• Kære gæst,

    Du skal være medlem af forummet, hvis du ønsker at deltage i diskussionerne eller starte dine egne tråde og emner. REGISTRÈR DIG HER!

Event vs præmier

Eragon

Well-Known Member
Nu har vi efter hånden haft nogle ok event, som har krævet at vi var aktive for at kunne gennemføre alle opgaverne og få vores belønning.

Det som jeg undre mig over, er at det stort set er umuligt at opnå hovedpræmien uden at vi skal tømme vores lønkonto...
Har udviklerne ikke overvejet, at det kunne være med til at fjerne lyst til at spille, når man gang på gang tager udfordringen op med spillet, og løser alle opgaver, men gør det nogen forskel....?
Nej det gør det ikke :(
Så set med mine øje, er der slet ikke tale om en præmie, men om en købmandsforretning....
Det er for mig ikke særligt motiverende.

Kunne det ikke være muligt, at lave et event hvor vi alle har mulighed for at vinde hovedpræmien, og så lave nogle fede bygninger som vi så, i en kort periode, kan købe for diamanter....?
 

DeletedUser176

Guest
Enig.
Jeg synes faktisk ikke at det er spor sjovt, at kæmpe en kamp for at opnå alle 3 bygninger, for så at finde ud af at det ikke nytter noget.

Hvorfor laver man en præmie som man ikke kan vinde ??????????
 

DeletedUser64

Guest
Enig med ERAGON det er simpelt hen for dårligt, forstår godt de mange der stopper.
 

Skolehaven

Well-Known Member
Tjoe det kunne måske nok være en mulighed at der var en præmie man en af dagene kunne købe for penge, men gør det så stor en forskel om det er en hovedpræmie som nu der skal købes for penge eller det "kun" er en der kan købes en af dagene?

Altså jeg mener bare at de fede virkeligt gode bygninger koster penge uanset om det er event bygninger eller "hverdags" bygninger, og jeg er hverken mere eller mindre misundelig af den grund.
 

DeletedUser315

Guest
Der bare det ved det, at jeg på nuværende tidspunkt, VED at jeg ikke når sidste fjerpræmie. Jeg har været konstant aktiv i hele Phønix seancen, men når nogle af opgaverne tager 2 døgn og kun giver 45 points, så står det ikke mål med tidsindsatsen, når man andre steder kan få den samme pointsum for 50 vand.
Jeg skal pt. skaffe 3 "forsyningens styrke". Det giver 45 point og tager 3x 15½ timer!!! Det virker som tidsspilde.
Man kan jo selvfølgelig købe sig til fjer, men det var vel ikke meningen - eller??
Næste event bliver, for mit vedkommende, ikke et forsøg på at nå bygning 3, men blot kigge på dagspræmier. Jeg er stået af det andet.
Det var mit første hele event, og det var en skuffelse.
 

Skolehaven

Well-Known Member
Tjae mig bekendt er sandsynligheden for at nå den 3. præmie/bygning i alle store begivenheder omkring 1% uden brug af diamanter/penge, så jo det er vidst meningen. Det har ikke været ændret siden den første store begivenhed. Til gengæld burde alle aktive nå begge bygninger uden at bruge penge på det. Personligt har jeg aldrig haft den tredje bygning (ja jeg er for nærig til at købe fjer, snefnug eller hvad de nu hedder i den enkelte begivenhed) men det generer mig egentlig ikke. For mig drejer det sig om at tage den/de bedste dagspræmier og sætte alt på et bræt der. Jeg har forlængst affundet mig med at den tredje præmie er den de tjener på under begivenheder.
 

Eragon

Well-Known Member
For mig at se så er den 3. bygning IKKE en præmie, det er en handelsvare som kun kan købes, og så skal man ikke kalde det for en PRÆMIE, men et TILBUD.
 

