• Kære gæst,

    Du skal være medlem af forummet, hvis du ønsker at deltage i diskussionerne eller starte dine egne tråde og emner. REGISTRÈR DIG HER!

Diskussion og debat om version 1.25

Galadan

Community Manager
Elvenar Team
Her kan du komme med dine tanker og din feedback ang. opdateringen til version 1.25.

Du finder tråden med ændringer her.
 

bambi

Active Member
Hejsa,

Først og fremmest vil jeg sige, at jeg er spændt på at se hvad hvordan disse ændringer til Turneringen bliver ...

Dernæst så har jeg selv godt kunne bruge dette med at købe VP for Mønter selv om baren var fyldt, men vil da gerne lige høre om der er en øvre grænse for dette? Tænker jo her i balancen i spillet og det er vel ikke smart at man ved enden af Forskningstræet bare står og samler flere og flere VP sammen for de Mønter man ikke kan bruge - når en ny gæsterace så dukker op er man jo hurtigt igennem en masse forskning fordi VP'ene bare står og venter på at blive brugt ...

/bambi
 

Galadan

Community Manager
Elvenar Team
Glimrende spørgsmål!

Jeg vil se om jeg kan fange nogen af udviklerne og få et svar på dette.
 

Galadan

Community Manager
Elvenar Team
Hejsa,

Først og fremmest vil jeg sige, at jeg er spændt på at se hvad hvordan disse ændringer til Turneringen bliver ...

Dernæst så har jeg selv godt kunne bruge dette med at købe VP for Mønter selv om baren var fyldt, men vil da gerne lige høre om der er en øvre grænse for dette? Tænker jo her i balancen i spillet og det er vel ikke smart at man ved enden af Forskningstræet bare står og samler flere og flere VP sammen for de Mønter man ikke kan bruge - når en ny gæsterace så dukker op er man jo hurtigt igennem en masse forskning fordi VP'ene bare står og venter på at blive brugt ...

/bambi


Så vidt jeg kan få oplyst er der ikke nogen øvre grænse, jeg forsøger stadig at få en endelig bekræftigelse. Bekymringen er sendt videre.

I praksis vil det dog være begrænset hvor langt man kan komme igennem nye gæsteracer, da varerne stadig skal produceres.
 

bambi

Active Member
Hej Galadan,

Det er da korrekt, at der skal bruges nogle af gæsteracens produktioner for at kunne komme igennem, men tager vi nyeste kapitel med Troldmænd og Drager, så ville jeg kunne fylde de første 3 kolonner med VP før der skal bruges en af deres Produktioner. Korrekt, jeg kan ikke færdiggøre den 3. kolonne før jeg har produktionerne oppe og køre, men dette taler stadigvæk imod balanceringen i spillet og at man ikke skulle kunne komme for hurtigt frem. På denne måde kan man jo spare VP op hele tiden til det næste der kommer - fylder jeg f.eks. disse 3 første kolonner fylder jeg bare op med VP til næste kolonne, mens jeg venter på mine produktioner kommer ordentligt i gang - regner ikke med at dette var hensigten med denne ændring.

Omkring rebalanceringen af broderskabsturningerne, så skriver du i spilopdateringen at enhedsstørrelserne er vokset, så "prisen" holder sig på nogenlunde samme niveau efter som der nu kun er 4 møder pr. Provins. Efter nu at have taget de første 2 runder i Turneringen lader dette til at have fejlet - jeg og flere i mit broderskab har ved auto kamp mistet omkring dobbelt så mange enheder som vi plejer og til gengæld syntes jeg det lader til at være billigere at forhandle mig igennem i hvert fald de første Provinser. Har også allerede i runde 2 prøvet at AI ikke kunne vinde kampe for mig, men så er det heldigt at forhandlings omkostningerne ikke var så høje, så det bare var at trykke på en anden knap - selv om det kun er 4 møder er det stadig noget der tager for lang tid midt på en arbejdsdag - kunne selvfølgelig vente til senere, men så er det bare ikke muligt at nå runde 6 ...

Ang. de nye belønninger i Turneringerne, så er det ved første øjekast fint med Ødelagte Runeskår, men så kom jeg som "gammel" spiller til at tænke lidt ekstra over hvad jeg egentlig skal bruge dem til?? På nuværende tidspunkt mangler jeg kun 2 Runer i at have fuld cirkel på alle mine Forhistoriske Vidundere - er så heldigt at jeg snart får åbnet for Skovelvernes Forhistoriske Vidundere, så der kan bruges lidt der for har jo ikke plads til at bygge flere af disse, så jeg kunne komme til Niveau 5 og dermed skulle bruge Ødelagte Runeskår igen. Problemet med disse Ødelagte Runeskår er jo at når man har 10 af dem, så er de resterende jo ingenting værd overhovedet.

Generelt syntes jeg præmierne er kedeligere nu - dels får vi færre VP (er vel et forsøg på balancering nu hvor vi køber mange flere for Mønter?) og så får vi nu Trylleformularer, som vel er den endelige dødsdom til Det Magiske Akademi, som nu fuldstændig har udspillet sin rolle - 25 felter brugt i byen og hvad skal jeg bruge den til - lave Trykkeformularer - næh, den vinder jeg jo bare i Turneringen - ikke særlig smart.

På den positive side lader det umiddelbart til at der er flere Relikvier i præmierne, som kan hjælpe nye spillere til at få et højere boost.

/bambi
 

Eragon

Well-Known Member
Ang. præmierne i turneringen, så er det vel lidt svært at give en præmie som vi større spiller virkelig kan bruge..

