor kører vi nu ikke bare efter de kister og får det overstået? Hvorfor sidder jeg nu og nørkler med at lave ting til opgaverne? Det betyder jo ikke det store for hverken broderskab eller mig individuelt, at jeg har 7 eller 10 dimser der ikke passer til nogen opgaver :confused::eek::mad:
Jeg synes idéen om, at man skal samarbejde med sit broderskab er rigtig god. Jeg synes bare ikke "den ekstra indsats" bliver belønnet pga. for store krav i de enkelte opgaver og for mange "ubrugte" ting.
 

Skolehaven

Well-Known Member
Der var forresten også lige et par andre forslag:

  • Dejligt med at man nu ikke længere skal bekræfte at man afviser en opgave - kunne det ikke også overføres til de almindelige opgaver der kører i ring - evt. med at der kommer en bekræftigelses dialog, hvis man har fået løst noget af opgaven. Jep
  • Selv om det hjælper at man ikke længere skal bekræfte at man afviser en opgave kunne jeg godt tænke mig, at vinduet med opgaven eller nærmere bestemt Afvis/OK knapperne kom ved siden af opgave knappen i venstre side - kører man i lav opløsning på sin skærm er det ikke det store problem at vinduet står i midten, men ved høj opløsning er der langt frem og tilbage hele tiden. Det ville være rart med en nemmere måde at komme til de opgaver man vil løse helt sikkert. Om det er en nem genvej til hurtig afvisning eller en vælg liste er for mig 2 gode forslag.
  • Genvejstaster til Afvis / OK (løser selvfølgelig også det foregående punkt)
  • Kan opgave knapperne ikke blive stående der hvor de er - syntes det er irriterende, at man afviser en opgave og så springer de almindelige opgaver en plads op for at blive rykket ned igen - fint når at de bliver justeret på plads hvis en opgave knap helt forsvinder (som f.eks. ved afslutning af Eventyret), men kan jo sagtens vente til næste gang man logger ind. Ja det er lidt spøjst at de skal hoppe hver gang en opgave afsluttes eller afvises.
  • Eventyrets opgaver kommer i rækkefølge - hvis man kommer til at afvise øverste opgave en gang imellem og den nederste opgave andre gange, så kommer der til at gå fuldstændig smadder i rækkefølgen af opgaverne - her hjælper det så heller ikke at opgaverne så nogen gange bytter plads, så man lige skal opdage at der er byttet rundt på dem, så man ikke lige får Afvist den man er nået et stykke hen i (problemet vil være mindre, hvis forrige punkt blev lavet). Korrekt de kommer i rækkefølge lavest opgave nummer vil altid stå øverst og højest opgave nummer nederst. Endvidere får du hver gang den opgave som det er længst tid siden du sidst har haft. Så med mindre du har gang i flere opgaver kan selv sikre dig at de altid kommer i samme rækkefølge fx: afvis 1, afvis 2, afvis 3, lav 4, afvis 5, afvis 6, lav 7, afvis 8 osv.
  • Endnu bedre, men også noget vi ikke får - alle de ting man "høster" under et Eventyr kommer på en lagerliste og kan bruges til de opgaver man vælger, så man i stedet for at vælge opgaver i venstre side går ind på sin lagerliste og kan vælge de forskellige Eventyrs produktioner og bekræfte at det X antal af en given opgave man nu vil bruge nogle af sine ting på lagerlisten til - herved kan man høste uden at skulle bladre rundt i alle opgaverne hele tiden, hvilket ikke er specielt sjovt når f.eks. har 10 sæt af produktions bygninger og derfor skal bladre turen rundt 10 gange ved hver endt produktion. Ja så heldige er vi nok ikke
Håber nogle af forslagene kan bruges og vil blive brugt - selvfølgelig gerne dem alle sammen med diverse input fra andre spillere :D

/bambi

Jeg syntes der kommer meget godt feedback i tråden. Ikke kun den citerede og kommenterede post (i rødt), men jeg vil dog også gerne knytte et par kommentarer:

1. Jeg syntes ikke de 3 niveauer er for hårde samlet set. Som der blev annonceret til første eventyr er det "blot" at vælge sin sti og tage præmierne. De store, stærke og dygtige udi samarbejde af stammerne, som kan tage alle 3 stier på alle 3 niveauer bør være få, og ikke som i de første par eventyr nogen som sidder i pitten allerede længen inden halvdelen af eventyret er ovre.... Det er for trivielt. Så når lige vi kommer til eventyr 4, så tænker jeg nok der er 3-4 broderskaber der sagtens kan hvis de vil tage alle 3 stier i alle 3 eventyr.

