• Kære gæst,

    Du skal være medlem af forummet, hvis du ønsker at deltage i diskussionerne eller starte dine egne tråde og emner. REGISTRÈR DIG HER!

Diskussion om den nye turneringsstruktur.

Skolehaven

Well-Known Member
Jeg brugte 2-3 millioner varer på turneringen samt et betydeligt antal enheder. bare for at sammenligne Eragon :p Men:

Min konklusion på den nye turneringsform er derfor:
- Belønningen for den enkelte aktive i turneringen er for lille
- Belønningen for guildet er også for lille, da der skal alt for mange point til for at nå et niveau højere
Mit forslag til forbedring er:
- Genindfør en form for nabo bonus igen
- Lav springene for guildets belønninger mindre. Præmien for det opnåede antal point behøver ikke at være meget større. Trinene skal bare være meget mindre. Som det er nu, er insitamentet til "lige at lave 300 point mere til guildet" for lille.

- For selve turneringsområderne er gevinsten den samme.
- Ja kisterne giver ikke det samme som før. Jeg mangler dog hverken runer, relikvier eller formularer, så det jeg kæmper for er vp og arbejdstegninger (sidste er langt udenfor vores rækkevidde i mit broderskab) og vp kunne jeg ikke få før så på den brugbare konto er det vel lidt op (think)
- Nabobonus burde ikke være nødvendigt efter min mening, men
- Springene imellem broderskabet belønninger er alt for stor også selv om jeg havde en del i broderskabet som jeg havde håbet kunne hente flere turneringspoint end de gjorde, så tror jeg ikke at selv med bedre planlægning og samarbejde at vi med det nuværende nogensinde vil komme længere end kiste 7. Vi nåede dog "kun" kiste 6, men en del kan skyldes manglende tid og lyst til at lære det nye kampsystem.

Så som jeg ser det, så bør minst en af følgende ting gøres for at gøre turneringen attraktiv:
- gøre gevinsterne meget bedre
- lave kampene meget mere fair (vi skal kunne have lige så mange tropper som modstanderen)
- gøre forhandlingen meget billigere

- bedre eller at de kræver færre turneringspoint at opnå :)
- Jeg kan ikke lige finde skemaet med ændringerne, men i turneringer er du i overtal i første runde og I har lige mange enheder i anden runde. Herefter stiger antallet af modstandere til hvis jeg husker rigtigt til 160% af din enhedsstørrelse. Eftersom du kan se hvad din modstander har og hvis du kommer til at forstå det nye kampsystem, så burde det være til at vinde de første 3 runder efter min mening. Jeg plejer selv at lave 4 runder og har sjældent problemer selv om jeg bruger auto da jeg syntes det andet tager alt for længe.
- Jeg vil slet ikke sige hvor meget jeg gav for mine dyre forhandlinger... men hvis du kun skulle betale 64.000 for 8 kampe i en turnering så er du sluppet billigt :p
 

DeletedUser307

Guest
- For selve turneringsområderne er gevinsten den samme.
- Ja kisterne giver ikke det samme som før. Jeg mangler dog hverken runer, relikvier eller formularer, så det jeg kæmper for er vp og arbejdstegninger (sidste er langt udenfor vores rækkevidde i mit broderskab) og vp kunne jeg ikke få før så på den brugbare konto er det vel lidt op (think)
- Nabobonus burde ikke være nødvendigt efter min mening, men
- Springene imellem broderskabet belønninger er alt for stor også selv om jeg havde en del i broderskabet som jeg havde håbet kunne hente flere turneringspoint end de gjorde, så tror jeg ikke at selv med bedre planlægning og samarbejde at vi med det nuværende nogensinde vil komme længere end kiste 7. Vi nåede dog "kun" kiste 6, men en del kan skyldes manglende tid og lyst til at lære det nye kampsystem.

