• Kære gæst,

    Du skal være medlem af forummet, hvis du ønsker at deltage i diskussionerne eller starte dine egne tråde og emner. REGISTRÈR DIG HER!

Har spillet ændret sig for meget??

bambi

Active Member
Hejsa,

Lidt i "frustration" over hvor jeg syntes spillet er på vej hen og hvor lidt der lyttes til spilleren har jeg lyst til at skrive lidt af mine tanker ned.

I starten da jeg begyndte at spille for omkring 1½ år siden var spillet baseret på at skulle være et spil, hvor man skulle opbygge en by og kampe/møder var noget som man kun brugte til komme ud og finde flere naboer, så man kunne yde nabohjælp og hjælpe hinanden den vej og selvfølgelig med handler. At man så også kunne få Provins udvidelser og den vej gøre sin by større var jo en dejlig ting, men sådan set ikke nødvendigt, da der også var en del Byudvidelser i Forskningstræet.

Netop Forskningstræet var en stor den af spillet, da dette gav mulighed for anderledes/nye bygninger og man kunne bruge sine Videnspoint her, samt der var et krav om at man også havde produceret resourcer nok til at kunne åbne for disse anderledes/nye bygninger. Dette er der stadig til en vis grad, men nu er det mere som om at netop resource kravet bruges som en stopklods for at man kan komme frem i Forskningstræet - i gæsteracerne er det ikke unormalt at man godt kan hænge en halv til hel uge i at vente på resourcer for at åbne for en ting i Forskningstræet - selv har jeg ikke åbnet en ting i Forskningstræet i nogle uger nu fordi jeg i stedet bruger resourcerne på at opgradere gæsteracens bygninger og dermed håber at kunne komme igennem sidste del af kapitlet i Forskningstræet.

Problemet med Forskningstræet har i min mening dog altid været manglen på valgmuligheder. I starten af spillet får man ellers at vide, at man skal tage et valg, men det er løgn for alting skal forskes og der er ikke nogen forskel på Forskningstræet om man vælger det ene eller det andet. Det gør at der kun er en måde at spille på og det er den måde som InnoGames vælger du skal spille :(

Omkring kampe/møder så føler jeg de har overtaget alt for meget i spillet - jeg har altid godt kunne lide kampene/møderne indtil der blev lavet ændringer til det - de var en velkomment afbræk i de normale opgaver/rutiner der er i spillet. Nu er de dog næsten noget som er blevet obligatorisk - vi har fået Turneringerne som giver Videnspoint, Relikvier og andre gode ting - altså er det faktisk påkrævet at tage kampe i Turneringen for at få specielt Relikiverne som hjælper på dit bonus boost og til at lave Trylleformularer i Det Magiske Akademi - som dog aldrig er blevet den magt bygning som der var så meget snak om den skulle blive og derfor blev lavet til en obligatorisk bygning, man ikke skal have lov til at slette igen. Samtidigt er sværhedsgraden af kampene/møderne steget - der er tilføjet flere typer af enheder, de er gjort sværere ved at modstanderne har enten flere soldater i en enhed eller de har flere enheder, hvor den sidste del er værst og bliver endnu værre med den nye AI (hvis den ikke allerede er kommet på live serverne) - her sørger AI jo nu for at modstanderen går efter at ramme flest af en ens enheder, så flest muligt bliver ramt af en debuff som f.eks. at de tager større skade eller giver mindre skade.

Nå, men det jeg prøver på at sige er at jeg syntes spillet har gået fra at være noget som var hyggeligt og glædeligt at spille, hvor man skulle hjælpe sine naboer (husker stadig for et halvt år siden, hvor jeg faktisk dagligt besøgte alle mine naboer på Verdenskortet for at få Mønter, Forsyninger og bonus Resourcer - men det giver slet ikke nogen mening at gøre det længere med de tiltag der er lavet i spillet - naboer har faktisk en minimal værdi efterhånden, hvis bare du er i en stor klan der er aktiv og bytter hinandens boost varer), så er det efterhånden blevet mere og mere et spil som skal spilles på InnoGames måde og hvor det groft sagt gælder om at være i en klan og så ellers kæmpe alt hvad du kan i Turneringerne for at hjælpe klanen på denne måde. Når man så samtidigt kigger på hvor få Byudvidelser man får i Forskningstræet og man ikke må/kan tilkæmpe sin Provinsudvidelser længere og der skal bruges en stor mængde plads til gæsteracerne (kan se nyeste kommer til at kræve 10*10 til Campus og tilstødende bygninger 4*4, 4*7 og 5*5 - med kun 2 Byudvidelser), så er det ikke længere sjovt at bygge/flytte rundt i ens by. En simpel der kunne have hjulpet lidt men som ikke har været velkommen hos InnoGames er en bytte plads (lige som lageret til vundne bygninger i et event) - dette har været foreslået for så lang tid siden og kan ikke være en stor opgave at lave at det bare er endnu en ting der ville kunne hjælpe os spillere for meget til at det er ønskeligt i spillet. Fatter endvidere heller ikke hvorfor man ikke har flere Byudvidelser i Forskningstræet - hvad skulle problemet være i at man har det? Giver glæde for spillere at få mere plads at bygge deres by på og mulighederne for at få pladsen på andre måder er efterhånden ikke eksisterende - så udvide med 11 pladser og kun give de 2 - giver ingen mening - eller nåh jo, gør at vi alligevel ikke alle sammen får for store byer, som spillet lader til at have store problemer med at håndtere - der er så stort et hukommelsesbrug i dette spil at det er ufatteligt.

Ved egenlig ikke om jeg får det frem jeg gerne ville have ved at lave denne tråd ... må nok bare erkende at min tid i dette spil begynder at lakke mod enden ... der bliver ikke lyttet .. der laves ikke noget der skaber glæde hos spillerne .. der laves faktisk kun tiltag der skal gøre det mere besværligt og dermed et direkte forsøg på hele tiden at få os til at bruge lidt ekstra penge på spillet ... men problemet er bare med spillet at få i hvert fald "gamle" spillere, så har ændringerne i spillet gjort at det ikke er det spil man gerne vil spille længere og derfor ikke noget man ønsker at bruge penge på .. det er simpelthen gjort for dyrt at spille fordi alting efterhånden kræver nogle Diamanter (direkte eller indirekte) og lad os nu bare være ærlige og sige det som det er - de Diamanter er alt alt alt for dyre i forhold til deres sølle værdi i spillet.

Gider ikke skrive mere - tror alligevel alting er sagt flere gange i diverse forums uden nogen virkning :(

Kan kun sige at jeg var meget glad for spillet da jeg startede, men kan snart ikke engang huske det mere pga. de skyer der er kommet til siden ....

/bambi
 
Top