• Kære gæst,

    Du skal være medlem af forummet, hvis du ønsker at deltage i diskussionerne eller starte dine egne tråde og emner. REGISTRÈR DIG HER!

Event vs præmier

DeletedUser372

Guest
Jeg er virkeligt ked af at måtte sige det her, men du trænger til hjælp.
Og hvad pokker bruger du det magiske akademi til, mit står bare med to forsyningens styrke fra sidste event som jeg ikke har høstet endnu!!
Altså jo vi kan nu godt blive enige om at det er mange penge og mange måske vil sige det er totalt spild af penge, men jeg er autist, jeg har brug for der er nogle ting i min hverdag der holder mig kørende, og når jeg har en interesse for noget og jeg mister tålmodigheden med det skal jeg ikke lade det frustrere mig for så vender min dag sig til noget negativt selvom det skulle være et af de ting som gør den til noget positivt, ja så ryger der mange penge men hovedsagen er at jeg ikke får det skidt og bliver sort seende istedetfor, så derfor har jeg valgt nogengange koste hvad det vil.
Det heldige ved det jo er jeg godt selv er klar over det kan udvikle sig til et problem og derfor gør meget for jeg ikke kommer ud i lort, altså, jeg har ingen gæld, jeg bruger kun af de penge som jeg rent faktisk må bruge i måneden, det eller også lidt fra opsparing,
jeg piller ikke ved mine budget kontier, så som sagt, har ingen gæld, og alle mine regninger bliver betalt hver måned til tiden, jeg har ikke nogen økonomiske problemer, de penge jeg bruger er til fornøjelse og sjov, jeg er snart 27, og det eneste jeg laver er at arbejde 2 dage i ugen som fleksjobber, det er hvad jeg kan klare på en uge med arbejde, så kommer fritid og interesserne, jeg kan ikke sidde i 5 min uden at lave noget, det skal være noget der afleder mine tanker fra virkeligheden, lyder underligt, men ja når jeg har fri skal virkeligheden ikke fylde mere for ellers kan jeg sidde med tankemyldre om alle 7 dage i ugen og det vælter bare for mig istedetfor så, men ja jeg har brugt alle mine fornøjelses penge på elvenar de sidste par måneder,
nu det ikk fordi økonomien er noget alle burde vide men nu er jeg så åbent og ærligt et menneske jeg er ret ligeglad og ikke sætter mig i kasser som alm mennesker,
jeg tjener jo det jeg skal bruge.
dvs udaf min økonomi har jeg råd til alle mine udgifter på 7800 i måneden, hvor jeg får 2400 i madbudget og 600 kr i ugefordelt "lommepenge" 2400 på en måned, plus 2600 i opsparing til bil og 1000 i alm opsparing til andre fornøjelser.
det fungere helt fint for mig, så selvom jeg har et handikap som autisme kan jeg godt styre min økonomi uden at ende ude i lort som folk i luksusfælden som er ligeglade med deres gæld, udgifter, osv osv, det er jeg ikke, jeg bruger kun det jeg må bruge, ikke mere..


Tilbage til det magiske akademi, den laver formulare heletiden, jeg samler sammen til de tidspunkter jeg kommer til at mangle dem, måske ikk så meget i mønt, men når jeg skal producere varer og skal fordele mine egne lige godt ud blandt mit broderskab og til opgraderinger og teknologier, og lidt ind imellem til turneringer så jaa, er det rart nok at have nogle liggende,
 

