• Kære gæst,

    Du skal være medlem af forummet, hvis du ønsker at deltage i diskussionerne eller starte dine egne tråde og emner. REGISTRÈR DIG HER!

Havets Dronning - Feedback

DeletedUser740

Guest
Her er alle kommentarer til begivenheden "Havets Dronning" meget velkomne. Læs annonceringen her!
 

DeletedUser745

Guest
Denne opgave er umulig at gennemføre uden at bruge penge. Det er ikke ok!
Problemet er at opgaverne tager alt for lang tid så tidsramme er for kort.
Jeg vil foreslå at tidsramme udvides eller de sidste 3 dages opgaver bliver ultra nemme og kørte.
 

Tordhrano

Active Member
Jeg har set folk skrive om, at de bevidst trækker tiden inden de gennemfører opgaverne, fordi de tror, at det kan snyde Inno til at gøre næste omgang lettere.
 

Skolehaven

Well-Known Member
Problemet er nok mere den pladsmangel der er for nye spillere... de har ikke helt så nemt ved at have en halv plade tom efter gennemført gæsterace når de end ikke er kommet dertil... dertil kommer at de ikke får ret meget ud af at lave fx 10 værksteder i niveau 1 når de i forvejen "kun" fylder 4, 6 eller 9 felter
 

DeletedUser364

Guest
Hejsa, bare et lille spørgsmål

- jeg har udført opgaverne frem til og med nr. 36 / 39 og står nu over for en opgave om at erhverve 600 formularfragmenter.

Nogen, der har en anelse om, hvordan man kan erhverve dem? Nabohjælp, turneringsbesøg (ikke ifølge den officielle opgaveliste i hvert tilfælde)? Det skal lige nævnes, at jeg aldrig har bygget et Magisk Akademi - og ifølge min spillestil intenderer jeg heller ikke at gøre det.

Hvis ikke der er nogen praktisk mulighed, så må jeg bare lade eventet løbe ud i vandet.

God sommer!
 
Senest redigeret af en moderator:

Eragon

Well-Known Member
Det kan du hvis du klikker på "Lager" nede i bunden af skærmen
Her klikker du på fanen "Hidkaldelser". Nu kan du klikke på den grønne knap "Ophæv fortryllelse" Så får du mulighed for at sælge nogle af de gamle event bygninger som du måske ikke kan bruge.
Du kan også vælge at ophæve fortryllelse på dine formular og velsignelser.
 

DeletedUser364

Guest
Det kan du hvis du klikker på "Lager" nede i bunden af skærmen
Her klikker du på fanen "Hidkaldelser". Nu kan du klikke på den grønne knap "Ophæv fortryllelse" Så får du mulighed for at sælge nogle af de gamle event bygninger som du måske ikke kan bruge.
Du kan også vælge at ophæve fortryllelse på dine formular og velsignelser.

OK, knappen "Ophæv fortryllelse" er udblændet hos mig (ikke-aktiv). Umiddelbart kan jeg ikke bruge den, nok fordi jeg ikke bygger "Magisk akademi".

Som sagt: jeg kan jo også bare lade eventen løbe ud i vandet. Man skal jo ikke absolut have alt her i livet!
 
Senest redigeret af en moderator:

DeletedUser367

Guest
Nu bliver jeg lidt nysgerrig - hvorfor vil du ikke bygge akademiet ?
Du behøver jo ikke lave formularer i det, men du snyder lidt dig selv for en dimension i spillet ved ikke at have det :)
 

DeletedUser745

Guest
Jeg er ikke enig med dig at eventet er en umulig opgave. hvis man planlægger sine opgaver gennem eventet så kan det godt lade sig gøre også for små spiller.