- Ja det er rigtigt, at selve turnerings belønningerne er de samme. Det er samarbejds belønningerne der er blevet "ringere". Så at sige der ikke er noget i det for de aktive er nok lidt forkælet :oops:
- Hvad angår ekstra belønningerne:
1) Jeg har endnu ikke fuld boost på mine varer, så jeg kunne godt bruge de ekstra relikvier. Men har man fuld boost er de ikke meget bevendt.
2) Bortset fra jeg hele tiden får "de forkerte" runer, så kan jeg sagtens bruge runer.
3) Jeg bruger formularer med jævne mellemrum, så de er et velkomment supplement til det man får fra MA og nabohjælp.
4) Videns Points kan man altid bruge. Faktisk er det flaskehalsen for udvikling, så de ekstra er en god belønning.
5) Arbejdstegninger har jeg ikke noget forhold til indtil videre.

Men en stor grund til at jeg ikke nåede længere end jeg gjorde, er at forhandlingerne blev totalt urimelig dyre, det kan ikke være rigtigt at skulle betale omkring 5500 magisk støv, 3500 skriftruller og en del forsyninger (kan ikke præcis hvor mange men det var også i overkanten), hvis man så skal gange det med 8, så kommer jeg til at betale op mod 64.000 vare for at vinde en hel turnering, her får jeg så 2 relikvier (ja nogle af dem giver endda kun ubrugelige runer). Så er der sikkert nogle der siger at jeg bare kan kæmpe, men der bliver ikke så meget kamp ved det, for mine tropper bliver nedslagtet med det samme, efter det nye kampsystem, kan jeg ikke finde ud af det med kamp mere, har ikke vundet eneste kamp siden, så det er jeg stoppet med.
Så som jeg ser det, så bør minst en af følgende ting gøres for at gøre turneringen attraktiv:
- gøre gevinsterne meget bedre
- lave kampene meget mere fair (vi skal kunne have lige så mange tropper som modstanderen)
- gøre forhandlingen meget billigere
- Nabobonus burde ikke være nødvendigt efter min mening, men
- Springene imellem broderskabet belønninger er alt for stor også selv om jeg havde en del i broderskabet som jeg havde håbet kunne hente flere turneringspoint end de gjorde, så tror jeg ikke at selv med bedre planlægning og samarbejde at vi med det nuværende nogensinde vil komme længere end kiste 7. Vi nåede dog "kun" kiste 6, men en del kan skyldes manglende tid og lyst til at lære det nye kampsystem.
- bedre eller at de kræver færre turneringspoint at opnå :)
- Jeg kan ikke lige finde skemaet med ændringerne, men i turneringer er du i overtal i første runde og I har lige mange enheder i anden runde. Herefter stiger antallet af modstandere til hvis jeg husker rigtigt til 160% af din enhedsstørrelse. Eftersom du kan se hvad din modstander har og hvis du kommer til at forstå det nye kampsystem, så burde det være til at vinde de første 3 runder efter min mening. Jeg plejer selv at lave 4 runder og har sjældent problemer selv om jeg bruger auto da jeg syntes det andet tager alt for længe.
- Jeg vil slet ikke sige hvor meget jeg gav for mine dyre forhandlinger... men hvis du kun skulle betale 64.000 for 8 kampe i en turnering så er du sluppet billigt :p