VP den kan vi også få ved at kæmpe i provinser, her er kampene godt nok noget mere krævende.
Tryldeformular dem kan vi lave i vore magiske akademi, hvis man har bygget det.
Runeskår/ødelagte skår har jo sin begrænsning hvor mange vi kan bruge, vi vil få svært ved at bygge alle vidunderne.
Relikvier hjælper klart de mindre spillere, men når man har opnået fuld boost kan de igen ikke rigtig bruges til noget.

Hvad vil være en præmie som vi kan bruge...?
Ja det som jeg aller bedst kan bruge er mere plads i byen, så mit forslag kunne være at man kunne vinde et par felter for hver kiste man opnår, hvis man ikke når at vinde kister nok på en turnering til at få en fuld udvidelse 5x5 , så bliver de gemt til næste turnering.
Vi kan alle bruge plads :)

Men ellers kan jeg ikke rigtig se hvilke præmie vi alle store som små kan bruge....!
 

DeletedUser235

Guest
Hej Galadan,

Det er da korrekt, at der skal bruges nogle af gæsteracens produktioner for at kunne komme igennem, men tager vi nyeste kapitel med Troldmænd og Drager, så ville jeg kunne fylde de første 3 kolonner med VP før der skal bruges en af deres Produktioner. Korrekt, jeg kan ikke færdiggøre den 3. kolonne før jeg har produktionerne oppe og køre, men dette taler stadigvæk imod balanceringen i spillet og at man ikke skulle kunne komme for hurtigt frem. På denne måde kan man jo spare VP op hele tiden til det næste der kommer - fylder jeg f.eks. disse 3 første kolonner fylder jeg bare op med VP til næste kolonne, mens jeg venter på mine produktioner kommer ordentligt i gang - regner ikke med at dette var hensigten med denne ændring.

Omkring rebalanceringen af broderskabsturningerne, så skriver du i spilopdateringen at enhedsstørrelserne er vokset, så "prisen" holder sig på nogenlunde samme niveau efter som der nu kun er 4 møder pr. Provins. Efter nu at have taget de første 2 runder i Turneringen lader dette til at have fejlet - jeg og flere i mit broderskab har ved auto kamp mistet omkring dobbelt så mange enheder som vi plejer og til gengæld syntes jeg det lader til at være billigere at forhandle mig igennem i hvert fald de første Provinser. Har også allerede i runde 2 prøvet at AI ikke kunne vinde kampe for mig, men så er det heldigt at forhandlings omkostningerne ikke var så høje, så det bare var at trykke på en anden knap - selv om det kun er 4 møder er det stadig noget der tager for lang tid midt på en arbejdsdag - kunne selvfølgelig vente til senere, men så er det bare ikke muligt at nå runde 6 ...

Ang. de nye belønninger i Turneringerne, så er det ved første øjekast fint med Ødelagte Runeskår, men så kom jeg som "gammel" spiller til at tænke lidt ekstra over hvad jeg egentlig skal bruge dem til?? På nuværende tidspunkt mangler jeg kun 2 Runer i at have fuld cirkel på alle mine Forhistoriske Vidundere - er så heldigt at jeg snart får åbnet for Skovelvernes Forhistoriske Vidundere, så der kan bruges lidt der for har jo ikke plads til at bygge flere af disse, så jeg kunne komme til Niveau 5 og dermed skulle bruge Ødelagte Runeskår igen. Problemet med disse Ødelagte Runeskår er jo at når man har 10 af dem, så er de resterende jo ingenting værd overhovedet.

Generelt syntes jeg præmierne er kedeligere nu - dels får vi færre VP (er vel et forsøg på balancering nu hvor vi køber mange flere for Mønter?) og så får vi nu Trylleformularer, som vel er den endelige dødsdom til Det Magiske Akademi, som nu fuldstændig har udspillet sin rolle - 25 felter brugt i byen og hvad skal jeg bruge den til - lave Trykkeformularer - næh, den vinder jeg jo bare i Turneringen - ikke særlig smart.

På den positive side lader det umiddelbart til at der er flere Relikvier i præmierne, som kan hjælpe nye spillere til at få et højere boost.

/bambi
At vi mister flere tropper tror jeg godt kan hænge sammen med provinsen vi kæmper i, tidligere var krystal provinser de nemmeste at klare, det er de ikke mere efter de ændringer der er kommet.
Resten kan jeg kun give bambi ret i, specielt ang. det magiske akademi.
 

bambi

Active Member
Hejsa,

At vi kan miste flere tropper fordi det denne gang er en Krystal Turnering er da bestemt helt korrekt, men i 1. runde af Turneringerne plejer jeg kun at miste 2-4 enheder, men denne gang mistede jeg selv 7-8 enheder, så syntes stadig det lader til at at sværhedsgraden er sat op og ikke bare justeret, så man får samme tab ved de 4 møder som man gjorde ved de tidligere 8.

Nå, men så lige det kedelige - der er stadig fejl ved visning af antallet af Bonusmønter ved Rådhuset og også i nabohjælpen vises tilsyneladende forkert endnu - har her til morgen f.eks. nedenstående på min 1. Meddelelses side:

upload_2017-3-18_8-47-0.png

Skal lige siges at jeg har taget hele klan runden, så begge disse der kan ydes nabohjælp er uden for min klan, men stadigvæk vises de forskelligt, hvor jeg vil mene de burde være ens, da det det jo er omkring en times tid siden de har ydet nabohjælp til mig ...

/bambi
 

Eragon

Well-Known Member
Jeg har også stadig mange fejlvisninger både til mine naboer og til broderskabet.

nogle gange viser næsten hele min første side i broderskabet "grå hånd" hvor alle faktisk skulle vise "guld hånd" for jeg får mine forsyninger, selvom der er fejl i visningen af hænder....!
 

Galadan

Community Manager
Elvenar Team
Fejlen er blevet rapporteret, men det driller angiveligt lidt med at få den fanget.
 
Top