Hvis du har brug for at kende de sidste opgaver så er her et link som du kan bruge:
http://lightness.dk/events/havets-dronning/
Helt uenig i dette. Blot opgave 33 tager 90 timer at lave 10 dekorative søjler. Hvis du har 3 brud så tager det 30 klokketimer. Det er et dårligt opgave sæt som kun elite og betalende spillere fuldfører. :-(
 

DeletedUser745

Guest
Der er fair spil som tilskynder aktive spillere med sjove og svære men reelle udfordringer, og så det griske spil som man bliver træt af.
 

DeletedUser367

Guest
Det der er nøglen til at løse den slags opgaver er at bygge små level 1 tier 1 produktioner og værksteder - det behøver man hverken være betalende eller elite spiller for. Derudover er der de tidsforkortende formularer man kan bruge. Det gælder om at planlægge og være forberedt og gøre så meget som man har plads til. Jeg har ikke brugt en eneste diamant på den her opgave, på trods af at jeg er midt i konstruktørerne og derfor ikke har haft meget ekstra plads at gøre med, men jeg har til gengæld brugt en del tidsforkortere :)

De små produktioner river man ned igen når event er ovre og bygger dem igen, når næste event eller BE kommer. De er ikke en del af ens normale by layout, ej heller skal de opgraderes, men når man kommer længere frem i spillet, kan de nogle gange bruges til at løse de små opgrader bygning opgaver.
 

bambi

Active Member
@ThorinSmarty prøvede lige at tage et kig på din by og som "erfaren" spiller vil jeg sige, at en af de ting man lærer er at de produktioner man ikke har boost i giver så lidt udbytte (specielt når man får opbygget et større og større boost), at det er meget bedre at have dem som du har boost i og så bytte sig til de andre varer - her er ens Broderskab en vigtig kilde til at kunne bytte, samt selvfølgelig forhåbentlig aktive naboer. Siger ikke at det er forkert at have alle typer produktioner - det er op til ens spillestil - bare at det er mere "effektivt" at holde sig til sine boost produktioner.

En anden ting er også at man til en Begivenhed som denne også kan vælge at køre med mindre Kultur end man normalt ville gøre - selvfølgelig kun sælge de Kultur bygninger som enten ikke er gode nok længere eller dem som man kan bygge igen - dette giver mulighed for at have plads til Niveau 1 produktioner og værksteder der kan fjernes igen efter Begivenheden.

Dog vil jeg så samtidigt sige, at ved denne Begivenhed mener jeg f.eks. at vi havde 9 dage til at gennemføre opgaverne - der var så flere produktioner på 3 og 9 timer, samt vist en enkelt med 1 døgns produktion og oven i dette var der så også 2 med rekognoscering af en Provins - disse med rekognoscering af en Provins tager mig så ca. 3 døgn pr. gang - dog kunne den ene løses ved opgradering af en Bygning til over Niveau 13 eller noget i den stil, men det er ikke altid nemt selv om man er en stor spiller for man kan jo godt sidde for enden af forsknings træet og have alt opgraderet, så starte en ny Bygning og få denne opgraderet tager også tid.

Altså ikke den helt store mulighed for at kunne klare alle opgaverne hvis man ikke kender til kommende opgaver på forhånd, da man som "ny" spiller kan have plads problemer til ekstra produktions bygninger (kan også være nemt være et problem, hvis er længere i spillet og i gang med en gæsterace, som kræver en del plads i ens by) og som "gammel" spiller er det i stedet rekognoscering/opgraderings opgaverne der er svære.

Netop dette med at man gerne skal have en opgave liste på forhånd synes jeg er kedeligt - tager jo noget spænding ud af spillet, men samtidigt nødvendigt for at få delpræmierne og hovedpræmie(r) - hvilket man jo gerne vil have for at enten at bruge præmierne eller lave formular fragmenter ud af dem.

