• Kære gæst,

    Du skal være medlem af forummet, hvis du ønsker at deltage i diskussionerne eller starte dine egne tråde og emner. REGISTRÈR DIG HER!

Feedback og kommentarer vedr. Fønikskulten

DeletedUser390

Guest
Vi vil gerne høre jeres feedback og kommentarer omkring alt ang. Fønikskulten i denne tråd - I kan læse præsentationen her!
 

DeletedUser235

Guest
Det er altid hyggeligt med en event, dog ville jeg ønske at I gik væk fra "sæt bygninger" igen, de giver simpelthen ikke nok i forhold til hvor svære de er at placere.
 

DeletedUser64

Guest
Enig med Kvgg, jeg er mega træt af disse sæt bygninger
 

DeletedUser235

Guest
Jeg kunne godt ønske mig lidt mere information om, hvad det er der er galt med disse **sæt-bygninger** ?? .

Jeg kan kun kritisere vinter sættet hvor det kun kan betale sig at beholde *isbjergtrold* da den har ok-mængde kultur.
De sidste tilføjede boliger gav ikke nok for det de fyldte, heller ikke med bonus.

Det nye sæt vi her har mulighed for at få, giver hver især nok for sig selv efter hvad de fylder og får du 2 eller alle får du ekstra for hver bolig.
Hvor ligger det utilfredse i dette. ???
Utilfredsheden ligger deri at de er svære at placere samlet og at de ikke giver nok kultur.
Det kan godt være at de giver ganske god kultur pr. felt når regner på det, men samlet set er det satdig ikke nok. Jeg har stadig "Flokkene samles" liggende på lager fra sidste kapitel den giver 14000 kultur og fylder 24 felter, de tre "hoved gevinster" giver mig 11000 kultur, 5500 befolkning og så sæt varene, de tre bygninger fylder 36 felter, så for de 12 ekstra felter mister jeg 3000 kultur og får 5500 befolkning. 5500 befolkning er faktisk ret godt på de 12 ekstra felter, MEN der skal nu pudses 3 bygninger i stedet for 1 og hver især giver de ikke nok til jeg vil have dem stående. Varene man får fra sætbygningerne er jo næsten til grin, ja undskyld jeg siger det, 18 - 44 og 40 varer pr time på de 3 bygninger hver for sig og samler man hele sættet(og ikke kun de 3 bygninger) kommer jeg HELT op på 100 varer pr. timeo_O men da der er 24 timers indsamling på sættet så skal man nok regne med lidt spildtid og så kommer man igen under de famøse 100 varer pr time, prøv lige at sammenligne med min normale produktion på 800 - 1100 på hver fabrik pr time og så vil du se at det stort set intet betyder.
Havde det nu været sådan at man fik pudset hele sættet med en enkel pudsning OG der var tidlig indsamling på de ekstra ting man får så havde det nok set anderledes ud, men da man har valgt at lægge 1 VP og 1 runeskår ind i nogen af bygningerne kan det ikke lade sig gøre at lave tidlig indsamling:(
 

bambi

Active Member
Syntes også at de 2 store bygninger giver en ok værdi som Sputnik skriver, men det som jeg syntes er mere kedeligt omkring disse sæt bygninger er at de kræver en vej forbindelse.

Er helt i orden for mig, at de kræver en vej forbindelse hvis man ønsker at modtage ekstra varerne (alt for lille antal varer man får, men ekstra VP / Ødelagt Skår er da interessant) der følger med hvis man sætter dem sammen, men at man ikke bare kan sætte dem hvor man har lyst og så "nøjes" med at få Kultur + Befolkning og modtage nabohjælp er kedeligt :confused:

Det kvgg skrev omkring sæt bygningerne og nabohjælp nu skulle gives på flere bygninger fik mig til at tænke på hvorfor sæt bygninger ikke bare kunne opføre sig som en bygning når der gives nabohjælp - det ville jo gøre at det er den samlede Kultur for hele sættet (eller dem som nu lige er sat sammen) får nabohjælp bonus og dermed igen mere interessant. HINT HINT InnoGames medarbejdere/hjælpere - her var et gratis tip til hvordan i kan gøre sæt bygningerne endnu mere interessante! :D

Hvis det så samtidigt kunne laves, så indsamling på sæt bygningerne kunne gøres efter 23 eller 23½ timer i stedet for 24 timer, så vil de passer meget bedre ind i de rutiner som mange har omkring spillet. Tænker her at mange alligevel tager besøgsrunden nogenlunde sammen tidspunkt på, da der tit er et tidspunkt på dagen der passer os bedre og dermed kan være med konsekvente i at få det gjort. Med indsamling efter 24 timer er der bare ikke mulighed for at kunne komme 10-20 minutter for sent en dag uden at det så ikke passer ind den næste dag og så skrider det hele bare i tid og bliver bare irriterende at skulle huske på hvornår man nu skal indsamle.