DeletedUser291

Guest
de opgaver som kommer fortløbende ( altså ikke den der kommer engang i døgnet ) hvorfor er de lige pludselig stoppet . den sidste jeg havde mener jeg at var 50 stk silke som skulle afleveres til opgaven . men der er ikke dukket en ny op igen .
lidt træls når at jeg mangler 20 point til gave nr 2 .

mvh plerik
 

Eragon

Well-Known Member
Der er kun lavet 86 opgaver i den række, og det passer at den sidste er at skaffe silke (husker dog at det kun var 40)
Meningen er at ikke skal kunne nå den sidste præmie uden at vi køber os til den.
 

DeletedUser291

Guest
Der er kun lavet 86 opgaver i den række, og det passer at den sidste er at skaffe silke (husker dog at det kun var 40)
Meningen er at ikke skal kunne nå den sidste præmie uden at vi køber os til den.

det er heller ikke den sidste præmie . den er nr 2 . altså den midterste af præmierne . min kone fik de 2 første præmier og havde ca 150 point til den sidste . så derfor at det undrede mig at jeg ikke kunne nå længere .
 

Eragon

Well-Known Member
Hun har måske været mere heldig med de lilla krystaller hun har fundet i byen, der kunne man få fra 1 til 3 i hver krystal..
 

DeletedUser372

Guest
Jeg brugte lidt diamant på at få den 3 præmie i fønikseventet, der var jeg i kapitel 3, nu er jeg i kapitel 6 snart ved kapitel 7, derfra taget mig ca 2 mdrs spil sammenlagt fra da jeg startede til hvor jeg er nu, (ja jeg har brugt lidt penge her og der)
men nej jeg synes bestemt ikke de præmier er det værd imens man stadig udvikler sine teknologier, måske når man er kommet i sidste Kapitel 10 kan vi snakke om det er det værd eller ej.
min føniksfuglenskomme var den første kultur jeg slettede blot 1 måned senere fra da jeg fik den.
så jeg tror ikke jeg skal bruge flere penge i eventet før måske ja kapitel 10, før er det ihvertfald ikke det værd hvis man vil have noget "permanent"
 

DeletedUser235

Guest
Det kan efter min mening ikke betale sig at bruge "rigtige" penge til at købe bygninger for. Et gigantisk Sneglepalads koster 3000 diamanter og giver 3200 kultur og 2900 befolkning, hvilket er rigtig godt når man får åbnet for det, men som med alle andre kultur bygninger bliver de for små over tid og skal der med skiftes ud. Jeg tænker lidt på hvordan det må være for de spillere der har købt 5 - 10 af disse, har brugt befolkningen på at opgradere/udbygge militær/produktions faciliteter til der ikke var mere plads og derefter ikke kan skille sig af med dem fordi man så kommer i underskud med befolkning og man pludselig har behov for kultur bygninger der producerer mana.
Der burde indføres et loft over hvor mange "diamant" bygninger af hver type man kan få lov til at opføre.
 

Eragon

Well-Known Member
Det siger lidt sig selv, at Innogames ikke er interesseret i at lave et loft på hvor mangen bygninger man kan købe for diamanter, for de synes jo kun at det er sjovt, at man bruger 159,- kroner på en bygning som man så bare kan slette efter en måned..

Jeg har selv haft købt lidt diamanter en gang, og de blev kun brugt på byudvidelser, men det er også slut nu, efter at prisen pludselig steg kraftigt.

sådan helt generelt, så synes jeg at diamant priserne er fuldstændig hen i vejret, og derfor spiller jeg nu uden at købe flere diamanter...
 

DeletedUser372

Guest
Det siger lidt sig selv, at Innogames ikke er interesseret i at lave et loft på hvor mangen bygninger man kan købe for diamanter, for de synes jo kun at det er sjovt, at man bruger 159,- kroner på en bygning som man så bare kan slette efter en måned..