DeletedUser235

Guest
Altså jo vi kan nu godt blive enige om at det er mange penge og mange måske vil sige det er totalt spild af penge, men jeg er autist, jeg har brug for der er nogle ting i min hverdag der holder mig kørende, og når jeg har en interesse for noget og jeg mister tålmodigheden med det skal jeg ikke lade det frustrere mig for så vender min dag sig til noget negativt selvom det skulle være et af de ting som gør den til noget positivt, ja så ryger der mange penge men hovedsagen er at jeg ikke får det skidt og bliver sort seende istedetfor, så derfor har jeg valgt nogengange koste hvad det vil.
Det heldige ved det jo er jeg godt selv er klar over det kan udvikle sig til et problem og derfor gør meget for jeg ikke kommer ud i lort, altså, jeg har ingen gæld, jeg bruger kun af de penge som jeg rent faktisk må bruge i måneden, det eller også lidt fra opsparing,
jeg piller ikke ved mine budget kontier, så som sagt, har ingen gæld, og alle mine regninger bliver betalt hver måned til tiden, jeg har ikke nogen økonomiske problemer, de penge jeg bruger er til fornøjelse og sjov, jeg er snart 27, og det eneste jeg laver er at arbejde 2 dage i ugen som fleksjobber, det er hvad jeg kan klare på en uge med arbejde, så kommer fritid og interesserne, jeg kan ikke sidde i 5 min uden at lave noget, det skal være noget der afleder mine tanker fra virkeligheden, lyder underligt, men ja når jeg har fri skal virkeligheden ikke fylde mere for ellers kan jeg sidde med tankemyldre om alle 7 dage i ugen og det vælter bare for mig istedetfor så, men ja jeg har brugt alle mine fornøjelses penge på elvenar de sidste par måneder,
nu det ikk fordi økonomien er noget alle burde vide men nu er jeg så åbent og ærligt et menneske jeg er ret ligeglad og ikke sætter mig i kasser som alm mennesker,
jeg tjener jo det jeg skal bruge.
dvs udaf min økonomi har jeg råd til alle mine udgifter på 7800 i måneden, hvor jeg får 2400 i madbudget og 600 kr i ugefordelt "lommepenge" 2400 på en måned, plus 2600 i opsparing til bil og 1000 i alm opsparing til andre fornøjelser.
det fungere helt fint for mig, så selvom jeg har et handikap som autisme kan jeg godt styre min økonomi uden at ende ude i lort som folk i luksusfælden som er ligeglade med deres gæld, udgifter, osv osv, det er jeg ikke, jeg bruger kun det jeg må bruge, ikke mere..


Tilbage til det magiske akademi, den laver formulare heletiden, jeg samler sammen til de tidspunkter jeg kommer til at mangle dem, måske ikk så meget i mønt, men når jeg skal producere varer og skal fordele mine egne lige godt ud blandt mit broderskab og til opgraderinger og teknologier, og lidt ind imellem til turneringer så jaa, er det rart nok at have nogle liggende,
Ja så giver det lidt mere mening, og det er nok heller ikke ludomani i dit tilfælde, syntes bare at det var rigtigt mange penge på et spil. Og bare for god ordens skyld vil jeg lige sige at jeg ikke stillede spørgsmål vedrørende din økonomi :)
 

DeletedUser372

Guest
Ja så giver det lidt mere mening, og det er nok heller ikke ludomani i dit tilfælde, syntes bare at det var rigtigt mange penge på et spil. Og bare for god ordens skyld vil jeg lige sige at jeg ikke stillede spørgsmål vedrørende din økonomi :)
Det er mange penge helt bestemt :p.. men man kan også vende den om og sige, jeg køber ikke alle mulige andre ting til mig selv, for mig er det ja det kunne jeg tænke mig, og så bruger jeg lidt på elvenar istedetfor at købe måske et nyt spil eller et par nye bukser eller hva nu folk gerne vil bruge deres penge på :p
jeg bruger bare mine penge på mine interesser, ved godt du ikke spurgte efter min økonomi, ja det er måske en meget personlig eller privat ting, men jeg har lært at man kommer længst med åben og ærlighed så hvorfor holde tingene for sig selv :)..
 

DeletedUser235

Guest
Mit magiske akademi står for det meste stille og bliver stort set kun brugt når der er events. Bruger kun lidt forsyningens styrke en gang imellem og dem får jeg rigeligt af under turneringerne så jeg har over 170 af de første 3 og 15(som jeg selv har produceret) af dem som giver plads til flere videnspoint. Jeg har boost på marmor, krystal og eliksir, og umiddelbart er det kun sjældent mangel på de varer i mit område, mine 6 værksteder holder mig nogenlunde med forsyninger og jeg har (næsten) altid en kulturbonus på 170 så jeg har ikke så meget at bruge formularer til.
 

bambi

Active Member
Hejsa,

PrinceRevivalDK - jeg må indrømme, at jeg læste dit indlæg om hvor mange penge du har brugt på spillet tænkte jeg lige som kvgg, at det var noget du vist godt kunne bruge hjælp til, men dine efterfølgende indlæg vidner om at du har styr på det dine ting - hatten af for det.