/bambi
 

DeletedUser235

Guest
Jeg går ikke efter de ekstra varer nu da kultur er oppe på 550 og 600 pr felt og ikke nede på 210 som på druefarm og 333 på Magisk labyrint.
Alle varer er en bonus ud over den høje kultur. :)

Der er også de 2 bygninger i sættet som samlet giver 7500 :culture: + 5500 :human: :rolleyes: og som kun fylder 30 Felter, :eek: Det er ikke meget de fylder, + de små mængder varer som jo er en lille ekstra bonus som kun kommer hvis de står sammen.o_O
For mig er det ligegyldigt om de står sammen da de kan overgå alle andre kulturbygninger i værdi med :culture: ved at stå alene for sig selv. :rolleyes:
Ønsker du de små bonus så kan de samles. :D
Det er helt korrekt at den første af hoved gevinsterne giver 600 i kultur pr felt, men de de to andre er faktisk nede på 240 - 250 fordi de også giver befolkning. For mig betyder det også en del at jeg får den kultur bonus der skal til for at opnå de 170% og af samme grund har jeg druefarme og ikke mystik biblioteker som ellers giver en anelse mere mana pr felt, der er trods alt kun et vist antal der kommer på besøg hver dag og jeg kunne slet ikke opnå min bonus med den lille kultur bibliotekerne giver.
 

DeletedUser235

Guest
Syntes også at de 2 store bygninger giver en ok værdi som Sputnik skriver, men det som jeg syntes er mere kedeligt omkring disse sæt bygninger er at de kræver en vej forbindelse.

Er helt i orden for mig, at de kræver en vej forbindelse hvis man ønsker at modtage ekstra varerne (alt for lille antal varer man får, men ekstra VP / Ødelagt Skår er da interessant) der følger med hvis man sætter dem sammen, men at man ikke bare kan sætte dem hvor man har lyst og så "nøjes" med at få Kultur + Befolkning og modtage nabohjælp er kedeligt :confused:

Det kvgg skrev omkring sæt bygningerne og nabohjælp nu skulle gives på flere bygninger fik mig til at tænke på hvorfor sæt bygninger ikke bare kunne opføre sig som en bygning når der gives nabohjælp - det ville jo gøre at det er den samlede Kultur for hele sættet (eller dem som nu lige er sat sammen) får nabohjælp bonus og dermed igen mere interessant. HINT HINT InnoGames medarbejdere/hjælpere - her var et gratis tip til hvordan i kan gøre sæt bygningerne endnu mere interessante! :D

Hvis det så samtidigt kunne laves, så indsamling på sæt bygningerne kunne gøres efter 23 eller 23½ timer i stedet for 24 timer, så vil de passer meget bedre ind i de rutiner som mange har omkring spillet. Tænker her at mange alligevel tager besøgsrunden nogenlunde sammen tidspunkt på, da der tit er et tidspunkt på dagen der passer os bedre og dermed kan være med konsekvente i at få det gjort. Med indsamling efter 24 timer er der bare ikke mulighed for at kunne komme 10-20 minutter for sent en dag uden at det så ikke passer ind den næste dag og så skrider det hele bare i tid og bliver bare irriterende at skulle huske på hvornår man nu skal indsamle.

/bambi
Jeg er faktisk sikker på at jeg også foreslog at hele sættet skulle kunne pudses med et enkelt besøg:)
Og dit forslag om 23 timers indsamling er fantastisk:)
 

bambi

Active Member
Jeg er faktisk sikker på at jeg også foreslog at hele sættet skulle kunne pudses med et enkelt besøg:)

Hehe, syntes jeg faktisk også at du havde gjort, men da jeg læste dit indlæg igen kunne jeg ikke lige finde det - læste åbnebart ikke lige den sidste sætning du skrev - beklager :oops:

/bambi
 

DeletedUser461

Guest
Jeg kan kun kritisere vinter sættet hvor det kun kan betale sig at beholde *isbjergtrold* da den har ok-mængde kultur.
De sidste tilføjede boliger gav ikke nok for det de fyldte, heller ikke med bonus.
Helt enig! Jeg er nået et kapitel længere frem siden "vinter-sættet" var tilgængeligt, og er temmelig skuffet over, at bygningerne i Fønix-sættet ikke er bedre end de er... rent faktisk giver de mindre kultur (har ikke regnet på andet udbytte)!

Ligeledes havde jeg forventet, at dagspræmierne ville som minimum matche dem fra vinter-eventet, men nej...

Jeg har valgt kun at bruge de magiske æg på "reduktions-velsigelser" i stedet for at gå efter at samle sættet. Så nu håber jeg bare, at der kommer flere muligheder for at få dem, end den ene gang der har været indtil videre...
 

DeletedUser461

Guest
Udregnet i % skulle det være det samme i alle områder efter hvor du er kommet frem til.
Det kan godt være, jeg ser lige sådan på det, når jeg engang når til de sidste kapitler i spillet. Men for nu, føler jeg, at det simpelthen ikke er besværet værd. Flytte rundt, rive ned og bygge op, for at få plads til noget jeg alligevel om x-antal dage/uger skal rive ned, fordi jeg er kommet længere i forskningen og bliver i stand til at bygge noget, der er bedre.... så skal jeg alligevel bygge huse og kultur. Desuden mangler der aspektet omkring points....
Det er derfor, at jeg vælger at fokusere på tidsreduktion, i hvert fald for nu.
 

Tordhrano

Active Member
GamersGemsOfKnowledge har en oversigt over bygningerne for hver event.
Selv er jeg i slutningen af orkerne og jeg har siden kapitel 4 højst haft 1 "almindelig" kulturbygning ad gangen - resten kommer fra begivenheder. Min opfattelse er at byen alligevel altid er under ombygning, og så kan man lige så godt tage bygningerne fra seneste begivenhed med i rokaden.
Jeg vil medgive at jo længere man kommer i spillet, jo mere plads har man at gøre godt med, så det bliver relativt lettere at placere bygningerne.
 
Top