Jeg har selv haft købt lidt diamanter en gang, og de blev kun brugt på byudvidelser, men det er også slut nu, efter at prisen pludselig steg kraftigt.

sådan helt generelt, så synes jeg at diamant priserne er fuldstændig hen i vejret, og derfor spiller jeg nu uden at købe flere diamanter...
Det siger du ikke hah!. jeg har brugt vildt mange penge er ikk helt stolt af det, da jeg måske har lidt et ludomani problem derfor kan det til tider pisse mig vildt af jeg har brugt så mange penge NETOP pga at priserne er fuldstændigt til grin men igen lokker mig og så bagefter sidder og ærger mig over at have fyret 1200kr af på 5min . Elvenar har taget flere penge end noget andet spil jeg har spillet, og spil som GTA 5 har jeg brugt 5000-6000 kr på igennem 1 års tid, hvor jeg har fået en del ud af mine penge men her? 2 mdr senere har jeg brugt måske det dobbelte af mit års gta forbrug og det er jo fuldstændigt absurd!
når man tager i betragtning af 599 kr måske giver dig 1-2 bygninger! men ja igen, er man lidt ludoman som mig så tænker man ikk altid over det før pengene er væk :/ og Innogames sidder bare og nyder min konto bliver tømt på deres virtuelle crap host.. men ja.. man får intet for sine penge i det her spil :( kun håndværker hytten og det magiske akademi er en fordel.
 

DeletedUser235

Guest
Det siger lidt sig selv, at Innogames ikke er interesseret i at lave et loft på hvor mangen bygninger man kan købe for diamanter, for de synes jo kun at det er sjovt, at man bruger 159,- kroner på en bygning som man så bare kan slette efter en måned..

Jeg har selv haft købt lidt diamanter en gang, og de blev kun brugt på byudvidelser, men det er også slut nu, efter at prisen pludselig steg kraftigt.

sådan helt generelt, så synes jeg at diamant priserne er fuldstændig hen i vejret, og derfor spiller jeg nu uden at købe flere diamanter...
Innogames forretnings model trænger til at blive justeret, da de jo, som du selv skriver, ødelægger deres fremtidige indtjening med den nuværende. Når jeg kommer rundt på besøg kan jeg se at en del store spillere næsten har gravet sig ned i et stort hul med diamant bygninger, som giver en masse befolkning som de ikke kan undvære og nu ikke har pladsen til at udvide med de næste gæsteracer.
Har også på fornemmelsen at ændringerne hos handelsmanden kom fordi det faktisk stillede IKKE betalende spillere bedre end betalende, fordi de 20-30 boliger der skal til for at få samme befolkning som 10 snegle paladser, faktisk giver en masse mønt, som diamant spillerene ikke fik til at købe varer for.
 

DeletedUser235

Guest
Det siger du ikke hah!. jeg har brugt vildt mange penge er ikk helt stolt af det, da jeg måske har lidt et ludomani problem derfor kan det til tider pisse mig vildt af jeg har brugt så mange penge NETOP pga at priserne er fuldstændigt til grin men igen lokker mig og så bagefter sidder og ærger mig over at have fyret 1200kr af på 5min . Elvenar har taget flere penge end noget andet spil jeg har spillet, og spil som GTA 5 har jeg brugt 5000-6000 kr på igennem 1 års tid, hvor jeg har fået en del ud af mine penge men her? 2 mdr senere har jeg brugt måske det dobbelte af mit års gta forbrug og det er jo fuldstændigt absurd!
når man tager i betragtning af 599 kr måske giver dig 1-2 bygninger! men ja igen, er man lidt ludoman som mig så tænker man ikk altid over det før pengene er væk :/ og Innogames sidder bare og nyder min konto bliver tømt på deres virtuelle crap host.. men ja.. man får intet for sine penge i det her spil :( kun håndværker hytten og det magiske akademi er en fordel.
Jeg er virkeligt ked af at måtte sige det her, men du trænger til hjælp.
Og hvad pokker bruger du det magiske akademi til, mit står bare med to forsyningens styrke fra sidste event som jeg ikke har høstet endnu!!
 

Eragon

Well-Known Member
Jeg bruger mit magiske akademi, på den måde kan jeg holde mit broderskab med skriftruller, når nu der er så stor mangel på dem alle steder :)

Det eneste jeg synes er værd at bruge diamanter på er by udvidelser, de mister da ikke deres værdi, og plads kan jeg altid bruge mere af :-D
 
Top