Dertil vil jeg dog så sige, at jeg har svært ved at se, hvad det er som er værd at bruge penge på i dette spil - flere Håndværkere, ja - det er fint nok, men hastværk er lastværk og flere Håndværkere giver somme tider enorme resource problemer. Har prøvet at passe en konto med 5 Håndværkere og for dælen da en masse resourcer man skulle bruge hele tiden, da jeg hjalp med at opgradere i stor stil på den konto. Min egen konto med 2 Håndværkere giver slet ikke de problemer, men gør selvfølgelig at man kommer bagud mht. opgraderinger i nye kapitler, men det indhenter man lige så stille, mens andre sidder fast for enden af forskningstræet og venter på det næste kapitel ;)

Nå, men grunden til at jeg egentlig lige ville skrive i denne tråd var fordi den var kommet ind på Det Magiske Akademi .. her må jeg give kvgg fuldstændig ret .. det er en bygning jeg heller ikke føler kan bruges til noget som helst .. har masser af Trylleformularer på lager og bruger dem aldrig .. jo, jeg kunne da sagtens skyde nogle af for at få en større vareproduktion, flere forsyninger eller større Kultur bonus, men jeg har rigeligt med varer og forsyninger + mønter er i top, så ser ingen grund til det. Denne bygning blevet lavet som en tvunget bygning for at kunne komme videre i opgaverne med den undskyldning at det skulle blive en meget magtfuld bygning - det eneste magtfulde i den er at den optager en hel udvidelse af byen, som kunne bruges til mange bedre ting. At komme videre i opgave listen var ikke nok for mig til at ville bygge den, men så var InnoGames smarte og komme med diverse begivenheder, hvor man lige skulle fremskaffe en Trylleformular og derved et krav at man havde den, hvis man ønskede at få nogle af de gode præmier. Ok, jeg byggede den og kunne så i et par begivenheder bruge den, men hvad skete der så - jo, lige pludselig kunne vi så vinde netop disse påkrævede Trylleformularer via Turneringen fordi de spillere der endnu ikke var kommet frem til Det Magiske Akademi i Forskningstræet fik jo også disse begivenheds opgaver og de skulle jo have en mulighed for at kunne opnå præmierne - altså en degradering af Det Magiske Akademi og den værste ligegyldige bygning jeg har i min by og som jeg ikke kan få lov til at sælge. Ja, jeg er rigtig træt af at have bygget den ud fra de løfter InnoGames gav om at det skulle blive den mest magtfulde bygning i ens by. Eneste positive jeg umiddelbart kan sige om den er at jeg kan afslutte en begivenhed lidt hurtigere og at jeg kan lide at have forskellige bygninger i min by - men der er indtil flere Forhistoriske Vidundere jeg hellere ville have i min by i stedet for Det Magiske Akademi ...

Tilbage til det som tråden egentlig startede med - jeg så også gerne at de hovedpræmier der var i en begivenhed alle var nogle der kunne vindes uden brug af rigtige penge - der er nok andre bygninger man kan købe for penge, så hvorfor skal det også være sådan at specielt den 3. præmie i en stor begivenhed ikke er opnåelig uden brug af penge - normalt plejer det være muligt at få fat i 1. og 2. præmien, men den 3. præmie burde også være mulig.

Lad dem som vil bruge penge på spillet bruge dem på Kultur og Magiske bygninger og derved opnå de fordele der er i at de giver mere end de normale bygninger, men lad være med at stille os præmier i sigte som er mulige at få med mindre der bruges penge. Det var mere end nok med den "skævvridning" som specielt sneglene introducerede i spillet - det var specielt dem, som jeg syntes gjorde at spillet skiftede kurs fra at være en gratis spil med en "lille" fordel til betalende spillere til at det nu mere føles som om at InnoGames bare hele tiden prøver på at finde på nye måder hvor de kan hente penge :(

/bambi
 
Top