Hehe, jeg kan vist ikke holde mig til korte beskeder :D

/bambi
 

Skolehaven

Well-Known Member
Ironisk nok har jeg gennemført opgaverne uden at kigge dem på forhånd... og havde jeg været mere tålmodig havde jeg kunnet klare den sidste med spejderen uden at bruge tidsreduktion som jeg valgte at gøre. Så jo man kan sagtens uden at kende opgaverne på forhånd.

Omend jeg har en del plads at bruge af da jeg ikke har bygget noget på gæsteracens tidligere plads, men det giver så gode muligheder for at have produktioner i baghånden som man tror/forventer kommer. Ikke at det gavnede mig meget da de var stilet efter 1 og 2 døgns produktioner, som der ikke kom ret mange opgaver i.

Små spillere under 3 sæson har ikke værdi i at gå og bruge tid på en sådan event, da den indenfor kort tid er helt værdiløs igen... (det er jo temmelig dyrt at konstant opgradere en event)

Deri er jeg uenig. Kan de nå at lave tingene, så er det vel stadig fedt nok at få en ønskebrønd og det afkast den giver af diamanter? Der er jo ikke betaling involveret, men udelukkende nogle bestemte tidskrævende produktioner, som i nogle tilfælde kræver lidt mere aktivitet, og i andre tilfælde lidt mere tålmodighed.

Og ja bygningen bliver hurtigt værdiløs eller kan byttes til noget man i stedet kan bygge, men bevares, det sætter da også lidt kulør på tilværelsen ;)
 

bambi

Active Member
@Skolehaven Hehe, det er da bare typisk, at du så lige skal gå hen og klare det uden at kigge på en opgave liste :) det er godt gået, men tror godt vi kan blive enige om, at uden at have bygget ekstra Produktioner/Værksteder og evt. kun have 3 af dem, så var den ikke gået .. ved så godt det bare er en del af spillet, altså om man vil bruge noget plads på at have de ekstra Produktioner/Værksteder lige som andre valg man kan tage i spillet.

/bambi
 

Skolehaven

Well-Known Member
Tjae mange af dem bruger jeg til at lave til formular fragmenter, så kan jeg lave det om til noget brugbart :p
 

Skolehaven

Well-Known Member
Jeg har over 3000 formularer af de første 3 tilsammen... så jeg tror at jeg har til den første dag eller 2 :p
 

DeletedUser745

Guest
@ThorinSmarty prøvede lige at tage et kig på din by og som "erfaren" spiller vil jeg sige, at en af de ting man lærer er at de produktioner man ikke har boost i giver så lidt udbytte (specielt når man får opbygget et større og større boost), at det er meget bedre at have dem som du har boost i og så bytte sig til de andre varer - her er ens Broderskab en vigtig kilde til at kunne bytte, samt selvfølgelig forhåbentlig aktive naboer. Siger ikke at det er forkert at have alle typer produktioner - det er op til ens spillestil - bare at det er mere "effektivt" at holde sig til sine boost produktioner.

En anden ting er også at man til en Begivenhed som denne også kan vælge at køre med mindre Kultur end man normalt ville gøre - selvfølgelig kun sælge de Kultur bygninger som enten ikke er gode nok længere eller dem som man kan bygge igen - dette giver mulighed for at have plads til Niveau 1 produktioner og værksteder der kan fjernes igen efter Begivenheden.

Dog vil jeg så samtidigt sige, at ved denne Begivenhed mener jeg f.eks. at vi havde 9 dage til at gennemføre opgaverne - der var så flere produktioner på 3 og 9 timer, samt vist en enkelt med 1 døgns produktion og oven i dette var der så også 2 med rekognoscering af en Provins - disse med rekognoscering af en Provins tager mig så ca. 3 døgn pr. gang - dog kunne den ene løses ved opgradering af en Bygning til over Niveau 13 eller noget i den stil, men det er ikke altid nemt selv om man er en stor spiller for man kan jo godt sidde for enden af forsknings træet og have alt opgraderet, så starte en ny Bygning og få denne opgraderet tager også tid.