Jeg kæmper sjældent, da min hær er ret svag. Hvorvidt dette skyldes ændringer i kampsystem, har jeg egentligt ikke tænkt nærmere over. Men facit er, at jeg må forhandle mig vej.
Jeg oplevede en ret heftig stigning i forhandlingsudgifter mellem P5R6 og P6R6. Provins 5 kostede: 5940 skrift, 1260 krystal, 15210 stål 0g
2835 marmor. Kravene til provins 6 var for de første 2 møder henholdsvis: 4900 skrift, 5850 stål og 1260 krystal, 11700 stål. Jeg kan ikke finde nogen form for fornuftig forklaring på så kraftig en stigning :rolleyes: Jeg ved godt det ser billigt ud for store spillere, men det er meget for mig.
Mht. belønningsstrukturen så er der jo en del strenge at spille på:
- Nabobonus
- Trinenes størrelse og antal i broderskabsturnering
- Belønningerne for de enkelte trin i broderskabsturnering
Hvis de to sidste er strikket fornuftigt sammen, er der ingen brug for den første.
Med det nuværende system kræves der stor planlægning og enighed i broderskaberne for at komme nogle vegne. Mit broderskab nåede ca. 17k/20k i turneringen. Det er altså 17k lige i kloakken. Ja jeg ved godt, at man har fået relikvier/runer for det. Men det er nogle ret dyre runer ;) Jeg fik også en del ranglistepoint, men de er også dyrekøbt.....
Hvis der havde været flere trin, så man måske havde fået 2 relikvier og 6 vp for de 17k, så ville man have den følelse at indsatsen havde nyttet noget for broderskabet. Ville det ikke være rart, at føle man gør noget for broderskabet, uden det behøver at være via en topstyret operation? Mit gæt er, at ikke ret mange broderskaber gider køre efter turneringen (som andre også har sagt).
 

DeletedUser209

Guest
Tuneringer spiller jeg næsten altid i...men denne broderskabs turnering...det kan slet ikke svare sig og prøve og få det hele...det er latterligt omkostningsfuldt....så jeg kommer ikke til og deltage aktivt i den...ej heller ikke vores klan....vi forsætter med de turnering som vi plejer....latterligt lidt fik vi ud af det...udover og få suget vores forsyninger ned og krigere...nej...den er ikke værd og gå efter
 

Galadan

Community Manager
Elvenar Team
Hej alle.

Jeg er blevet bedt om specifikt at indsamle feedback omkring den nye turneringsstruktur (udover den løbende feedback der finder sted) til udviklerne, så jeg sætter stor pris på alle jeres kommentarer! Jeg skal nok sørge for at alle pointer bliver hørt og kommer videre.

Jeg skal aflevere rapporten om aftenen d. 27, så jeg håber alle kan nå at bidrage med deres inputs inden da - Jo flere stemmer, jo større chance for at (v)i bliver hørt.
 

DeletedUser307

Guest
Jeg kæmper sjældent, da min hær er ret svag. Hvorvidt dette skyldes ændringer i kampsystem, har jeg egentligt ikke tænkt nærmere over. Men facit er, at jeg må forhandle mig vej.
Jeg oplevede en ret heftig stigning i forhandlingsudgifter mellem P5R6 og P6R6. Provins 5 kostede: 5940 skrift, 1260 krystal, 15210 stål 0g
2835 marmor. Kravene til provins 6 var for de første 2 møder henholdsvis: 4900 skrift, 5850 stål og 1260 krystal, 11700 stål. Jeg kan ikke finde nogen form for fornuftig forklaring på så kraftig en stigning :rolleyes:
Hehe jeg havde overset en lille ting. Den lå en ring længere ude :oops:
 

DeletedUser100

Guest
Jeg er ok med de nye turneringer, dog undrer det mig at de arbejdstegninger vi blev lovet er SÅ langt ude for rækkevidde. ?
Og så synes jeg generelt at turneringerne er alt alt for svære/dyre i forhold til deres udbytte, her måtte godt skrues en tand eller to ned for hærstørrelsen i fjendelejren, samt for udgifterne på forhandling.
Mit megabrok over turneringerne er at de kører hver 16. time - Hvorfor ikke lave dem alle tilgængelige med det samme, så vi alle har en lige og reel chance for at opnå den sidste stjerne, hvis det er det vi vil? Jeg har IKKE overskud til at sidde til langt ud på natten og bare vente på at den næste turnering åbner. Hvis man kunne køre alle 6 runder i rap ville jeg være langt gladere.
 

