• Kære gæst,

    Du skal være medlem af forummet, hvis du ønsker at deltage i diskussionerne eller starte dine egne tråde og emner. REGISTRÈR DIG HER!

Feedback og kommentarer, version 1.57

Galadan

Community Manager
Elvenar Team
Her vil vi meget gerne høre jeres ris, jeres ros og jeres kommentarer. Giv los!

Informationerne om opdateringen findes her.
 

DeletedUser372

Guest
  • Udbyg dine forhistoriske vidundere ved hjælp af Runeskår og Videnspoint for at opnå alle de store og permanente belønninger til din by! (Bemærk at de forhistoriske vidundere skal aktiveres separat fra selve opdateringen, så der vil gå lidt ekstra tid før de er tilgængelige i forhold til selve opdateringen til v. 1.57).
en dag senere kan jeg stadigvæk ikke putte videnspoint i mine vidundere eller bygge evt nye
jeg forstår ikke helt hentydningen til de skal aktiveres så hvis du vil være så venlig at forklare det i et mindre begavet sprog vil jeg sætte stor pris på dette, jeg er autist så jeg fatter virkelig hat lige p.t så du må meget gerne beskrive det for mig, de korte forklaringer forstår jeg ikke så kom med den lange tusind tak :)
 

Tordhrano

Active Member
Mit gæt er at de ikke er helt klar, og at de på et tidspunkt retter en indstilling på serveren så funktionen bliver aktiveret.
 

Galadan

Community Manager
Elvenar Team
Okay, lang forklaring. :)

For at kunne aktivere funktionen kræver det at alle spillere har opdateret til den nyeste version af vores app, og det kræver at vi venter lidt tid (læs: Gerne flere dage), efter at opdateringen er blevet sendt ud. I løbet af de dage vil langt de fleste spillere opdatere deres app (det sker automatisk for de fleste).

Når hovedparten har downloadet opdateringen, så kan vi ændre indstillingen i serveren som tjekker hvilken version der er krævet for at man kan komme til at spille, hvilket betyder at alle der endnu ikke har opdateret, men prøver at logge ind bliver tvunget til at opdatere først. Det vil føles ubelejligt, og det prøver vi så vidt muligt at undgå, ved at give alle en god mulighed for at opdatere når det er muligt for dem. (Ting som Wi-Fi adgang kan have indflydelse).

Det er sådan det plejer at foregå - I forbindelse med at aktivere de forhistoriske vidundere, er det et krav at vi har alle med. Hvis spillerne loggede inde med en ikke-opdateret version af appen, ville appen slet ikke virke for de spillere, og det vil vi naturligvis gerne undgå. Det er aldrig sjovt at stå med et spil der ikke virker.

Med hensyn til en tidsramme, så regner vi med at aktivere vidunderne i løbet af næste uge. Hold øje, pludselig er de i din app! :)
 

Tordhrano

Active Member
Tak for opklaringen. Med den mobildækning, der er i sommerhuset ville jeg være ked af at blive påtvunget en opdatering. Det er svært nok at holde forbindelse til serveren i spillet.
 

DeletedUser372

Guest
Okay det forklarede meget bedre, tak for det så venter jeg da bare lidt længere :p !
 

DeletedUser390

Guest
Genvejskommandoerne var en rest af et system vi aldrig har haft til hensigt at understøtte. Det virker derfor nu efter intentionen.
 

DeletedUser461

Guest
Genvejskommandoerne var en rest af et system vi aldrig har haft til hensigt at understøtte. Det virker derfor nu efter intentionen.
Det er jeg da ked af at høre :(
Var en funktion, jeg brugte hver gang, jeg loggede ind.
Er det så blevet eller bliver det erstattet af noget andet, så man kan se, hvem der er online samt hviske?

I mine øjne er det et tab i spillet, hvis disse funktioner mistes. Da denne tråd er til både ros og ris, bliver det til ris for dette.
 