2. Præmien er ikke stor nok... Njae jeg hjælper mit broderskab for prestigen i at opnå vores plads i eventyrrangeringen og præmien er ikke det jeg går efter. Der er så mange præmier fra diverse events at jeg stort set ikke laver andet end at skifte dem ud alt efter hvilke jeg føler giver mest til min by. Der hvor jeg er i spillet kan jeg bedre bruge de VP der nu gives i en slags pakker. Ja kan vi ikke også få det til vores vidundere? I stedet for at vores VP produktion hele tiden skal gå i stå? Jeg syntes de VP er fede at få frem for en bygning jeg alligevel ikke kommer til at have mere end en måned til 2. Indrømmet at valget af bygning ikke kommer til at stå i min by. De handelsmænd bygninger har jeg aldrig haft brug for og får det sikkert heller ikke. Handlen går godt, men spørgsmålet er mere hvem man vil motivere med de præmier der sættes på hvert niveau af eventyrene. Jeg tænker lidt at vp kan jeg altid bruge som aktiv spiller, og jeg gætter på at som semiaktiv spiller der ikke orker at handle, eller ikke har så gode muligheder for det så er den handelsmand sikkert ret fin at få ;)

3. At opgaverne virker strenge og uoverkommelige er for mig at folk tænker forkert. At der skal bruges 20 et døgns produktioner er ikke noget der bliver smidt på dine små skuldre alene. Har i fyldt jeres broderskab helt op eller næsten er ca en hver skal lave. Det syntes jeg ikke er meget forlangt for at alle kan nyde godt af præmien. Selvfølgelig er det nemmere hvis man har et tomt område, hvor der før stod en gæsteby fra fx feerne, så kan man byde ind med langt mere og langt hurtigere nå igennem. Det er desværre ikke alle forundt, men det giver også sine museskader at hente 10 sæt smede ind.... eller skulle klikke en dværgeemblem ind hver 5 minut... Nogen gange er småt faktisk ret godt :p
 

DeletedUser367

Guest
Min anke gik lige så meget på stedet hvor de 20 et døgns produktioner skulle bruges som på at de var der. Selvfølgelig er det muligt hvis man er i et aktivt broderskab hvor 25 deltager i løjerne og har plads til at placere de ekstra bygninger. Det krav kunne bare være givet et andet sted på stien, så man ihvert fald lige kunne komme igang, også i et mindre broderskab.
Jeg ville personligt foretrække et flow hvor indgangspunkterne er overkommelige i stigende grad fra level 1 til level 3 - og hvor der er forskellig overvægt af ting der skal bruges på de enkelte stier, fx ressourcer på den ene, forsyningsproduktioner på den anden, ressource produktioner på den tredje og hvor sværhedsgraden stiger fra level til level og også gerne fra sti til sti.
Jeg synes måske også at det sidste eller næstsidste waypoint på hver sti kunne give en mindre præmie, så der også er lidt for dem der måske ikke kan nå helt i mål.
I øvrigt er jeg helt enig i, at de foregående eventyr har været en tand for lette og jeg synes som sådan at det er fint at der er skruet op for sværhedsgraden, blot må det ikke blive så svært, at det bliver demotiverende og folk begynder at tænke, vi klarer det ikke alligevel, så vi kan lige så godt lade være.
Og i øvrigt så er det jo bare held eller uheld hvor man er i forhold til sine racer og om man har ekstra plads i sine by.
 

Galadan

Community Manager
Elvenar Team
Tak for jeres konstruktive feedback. Det er en fornøjelse når der tydeligvis er blevet tænkt over hvordan begivenheden kan forbedres. Det gør det også mere vægtigt når jeg skal sende det videre, at der er argumenteret for ønskerne.

Helt generelt kan jeg allerede nu sige at der har været en del kritik af præmierne (specifikt købmændende) på tværs af de forskellige servere, men jeg sender selvfølgelig alle jeres forslag videre. :)
 
Top