DeletedUser313

Guest
Jeg synes at det er godt at der er arbejdstegninger med, det er en af de få ting vi der er langt i spillet kan bruge til noget - MEN jeg synes samtidig at det er meget tvivlsomt når det er komplet umuligt at få dem ! Prøv at regne efter - det kræver 17600 points pr. deltager i klanen, HVIS man er alle 25 mulige deltagere, ellers er det naturligvis endnu dyrere pr. deltager ?!??!?! Prøv lige at kigge på resultaterne fra de sidste mange turneringer og se, hvor mange spillere IALT som er nået op på 17600 eller mere på en turnering ??? Jeg bryder mig IKKE om den form for kommunikation - hvis arbejdstegningerne bliver stillet i udsigt, skal det være muligt at få dem ... :-( ...
 

DeletedUser314

Guest
Jeg har "kastet" spørgsmålet op i klanen, og har så taget et uddrag af svarene, Generelt er folk glade for at vi nu kan kæmpe sammen. Men der er lidt skår i glæden om det, her er listen med positiv / negativ Der er naturligvis gengangere i svarene derfor er det kort. Disse meninger er folkenes i klanen.

Positivt meninger:
1. Klankamp er en GOD ting og motiver folk der ellers har opgiver turneringer
2. Klankamp motiver folk til at tage mindst 2-3 provinser
3. De nye tiltag med hele klanen er det bedste der er sket i turneringer for mindre medlemmer, nu får de lidt benefidt ud af at være i klan med de store spillere, om det er kampsystemet de ikke kan lide eller ? ved jeg ikke men tidligere var folk mere aktive i turneringer.

Negative meninger:
1. Koster for mange Resourcer til folk vil tage mere end et par provinser
2. Kan ikke vinde andet end den første provins, folk har opgivet at kæmpe, de gider ikke tabe altid
3. Det er billigere for mindre spillere at tage en provins (og giver mere udbytte) end deltage i en tunering
4. Gider ikke kæmpe i dem, man taber jo alligevel alle kampe, så de suporter (og det er for dyrt)
5. Tager kun 2-3 provinser hvis det er noget der er boost i ellers har jeg opgivet tuneringer da det er for dyrt
6. Urealistisk at man kan vinde alle "kasser" uden at alle bruger en masse diamanter
7. for dyrt og rammer de nye medlemmer for hårdt (de har ikke råd til at købe sig til dem, og kan slet ikke kæmpe til sejr)
8. lave kampene meget mere fair (vi skal kunne have lige så mange tropper som modstanderen
9. mine tropper bliver nedslagtet med det samme, efter det nye kampsystem, så kamp er udelukket
 

bambi

Active Member
Lige som mange andre allerede har skrevet om, så syntes jeg også at det kunne være rart at der ikke var 16 timer mellem Turnerings runderne, så flere ville have mulighed for at kunne klare alle 6 runder i en Provins, hvis de ellers ønsker at gøre det.

Udover dette, så er det allerede sagt at flere gange, at chancerne for at nå den sidste kiste er alt alt alt for små - høre så meget om at der kommer en superpræmie i arbejdstegninger (som ikke Diamant brugere spillere dog stadig venter svar på hvad skulle kunne bruges til), så er det ret så deprimerende at chancen faktisk ikke er der for at få denne præmie - men skal dog siges at sådan var det jo også tidligere med nabo Turneringerne, hvor man jo reelt heller ikke havde nogen chance for at kunne nå de største præmier. Samtidigt vil jeg sige at præmierne i nogle af kisterne er lidt "ringe", så som f.eks. kiste 3 og 5 med henholdsvis 1 og 2 Runeskår, som man allerede har fået en del af, hvis man kæmper/betaler sig frem i nogle Provinser.