Altså ikke den helt store mulighed for at kunne klare alle opgaverne hvis man ikke kender til kommende opgaver på forhånd, da man som "ny" spiller kan have plads problemer til ekstra produktions bygninger (kan også være nemt være et problem, hvis er længere i spillet og i gang med en gæsterace, som kræver en del plads i ens by) og som "gammel" spiller er det i stedet rekognoscering/opgraderings opgaverne der er svære.

Netop dette med at man gerne skal have en opgave liste på forhånd synes jeg er kedeligt - tager jo noget spænding ud af spillet, men samtidigt nødvendigt for at få delpræmierne og hovedpræmie(r) - hvilket man jo gerne vil have for at enten at bruge præmierne eller lave formular fragmenter ud af dem.

Hehe, jeg kan vist ikke holde mig til korte beskeder :D

/bambi
@ThorinSmarty prøvede lige at tage et kig på din by og som "erfaren" spiller vil jeg sige, at en af de ting man lærer er at de produktioner man ikke har boost i giver så lidt udbytte (specielt når man får opbygget et større og større boost), at det er meget bedre at have dem som du har boost i og så bytte sig til de andre varer - her er ens Broderskab en vigtig kilde til at kunne bytte, samt selvfølgelig forhåbentlig aktive naboer. Siger ikke at det er forkert at have alle typer produktioner - det er op til ens spillestil - bare at det er mere "effektivt" at holde sig til sine boost produktioner.

En anden ting er også at man til en Begivenhed som denne også kan vælge at køre med mindre Kultur end man normalt ville gøre - selvfølgelig kun sælge de Kultur bygninger som enten ikke er gode nok længere eller dem som man kan bygge igen - dette giver mulighed for at have plads til Niveau 1 produktioner og værksteder der kan fjernes igen efter Begivenheden.

Dog vil jeg så samtidigt sige, at ved denne Begivenhed mener jeg f.eks. at vi havde 9 dage til at gennemføre opgaverne - der var så flere produktioner på 3 og 9 timer, samt vist en enkelt med 1 døgns produktion og oven i dette var der så også 2 med rekognoscering af en Provins - disse med rekognoscering af en Provins tager mig så ca. 3 døgn pr. gang - dog kunne den ene løses ved opgradering af en Bygning til over Niveau 13 eller noget i den stil, men det er ikke altid nemt selv om man er en stor spiller for man kan jo godt sidde for enden af forsknings træet og have alt opgraderet, så starte en ny Bygning og få denne opgraderet tager også tid.

Altså ikke den helt store mulighed for at kunne klare alle opgaverne hvis man ikke kender til kommende opgaver på forhånd, da man som "ny" spiller kan have plads problemer til ekstra produktions bygninger (kan også være nemt være et problem, hvis er længere i spillet og i gang med en gæsterace, som kræver en del plads i ens by) og som "gammel" spiller er det i stedet rekognoscering/opgraderings opgaverne der er svære.

Netop dette med at man gerne skal have en opgave liste på forhånd synes jeg er kedeligt - tager jo noget spænding ud af spillet, men samtidigt nødvendigt for at få delpræmierne og hovedpræmie(r) - hvilket man jo gerne vil have for at enten at bruge præmierne eller lave formular fragmenter ud af dem.

Hehe, jeg kan vist ikke holde mig til korte beskeder :D

/bambi
 

DeletedUser745

Guest
Hej Bambi
Tak for dit svar og forslag!
Tydeligt at det kræver LANG TID og øvelse at spille ERFARENT. Vores broderskab er ikke særlig aktivt, så det er mest Hvad man selv finder ud af.
Dog skal et spil jo også være sjovt at spille for uerfarne, så nogle events skal derfor være lettere og ikke forudsætte flere års erfaring, tænker jeg.
Jeg vil forslå boost ideen med de andre, måske det kan bevirke mere aktivitet :0)
 
Top