DeletedUser372

Guest
Ja nu kan jeg ihvertfald ikke holde øje med mine online medlemmer om der er meget aktivitet eller lign..
hvis dette ikke kommer tilbage er det også Ris herfra.. brugte det meget..
 

DeletedUser367

Guest
Når det drejer sig om aktivitet, tror jeg Elvenstats giver et bedre billede i det lange løb end et øjebliksbillede af hvem der er online :)

Når det så er sagt, er det rigtigt ærgerligt, at det er væk.
 

DeletedUser372

Guest
Når det drejer sig om aktivitet, tror jeg Elvenstats giver et bedre billede i det lange løb end et øjebliksbillede af hvem der er online :)
Måske måske, meeen det er stadigvæk rart at man kan se om nogen er online, det hjælper ofte med at man skriver "Godmorgen Jens sikke tidligt du er oppe"
denne besked var aldrig blevet skrevet ud i den blå luft hvis man ikke vidste vedkommende var online eller ej, eller hvis man nu lige har en vigtig meddelelse til en man ser er online kan man lige hurtigt skrive "Hey Jens, vi er gået videre til den gule sti i eventyret så vi har ladet den blå være lidt da den kræver lidt mere end hvad vi har"
osv.. så jeg synes nu at kommandoerne er lidt en kritisk ting bare at fjerne.
 

DeletedUser235

Guest
Genvejskommandoerne var en rest af et system vi aldrig har haft til hensigt at understøtte. Det virker derfor nu efter intentionen.
Hmmm... Hvis I ikke har haft til hensigt at understøtte funktionen, hvordan i alverden er den så blevet implementeret!!
Lige nu føler jeg mig ret frustreret når jeg skriver i chatten uden at vide hvem/ eller om nogen er online til at se beskeden:mad:
Jeg syntes at I BØR få til hensigt at understøtte som minimum "/who" funktionen ELLER lave noget tilsvarende.
 

DeletedUser390

Guest
Chat koden var før i dag lånt fra et af vores andre spil og den funktion kom med over. For at komme de problemer, som var på baggrund af lånet til livs, har man valgt at bygge en ny chat som passer ind i elvenar koden og som man derved kan supportere fuldt ud, da man kender hele koden.

Om /who kommer tilbage kan jeg ikke love eller sige, men jeg kan nævne for udviklerne den er et stort ønske.
 

DeletedUser390

Guest
Problemerne der er nu og har været tidligere med chatten bliver taget alvorligt. Dette er også årsagen til at man har valgt at skrotte den lånte chat og lave en ny fra bunden som passer til Elvenar. Problemet kommer når det bygges fra bunden så kan man ikke få det hele med, fra starten. Det ville give for mange fejl. I første omgang vil man løse de fejl der er og så vil der med tiden forhåbentlig (jeg kan ikke love det) komme forbedringer til chatten.

Naturligvis skal der være plads til at komme af med sin frustration over at noget ikke længere virker, og naturligvis når noget nævnes for udviklerne, kommer der tillægsord på så det svarer til den feedback der er givet.
 

DeletedUser390

Guest
1. Man kan ikke teste et program færdigt på et kontor. Det var nødt til at komme ud i virkeligheden for at blive testet på alle de måder som det rent faktisk ville blive brugt.
2. De savnede funktioner har aldrig været understøttet, og jeg er personligt glad for at de rent faktisk virkede.
3 Du og andre er velkomne til at stille forslag til forbedringer til den nye chat.
 

DeletedUser461

Guest
@Foaly
1. Er det ikke det, man har Beta til? Kan godt være det er et dumt spørgsmål, men jeg har aldrig prøvet beta-udgaven af Elvenar, så jeg ved ikke engang om der i det hele taget er en chat...

2. Vi andre var nu også glade for, at de virkede :)

3. Har jeg lige gjort... eller er i hvert fald kommet med et forslag eller to.
 

DeletedUser390

Guest
1. Jo betaen tager hovedparten af fejlene, og inden vi har fået den nye chat er den blevet testet der i 3 uger, hvilket er en cyklus mere end normalt.
 
Top