Nå, men udover dette, så syntes jeg også der lader til at være opstået et par "fejl":

  1. Når man kommer ind på Verdenskortet første gang er klan Turnerings ikonet ikke vist oppe i venstre hjørne, som det bliver hvis man går ind på en Provins og evt. kommer tilbage til Verdenskortet igen.
  2. Hvis det sidste møde i en Provins køres automatisk før man belønnings skærmbilledet bagefter, men hvis jeg tager det sidste møde manuelt i kamp, så får jeg ikke belønnings billedet for Provinsen frem - jeg kommer bare tilbage til Provinsen og står der som om jeg skulle tage et møde mere i Provinsen.
Så til sidst er der et meget stort ønske til disse møder - kan vi ikke godt få det lavet, så nok man sætter sine tropper op til kamp, at man også kan se hvordan kamppladsen ser ud. Sker lidt for mange gange efter buffs/debuffs er slået til igen (vist i sidste opdatering), at man sætter sine tropper op til en automatisk kamp, som man lige har gjort en masse gange før og så taber man - når man så prøver at tage kampen manuelt er det for kamppladsen er fuldstændig umulig at vinde for de tropper man normalt har brugt fordi de er låst inde og ikke kan komme frem til modstanderen inden de er skudt ned. Et "preview" af kamppladsen ville gøre det meget nemmere at afgøre om man kan klare kampen automatisk eller om det vil være en man skal kæmpe manuelt. Ja, jeg ved godt at man bare altid kan starte kampen manuelt og så bare slå den på auto når man er kommet ind og har set kamppladsen, men det tager bare alt for lang tid!

/bambi
 

DeletedUser100

Guest
Nåh ja, et sidste input fra mig - Det ville være SÅ fantastisk hvis man fik en Præmiekiste med alle præmierne som man havde vundet, ind i lageret så man selv kan åbne dem. Og det synes jeg fordi det er smadder-irriterende hvis man logger af et par timer før turneringen slutter, ja så får man VP sat ind på sin konto når den er slut, og så stopper den selvfølgelig med at generere flere VP indtil man logger på igen. Hvilket vil sige at man teoretisk set går glip af en hel nats produktion af VP hvis man ikke liiige er på i det øjeblik turneringen slutter.
Sidst vandt jeg 15 VP - jamen det var også fint, problemet er bare at jeg gik glip af 10 timers VP fordi jeg sov på det tidspunkt, så i teorien "vandt" jeg altså kun 5 VP på den måde. Havde jeg haft en kiste jeg selv kunne åbne - eller hvis præmien først faldt i det øjeblik man loggede på igen, så havde det været bedre. (Det gælder i øvrigt også for VP man tjener ved at andre opgraderer et Vidunder. SÅ mange VP er gået tabt fordi det sker når jeg er offline, det er simpelthen træls.)
 
Senest redigeret af en moderator:

Skolehaven

Well-Known Member
Jeg er enig i at det ville være fedt hvis man fik sine præmier i kister (især vp) da det ofte fører til at man ikke får fuld valuta af sin gevinst når de udbetales på ubelejlige tidspunkter. Det er langt hen af vejen et casual spil, så er det også lidt frustrende hvis ens præmier bliver skyllet ud med badevandet bare fordi man ikke lige er på på det rigtige tidspunkt
 

Galadan

Community Manager
Elvenar Team
Tak for alt jeres input!

Jeg afslører vist ikke for meget ved at sige spillerne i de andre lande var ret enige med de fleste af jeres kritikpunkter.
 

DeletedUser286

Guest
Trist at mine tuneringer er forsvundet, det var en god måde at lære kampsystemet at kende på uden at tabe vildt mange tropper.
Bliver vist nød til at finde mig et Broderskab ;-)
 

DeletedUser286

Guest
Du skal da være mere end velkommen til at sende en super god ansøgning :)
Tak, jeg vender tilbage når jeg kommer op i nærheden af de 20000 point i kræver ;-)

Har fundet et helt fantastisk Broderskab :)
 
Senest redigeret af en moderator:

DeletedUser235

Guest
Øh... Kan man slet ikke være med i turneringerne hvis man ikke er i broderskab?
 
Top